Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33644 üzenetére
Nixxes Software-nek semmi köze nem volt a Rise of the Tomb Raider PC-s portjához. Az Xbox 360, a PS4 és az Xbox One X portot csinálták.
Az elmúlt évekhez képest annyi változott, hogy az NV a stúdiók helyett címekre köt szerződést. Ez hozott elő olyan érdekességeket, hogy például a Division egy NV által támogatott cím volt, amit gyakorlatilag AMD hardveren fejlesztettek. A Nixxes sem fogja lecserélni a gépparkját, mert nekik ugye kell a kapcsolat a LABS csoporttal, akik csak Radeonra dolgoznak. De volt ez fordítva is, mert a The Turing Test NV hardveren készült, mégis AMD-s címe volt.
Az a lényeg, hogy az NV feladta a klasszikus stúdiókba utazó koncepcióját, mert egyszerűen nem kell odatelepülniük, hogy a programot támogassák. Majd az utolsó héten odaadják a middleware-t és kész. Akár nulla odautazott emberrel le lehet hozni a címet. Az AMD-nek ugye más a beállítottsága. Ők kevésbé mobilisek, mert nem tudják megoldani azt, hogy az utolsó pillanatban szállítsanak egy middleware-t, ezért van náluk még a klasszikus, stúdiókba betelepülős modell. Amin persze nem is akarnak változtatni, mert ugye mindkét megoldásnak megvan a maga előnye és hátránya.
A middleware abból a szempontból előny, hogy nem kell helyi ember, megadod mi kell a rendszerednek, milyen DRM-et használ, stb., majd aszerint lesz meg a kód, amibe a végén eljuttatod nekik a dll-eket. Ennek a hátránya, hogy ha nem működik vagy nem jól működik a végső kóddal a middleware, akkor az para, mert nincs idő a megjelenésig javítani.
Az odatelepülős módszer ehhez képest eléggé drága, és ez a hátránya, mert konkrétan kell helyi szinten programozókat biztosítani, akik ott helyben megoldanak mindent. Az előnye, hogy abszolút integrált megoldásokat kínálnak mindenre, vagyis nem fenyeget az inkompatibilitás vagy a rossz teljesítmény veszélye.
Ilyen formában egyébként ez a két rendszer abszolút megfér egymás mellett, mert amíg az adott stúdió köt az AMD-vel egy támogatási szerződést (fizetnek a szaktudásért, hardverekért, emberért stb.), addig bizonyos címekre lehet kötni az NV-vel egy együttműködési szerződést is. Ezért alakulnak ki mostanában ezek az átfedések. Még hasznos is, mert ha azt nézed, akkor az NV fizet valamennyi pénzt a reklámszerződésre, amiből az adott stúdió úgy egyben meg tudja venni az AMD szaktudását, mert azért ők sem adják ám ingyen az emberüket. És ez tényleg a kellemest a hasznossal effektus. Működik is. Ugyanezt csinálták a Middle-earth: Shadow of War esetében. Az eredmény nem lett rossz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33647 üzenetére
Ezeket a projekteket végezte a Nixxes. A Rise of the Tomb Raider PC-s portját maga a Crystal Dynamics csinálta. Az, hogy mit jelentenek be, és hogy végül mit csinálnak meg belőle, két különböző dolog. Nyilván annak is a függvénye, hogy milyen fontosabb munkákat kell elvégezni. A Nixxes nem egy nagy csapat, alig 20 fő, ők nem tudnak két portot csinálni egyszerre. Szóval a tervezés és a kivitelezés között óriási különbség lehet. Viszont a valóban elvégzett projectekjeiket visszamenőleg jelzik. Nem véletlenül nem írták be a PC-s portot, azt végül nem ők csinálták.
