- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- YouTube
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Nagy fordulat jöhet az OpenAI-n belül
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Synology NAS
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
A gyári beszállítók beszállítóiról még nem is beszéltünk. Szerintem a mechanikus alkatrészek minősége között nem lehetnek túl nagy szórások, ha betartják az előirásokat. Főtengely jeladóval jártam úgy, hogy az utángyártottal x km után leállt a motor, mikor lehűlt ment tovább
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
chess001
aktív tag
Akkor összefoglalva az alkatrészmizériát:
MOP sem azt írta, hogy az utángyártott ugyanannyit tud, hanem azt, hogy a gyári beszállítót lehet megtalálni, és annak a sajátmárkás meg a BMW logos cucca ugyanaz és sokkal olcsóbb. Ha ez így van, az tök jó dolog, de szerintem túl szép, hogy igaz legyen...
Az utángyártottnak semmi köze már nincs a gyári cuccokhoz, csak azt tudja, hogy ugyan oda lehet becsavarni, feltenni.
Szerintem amúgy a gyárinál is van jobb minőség, mert kisiparban lehet még jobban specializálódni és még szebb pénzt kérni érte:
https://www.irp.lt/individual-racing-parts-shop/short-shifters/
Nekem pl. a V3 van és imádom...
https://www.bimmershifter.com/A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MoP_FX 57
őstag
Még mindig a gyári beszállító azonos (belső)cikkszámú termékéről van szó, nem a random aftermarket gyártóéról, legyen az német, vagy kínai. Na nem mintha azok között ne lenne jó, hiszen az aftermarket versenyez aftermarkettel árban és minőségben.
Nem a 12-14k kevés, az 50k a sok, arcpirítóan pofátlanul sok, de nyilván azon virít a BMW-logó. A gyári beszállító hiába adja ugyanazt, nem rakhatja rá, hogy BMW vagy a BMW-cikkszámot, sőt még azt sem írhatja rá, hogy "mi vagyunk a gyári beszállítók, szóval vegyél engem, ha jót akarsz, mert mi kaptuk meg a speckót a BMW-től".
De mondom, aki nem meri/nem akarja betenni/betetetni a Wahler termosztátot, Sachs gátlót, Pierburg egyenirányító szelepet stb. mert csak a BMW-logós az igazi, az tényleg vegye a gyárit többszörös áron, azokat is el kell adni valakinek.
-
chess001
aktív tag
Nem látom, hogy mivel kéne egyetérteni.
Azzal, hogy van gyári logós, van gyári beszállító, meg utángyártott kategória? Ez tény.
Azzal, hogy van jobb, mint a gyári? Az is.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MoP_FX 57
őstag
Városi legenda, ez a tipikus "volt egy ismerősöm kezdetű mondat". A BMW Inspection II-nél csinálja a gyújtógyertya cseréjét, ami legjobb tudomásom szerint 90e km körül van. Tehát a gyári elsőt is ott dobják ki. Az az NGK (vagy BOSCH) gyertya, amit teszem hozzá egyébként a BMW explicite javasol is a kézikönyben, általában 160e km-re vannak ajánlva. Nem olyan nagy truváj azért kiszámolni a gyártónak, hogy kb. mennyi km alatt lesz a hézag a normán kívül, elvégre minden gyújtással egy kicsi rész elfogy az elektródából, ergo nő a hézag ~használódik el a gyertya.
-
p0lip
tag
Nincs is házi őrizet, lehet menni difi olaj cseréhez melegíteni a gépet, de akár csak úgy csapatni is.
El is felejtettem, esztétikáztam is, a levélrácsot és két oldalán a háromszög betéteket is megrendeltem, cseréltem a szélvédő kéderrel együtt.
H.Ezredes Már nem először látom, hogy olyan gyártmányt használsz mint én vagy én olyat, mint te. Most az Ate typ 200 szúrt szemet.
Amúgy akartam kérdezni, az a Haida gumi normális szerinted? Kevés infó van róla, amit találtam az meg nem éppen hízelgő.
A másik, szerinted van értelme szabályoztatni olyan tárcsát, ami pár ezer után "elgörbült", nem kezd el ütni újra pár ezer km után?[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ez olyan betegség, mint amikor a műanyagokat nyomkodtátok?!?
Friss műszakis képet is dobok be, hogy informális is legyen, ültetés, toronymerevítő, hátsó spoiler, egyikre se szóltak semmit. Mondjuk megkérdezték összkerekes-e, valamint kicsit megszenvedtek a dupla 2x90mm-es kipuff véggel, mert nem igazán fért bele a gázelszivó műanyag/gumi keretbe...
-
-
H.Ezredes
őstag
Hibátlan ez a fogyasztás kb ennyinek kell lennie ilyen felhasználás mellett. szóval semmi probléma nincs vele.
(#55157) Chrys_
Télen / hidegbe használja az izzítást most nyáron ebből nem igen lesz problémád de majd illik cserélni az izzítógyertyákat ősszel legkésőbb
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MoP_FX 57
őstag
A 8,5 nem tűnik abnormálisnak, de ötleteljünk kicsit, hogy mi miatt fogyaszhat kicsit túl az autó:
- hányan utaznak az autóban és mennyi csomaggal
- milyen domborzati viszonyokon
- éppen mennyire nehéz a jobbládad
- mekkora kerekek vannak az autón
- gyári értéken vannak-e az abroncsok, továbbá nyári vagy téli
- hol és mit tankoltál utoljára, továbbá mennyi benzin van az autóban a méréskor
- fékek állapota, nincs-e befogás
- benzinszűrő állapota
- lambdaszondák állapota
- gyújtógyertyák állapota
- kipufogórendszer/katalizátor állapota
stb. stb.Autókat összehasonlítani sem igazán lehet, legfeljebb nagyságrendileg. Még ha találsz is egy másik E39-et is, ami műszakilag és kilóra megegyezik a tiéddel, akkor is ott lesz a legnagyobb változó: maga a sofőr és útviszony.
Az ilyen 5HP körüli váltók már azért tudnak viszonylag jól fogyasztani, csak ehhez a wandlernek lockup-ban kell lennie, és a hosszabb végáttétel miatt kevesebbet forog a motor. Tempomatos szituációkban leginkább. De szerintem ott is csak legfeljebb annyira tud jól fogyasztani, mint egy hagyományos kézi.
-
MoP_FX 57
őstag
Diaggal ezeket megnézném a helyedben:
- Van-e hibakód a motorvezérlőben
- Monitor funkciók alatt a fuel system status bank 1 és 2-re fogja jelezni, hogy closed loopba kapcsol-e a motorvezérlő, tehát a lambdaszondák értékei alapján szabályozottan állítja-e a keveréket, egészszámot fogsz látni az alábbi szerint:
1 Open loop due to insufficient engine temperature (Engine temperature is not used much these days to determine Closed Loop status, usually O2 sensor activity is used to determine when to switch to Closes Loop status)
2 Closed loop, using oxygen sensor feedback to determine fuel mix
4 Open loop due to engine load OR fuel cut due to deceleration
8 Open loop due to system failure
16 Closed loop, using at least one oxygen sensor but there is a fault in the feedback system
- Szintén monitor funkciók alatt fogsz találni olyat, hogy long term fuel trim bank 1 / 2, ez lényegében azt mutatja, hogy hosszú távon mennyivel kell kompenzálnia a motorvezérlőnek a gyári mapokhoz képest a befecskendezési időket, tehát + esetén túldúsít, - esetén szegényet, ideális esetben mindkét bank-re 0 és +5% között kell lennie, új szondákkal ilyen 0 és +2,5%-on belül
Emlékeim szerint ilyen +12-15% fölött már a dobja a kódokat (P0171/P0174)Az, hogy nincs hibakódod a lambdaszondára még igazából nem jelenti, hogy teljesen jók is. Ha megöregedtek, akkor lelassul a jelváltási idejük és eltolódik a skálájuk a szegénykeverék felé, ami miatt a motorvezérlő folyamatosan túl fog dúsítani.
-
Chrys_
addikt
Szerintem nem annyira rossz, viszont kép alapján egy kicsit "átláthatatlanabb" jobb lenne. Bár az meg a hűtés rovására megy.
A rendszámhoz még annyit, hogy kellene itt a fényszóró mosónak működnie? Főleg, ha van benne egyáltalán.Egyébként ez a motorháztető és vese megoldás jobban tetszik, mint a G3x vonal esetén, ahol direkt a vesékre csukódik rá. Nagy ízlésficam kell ott hozzá, az F1x-nél még jól oldották meg (kb. mint ennél a 4-nél).
-
H.Ezredes
őstag
Így van. Fú ment a belsősávban 200-al úgy,hogy kb üres az út... Aki jobbról jött az volt a f@sz.... Lehet közlekedni értelmesen nagyobb sebességgel is nem azzal van a probléma hanem az ilyen jobbról a leállósávban előzésekkel...
(#56849) Highend55
Mármint mit fog meg az autóján ???? Miért hihetetlen amúgy,hogy nem okádja a füstöt ? Nyilván hozzátartozik,hogy előtte megcsináltunk mindent. Hűtőkazetta takarítás hengerfej diózás szívósor takarítás stb... Mindene alkalmas arra,hogy jól dolgozzon. Downpipe-ot meg bármikor vissza lehet alakítani ezért is jó. Ha nem tetszik vissza lehet rakni a DPF-et bármikor. A hangja egyébként pozitív irányba nagyon sokat változott. Engem is meglepett,hogy dízel létére milyen jó hangja lett.►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
El lehet rúgni, nem azt mondom. Én is elszoktam, néha mert kívánja, de "versenyzés" közben még ha üres is az út sokszor nem figyel oda az ember még arra az egy-két autóra se ami az úton van. Nekem volt, hogy senki előttem a belső sávba, 160-as körüli tempóval mentem a barom meg kihúzódott elém mert meg akarta előzni 91-el a 90 el haladó másikat. Csak épp nem nézett a tükörbe. Ha most én pl azt figyeltem volna épp, hogy a haver mennyire van lemaradva lehet seggbetolom. A másik meg tényleg no comment jobbról előzni...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
chess001
aktív tag
Még anno a powerfanaticson valaki megcsinálta és be is jegyeztette a forgalmiba. Én anno a súly miatt akartam E36 compactot és szintén egy AC Schnitzer építés maradt a fejemben. A mai eszemmel lehet sedant vennék...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MoP_FX 57
őstag
Érdemes beszerezni egy balmenetes törtcsavar kihajtó készletet. Attól függően, hogy mekkora a csavar és süllyesztett-e a fej, létezik előfúrós megoldás, illetve külső ráharapós. A menet nem sérül egyik esetben sem. Csodákra képes, és többet nem kell barbárkodni.
-
Anaren91
senior tag
[link] Itt azt taglalják, hogy nyugodtan le lehet dugózni, egy golflabda elvileg pont megfelelő rá (bár én keresnék valami normális megoldást )
De egy elegánsabb megoldás, ha egy M60-asnak megveszed a légszűrőházát, meg a csövezést, mert abban nincs benne a rezonátor.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kenwood
veterán
Nyilvan megy fel.
Az megint mas kerdes, hogy uzletileg mennyire eri meg mondjuk 1.5 milliot rakotleni 5 ev alatt. Csupan azert, ha 2.5-ot erjen, ne 1.5ot.
Sajat igenyek miatt,uzembiztonsag szempontjabol nyilvan jo,de anyagilag mar kevesbe.Egy ilyen kocsit kozel gyari allapoton tartani olyan,mint amikor nyersz szazezret a sorsjegyen.
Jo dolog, orulsz is, az mar kevesebben tudjak, hogy az elmult 3 evben minden heten elkoltottel egy ezrest ra.
Az 1-2-5 ezres nyeremenyeket meg vissazforgattad,es szinten elbuktad , tehat meg mindig 50k minuszban vagy[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
CharlieDrop
veterán
így van, kár azon vitázni.
Igazából az a "bajom" az e39-cel, hogy az e36 és az e38 is fényévekkel szebb nála, a vele egyidős e46-ról nem is beszélve.
Lehet ha lenne "dizájntársa" (Mint az e32, e34, e36), akkor meg tudnám jobban emészteni.
És bár oldalról és hátulról nagy klasszikus, de az eleje, na az nem jön be, de nagyon nem...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA