- Synology NAS
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- TP-Link WR1043ND router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#90933760
törölt tag
válasz runner 125 #2406 üzenetére
Csökkentette a légellenállást.
A 4 kerék megdobja a Subarut startnál, de hát ajjajj az a Lada meg a nyúlmókusok hajtanak ám, egy egész ménes.
Egyébként fasza kocsi a Lada is, a legnagyobb problémám az vele, hogy pont az oroszok meg az ottani útviszonyok és csesztek 4x4-et beletenni ezekbe a Ladákba pedig akkor az kéne és nem Subaru. Ezek a Ladák négykerékkel, öregem összekaksiznám magam meg még sokan szerintem. Sőt még Samara is lehetne ilyen. Tudom van vagy mi, de hát az mókusvakítás kb.... -
Winne
nagyúr
Urak ki mit mond a mozgó kúpos csavarok használatára? A 4*98-asként vett felnim ma lett felgumizva és meglepetésemre miután kitakarítottam az autót és tettem volna fel az új szerzeményt, akkor láttam, hogy nem teljesen stimmel a felni és az eladó hirdette a rossz méretekkel.. Valószínűleg 4*100-as lehet, mert amikor az elsőt beletekerem, akkor a többinél is látszik a furat, csak pici eltéréssel, amire megoldás ez a csavar. Olvastam olyat is, aki ellene van biztonsági okokból, de olyan is volt, aki azt írta ráz tőle az autó.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
tomcsi23
veterán
Hát, ha csak ezt a két rossz véleményt olvastad róla, akkor az már eleve gáz.
Nem értek hozzá, de átgondolva, ez a csavar húzza "helyre" a felnit. Amit nem is értek igazán, hogy tudja kihúzni a nem pont odavaló felnit, valószínűleg annyit feszül be a csavar, hogy jó lesz. A másik része, hogy pont emiatt nehéz központosítani, mert kb egyszerre kellene mind a négy irányba feszítve meghúzni. A nem odavaló felnivel, csavarral én csak a szívást látom.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Dany007
veterán
Srácok körkérdés:
Keldor papa szerint teljesen hétköznapi nyaralás lenyomni 2.500km-t autóval (Budapest - Madrid) egy seggel! És aki ezt így nem abszolválja az nem is szeret vezetni...
Részletek itt.
-
nagyúr
-
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #2414 üzenetére
800km-t nyomtam én is egy ebédszünettel mindössze. Nem volt gond.
De 2000km-t még ha 100 is az átlag amit max autópályán tudsz elérni, ugye ha lemész egy főútra ott már 90-100 néha 80 stb.. sokat ront az átlagon... Na az még akkor is 20 óra folyamatosan...
Szvsz ez már a veszélyes kategória. Csökken a figyelem, fáradság, elalvás veszély. Nincs értelme.
Ettől még szeretek vezetni.Hasonló szitu, Quake 3-azni is szerettem sőt, fanatikus voltam, mégse nyomtam 20 órát egyfolytában...
-
válasz Dany007 #2415 üzenetére
Én Lengyeloban napi szinten mentem 800km-t. És Warsawa - Szeged szakaszt is 1 megállóval tökön-paszulyon-szerpentinen keresztül 11 óra alatt, havonta 1x. A 2,5k km sem a világ szerintem. Én legalábbis simán bevállalnám.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
#64791808
törölt tag
válasz Dany007 #2410 üzenetére
Marhaság. Nagyrészt függ attól, HOL tolsz végig 2000 km-t. Németország-Franciaország-Spanyolország vonalon is nagyon kemény, de akkor kérném Keldor papát, hogy nyomja le ugyanezt Budapest-Antalya vonalon. Aztán megbeszéljük. Vagy hogy egyedül vagy társaságban, vagy hogy van-e más dolga. Például csináljon meg egy Sopron-Osnabrück oda visszát, de úgy, hogy közte van egy 4 órás üzleti tárgyalása.
Nem mindegy, MIVEL. Egy 300 lóerős Touareggel más dolog ám közlekedni, mint mondjuk egy 1 literes Szuzukival. Nyomja le a Budapest-Antalya távot egy 60 lóerős Szuzival, nyáron, klíma nélkül. Aztán megbeszéljük.
Végezetül pedig: az emberek különbözőek, egy plurális társadalomban ezt elfogadjuk és nem ítélkezünk előzetesen más emberek felett. Ugyanis például én komolyzene és harmonika fanatikus vagyok. Victor Gridin Rassipuha c. művét (amúgy aki olvassa, keressen rá, hallgassa meg, nagyon szép) egy nap több, mint 20 órán keresztül hallgattam, mert tanultam. Aki nem tudja 20 órán keresztül ezt a darabot hallgatni, az nem szereti a zenét...?
Intoleráns baromság, ez a véleményem.