A patch-ek más részre tartoznak. A DirectX 12-es módot a Nixxes csinálta meg. Ezért is van olyan óriási különbség a beállítható grafika között a DX11 és a DX12 esetében. Utóbbival ugye nem kompatibilisek bizonyos middleware-ek, mivel a Nixxesnek nem volt meg a hardveres háttere ezt tesztelni. Ezért úgy ahogy van ki is hagyták őket a DX12-ből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz huskydog17 #33651 üzenetére
Nixxes saját weboldalán is kint van:
We're working on Rise of the Tomb Raider for PCGyakorlatilag az eredeti Xbox One -os változatot csinálta a Crystal Dynamics, minden mást pedig a Nixxes.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33651 üzenetére
Nem, csak a bejelentés korábban volt, mint a megjelenés. Nagyon kicsi a Nixxes, rengeteg külsősre építenek, és ha nincs elég erőforrás a munkához, akkor kedvezőbb, ha visszaadják a Crystal Dynamics-nek. Ezért nincs fent az elkészült projektek listáján a PC-s port. Az Xbox 360-ra fontosabb volt a Nixxes, mert nekik volt fejlesztőeszközük hozzá. Viszont amint elkészítették csináltak pár dolgot a PC-s portba, például a DX12-es mód. Ezért van az, hogy a DX11-es és a DX12-es mód között vannak olyan eltérések, hogy utóbbival nem aktiválható pár effekt. A Nixxesnek nem volt lehetősége ezeket betervezni, rengeteg többletmunka lett volna, így inkább kihagyták az egészet. Ha DX12-t is a Crystal Dynamics vállalta volna be, akkor nem lenne benne kevesebb effekt, de annyira szerencsétlenül alakult a fejlesztés, hogy a tervek azok buktak.
A portolást elkészítheti más is, mint aki biztosítja utána a supportot. Erre a Nixxes akkor jó volt, amikor már ki lett adva a játék. Ettől a portot nem ők csinálták. Nem volt meg rá a kapacitásuk, nem is rakták ki az oldalukra referenciának.
Sehol. Az NV-től tudom, hogy ők csinálták a DX12-es módot.
A projekt oldaluk a referenciájuk. Amit ők csináltak, azt oda felrakják. A segítséget azért nem túl szerencsés, mert sok projektben aktívan besegítenek a LABS-nak is, de nem ők vezetik ezeket. Óriási különbség vezetni egy projektet, és csak besegíteni. Utóbbi esetben lényegében semmi közöd nincs hozzá, csak egyfajta szerződéses megrendelést teljesítesz.
(#33649) Shing: Ez nem a büszkeségről szól. Amelyik projektejet vezették, tehát az övék, azokat megjelenítik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
cskamacska
addikt
válasz huskydog17 #33658 üzenetére
Jajajaj, ha megeszitek ma Abut holnap ki ír cikkeket?
Gyorsan bedobok ilyet, ezen lehet csámcsogni, szegény Abut meg vegyétek ki a szátokból
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33658 üzenetére
Írtam, hogy sok külsőssel dolgoznak. Ezek szerződésesek. Csak egy adott projektre szól a szerződésük, amint megvan, szélnek lesznek eresztve. Stabilan csak kb. 20 fő a Nixxes, mert az év nagy részében a LABS munkáját segítik. Amikor van többletmunka, akkor jönnek a fix szerződéses emberek.
Nem így mondták. Azt kérdeztem meg, hogy miért hiányzik pár effekt a DX12-ből, amikor a DX11-ben benne van. Erre az volt a válasz, hogy azért, mert a DX12-t a Nixxes csinálta. Hogy ebből mi jön le neked, azt rád bízom.
A közös projekteket ki szokták tenni referenciának. Inkább azt lehetne mondani, hogy szerződéses projekt volt, amikor volt egy kis munka, amit meg kellett csinálniuk. Ennyi. Se több, se kevesebb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz huskydog17 #33658 üzenetére
Áh... a Projects-es Nixxes linket akartam berakni:
We're working on Rise of the Tomb Raider for PC -
nagyúr
válasz huskydog17 #33647 üzenetére
Szerintem kevered a 2013-as első reboottal... azt csinálta a PC-re a Nixxes.
És az volt XBOX exkluzív első körben.Ez persze nem zárja ki hogy nem dolgoztak be a többibe is, de azok háttér dolgok, kifelé nem közölték.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz huskydog17 #33644 üzenetére
Szerintem az AMD idén semmit nem fog csinálni ilyen téren.
De persze ne legyen igazam... jöhetne még pár Doom meg FC5 szintű projekt tőlük, ahol megmutatják hogy tisztességes kóddal mit lehet kihozni a PC-ből, úgy ámblokk, nem csak AMD vason.
De persze AMD vason meg mégjobban.A PC portra énis, tekintve pl a Hitman és a Deus EX amit legutóbb PC-re csináltak nem rajtolt épp valami jól.
Lehet ezért is váltottak most NV-re, hátha...
