Új hozzászólás Aktív témák
-
tomiii.
aktív tag
válasz DeFranco #3550 üzenetére
én vettem nem rég egy 30 éves fordot ami vagy 2-3 éve nem volt beindítva se, felmentünk 2 óra alatt beindítottuk, haza jöttem vele pestről 200km-t (bár volt amikor kigyulladt, de az utólagos kókányolt elektromos ablak volt csak) aztán félévig kb csak tiltáson járt az erdőn és bokrot ugrattunk vele, párszor a motor is kiszakadt, meg hűtővíze se volt mindig, mire észrevettük elszökött belőle, de aztán eladtam nyár elején, és azóta is hibátlan egy utcai autóban, sőt... egy csepp olajat se eszik
bár lehet, hogy itt meg a kulcs szó pont az, hogy 30 éves, és még azért bírja, mert van benne anyag
juuj és még megvan a karburátor tisztítás utáni indítás , igen, úgy nézek ki, mint egy csöves, de rohadtul fáztam és felmvettem mindent ami másnak jól áll de nekem nem
de hallani a hangját, és igen az a vontató kötél tartotta a helyén a motort
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #3550 üzenetére
a 4,5-5k-t nem úgy értem ló túloldalának, hogy egyszer-egyszer odalépek, de már annyira rákaptam, hogy minden előzést és a gyorsítások közül is jó sokat így hajtottam végre
Tökéletesen csinálod
10+ éves autók 10+ éves alkatrészeiről beszélünk, ezért nem merném úgy taposni mint újonnan, mert annyi csapágy annyi kar, annyi mozgó alkatrész van, és persze tervezetten bírja akár a revlimites terhelést is, tartósan meg amennyit a gépkönyv ír, de tartanék tőle hogy ennyi idős anyagok már hamarabb elköszönnek némi rugdosásra.
Motort tekintve nem nagyon van jelentősége a kornak, a motorblokk vagy hajtórúd anyaga nem fog elfáradni ...csapágy is olyan, ha van kenés akkor nem kopik és kiszolgálja a motort (kivéve ha valami elbaszott motor konstrukciós hibával), ha meg már valaki csapágyasra hajtotta akkor abban már nem lehet kárt tenni
Hengerfejet csak az bántja, ha hidegen szét van taposva, vagy megfőzöd a motort, vagy szintén konstrukciós hiba miatt magától is minden sarkon hengerfejes lesz, de a focus nem ilyen. A kornak ott lehet jelentősége, ha pl. már picit eszi az olajat, és valaki nem figyelgeti a szintet és úgy forgatja hogy nincs elég olaj ...[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Persze, lehet probalkozni...
Trabantbol is van olyan, amelyik lenyom egy Ferrarit is.... A lenyeg, hogy eleg ritka
Es az eddigi tapasztalatok alapjan az ilyen 20-30 eves Golfokat tobbnyire boyracer bekepzelt suhancok hajtjak. Es tenyleg szet vannak esve, rohadva. Majd azt hiszik hogy a racing matrica meg par langnyel menobbe teszi az amugy szethulloban levo roncsot.
Lathatod te is mennyi ilyet linkelnek az autos topikban. Agyon optikazott 70Le-s Astra... es tarsai... -
tomcsi23
veterán
-
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #3561 üzenetére
Jó de nem szakad el, azon ment a para eddig hogy bírja-e, persze bírja max. nem várod meg a 160e-ret hanem 120-nál cserélteted ... nem vagy sikeres ember, na.
tomcsi: amikor vettem cserélve volt szóval még egy ideig nem kell, de sztem 100-120e-nél megy majd a csere (160e a gyári periódus). A legelső szíj az 140 körül szakadt el ha jól rémlik.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
Jaja.
5 évet szoktak rá írni, no meg a max km. Legalábbis konszernnél.
Igaz, erre én egy kicsit ráhúztam, korban.Dany: másik fórumon szakadt már el szíj ilyen motoron (mint a szaromban van), valami 350e környékén állt meg az alkatrészek cseréje. Mind a 20 szelep kuka lett, plusz ez-az, dugattyúk is kaptak.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
#90933760
törölt tag
válasz tomiii. #3572 üzenetére
Dízelnél sokszor ki van a dugó teteje mélyítve az örvénylést segítendő, benzinesnél is láttam ott nem mélyítve van hanem zsebelve. Elvileg a szelepnek nem kéne beleérnie a dugóba miatta, bár aztán lehet csak annyi szerepe van hogy a totálkár helyett szelepcsere lesz csak a károd. Azt nem tudom.
-
tomcsi23
veterán
válasz #90933760 #3575 üzenetére
Oké, többet bír, de mi a helyzet a sallangokkal? Pl. feszítő?
Amikor itt cserélve lett a gyári vezérlés (~110e km), a szíj még egész jó állapotban volt, de a feszítő már lazán tartotta, rendesen taknyos volt. Közel volt, hogy átugorjon, míg a szakadás nem fenyegetett....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3570 üzenetére
Az durva. Én is agonizálok ezen...
Ugye elvileg nekem is láncos... De gondolom azért van benne más ékszíj is ezen kívül ami meg a szokásos gumis... És hát 220k km-nél most vagy volt már cserélve egyszer és akkor nem kell aggódni, vagy nem volt még egyszersem "mert láncos..." és akkor azért kéne... -
Dany007
veterán
válasz #90933760 #3578 üzenetére
Ja olyan másikra gondoltam.
De most nem vagyok biztos a dologban.
Megnéztem a Unix webshopban és ehhez a típushoz vezérműszíj van eladó. Láncot nem látok... Most akkor mivan?
Hogy tudnám kideríteni hogy láncos-e vagy sem?
Néztem vezérműszíj készlet kompletten csak 44000 forint listaáron és csak egy márka van, valami Dayco. -
#90933760
törölt tag
válasz Dany007 #3579 üzenetére
Hát ahhoz be kéne másznod a motortérbe de akkor se biztos hogy meglátod, attól függ milyen a felépítése. Samaránál pl műanyag burkolat van a szíj körül, azt ujjaddal simán megfeszíted és belátsz alá hogy ott van. Láncosak meg olajkenésesek szóval elzárva van. De a Ford ekobúsztja is szíjas mégis olajban fürdik a szíj....
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Mértem egy profilmélységet a gumikon.
Első: 5mm
Hátsó: 7mmCsücskös? Az elsőt már csücskösnek érzem, vajon mennyit bírhat még (átlagos futással évi 12k az évszakonként olyan 6k km)?
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3585 üzenetére
Mi az a csücskös?
Amúgy egyforma a mélység (szélein, ill. középen)?
Szerintem a következő szezonban mehetne egy csere, első-hátsó - legalább egy próba erejéig, hogy viselkedik az autó. A kopás ugyanolyan, mint a féknél, a használattól függ....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3586 üzenetére
"Amúgy egyforma a mélység (szélein, ill. középen)?"
Nem, ezt a közepén mértem! A szélein kb 1-1mm-rel kevesebb. Ez gond? Rosszul kopik?
Láttam már futómű miatt szarul kopott gumit, az nagyon látványos.Igen az első, hátsó cserét már a gumis is ajánlotta cetírózásnál. De gondoltam megkérdezem a kritikusok véleményét is elbír-e még egy évet. Mert ugye kockáztatni nem akarok, de ha ez még a " jó " kategóriába esik, akkor esetleg a jövő nyarat is kihúznám vele, persze felcserélve a kettőt.
@DeFranco:
Erről van szó!
-
tomcsi23
veterán
válasz Dany007 #3588 üzenetére
Mennyire a szélein? Ha középen kevésbé kopik, akkor lehet, nincs rendesen felfújva és többnyire a széleit koptatja, vagy a futómű miatt is csinálhatja. Utóbbi beállítás miatt lehet, vagy eleve ilyen gyárilag.
Az, hogy elbír-e még egy szezont - valószínűleg igen, egy 5 mm-es gumit még nem szoktak ledobni. Inkább az a kérdés, hogy ami hátul volt, az hogy viselkedik elöl, illetve fordítva, mert máshogy állhat a futómű, és így más részén érintkezik a gumi. Mikoriak egyébként?Balto: rücskös gumira nekem más ugrott be.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3590 üzenetére
Úgy néz ki a profil, hogy középen van három sáv. Három mélyedés és utána két oldalon jön a mintázat.
Na a maxot a középső mélyedésben néztem a 3 közül. A másikat meg az eggyel mellette lévőben.
De mondom olyan 1mm a különbség, ami lehet igazából mérési pontatlanság is...
Fogtam egy darab lapos vasat, beleállítottam és meghúztam a vonalat filccel. Ennyi.De ha egyenetlenül kopna, akkor azt látnám... Legalábbis szerintem. Láttam már olyat, ahol a kerék külső íve szénné kopott volt a középső része meg teljesen jó...
Futómű most lett állítva. Azzal akkor már talán nem lesz gond.
"egy 5 mm-es gumit még nem szoktak ledobni."
Ez a lényeg. 1-1,5 hónap és úgyis megy fel a téli gumi... Aztán jövőre megcserélem az első-hátsót és meglátjuk.
Eddig mindenki azt mondta, hogy lazán elmegy még egy szezont, de biztosra akarok menni. Nyilván jövőre műszaki meg minden és ha nem muszáj nem adnék ki plusz 100k-t egy szett gumira, de kockáztatni meg mégkevésbé szeretnék. Meg amúgyis vágyok az új gumira. Szeretem tudni, hogy mikor padkázom meg meg, hogy kb mennyit milyen terepen használom...
Nem tudom mikori a gumi, mert ezzel vettem... Valami Pirelli amúgy. -
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #3595 üzenetére
Oké!
Hogy b...meg miket tudtok ti..! -
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3597 üzenetére
Pfff Okés, holnap délelőtt megnézem.
Ja, de most az egyenletes kopás azt jelenti, hogy koppra 1mm-es pontossággal ugyanúgy kopik?
Úgy értettem persze ha már szemmel látható akkor már régen gond van.1,6mm ? : o
Engem már az zavar, hogy vizes úton ha kikanyarodásnál nem figyelek a gázra akkor ki is pörög...