-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #30284 üzenetére
Mert ennél a két játéknál ezzel volt a gond az első verzióban. De más fejlesztő is panaszkodott már, hogy puszik nehéz jó hatásfokot elérni, sőt olyan hatásfokot is, amilyet a D3D11-es meghajtók is elértek. Úgy emlékszem, hogy a Hitman fejlesztők is jó darabig azzal küzdöttek, hogy ne legyen 1-1,5 GB nem használt adat a VRAM-ban. Egy év alatt oldották meg ezt a gondot. Egyelőre az explicit API-kkal a legnagyobb gond a memóriamenedzsmentre vonatkozó stratégia.
Senki sem írta, hogy ezeket az AMD találta ki. Ők csak elkezdik az explicit API-kban megadni a lehetőséget, hogy a fejlesztők használhassanak AoS/SoA 16 bites csomagolást. Ez a Vulkan API-ból kompletten hiányzik, de használható az AMD_GPU_shader_half_float, míg a D3D12-höz van egy külön header, ami tartalmaz pár szükséges függvényt. Ezekről majd részletesen írunk az RX Vega cikkben.
Előzetesen talán annyit, hogy a packing/unpacking támogatás a GCN3-mal kezdődik az SDWA-val. A 16 bites AoS/SoA felezett VGPR használatot igények a GCN3/GCN4/GCN5 esetében, de az operációk számát nem csökkenti a GCN3/GCN4-nél, míg a GCN5-nél az AoS ezt harmadával, míg a SoA felével csökkenti.
A HLSL-re kellenek különböző megkerülések, mert például a min16float ugyan 16 bites adattípus, de 32 bites aligmentálást használ, tehát vannak még az API-k szempontjából nehézségek, de a külön header részben ezekre reagál.(#30297) Petykemano: Pontosan. Csak ugye a Fiji esetében az SSG verzió egy nulladik generációs modell volt, míg itt ez már élesben fog menni. Nyilván ez a NYÁK a Pro NYÁK, és a consumer NYÁK rövidebb lesz, mert arra biztosan nem kerül SSD.
Itt viszont nyitva van a lehetőség, hogy mindenhol bővítsék a termékskálát SSG-s modellel.Igazából nem ugyanaz a meghajtó, hanem modernebb. Az a lényeg, hogy a Vega négyféle binning módban működhet. Az egyik az aktív, míg a másik az erőltetett aktív, továbbá van két inaktív mód, egy az új képességekkel, és egy a legacy működéssel. Jelenleg az inaktív binninges legacy mód az alapértelmezett, és a Vega ilyenkor úgy működik, mint egy Fiji. De ettől a meghajtó még fejlődhet a többi komponensével.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.