Igaz azóta gondolom már kivasalták a DX12 meg a többi megoldásaikat...
Mentségükre legyen mondva azért idővel kikupálták ezeket a játékokat is használhatóra.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33665 üzenetére
Csak referenciának nem tüntetik fel. Pedig ha valamit megcsinálsz, akkor azt megadod referenciádnak. Vagy esetleg nem te csináltad és ezért nincs ott a referenciáid között.
Az a baj, hogy bejelentés történt csak a PC-s portról. Egy megjelenésnél jóval korábbi. Egy ilyen szűkös csapatnál, mint a Nixxes gyorsan megváltozhat a helyzet. Aztán a végén fel se teszik referenciának, mert a Crystal elvégezte helyettük magát a portolást.
Nem félinformációk azok. Konkrétan beszélgettünk erről, hogy mi történt a háttérben, mert nyilván furcsa volt, hogy a DX12-es mód grafikailag kevesebb. Kevés volt az ember, a megjelenés közeledett, és a Crystal visszavette a munkát. A Nixxes megcsinálta a DX12 módot, és segítette a supportot, majd csináltak még egy multi-threading frissítést, de ezt csak pár hónappal később. Ezért voltak teljesítményproblémák az elején a játékkal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33670 üzenetére
Jobban tudják, mint mi.
De nem nehéz összerakni a részleteket. A Rise-t a Nixxes bejelentette, hogy csinálja, aztán mégse került fel referenciának, aztán lett egy DX12-es mód, ami pár effektet nem tartalmazott, amiről kiderült, hogy a Nixxes csinálta. Tehát van kétféle API, olyan különbséggel, hogy konkrétan effektek is hiányoznak. Aztán soha az életben nem hozták szóba bejelentésben a PC-s portot, megismétlem, referenciaként sem került ki a Nixxes oldalára, holott a RotTR Xbox One X, 360 és PS4 portjuk ott van. Csak a PC-s portot hagyták le. Vajon mi történhetett? Minden rendben a terven szerint lezajlott? Ha igen, miért nem rakták ki referenciának, mint a másik három portot? Nem lehet, hogy kivételesen tényleg jobban tudja egy "külsős", hogy volt probléma a háttérben? Felőlem egyébként elhihetjük, hogy hivatalosan minden rózsaszín volt, és aki közel volt a projekthez az hazudott róla, a Nixxes pedig azért nem rakta ki referenciának, mert ... nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rambustibi
őstag
válasz huskydog17 #33672 üzenetére
Te is megtudod kérdezni.
Klaus: Audi C5 RS6 2.7V6 biturbo (Audimaxpower Team) "Der will nur spielen"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33672 üzenetére
Megkérdezném, de már nincs kit. Mind a négy ember elment onnan, akikhez van/volt elérhetőségem. 2015-2016-ban nagyon sokan leléceltek az id software-hez (páran a Sony-hoz). Ez már nem ugyanaz a Nixxes, mint két-három éve volt, újak az emberek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #33676 üzenetére
Nem véletlen. Az id (Bethesda) abban az időben tapasztalt szakembereket keresett. Szinte minden stúdiótól csábítottak el erőforrást. Valahonnan sokat. Innentől kezdve ez már piacgazdaság, ahol nagyobb a fizu oda megy a programozó. A Zenimaxnak megéri, mert befektet a tudásba, amivel később lesz egy jól használható motor minden stúdiója számára. A Cryteket is leszívták korábban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rumkola
veterán
válasz huskydog17 #33711 üzenetére
Itt nem az AMD diktál, hanem a VGA gyártók /gondolom főleg az asus/ diktálnak az AMD-nek:
Nem akarunk még 1 konkurenciát EU/USA-ban. Ha lesz, akkor befejezzük a AMD PR-t.szerintem
[ Szerkesztve ]
-
Kolbi_30
őstag
válasz huskydog17 #33713 üzenetére
Szerintem is fölösleges egy 6. márka ugyan arra a termékre..
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Puma K
veterán
válasz huskydog17 #33802 üzenetére
Az jó hogy hozza Linux alatt is csak kérdés a játék hogy néz ki?
