- Windows 11
- Mikrotik routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Router gondok
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Synology NAS
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
Új hozzászólás Aktív témák
-
#90933760
törölt tag
Ez annyira nyomi. Nem találtam meg az ominózus videót, de az volt a lényege, hogy valami kocsiból kiszerelt turbót beépítettek egy 50 köbös motorba. Szerencsétlen motor nyélgázon se fogja jobban bepörgetni a turbót mintha az ujjaddal tekergetnéd. Itt egy másik videó helyette, kb ez is ennyire értelmes.
[link]Ennél már csak az elektromos turbók lolabbak, főleg az ilyenek. [link] Szegény fiuk ha már ennyit kínlódtak belerakhattak volna igazit is, aztán had szálljon a kis motor, szépet robbanna.
-
fireproof
őstag
-
whitezo88
nagyúr
klubrádión egy vezetéstechnikai emberkével beszélgetnek, sok okosságot támaszt alá. Illetve beszéltek egy fékpados emberrel is.
-bizonyíthatóan jobban megy egy átlagos autó is a nyugati nyállal. lemérhető.
-elmaradott butaság a piros előtt üresbe kivágás, csak dolgoztatja a motort, meg fogyaszt is. hegyen lefelé pláne kötelező a motorfék.
-sokan nem tudnak gáz nélkül 1-ben indulni, ezáltal nő a fogyi, meg használódik a kuplung
-butaság sokáig lehúzott ablakkal meg üres tetőcsomagtartóval menni oszrágúton, pályán. akár fél liter plusz is lehet alsó hangon.
-nem tud sok ember óvatosan vánni a gázzal, pl pumpálva adják. ez horror fogyasztást eredményez.
-fontos a keréknyomás megnézése, szintén decikben mérhető, ha puha vs keményre fújt.
-városban felesleges versenyezgetni, fogyasztásban csak veszt, időben pedig alig nyer a lámpák miatt.
-nyugodtan lehet gyorsítani indulás előtt és hagyni kipörögni 3k-ig simán.
-3 óra 9 kell nem 10-10. jobb fogás, biztonságosabb.
-valóban használ a pályán kiégetés, nagy rpm-en haladás.nagy részét ugye tudjuk, csak szakember ismét alátámasztja ezeket.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
-
Dany007
veterán
válasz whitezo88 #2555 üzenetére
Egyvalamit nem értek már évek óta....
Hogy gurulva üresen mért fogyaszt többet az autó, mint motorfékkel mondjuk 4.-ben 3.-ban?Hiszen ha kirakom üresbe és gurulok akkor alapjáraton megy a motor. Ami nálam olyan 900-1100-as fordulat. De ha bent hagyom 4.-ben és úgy hagyom "gurulni" akkor meg 1400-1600-as fordulaton pörög a motor, igaz fékezi is az autót.
Tehát mitől fogyaszt akkor kevesebbet ha közben magasabb fordulatszámon pörög a motor? Ahhoz is benzin kell nem? Nyilván a kisebb fordulathoz kevesebb benzni...
hopp látom jött válasz, de nekem még így se tiszta.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz !Overdose! #2562 üzenetére
Jól mondod.
X20SE 2.0i 8V I4 116 PS (85 kW; 114 hp) 172 N·m (127 lb·ft) MY 1994-1999
X20XEV 2.0i 16V I4 136 PS (100 kW; 134 hp) 185 N·m (136 lb·ft) MY 1994-1999
X25XE 2.5i 24V V6 170 PS (125 kW; 168 hp) 227 N·m (167 lb·ft) MY 1994-2000
X30XE 3.0i 24V V6 211 PS (155 kW; 208 hp) 270 N·m (199 lb·ft) MY 1994-2000 -
válasz !Overdose! #2562 üzenetére
Wadda?! Új arcz?!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz !Overdose! #2565 üzenetére
Ez esetben a többiektől elnézést kérek
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Dany007
veterán
Hát olyan 2800-3000 környéke...
És akkor ez most pozitívum? Mert annyira nem érezni. Jó, mondjuk van is 1,5 tonna + én...
Nekem ennél azért több kéne.
Néztem az "áhított" Mondeo 2 ezres benzines motorját 190nm-t írnak rá 146LE mellett.Viszont érdekes módon amíg az Omegámra 13,9-14s 0-100-ig gyorsulást írnak, addig a fent említett jóval újabb Mondeora már csak 9,6-ot. (1-2 tizedet persze lehet tévedek). Na de ez azért már jó nagy különbség. (a nm különbségből ennyit nem várna az ember).
-
whitezo88
nagyúr
Emlékszünk a tc-s "miért búg havon fékezéskor az autó" kérdésre? na ez hasonló. [link]
-
válasz Dany007 #2569 üzenetére
A Mondeo-nak 4500-nál jön a 190Nm, tehát igen, benzinesként a 2700 egy kiemelkedően jó tartomány. Volt nekünk is ilyen motoros A Omegánk, én szerettem, sose volt baja, de neked se sok, azokból amiket leírtál, na meg hány km már.
Omega 1550kg, a Mondeo 1300, a gyorsulási értékek tehát rendben vannak.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
érdekesség: két, lóerőre hasonló, nyomatékban eltérű golf: [link]
itt is látszik, hogy a hamarabb elért nyomatékcsúcs miatt a TDI meglép, aztán a pörgősebb benzines lehagyja. meg adatokból is látható, hogy hiába nagy a tdik nyomatéka, a 0-100 elég lassú hozzá képest. Igaz, az áttétek is mások a váltón. -
Dany007
veterán
Jó is, nincs is baja csak én sose szoktam ennyire kihúzatni. Nem árt az a motornak?
És ahogy mondod apám 99-es Mondeoja is 3-4000 fölött kezd el húzni úgy igazán...
Ez "csak" azért probléma - mert egyrészt én sose szoktam ennyire kihúzatni, kínzásnak érzem ilyenkor már visít a motor - mert mondjuk megyek az autópláyán 3000-3200-as fordulat mellett 5.-ben 120-130-cal és ha valami van, gyorsítani kéne és nyomok egy padlót akkor nem történik semmi. Jópár másodperc kell mire észbe kap és elkezd gyorsulni, akkor is jó lassan. Tehát nem tudok vele dinamikusan gyorsulni. Ugyanez van kb minden sebességtartományban amit utazósebességnek lehet nevezni.
Na ezért akarok én valami erősebb autót, ezért gondoltam dízelre is, de arról már rég lebeszéltek.Hasonló az Omegánál is. Arról nem is beszélve, hogy Pest felé az M7-esen, mikor jön az a kis emelkedő Pest előtt nemsokkal na ott mindkét autó 130-nál ha nem nyomom neki sokkal jobban a gázt akkor másodpercek alatt lemegy 100-ra a sebesség. És erősen bele kell taposnom ahhoz, hogy akár csak a sebességet tartsam. Pedig nem olyan nagy emelkedő, tényleg minimális.
Régi 2000-es benzines Sierránál ilyen nem volt. Meg se érezte az emelkedőket.
@MunezXBK: ! Itt van a fejemben mindig ne félj! Már beleivódott a gondolataimba.
[ Szerkesztve ]
-
Melack
veterán
válasz Dany007 #2574 üzenetére
Ha már "erő": apa Astrája 2500as fordulattól húz, a Nubiránk meg 2900-3100 közötttől, de akkortól nagyon.
Apa ment egy kört a kocsival - olajosok útja, 4esben 160, csak hogy szokja a kocsi - , és ő mondta, hogy az Astra után azért nem mindegy ez neki. Ok, 1.6 tonna, 115 paci szemben az Astra 1.4es motorjával, és talán 80 lovával.Nekem még nem állt rá a fejem teljesen a városban 3asban 3000en tartva 50ennel hármasra....
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #2572 üzenetére
Ehhe...
Boyracer vajon?@Melack:
"Nekem még nem állt rá a fejem teljesen a városban 3asban 3000en tartva 50ennel hármasra...."
Na ezt mondom, hogy erre nekem se tud ráállni se az agyam se a lábam...
Szvsz egy a korábban említett dízel lenne ideális nekem. De annak meg állítólag jó drága a szervizelése ha valami gond van... szóval arról már többé-kevésbé letettem.[ Szerkesztve ]
-
Melack
veterán
válasz Dany007 #2576 üzenetére
50-nél görcsöl a bokám, párom szokott szólni, hogy nem 50-nel megyünk...
Szerelési költségek + alkatrészek árai relatívak, ha a vezérlést ismerős cseréli (lassan időszerű lesz), akkor anyagköltség + sör áron megcsinálja. Ha nem ér rá, akkor 20k csak a szerelő díja...
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
Dany007
veterán
Asszem nekem is lenne szerelő aki söré' megcsinálná. Persze ha akkora munka, akkor nem tudok csakúgy munkadíj nélkül elmenni.
Jelenleg én elvagyok 50-nél 5-ben éppenhogy. Inkább a kiugrások hiányoznak illetve a nagyobb sebességnél a dinamikus gyorsulás lehetősége. Tehát nem kell, hogy felkaparja az aszfaltot, de azért történjen valami.
@MunezXBK:
Na jó, de én azt hittem egy Audiban nem lehet "csakígy" meghalni. Persze a részletek nem ismertek. Azért jó lenne tudni. Nagy az esély rá, hogy be se volt kötve, vagy épp kiló 80-nal előzött... a túlélő Opeles meg lassabban ment a pályán és több esélye volt. A fene tudja. Csak meglepett.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Dany007 #2579 üzenetére
Nemtom hágy éves vagy de lehet még emlékszel rá - vagy már , még a bálnára is van példa hogy nem védi meg a tulajt. Diana Vagy nóném hüle.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #2580 üzenetére
Helyes!
Az M7-et kihagyhatjuk, nekem épp elég demonstráció kis sebességen a gyorsulást is érezni. Már ott érezni lehet a különbséget szvsz. A 4 lufi az meg kell . Bár sose értettem mért nem tesznek lufit a lökhárítóba is frontális ellen... tehát én egy meg nem értett zseni vagyok tudom.@bitpork:
Oh az már nagyon régen volt. És nem extrém esetekre gondolok mikor valaki 150-nel nekirongyol szemből a hídoszlopnak.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dany007
veterán
Oh, most a Mondeora gondolsz vagy az Omegára? De rendben, kipróbálom.
@MunezXBK: Jajaja vágom. Senki nem érti a hülye félpoénjaimat.
@whitezo88: Elég valószínű! : o Durvát fejelt az biztos, pedig nem ment túl gyorsan... Van aki pánikba esik bizonyos helyzetekben és a fék helyett a gázba tapos bele... Mást nem tudok elképzelni. Vagy rosszul lett.
@bitpork: Olyasmire gondolok, mint amikor a Rezesova 180-nal zakózott egy nagyot és gyakorlatilag karcolás nélkül kiszállt. Azért ezt egy mondjuk 98'-as évjáratú Suzukival nem csinálod meg (már ha megy 180-at).
-
-
-
#90933760
törölt tag
Izé. [link] Nem kell félni tőle, tipord oda, kend el a száját. Nem lesz tőle baja, sőt jó az neki néha ahogy mondták is feljebb.
Nem lesz baja. Persze ne így használd minden nap a boltba menet. Annyit még talán érdemes hozzáfűzni, hogy lehetőleg akkor ha már meleg valamennyire a víz, ne hidegen csumázzad. Olaj gondolom rendesen cserélve van és normális van benne, meg vezérműszíj. Más nagyon nem számít.[ Szerkesztve ]
-
-
#90933760
törölt tag
válasz bitpork #2592 üzenetére
Na igen, igazad van. Csak ezekbe nincs olajhőmérő. A vízre lehet hagyatkozni, csak persze pl. ha először bekapcsol a venti állóhelyben melegítésnél, akkor az olaj még nem nagyon érte el az üzemi hőmérsékletét. Szóval a vízre rá kell számolni pluszba.
Mit tudom én, megy vele az úton, eléri a víz az üzemit, utána még megy pár Km-t addig felmelegszik az olaj is, aztán lehet küddeni. Nem tudom mennyi legyen az a pár Km felmelegítős szakasz, ugye én traktorral járok és ott üzemóra van.
Turbósnál még pluszba külön szoktam hogy felhajtom a fordulatot amíg a turbó elkezd élni, meg beröffen az olaj és utána kenem el. Alapjáratról egyből felkapatni és elkenni neki az kicsit agresszív.[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz #90933760 #2593 üzenetére
Na jó de én mondjuk úgy vagyok vele, hogy lelkük van. A fűnyíróval is várni szoktam kicsit hogy felmelegedjen és utána tolom bele a fűbe erőlködni. Vagy favágáskor, bármi.
Ja amúgy ha már szóba jött akkor traktoron általában így mérnek kalóriát. Milyen jól jön ilyenkor hogy van hátul kardánkimenet, vagy hívja mindenki úgy ahogy akarja, amúgy teljesítményleadó-tengely. amivel hajtja a fűnyírót, meg a szippantós szivattyút, akármit. Ha van spéci hajtású utánfutó akkor azt is ezzel hajtja meg és tök vagi, hogy a futó is hajtva van.
[link][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
whitezo88
nagyúr
válasz tomcsi23 #2597 üzenetére
mivel 5k felett már azért üveghangja van és még efelett van a tiltás nem szoktam eddig pörgetni. Pályán 4k 140nél, szóval eleve nem igazán érem el az 5öt se. 4k+ már elég arra hogy jól kiégjenek a lerakódások
asszem 6300rpm a tiltás.1.9 8v, tehát nem is egy varrógép ami szétmegy ettől. nem véletlenül bírják nagyon sokáig ezek az M43 (láncos) motorok.[ Szerkesztve ]