-
-
#90933760
törölt tag
Igaz én traktorozok, de a 12. órában otthagytam mert a rosseb leevett az ülésből. Pár pisiszünet volt csak az fél perc, még a kaját is vezetés közbe toltam be. Amúgy egy retek nagy rétet vágtam, szóval annál unalmasabb alig ha van.
Most ezt átkalkulálva 80-100 Km/h átlagtempóra amiről itt beszéltetek az 1000-1200 Km. Ennek a dupláját levezetni és aki nem tudja az utál vezetni? Grat.....
Még egy csendes, klímás, luxusizéba se. Sőt, ott nagyobb eséllyel alszik el az ember. -
-
Dany007
veterán
válasz #64791808 #2420 üzenetére
Oh én a részletekbe már bele se mertem menni...
Persze hogy nem mindegy, hogy milyen úton, milyen autóval milyen társasággal...De 2500km alatt úgyis meg kell állni tankolni / enni valami normálisat / és pisi/kakit intézni is. Ha meg már úgyis meg kell állni, akkor miért ne lehetne normális szünetet tartani, rendes evéssel, pihenéssel, mozgással.
Az egésszel nekem igazából az volt a gondom, hogy teljesen hétköznapiként írta le, hogy egy nyaralás alkalmával az ember levezet 2000-2500km-t.
Mert ugye ha elolvastátok azt a pár linkelt hszt akkor kiderül, hogy arról volt szó, hogy gyerekkel lehet-e nyaralni. Én írtam, hogy persze, ő írta, hogy nem mert nem bír ki 2500km-t egy seggel. Hát azt persze hogy nem, de azt én se ha nem muszáj.És ezután jött, hogy aki szeret vezetni az élvezettel nyomja le egy seggel a Pest - Madrid távot...
Még ha 150-es átlagot veszünk is, - amit kizártnak tartok - akkor is min. 17 óra az út + tankolás szünet + kaki/pisi szünet... És azért 150-es átlag tempónál már észnél kell lenni rendesen. Nem hinném, hogy ez a többség számára élvezet lenne...Legutóbb a BP-Veszprém távot 1 óra 15 perc alatt tettem meg. Össz 125km-t. Ez pont 100km/h átlag, úgy, hogy az első 15 perc városon belüli kavargással telt, majd Fehérvárig autópálya, aztán a 8-as. Várpalotán szigorúan 50, mert ott "mindig mérnek", majd Hajmáskér és a Fűzfői elágazó között 70, mert félpályára szűkítették az utat... Ettől függetlenül a pályán 150-140-nel mentem végig. És kivételesen jól lehetett menni...
De pl most hétfőn hazafelé belefutottunk egy dugóba egy kiégett autó miatt. Nem volt olyan vészes, de máris ugrott 20 percünk.Szóval na... ilyeneket is beleszámolva az a Pest - Madrid táv jó ha 20 óra alatt megvan...
@tomcsi23:
"Meg lenne vagy 3-4 tankolás is úttól függően."
A kérdés csak az, hogy milyen autóval? Az én Omegámnak 70 literes tankja van... Azzal kényelmesen elmegy 8-900km-t. És csak akkor kell tankolni. Ergo nálam a 3-4 tankolás (mert gondolom nem 2 liter tankolásra gondoltál hanem telitankra ) 2.500-3.000km-t jelentene...
De egy modernebb, jobb fogyasztású autónál akár 3.000-4.000km-t is, akár.Mikor legutóbb Debrecenbe mentünk az M5-ön az első 1 óra után már elfogott az álmosság... Pedig az eleje szvsz nagyon szép táj. Aztán az alföld fele már tényleg unalmas... Csak a horizontot látod, meg magad mellett / mögött az autókat. Komolyan elkezdtem ásítozni... Mondjuk v.színű egy Svájci táj esetén más lenne a helyzet de na... : )
-
válasz Dany007 #2424 üzenetére
Azt kell feltételeznem , hogy nem vagy elég figyelmes olvasója az ótós topicokokak, és muszáj segítenem neked, nehogy szégyenbe maradj. 2500km igen is végig lehet vezetni tankolás nélkül. Kell hozzá egy gázos puntó, behajtott tükrökkel.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #2425 üzenetére
Áááh a behajtott tükröket nem értettem...
De a Puntót ne is említsd. Van a cégnél egy 10+ éves Fiat Punto. Na azzal 50km-t is kínszenvedés megtenni... Ráadásul a gyufásdoboz mérete és "kiválló műszaki állapota" miatt én egy pesti utat se vállalok vele, nemhogy több ezer km-t Komolyan volt, hogy Pestre akartak küldeni vele és azt mondtam, hogy ezzel nem.
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #2424 üzenetére
Jaja, nyilván függ a kocsitól is. Eddig 62 litert tudtam max tankolni, pályán kb 7,5 litertől fogyaszt exponenciálisan felfelé nyilván nagyobb tempó jobban igényli a koncentrációt is. Mondjuk 200+ tempóval amúgy sem lehet végigzongorázni.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
válasz Dany007 #2426 üzenetére
Volt itt egy story hogy vkik kipróbálták pályán hogy mennyivel fogyaszt kevesebbet az ótó ha behajtják a tükröt. És ezt egy olyan srác említette meg aki mindig fennhangon mesélte h a gázosított puntója termeli a benzint
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz runner 125 #2430 üzenetére
A régebbi motorosokat kérdezd, én már csak a végére csöppentem ide
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Dany007
veterán
Csak kíváncsiságból kérdezném a hozzáértőbbeket, hogy mennyit érhet az autóm:
Opel Omega kombi. 2000-es, benzines. 95'-ös vagy 96'-os, ezt most fejből nem tudom.
500.000km van benne...
250.000-nél komplett motorfelújítás volt. Nincs is vele gond - legalábbis eddig nem volt. Kicsit eszi az olajat.
Műszaki 2013 májusi, tehát elvileg 2015 közepéig van rajta.
Törött volt az biztos. De nagy kocc nem volt vele. Viszont mind a 4 ajtó már cserélve lett az idők során...Van hozzá nyári gumi alu felnin és téli gumi lemez felnin. Mindegyik 1 évszakot lett használva. És extra ultra brutál haveri kedvezménnyel 45 ezer volt garnitúrája. (a márkáját a télinek nem tudom, a nyári az Hankook)
Kíváncsi vagyok mennyiért lehetne eladni... Én olyan 200 és 300 között láttam ilyen típusokat, de persze egyikben se volt ennyi km. Legalábbis nem írtak ennyit.
Én olyan 200-ra tippelem reálisan... Elvégre csak a gumik kerültek 90k-ba.@Winne:
Na igen. és erre mondta egyik munkatársam pár éve, hogy ez egy fiatal autó és hogy még akár 7-800 ezret is megérne... Erre nézem a ha.hu-n hogy kb 100-150k-ért már lehet kapni...
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz bitpork #2425 üzenetére
A Punto már csalás mert annyira jó autó hogy annál jobb egész egyszerűen nem létezik. Mindenek felett áll!
#2434 bitpork: bakker az ki is ment a fejemből! Na szóval már nem a Punto a világ legjobb autója hanem a Multipla. Az még tágasabb is és sokkal jobb szóval a Multipla az über gép!
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
tomcsi23
veterán
válasz Napfénysüti #2440 üzenetére
Kinek ne tetszene, ha egy ilyenbe kellene beszállnia és onnan virítani kifelé?!
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #2441 üzenetére
Áhhá!
Pont tegnap néztem autókat a ha.hu-n. Kivételesen lazábbra engedtem a beállításokat és egy ilyen szörnyeteget is kidobott...A külseje az még hagyján... Az is ritka ronda. Na de a belseje!!! Hát az maga a hányinger. Gusztustalan úgy ahogy van, a színezése meg hányingerkeltő. A műszerfalról nem is beszélve...
Szóval nem, ilyen autónk se lesz.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Dany007
veterán
válasz Napfénysüti #2444 üzenetére
Szvsz baromság ez a visszapillantó kérdés. Olyan minimális a légellenállása, hogy ez maximum századokban mérhető. Vagy még abban se.
Ha már mindenáron fogyasztáson akar spórolni az ember, akkor tessék beállni egy dögnagy kamion mögé szorosan, aztán hajrá. Szélárnyékban minimalizálódik a légellenállása és jóval többet érne el vele, mint tükrök behajtásával...
@Baltoafarkas: Áhhá! Ott a pont!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
tomcsi23
veterán
-
#90933760
törölt tag
válasz Napfénysüti #2447 üzenetére
Azért alapjárat kéne, kormány, fék, lámpa, rádió, klíma, meg a kampós mechanizmusnak. Bár attól függ milyen kocsiba vagy persze.
Én meg se mozdulok hidraulika nélkül, mivel kormányrúddal nincs összekötve, csak hidraulikusan. Na azért ha nekitehénkedek megmozdul a kerék, mert volt már hogy úgy kellett gurulnom vele haza, meg húztak, de hát nem volt egy élmény. Azon kívül hogy alig lehet eltekerni még körbeforog is, mivel nincs mechanikus kapcsolat. És kb 2 erős tekerés mozdít egy negyedet a keréken. Áhhhhh... A traktor az más világ. Na de ha megy a motor..... Akkor kisujjal. De autóba ez se előny ha szarrá van puhítva.
[ Szerkesztve ]
-
A tükörbehajtás nagykövete, mindennek a gyökere, Ottó. [link]
[ Szerkesztve ]