Korábban néztem Windows vs Linux összehasonlítást és Linux alatt ugyan az a játék (már meg nem mondom, hogy miket néztek...) rondábban nézett ki avagy helyesebben egyszerűbb volt más szóval hiányosabb, mert adott effektek hiányoztak.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Fred23
nagyúr
válasz huskydog17 #33802 üzenetére
Ez állat jó! Remélem, a Star Citizen, ami alapból Vulkan-t kap, menni fog majd hasonló teljesítménnyel linuxon is; ígértek anno támogatást, csak úgy, hogy az nem elsődleges prioritású, a linux változat ráér még, előbb a DX12 legyen kész. Remélem, a jövőben többen gondolnak majd a játékuk linuxos támogatásra, ha már ott a Vulkan!
-
veterán
válasz huskydog17 #33812 üzenetére
Azóta már újra el is fogyott minden a NVIDIA Store-ból a Titan Xp és a 1070 kivételével, de azokra is 1 hetet kell várni:
Szerk.: a hozzászólásom megírása alatt a 1070 is elfogyott...
[ Szerkesztve ]
-
Dtomka
veterán
válasz huskydog17 #33815 üzenetére
Nem okolok senkit csak leírtam valamit. De okolhatják azok akiknek magasabb áron kellett vga-t venniük.
A gyártóknak mind1, h bányász vagy "gamer" veszi meg a kártyát a lényeg, hogy eladják. De ha én lennék az nvidia vezetője, akkor biztosan tettem volna valamit. A 1070 -eket bios módosítással adtam volna ki (ha ez lehetséges, nem tudom nem értek hozzá), és 1 másik részleget létre hozattam volna kimondottan bányász vga-k fejlesztésére. És nem alakult volna ki ilyen helyzet.
-
veterán
válasz huskydog17 #33815 üzenetére
Azóta a Titan Xp is elfogyott , hát ez nem sejtet semmi jót a jövőre nézve...
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz huskydog17 #33859 üzenetére
Ezt a játékot is nyugodt szívvel engedem át az Nvidia tulajdonosoknak!
(#33858) Habugi Ha már nincs ellenfél akkor jó lesz az IGP is.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
VTom
veterán
válasz huskydog17 #33859 üzenetére
Biztos eladási rekordokat döntöget majd ez a csoda.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Crytek
veterán
válasz huskydog17 #33900 üzenetére
Lehet nem tudok számolni ,de a görbék írnak %-ot is és inkább 22-25 az az átlag 30 ,de ki számolja
Ha ezt még übereli majd az 1180Ti olyan 40%-al akkor nagyon boldog leszek.... FHD atomkoximax felskálázás SSAA végre overkill lesz a dologNext PC Upgrade: 2022
-
VTom
veterán
válasz huskydog17 #33900 üzenetére
Ez így elég sovány... ennyit kb a 1080 hozott a 980Ti teljesítményére. Ha ezt még vágják is...
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
JSaN
addikt
válasz huskydog17 #33900 üzenetére
Haat nem tudom, ez a 20-30% elsore jol hangzik, valojaban nem.
Ha jon az 1170(2070) es a 1180(2080) tuti nem lesz gyorsabb a V kartyanal, mar csak a 3000dollaros ara miatt sem. Tippem szerin az 1170-t berakjak a jelenlegi 1080ti ala par szazalekkal, az 1180 meg a1180ti es Titan V koze. Igy a csucs nepkartya kb 10-15%al lesz gyorsabb a jelenlegi csucs Ti-nel. Es nvidia megint ulhet 2 evig mert ennyi is eleg lesz hogy tronon maradjon.Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/
-
s.bala31
őstag
válasz huskydog17 #33941 üzenetére
Vagyis a Navi csak középkategóriába jön, mint anno a polaris? Így megint le lesz maradva az AMD a felsőkategóriában legalább 1-1,5 évvel.
-
keIdor
titán
válasz huskydog17 #33941 üzenetére
Ezt ha valóban úgy lehet skálázni, mint egy Epyc vagy Threadrippert, akkor nem biztos, hogy kell ettől több.
Most elvileg ennél tehetsz 2-4 die-t egy NYÁK-ra, és így lehet skálázni, le is fednél a tier 1-2-3-at vele.
Ha minden igaz itt szó sincs AFR-ről, tehát nem CrossFire lesz a kártya, mert a rendszer egynek fogja látni, ahogy a Threadripper is egy CPU, nem kettő.De majd kiderül, érdekes koncepció.
