- Bittorrent topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Microsoft Outlook topic
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
Ezzel ne foglalkozz. Mit képvisel? Ha körbenézek hazánkban, az újabb,drága bömösökben szinte csak 50,60-as embereket látok. Nem hinném,hogy ők annyira bunkók lennének vezetés szempontjából. Másik oldala a dolognak,hogy akik miatt úgymond utálják sokan a márkát az a fiatalok többsége. Ők veretnek a régebbi kocsikkal,mivel szerencsétlen nem tudja megvenni (sajnos) az újabb autót. De ugye kell a luxus márka. Dacias között is van bunkó,nem csak bmws között.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
BeZol
őstag
Itt a lista, hogy gyárilag mi tudja/tudta: [link]
2017 - 2019 6 Series
2017 - 2020 2 Series
2017 - 2020 4 Series
2017 - 2020 5 Series
2017 - 2020 7 Series
2017 - 2020 X3
2017 - 2020 X4
2017 - 2020 X5
2017 - 2020 X6
2017 - 2021 3 Series
2018 - 2020 X1
2018 - 2020 X2
2018 - 2020 i3
2019 - 2020 i8
2019 - 2020 Z4
2020 8 Series
2021 X7Én múlt héten csináltattam meg az 5GT-hez. 260ezer Ft volt, csak fejegység-cserére volt szükség (belső doboz a navi alatt / klímapanel mögött) + felprogramozás, és most megy az apple carplay vezeték nélkül is (6GT-s navim lett tulajdonképpen, csak mivel a kijelző maradt a régi, ezért nem tud érintésvezérlést és elvileg fakóbbak a színek, mert az újabb elvileg szebb)!
Szerintem nem mindegyik gyári apple carplay tudja a vezeték nélküli témát, de lehet nincs igazam.
Ja és én "megszívtam", az iPhone 7-em túl gyenguszka hozzá, folyamatosan szaggat és ledobál (addig nagyjából oké, amíg szó szerint minden applikációt bezárok a mobilon, de úgy sem 100% és elég egy bejövő üzenet vagy hívás és kuka), a mobilom pedig még a saját menüjében mászkálás során is gyök2 és akad + bazi forró. Nem tudom, mi lehet a "minimum" ajánlott konfiguráció, de feleségem iPhone 11-esével sima ügy, és még a mobilja is használható carplay közben. Most hogy a köztes iPhone-ok közül melyik elég erős ehhez, az szintén passz, mint ahogy a vezeték nélküli gyári apple carplay téma is.
F30-akba biztos jutott (de sztem csak vezetékes), mert haverom pont megszívta a 4es kabriójával, hogy neki még pont nincs (2016ban vette), viszont talán 2017 nyártól már volt (facelifttel érkezett szerintem), DE szerintem külön extra volt a navin túl! (gondolom utólag ezeket sokkal egyszerűbb felkonfigolni, hogy tudja amit kell és 260nál olcsóbb témáról lehet szó, de rá kell kérdezni)
-
Almos
aktív tag
Én csak annyit tudok mondani, hogy a 2019 év végén vásárolt F46 220i Gran Tourer esetében nem volt alapfelszereltség az Apple Carplay, külön kellett rendelni - így elvileg látszik is az extralistán (pl mdecoder, stb bár ez nekem most épp nem akar működni).
A menürendszerben annyi látszik, hogy a csatlakoztatott készülék esetében el lehet külön indítani a Carplay-t. Önmagában emlékeim szerint nem látszik, hogy tudja a Carplay-t a rendszer.Szerk:
Ebben vezetékkel és anélküli is tudja a Carplay-t, iPhone 8-cal gond nélkül működik.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Hát igen, én is csak vártam-vártam és csak nem volt megfelelő vétel, pedig január vége óta néztem és úgymond június végén "adtam" fel, mert már sos kellett a családi kocsi, de pont akkor került fel egy jó vétel és arra lecsaptam... Annyi, hogy én audi/merci-t nem nézegettem
Sok sikert a kocsihoz! -
BeZol
őstag
Ha 18"-os permesebb gumid van, és átrakod 17"-os vastagabb oldalfalú gumi + felni-re a kocsit, akkor kb. ugyanaz a hatása, mint a 18"-ost átrakni defekttűrőről simára + nagy sebességnél nem pattog majd el az ívről ha van úthiba. Nálunk ez a tapasztalat.
Mivel nálunk sportfutóműves volt mindkét kocsi, ezért eléggé rázták a vesénket, de ezt követően már jóval kevésbé! -
duracell89
senior tag
-
Anaren91
senior tag
Nem értem a kérdésed Most nekünk akarsz kocsit venni vagy magadnak? Mert kb végig azt kérdezed mi mit gondolunk az i3-ról, hogy mennyire gáz-e. Ha nem telik banánra ne vegyél drága kocsit. Oké, hogy elektromos, de ha azon beszarik valami akkor nyúlhatsz mélyen a zsebedbe.
De, hogy a kérdésedre is válaszoljak, mint BMW-s nem rossz az i3, sok jót mondanak róla, de szerintem randa mint a bűn.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Magadnak veszed az autót nem másnak... Neked elég a kis navi? Ha a válasz igen, akkor ki a francot érdekel mások véleménye? Ha nem akkor meg vegyél nagy navisat. Ennyire egyszerű.
De elmondom az én példámat amikor kocsit kerestem. Tudtam, hogy e60-kell mert szeretem a formáját. Motorból megbízható kell, utánna kérdeztem melyek a megbízhatóak. N52, és M57 volt terítéken. Dízel mellett döntöttem, megszabtam egy 3 misis határt, majd eldöntöttöm, hogy 35d lesz a 30 helyett, mert ritkább, és esetleg ha valamikor el akarom adni, jobban fogja tartani az árát, esetleg még drágábban is el fogom tudni adni mint vettem. 3 misin belül pedig kiválasztottam a legjobban felszereltet azok közül aminek vezetett szervízkönyve volt, és rendben volt tartva. Ennyi. Nem érdekelt, hogy "Sanyika" majd beszól, hogy neki 42 colos androidos tv van a Hondájába, meg senki másnak a véleménye. Majd ha ő teszi bele a pénzt akkor beleszólhat.
Magadnak mérlegeld kell-e az extra vagy sem, meg tudod e fizetni, esetleg megéri e(később jobban el tudod adni az extrásat mint az extra nélkülit stb..)Amúgy a majom banán hasonlat azt nem az extrákra szokták mondani, hanem ha van pénzed drága autóra legyen pénzed szervízre is
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
Bármilyen extrát be lehet rakni utólag. Ha szeretnél nagy navit beraktak neked a gyari fejegysget kijelzo mindent amit kell és máris patent. Ha mondjuk H/K Hi-fi-t szeretnél az is megoldhato. Ha szeretnéd, hogy a sima i3-adón rajta legyen az i3s szoftver az is megoldhato. Szóval csak rajtad múlik. Extrazni lehet utólag is. De nyilván a legjobbat választanám alapbol de ha van egy nagyon jó amikkel csak ennyi a probléma azt könnyen lehet orvosolni...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
insight
aktív tag
I3-at senki sem a navi miatt vesz, annál az autónál pont ezredrangú dolog a navi. Ráadásul ezek a rendszerek is CarPlayjel érnek csak sokat, a gyári szoftverek erősen korlátoltak (mondom ezt úgy, hogy a BMW megoldása kifejezetten jól használható).
E46-ban, E91-ben és F36-ban a fullos navim volt, azonban az E89-esemben még navi sincs, mert emlékeztem, hogy annak idején nyomorult volt az iDrive, és inkább zavarna, mint hasznos lenne... plusz fontos az extra napszemüvegtartó helyette 😎aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
insight
aktív tag
Ha a sportülésekről van szó, akkor tudom miről beszélsz... zsibbadásig tud nyomni, hosszú távon halálos. Azt mondták, majd tágul, meg majd megszokom. Nem szoktam meg, gyűlöltem.
érthetetlen, mert a Z4-esem gyàri kagylóülései például kényelmesek, nem tudom, miért változtattak a recepten.aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Chrys_
addikt
Sport ülést nem próbáltam, de a komfort ülés nagyon jó (F11), a hátsó sor is kényelmes (állítólag ). Csak a masszázs nincs benne, minden más megvan.
S453: Climate-Controlled Seats, Front
S456: Comfort Seat With Memory
S488: Lumbar Support, Driver And Passenger
S494: Seat Heating Driver/Passenger
S496: Seat Heating, Rear[ Szerkesztve ]
-
insight
aktív tag
Igen, a Merci màr a C osztályban is kényelmes üléseket ad (kivéve AMG belsővel), csak azért lett Merci helyett Volvo, mert egységnyi összegért sokkal többet adott a Volvo, nem túl meglepő módon. Azért a BMW hiányzik, de amíg nem lesz kényelmes ülése az 5-ösnek, addig nem térek vissza. Félek, hogy addigra meg a dizájnját rontják el.
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
BeZol
őstag
Nekem csak városban 5,5km-es távon (mire célbaérek most a hidegben még nem meleg az olaj egyébként meg pont meleg szokott lenni) 10,3-as átlagom van (4 fekvőrendőrrel az elején/végén, ami elég sok extra fogyasztást okoz). Autópálya 160-200 ugyanez. (F07 535d és nem xdrive)
Az E93 330d ugyanezt a városi 10,3 körült produkálta télen, viszont a 160-200as tempo megvolt 8,3ból, ennek meg 10,3 a nagyobb test miatt, ugyanakkor sebességet betartva +0,5liter a különbség a két motor és autó között.Nyáron mikor vettem a kocsit, akkor decire pontosan 8,3 volt az E93-ommal és az F07-tel is az 5,5km-es szakasz
Tehát nálam elviekben nincs különbség (elég kevésszer kell megállni, majdnem tempomat 50-65 az egész szakasz), ugyanakkor ha több a dugózás a belváros fele menve, akkor a sok el-elindulás kedvezőtlenebbül érinti az 5gt-t (200kg a kettő között) és durvább dugóban 8,5-9,5-eket írt a 330d, az 535d inkább 10,5 környéke.
-
molnarpeter
nagyúr
Arra a pár napra bőven kijön egy autó bérlés is a villannyal zsebben maradt keretből, akár valami egzotikusabb példányt ki tud próbálni az ember mondjuk. Vagy flottában az a megoldás volt, hogy villanyautó lízinghez kapsz évi 5-10-15 napon másik kocsit hasonló esetre.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
BeZol
őstag
A jobb oldali a sport-automata, annál lesz a kormányon is váltófülecske, míg a baloldali esetében nem.
Azt hiszem amúgy egyforma maga a váltó szerkezetileg, talán csak kicsit fel kell programozni a baloldalit h tudjon ugyanolyan gyorsan váltani sport v. sport+ verzióban, de biztos jobban tudja ezt vki. -
Anaren91
senior tag
Nem rég én is futottam egy kört pár céggel kormánymű felújítás miatt. Megelőzés gyanánt mondom kicseréltetem benne amit kell, mert ha beszarik és már nem lehet javítani, akkor az drága lesz. Egy céget találtam, aki foglalkozott aktív kormánymű felújítással. 70k ha felújítható, de ha nem akkor 600k ért tudnak felújított bontottat. Újonnan valami 1.3 misiért láttam Boscht.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Én amikor futárkodtam, akkor használtam Waze-t. Egyszer bevitt a szántóföldre XD. Volt ott egy földút, amit kijártak a traktorok, de hát ő azt vette a legrövidebb útnak Imádkoztam, hogy ne szakadjon le semmi a kis Corsáról XD
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
Előbb írtam le. Vannak a flottások akik akár több száz autót is vesznek egyszerre. Flottavezető számol egyett gyorsan, 100 autónál ha 30k km után kell csak olajcsere és nem 10k akkor 3x kevesebb olajcsere kell, az meg 100x X péz. Ennyi. Pont leszarják, hogy mi lesz a kocsival, nem vész el a garancia, ha csak 30k után van lecserélve, pár évesen meg eladják, mint jól karbantartott flottás autó. Nem a hétköznapi emberből van a gyártóknak a legnagyobb bevétele, aki 10 évente vesz 1 új autót. Vagy Magyarországon leginkább ez az intervallum még jobban kitolódik, mert tovább megtartják az emberek az új autót, vagy örülnek ha életükben egyszer tudnak venni egy 0 km-est.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
cOxeR
Ármester
Nehéz lesz meggyőzni, hiszen nem erre való. Amúgy egy 90aH-s rex, elég jó hatótávot megy, pl teszel be egy 10 literes kannát, azt pillanatok alatt be tudod tölteni -bármilyen pihenőnél, szélsőséges esetben leállósávban és menni tovább, ergo egy ilyen kannával felvértezve tudsz menni ~350km-t normál tempóban. (120km rex egy töltés ezt duplázod a kannával + az alap elektromos ~130km) Szóval ha egy időt igénylőbb (30 perc) töltést beiktatsz, én azt gondolom, hogy 7-800km-es távra simán lehet vállalkozni.
Egy Rovinj kört én megpróbálok szerintem ha lehet majd mozogni nyáron, elvileg 4 megállással menni kell, ~10 óra összesen. -
Ck.
addikt
Évente egyetlenegy alkalommal van ez az út, a maradék 364 napban minden másra tökéletesen elég lenne. Abban a 2 hétben amíg otthon vagyunk is hibátlan lenne és a családnak is szívesen megmutatnám a kis villany szekeret, ezért ha vásárlásra adnám a fejem, akkor azzal az autóval jönnénk haza. Kutyus miatt ígyis-úgyis meg szoktunk állni 2-3 óránként 30-40 percre, meg félúton egy éjszakára Németországban is, ahol szintén éjszaka feltölteném.
Tisztában vagyok a rex iszákosságával, de ha maradna minden a jelenlegi helyzetben, akkor egy 279 lóerős benzinessel mennénk haza, az sem fogja termelni az üzemanyagot. Egyébként a rex miatt pont nem a hatótáv miatt fél a Zasszony, hanem a kicsi, magas bódé és a virsli kerekek miatt, nem akar felborulni.@KAMELOT:
A dugó míg a belső egésűnek átok, az a villanynak áldás.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Már F10-esekről is beteg sztorikat hallok néha, képzelheted mi lehet korábbi példányoknál
Itt van pl. ez az E60 550i: [link]Képeken gyönyörű, nem látsz problémát.
Élőben mikor 1 éve februárban voltunk megnézni, hát az egész eleje full kavicsfelverődés, visszapillantók is, ablakoknál a fekete cucc fel van buggyanva, belül kis navis, kormány viszonylag ki van kopva (ülés talán nem), a bal első lámpánál meg gumivmi lógott enyhén kifele.Nem tudom változott-e elmúlt bő 1 év alatt a kocsi állapota, de talán egetrengető nagyszervíz sem volt a motoron és a futóművön (ezekre már nem emlékszem), annyi rémlik h ami a motor gyenge pontja, azt már cserélték időben.
Szóval még erre a "hibátlan" kocsira is simán lehet 2misit rákölteni, és akkor a fékek állapota passz, stb.
A hangja oltári volt, nagyon tetszett és szépen szedte a lábát, de 4.8misi alatt nem akarta adni anno (megengedheti magának h kitartja az árat), csak hát pl. az 535d-vel chipelést követően porba alázom úgy, hogy 2/3 annyit eszik a kocsi
Szóval nem feltétlen kell azonnal ráborítani egyik kocsira sem 1misit, de ha hosszabb távra tervezel, akkor erősen érdemes, és akkor közben kiderülhetnek turpisságok, de legalább tudod hányadán állsz a kocsinak, csak legközelebb akkor érdemes újra meghirdetni, mikor újra megint esne szét a kocsi
-
-
KAMELOT
titán
1. Veszel olcsón és beléraksz sokat, de akkor tudni fogod mit tettél bele
2. Veszel drágábban, ami jobb tehát 100k km alattikat nézzél, ha találsz.Használt autó az ilyen. Ajánlom olvass sokat melyik motorok a legjobbak / kevésbé problémás.
Idáig erre jutottam V8 N.A. benzin terén.
BMW... N62
MERCI... M156 és M273 (2009 után gyártott)V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
Mondjuk 2011-be ilyenkor az euró is 270Ft alatt volt.... Vagy lehet arról is beszélni ,hogy egy pár éve( 4-5 ) E60 M5 meg E46 M3-akat lehetett venni 3M Ft körül és még gondolkodunk is rajta.... Nézd meg most mennyibe kerül ezekből 1-1 példány.... Vagy beszéljünk arról,hogy egy ~5 éve mennyibe került egy adott ingatlan és most mennyibe kerül ?????????? Szerintem ezek felesleges körök.... Ezzel sajnos nem lehet mit tenni. Ma ezek az árak vannak.
#59408
CharlieDropTalán megoldjuk....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Carlytoo
aktív tag
Én személy szerint a 435D-t venném.
Itt mondjuk a 40i-re mondják, hogy vigyorgósabb.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen