- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Facebook és Messenger
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Fred23 #14627 üzenetére
Egyelőre még mindig csak pofozózsákként, főleg ár / teljesítményben. TFlops-ban lehet akármekkora tudása, játékokban nyújtott teljesítmény terén a Broadwell még nagyon-nagyon messze volt a GTX 750-től is. A Skylake-es top IGP-ről még nem láttam tesztet, azt bátran be lehet linkelni ide is - ha esetleg jelentőset lép előre a Broadwellhez képest, akkor érdemes lehet újragondolni a kérdést.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #26419 üzenetére
Mondjuk itt szerepet játszik, hogy a mai DX11-es driverek nagyon agresszívek, és alapvetően ez rontja helyenként a minimum fps-t. Két éve a DX11-es meghajtókat két-három szálhoz optimalizálták. A mai meghajtókat már nyolc-tíz szálhoz alakítják. Ez alapvetően javít a négymagosok kihasználásán is, igy valamelyest nő az átlag tempó, viszont csökkenti a minimum fps-t a sok aktív és passzív kernel driver server szál kezelése. Meg lehetne oldani azt, hogy a négy mag négy szál is jól mutasson a minimum fps-ben, de senki sem fizeti meg azt a munkaórát, ami ehhez kell, így inkább mennek a sok szálas optimalizálás felé, hiszen idővel mindenki cserél procit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
->Raizen<-
veterán
válasz Fred23 #26419 üzenetére
68 fps 4,6 ghz-en.
(#26418) HSM: Nem hogy nem fogyott el a 6600k hanem szépen folyamatosan ment a játék. Amit te állítasz, meg a gyakorlat sokszor köszönőviszonyban sincs egymással. Biztos biztonságban érzed magad azzal a platformmal, de ha kidöglik az alaplap akkor már nem leszel annyira boldog.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Fred23 #26419 üzenetére
HT-s procin nem érdemes amúgy nézni a processzor kihasználási %-ot. De az FPS szépen mutatja, amiről beszéltem a második képen.
De az első képen is tanulságosak a frametime spike-ok az i5-ön.(#26421) ->Raizen<-: Nem pont ott álltál, mint én... Mondtam, ha betöltöd a checpointot (kilépés és resume game) akkor pont oda fog dobni, ahol lőttem én is. Direkt nem mentem arrébb, hogy reprodukálható legyen.
De első közelítésnek elmegy.Hogy miért váltottam régi hatmagosra? A 4690K rendszerem egy évvel korábban eladtam, úgyhogy választhattam. Vagy veszek olyat újra, vagy inkább egy ilyen régi rendszert építek. Ez volt pont egy éve. És mivel korábban már volt ilyen X58 rendszerem egy húzott i7-920-al, és nagyon pozitívak voltak vele a tapasztalataim, ezzel szemben a közben kipróbált 3570K és 4690K rendszer bár jó volt, de azért nem hozta azt, amit vártam volna tőle, így boldogan "léptem vissza" erre az egyszálon annyira nem erős, de többszálon vadállat rendszerre. Az egyszálas teljesítménye ennek 4Ghz-en már egész rendben van, ha pedig a többszál is kihasználásra kerül, akkor HT-s négymagos i7-ek tempóját hozza, miközben picit még olcsóbb, mint egy i5-ös rendszer. Nem bántam meg.
(#26424) ->Raizen<-: 63FPS és ha jól láttam, erős procilimit. Ez azért nem egészen a felemelő élmény kategória.
Ha kidöglik a lap veszek másikat. De ésszel használva ezek nem azok a kidöglős fajták. Ezekből nem spórolták ki az anyagot. -
->Raizen<-
veterán
válasz Fred23 #26426 üzenetére
És ez nem a rendszerem maximuma hiszen a vga-ban is van tartalék core 1450 mhz és 2000 mhz ramokig elmehetek, na meg ugye 4,7 ghz-es akár 2933 mhz-es ramokkal. Mondanom sem kell így nagyon süvít a gép, de nekem elég a 4 ghz is gtx 1080-nál erősebb vga-hoz majd aktiválom a maximumot, oc profil mentve.
(#26428) HSM: Milyen procilimit? skálázódik a játék ahogy megtépem a cput. Vga kevés már a rendszeremhez. Vicces emberke vagy. Az indokaid hogy visszaléptél inkább gyengébb de több magos rendszerre olyan mint amikor egy phenom 2 x4-es konfigról fx-es procira vált valaki. Gyengébb ipc de több mag. Hú de kafa. A te vga-d van limitben a gyenge régi ddr3-as platformod miatt. Meg alulórajelezed és alulfeszeled aminek értelme nincsen. Visszafolytod a ferrarit.
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
válasz Fred23 #26805 üzenetére
Talán mert a célszektorban nem 25% a win10 részesedése.. Az általad linkelt felmérés semmit sem mond a gamer csoportról. Az meg, hogy foscsi laptopokon, forint előtti otthoni PC-ken, meg céges gépeken hány win7 maradt, egyetlen játékfejlesztőt se érdekel.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #26821 üzenetére
De ők eleve DX12-re fejlesztettek az elejétől. Nekik van egy évek óta írt kódjuk, tehát nincs értelme lecserélni. Én sem írnák át 4000 sor rendert és kb. 300 ezer sor shadert csak egy API cseréért, ha az legjobb esetben is ugyanazt a teljesítményt biztosítja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
válasz Fred23 #29123 üzenetére
Várd meg amíg lesz normális driver hozzá.
Kicsit korai még temetni.
Az más kérdés hogy elég nagy (szerintem túlzott) elvárások lettek támasztva a kártyával szemben.A lényeg hogy legyen Nv-nek versenyképes alternatívája. Utána választhat mindenki szívének kedves gyártótól kártyát.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Raggie
őstag
válasz Fred23 #29123 üzenetére
Ez még mindig "csak" a VEGA FE, és ugyan azzal a driverrel, mint az eddig is tesztelt levegős változat. Szóval itt a különbséget kizárólag a nagyobb TDP és a jobb hűtés adja. Semmi más.
Szóval, aki ezek miatt +50% sebességet várt az el van tévedve kicsit.Személy szerint elég jó eredménynek tartom azt, hogy még így is ennyi plusz kihozható a chip-ből a jobb hűtéssel. Ez azt is jelenti, hogy a gyártók jobb aftermarket hűtéseivel szintén szignifikánsabban jobban fog teljesíteni a kártya! Számomra ez bíztató.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
#45185024
törölt tag
válasz Fred23 #29127 üzenetére
Kijavítalak én gyorsan
Az FE jelenlegi eredményeiből NEM lehet levonni következtetéseket az RX-re, mert nem driver optimalizálásról van szó ahol valóban max 10-15 jönne pluszban hanem a GCN5 funkcióinak inaktivitásáról van szó.
Következtetéseket lehet levonni a HBM2 húzásáról a Mhz OCról, és az az adat hiteles jelenleg amikor a Pro driver vizes húzásából való teljesítmény növekedést elemzi.
Áttételesen ezt lehet alkalmazni a levegős RX vega kontra Vizes RX főkártya teljesítményére, de ezt is csak nagyon áttételesen.
A jelenlegi FE fogyasztás adatok sem relevánsak az RX-re.[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #31012 üzenetére
Eredetileg ugye a DX12 új bekötésére készült, tehát a DX11 is úgy van a motorban, hogy emulálja a régi binding API-val való kompatibilitást. Szóval ez a DX11 igazából senkinek sem jó.
(#31017) Fred23: Igazából az AMD-nek és az NV-nek nem sok köze van az AC Origins-hez, mármint fejlesztési szerződés szintjén. Az Intel volt a legfőbb fejlesztési partnere erre a címre az Ubisoftnak. Ettől függetlenül a játék használ technikákat mindhárom gyártótól, de a többieknek reklámszerződésre volt lehetőségük.
Annyit tudni, hogy volt az Ubinál egy nagyon ambiciózus projekt, hogy átrakják bindlessre az AnvilNextet. De olyanra, hogy már maga a motor lekezelje a root signature különbségeit, és elfedje a hardverek eltéréseit. Nem tudni, hogy ez mennyire jött be, ettől függhet a DX12 elérhetősége is. De az beszédes, hogy a Far Cry 5 esetében a Dunia új verziójára egy teljesen más megoldást választottak. Persze az AnvilNext csapatának az Intel és az NV adott tanácsokat, míg az AMD inkább exkluzív szerződést kötött a Dunia csapatával.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #31023 üzenetére
A DX11-gyel nincs gond. Azzal van baj, ha csinálsz egy bindless motort, és azt rétegezed be a DX11 binding API-jába. Ez így nem natív, hanem emulált támogatás lesz, ami nem egy sebességbajnok megoldás. Nem véletlen, hogy az Xbox One X 4K-val is 30 fps fölött van, míg ugyanúgy high grafikán PC-n erre csak a legerősebb VGA-k képesek, pedig ezek aztán számítási teljesítményben jó háromszor az Xbox One X fölött vannak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #31028 üzenetére
A Vulkan nem jelenti a Linux Gaming feltámadását. Az csak egy API, ami megold egy apró problémát a tucatnyi közül. Ettől a Linux még ugyanúgy széttagolt lesz. Dave Airlie, a Red Hat szoftvermérnöke elég jól összefoglalta, hogy mire lenne szüksége a Linuxnak, hogy játékra alkalmas legyen. [link]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
wjbhbdux
veterán
válasz Fred23 #31082 üzenetére
AMD threadripperen meg magokat kell letiltani, hogy elinduljon, igazi múltidéző amit az Ubi elénkszart.
/s
-
Petykemano
veterán
-
válasz Fred23 #31082 üzenetére
Nem ez a legnagyobb gond, hanem hiába az adott képkockasebesség, AMD kártyákon (Vega kivételével) egyszerűen túl sok a micro-stutter, erről a PCGH ír részletesen:
"Während der Grafikkartenmessungen fiel uns auf, dass alle Radeon-Modelle abseits der Vega-Grafikkarten eine suboptimale Frame-Verteilung aufweisen. Das heißt, die Anzahl der Bilder pro Sekunde ist gut, die Zeit bis zur Ausgabe ist jedoch unregelmäßig. Betroffen sind laut unseren bisherigen Messungen alle AMD-GPUs abseits von Vega 10, sowohl auf einer R9 280X (Tahiti) als auch RX 580 (Polaris 20) ist das Problem präsent. Die Symptome bessern sich, wenn die Grafiikdetails reduziert werden.
Das folgende Frametime-Beispiel verdeutlicht die Ausmaße des Stotterns. Achten Sie auf die Differenz zwischen der durchschnittlichen Frametime (deren Kehrwert die Average-Fps ergibt) und den Perzentilen. Bei der Radeon RX 580 werden durchschnittlich 21,2 Millisekunden erreicht (47,2 Fps), es gibt jedoch viele Spikes, bei denen das nächste Bild erst nach 50,5 oder gar 53 Millisekunden ausgegeben wird - das ist fühl- und sichtbar. Die Geforce GTX 970 berechnet zwar weniger Bilder pro Sekunde, gibt diese jedoch wesentlich gleichmäßiger aus, sodass sich AC Origins etwas geschmeidiger anfühlt."
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #31133 üzenetére
Már ami megmaradt belőle. Azért az Ubisoft Montrealt jól lerabolták az elmúlt években. A két nagy 3D ninja Bart Wronski és Michal Drobot már nem dolgozik nekik. Steve McAuley maradt ott mint utolsó nagy mohikán, de őt meg rárakták teljesen az új Dunia motorra. Persze Steve McAuley még önmagában is marha nagy név, de azért látszik, hogy az igazán neves szakemberek száma csökkent. Ez már csak azon is észrevehető, hogy a Massive Entertainment lehagyta őket a Snowdroppal. Egyre nehezebbé válik egy stúdión belül két motort fenntartani, megcsappant szakembergárdával.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #31630 üzenetére
A driver nem segít rajta. Az 1.05-ös patch tartalmaz javításokat a különböző konfigokon előforduló mikroakadásokra (de a korábbi 1.04 is tartalmazott optimalizálásokat). Elméletben persze, mert valakinek ezek megszűntek, valakinek pedig eddig nem voltak és az 1.05-ös után lettek.
[link] - általánosan nem túl jók a tapasztalatok. Szinte mindenki küzd valamivel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
3L1T3
addikt
válasz Fred23 #31632 üzenetére
1080 Ti-vel ugyan úgy megvan a mikrolagg...
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
válasz Fred23 #31634 üzenetére
Sajnos ötletem sincs, viszont mocskos idegesítő és frusztráló.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #31632 üzenetére
Teljesen mindegy a VGA típusa. Láthatod, hogy GeForce mellett is akad a fórumozóknak. A különbség az, hogy az egyes architektúrák máshol akadnak. De a jelenség teljesen általános. A wrapper okozza, amit az Ubi használ. Az NV és az AMD nem tud vele mit kezdeni. Annyit hallottam, hogy mindketten figyelmeztették az Ubit, hogy nem lesz jó, amit csinálnak, de az Intel volt a fejlesztői partner, és ők azt mondták, hogy működni fog. Ilyenkor nem az NV-re és az AMD-re fognak hallgatni, mert nekik eleve kevesebb rálátásuk volt a projektre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Fred23 #31634 üzenetére
Eléggé úgy tűnik... Pascallal rendelkezőktől általában többet olvasok ilyesmiről, mint Maxwell kártyásoktól... és nálam sem jellemző 980-on semmi ilyesmi. Nem csak ezzel kapcsolatban, más játékoknál is úgy álltalában is.
Simán benne van hogy a Pascal sokkal szoftver érzékenyebb, több minden vagy emulálva/szoftveresen driverből megoldva, mint előtte.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #33041 üzenetére
Tudtommal nem a Crystal Dynamics csinálja, mert ők el vannak foglalva valamilyen Marvel címmel. Az Eidos Montreal csinálhatja, mert ők a marveles projektbe csak besegítenek.
Vagy továbbfejlesztik a mostani motort, vagy áttérnek a Dawnra. Az Eidos Montreal számára az utóbbi kedvezőbb, mert az R&D-t végző Labs részlegük is erre dolgozik. Technikailag is sokkal fejlettebb a Dawn.
Nézd meg draw limites helyen. Ott a DX12 agyonveri a DX11-et a RotTR-ben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
válasz Fred23 #33415 üzenetére
Radeon RX VEGA Dwarf, Radeon RX VEGA Giant, Radeon RX VEGA Supergiant és Radeon RX VEGA Hypergiant
Itt a példa mivel lehetne vakon dobálózni hogy növelje a kari várható teljesítményétHa érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Fred23 #33512 üzenetére
Nem igazán tudnak mit kezdeni az AVX2-vel, amíg az Intel ma is ad ki olyan procikat, amikben az AVX sincs benne. A konzolok miatt persze elmennek az AVX-ig a programok, de tovább nem.
(#33513) Raymond: Ez az egész csak döntés kérdése, nem pedig technikai akadály.
(#33514) Keldor papa: A Sony ma már rengeteg lehetőséget biztosít a fejlesztőknek. Ha valaki úgy érzi, hogy CPU-limitje van, akkor menjen a GNM API-ról az LCUE-ra. Utóbbit használják manapság a Sony játékai, lásd az új God of War.
(#33518) kikikirly: Sok dolgot lehet csinálni, lásd a Sony is megcsinálja ezeket a PS4-re, de multiplatform szinten addig nem igazán várható előrelépés, amíg a WDDM2 nem lesz minimum követelmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Formula-1
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Micro Four Thirds
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Futás, futópályák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...