Ez nem a Navi die
Szerk.: Már ha jól értelmezem egyáltalán. Ha közel 100% lesz a skálázódás, akkor 2xGTX-1080 teljesítmény már nem rossz.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
s.bala31
őstag
válasz huskydog17 #33944 üzenetére
Kicsit szkeptikus vagyok az AMD újításaival kapcsolatban, mert papíron mind jól hangzik csak gyakorlatban jön elő mindig valami buktató. A fentebb említett megoldás engem mint laikust egy továbbfejlesztett CF-re emlékeztet, amihez majd megint szükséges lesz szoftver oldalról is valamit produkálni hogy jól működjön. Pedig jó lenne már ha felzárkóznának mint ahogy tették CPU vonalon.
-
Crytek
veterán
válasz huskydog17 #33974 üzenetére
Elkéne mennem szemészhez? Hol ugyanolyan gyors? Jobb a Vega ez látszik a diagramokon.
Next PC Upgrade: 2022
-
Crytek
veterán
válasz huskydog17 #33976 üzenetére
Ugatni a kutyák szoktak...
Szövegkörnyezetben van Polaris....ja azt hittem erről szól a teszt de ezekszerint nem volt rá idő...
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
imi123
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz huskydog17 #33974 üzenetére
Én úgy emlékszem, ilyen teszt készült a megjelenéskor is. Akkor az jött ki, h még a polaris perf/clk se jön ki matekra.
Tehát ehhez képest akkor javultak a driverek.
Afelől nincs kétségem, hogy ebben a mutatóban az mvidia esetén se találnánk nagy ugrásokat. Maxwell volt 15%?
Amiben az nvidia jobb az a balansz, vagy a tlopfs hasznosulás, a skálázódás (feldolgozók számával és frekvenciával) és persze - talán előzőektől nem függetlenül - az energiahatékonyság.Egyrészt az amd hiába vonultat fel ugyanakkora vagy nagyobb számítási kapacitást, nem jön ki ugyanakkora teljesítmény játékokban. Ésaz ehhez szükséges összetevőkből is többet kell beletenni: több feldolgozót és hasonló, de míg mindig alacsonyabb frekvenciához több energiát.
Eddig azt hittük, hogy a memória sávszélesség, a dsbr, majd hogy a geometria. Most a legújabb mentsvár az multiop simd vagy hogy hívják, amikor egy órajelre akár töb. Utasítást is végre tud hajtani különböző adatcsomagokon.
Ági szerint a szuperskalár izé (olvass vissza), ami majd a true dx12/vulkán esetén az amd malmára hajtja a vizet.A teszt alapján hajlok arra ,hogy azt mondjam, valójában a Vega elég jó architektúra, és hogy az nvidia sok esetben csak a 20-30%-kal magasabb elért és tartani tudott órajelet miatt vezet. Ez persze elismerésre méltó.
Szintén a teszt alapján kérdezném, hol vannak a továbbfejlesztett rop blokkok? Az átdolgozott minden? Az intelligemt workload distributor, az NCU, a HBCC, a dsbr?
Mert ugye ezt a szintet - kisebb méretben - tudta a polaris is. Ezt a horizontális skálázódást (feldolgozók száma) a fiji is tudta.Úgy tűnik, a Vega újítása a polarishoz képest tényleg csupán a valamivel magasabb órajel elérése.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Crytek
veterán
válasz huskydog17 #33979 üzenetére
Engem (és rengeteg embert) a diagrammok érdekelnek. Itt a ph-s tesztekbe sem olvasom el a bla-bla részt. Azt minek kit érdekel...játékok alatt sem azt fogom mantrázni ezt most azért gyorsabb mert xy aluja hatékonyabb mint amazé, mert annak csak xy van stb. azt fps számot nézem semmii mást.
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Habugi
addikt
válasz huskydog17 #33983 üzenetére
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Oliverda
félisten
válasz huskydog17 #33974 üzenetére
A GCN1 és a GCN3 között is alig van difi, vagyis cirka 6 év alatt alig sikerült valami kézzelfogható fejlődést elérni. Jóformán csak egy halom tessék-lássék, marketingmázba burkolt fícsört csaptak hozzá az egyes generációkhoz, hagy vakuljon a földmunkás.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Petykemano
veterán
válasz huskydog17 #34019 üzenetére
Az egészen biztos, hogy nem a voltát fogják részletezni?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Crytek
veterán
válasz huskydog17 #34066 üzenetére
A pénz fontosabb volt mint a Far Cry 3-ba belenyúlni és felhúzni a dolgokat az új konzolok szintjére
Next PC Upgrade: 2022
-
őstag
válasz huskydog17 #34066 üzenetére
Nincs ebben semmi meglepő, ezek a konzolok ennyi pénzért ennyit tudnak. Akinek ez nem felel meg, a konzol áráért vehet egy gtx 1060-at, esetleg 1070-t. Plusz 200k-ért lesz gép is a vga köré.
Kíváncsiságból megnéztem egy gtx 1060-at (~ ps4 pro ár) az AC: origins játékkal 1440p-n max settingsel....
35-48fps. Újabb játékoknál már az sem túl acélos.Szerintem hiba az ilyen jellegű összehasonlítás, pontosabban felesleges.
[ Szerkesztve ]
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Kvg
senior tag
válasz huskydog17 #34107 üzenetére
A 18.61 driver-el teszteltek, ami elég jó lett. RX480 -am is kapott 1000 pontot Fire Strike 16900 GS lett. NV nélkül nem küzdene az AMD. Köszönjük Allah!
Nem cserélném le ezt a karit egy 1070-re, pedig az kicsit gyorsabb, de csak egy kicsit.[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
válasz huskydog17 #34107 üzenetére
4k-n is csak 18%-al gyorsabb a 1080Ti mint az 1080 a szokásos 30+ helyett, itt valami ge@sz van.
-
VTom
veterán
válasz huskydog17 #34107 üzenetére
Ez biztos a packed math lesz
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #34216 üzenetére
Bele van építve az Intelnél a pGPU árába az összes licenc (engedélyezett driverfunkciók/névhasználati jogok) és a támogatás. Egyedül a tesztelést nem végzi el az AMD, azt az Intel csinálja.
Az APU-k régóta ki vannak véve a mainline driverből, és csak a WHQL részei, vagy a régebbi modellek már annak sem. Ennek az oka, hogy nagyon nagy mennyiségben kerülnek eladásra a VGA-khoz képest, ami a gyártópartnerek support költségeit extrém mértékben megdobja. Az AMD évente kiad minimum 16, de esetleg 20 meghajtót, amik minden asztali gépre települnek, és a legolcsóbb gépeknél az árba nincs betervezve az, hogy a support egy meghajtó kiadása után user errorokat teszteljen, mert a lejelentett hibák 95%-a ez, miközben a kivizsgálásuk költséges.
A fentiek miatt az AMD átállt még az előző évben arra, hogy a saját WHQL csomagjaik között a köztes meghajtók a Windows Update-en keresztül jönnek az APU-kra. Ennek az előnye, hogy nagyságrendileg csökkenti a user errorok számát, mert a Windows automatikusan megoldja, de ha nem, akkor is a Microsoft supportját ostromolja a user, és nem az OEM partnerét.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
válasz huskydog17 #34317 üzenetére
Normálisan optimalizált AAA játékokra gondoltam. Ez képlékeny kategória, de leegyszerüsíthetjük igazából csak AAA játékokra is.
A Vega56 a linkelt tesztben nyomja le az 1080-at. Az egész posztom a linkelt tesztre vonatkozott. Az 50/65 fps a linkelt oldalon látható grafikon minimum fps értékeiből jött ki. Az 1070-es 53 minimum fps-t ért el és ebből következtettem, hogy egy 1070 mini az kábé 50 minimum fps-t tud hozni, és innen jött az összehasonlítás.
Tény, hogy ez nem tudományosan pontos, de szerintem jó becslést ad. Nem is vontam le sehol ezek után éles és tényszerű következtetéseket, csakis körülbelüli arányokat írtam.A mini kártyák hűtése általánosságban kicsivel rosszabb a méretéből adódóan, mint a normál kártyáké, ezért a gyártók rendszerint kicsivel kisebb teljesítményszintre lövik be, hogy tartósan is bírja. Vagy ha nem, akkor a kisebb hűtés miatt mikor bemelegszik a kártya akkor áll be a kisebb teljesítményszint az órajelek automatikus visszavétele miatt. Ezért gondoltam, hogy pár fps-t lecsípve a normál kártyából kijön a mini teljesítménye. De az összehasonlítás és ár/teljesítmény arány nem változik jelentősen, ha a normál 1070 értékeit vesszük és úgy tekintjük, mintha egy mini is pont ugyan azt tudná.
Az egész posztom lényege az volt, hogy az előző hozzászóló eszmefuttatásának az egyoldalúságára és nem feltétlenül helyes arányaira felhívjam a figyelmet. Van pár igenis jó ár/teljesítmény arányú vega is nem csak 1070. Ennyi volt a szándékom.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #34319 üzenetére
Na miért fogyna el? Mert mondjuk a Microsoft Residency Starter Library működik ugyan, de megfelelő átalakítás nélkül borzasztóan memóriapazarló? Ugyanez igaz az AMD VMA-ra. Szóval hiába vannak ezek a libek az explicit API-k memóriamenedzsmentjéhez, elsődlegesen a teljesítményt célozzák, és nem a memóriával valós spórolást. Ezért beszél már március óta a Microsoft és a Khronos képviseletében az AMD arról, hogy vigyázzanak, mert az új játékok, amiket fejlesztenek, marhára elkezdték zabálni a VRAM-ot, holott közel sem kellene annyi erőforrás neki.
Alig van HDR-t támogató játék. Ha ezer lenne, akkor nem úgy állna hozzá a Microsoft, hogy ráérnek Windows HDR pipeline problémáit javítani majd hónapok múlva is.
Próbáld ki a Chillt. Megfelezi az átlagos fogyasztást. Linkeltem is, hogy mi történik, ha ugyanazt csináljuk, és nézd nyugodtan a fogyasztásmérőt. A látott eredmény pedig ugyanaz volt, miközben a fogyasztás gyakorlatilag GTX 1060 szintre csökkent.
Nem véletlen, hogy a kínai iCafé megrendelések megnőttek a TUL felé, mert Chillel iszonyat sokat tudnak spórolni a villanyszámlán. Az viszont kétséges, hogy otthoni környezetben ez érezhető lesz-e. Nyilván egy internetkávézóban, 100-150 géppel számít, ha jobb a hatékonyság, de otthon egy géppel nem nagy kunszt. Én sem a kisebb fogyasztásért használom, hanem a scene pacing miatt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
válasz huskydog17 #34319 üzenetére
Nem igazán értelek...
MSI ITX 1070 - kb 170ezer
Sappire Vega 56 Pulse - kb 180 ezer
Miért is katasztrofális a vega ár/teljesítmény mutatója?Clint Eastwood FTW
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #34343 üzenetére
[link] - olvasd el hogyan működik, és láthatod, hogy sebességmérésre nem alkalmas, mert alapvetően a bemenet határozza meg a számítás mennyiségét. Az iCafe driverben viszont alapértelmezetten aktív.
Finomhangolni bármit lehet, de scene pacing nélkül megközelítőleg sem nyersz vele annyit. Ez nem finomhangolás ugyanis, hanem egy eltérő számítási módszer.
Amikor tönkrement a mi ITX-es 1070-ünk, akkor néztük, hogy nagyon magas a hibaarány a kereskedőnél ahol vettük, és ez jellemző volt a többi ITX-es modellre is. A normál modelleknél viszont átlagos volt a panasz. Nyilván, ha ezt az elején tudjuk, akkor nem is veszünk ITX-es 1070-et, mert lett volna hely a nagyobbnak, de akkor még nem volt annyi adat róla a kereskedőnél. Beszoptuk, ez van. Ha van hely a házban a nagynak, akkor érdemes azt venni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #34357 üzenetére
Ezért mondtam, hogy olvasd el azt az oldalt, ugyanis ha elolvasod világos lesz számodra is, hogy a teljesítmény attól függ, hogy mennyire rángatod az egeret. Tényleg érdemes elolvasni, nem csak a brute force módszer létezik.
Nem vonok le következtetést, de a 19%-os meghibásodási arány szvsz sok volt (azóta 32,4% - [link] ). Mondjuk az eladási mennyiséget nem ismerjük, tehát lehet, hogy kis mennyiségben volt a magyar piac extrém peches. Mindenesetre mi inkább nem kockáztatunk újra. Szopni pedig szoptunk, mert teszt közben ment tönkre, így oda lett minden korábbi eredmény.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
cyberkind
félisten
válasz huskydog17 #34495 üzenetére
Akkor 8K-ban megvan a TI, ez jó hír, csak a felbontást kell növelni és nem is olyan gyenge az a kártya.
Paranormal Cocktivity
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Formula-1
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Linux kezdőknek
- Parfüm topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest