-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
do3om
addikt
válasz velizare #29800 üzenetére
Ok.
Reméljük is hogy ennek is lesz hatása, mármint a MHz beli különbségnek.Az biztos, csak az érte kapott eredmény ami porlémás, nem tükrözi a bele adott teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Petykemano
veterán
Az amdnek nem a sávszél miatt kell a hbm2. Korábban az kellett, de már nem. Meg lehet oldani másként is. Hanem a hbc miatt. Legalábbis olvastam/hallottam egy olyan elemzést, amelyik azt állította, hogy a gddr írási késleltetése miatt nem tudja a gyors adatváltozásokat kezelni.
Abu számos alkalommal elmondta, hogy a gcn3 sávszéligémyes architektúra. A gcn4 meg már nem annyira. A gcn5 változtatásai (dcc++, tbr, L2$ bekötések), pedig tovább javítják. Nincs csoda, nyilván rájöttek, hogy az nvidiának igaza volt: másfélszer annyit rop egységet beépíteni rajtuk múlik csak. Jó és olcsó memória pedig vagy van, vagy nimcs'
Ez igaz az 1tb/s sávszélre is. Abu két éve beült egy előadásra, legyen három, ahol elmondták neki, hogy atflops így nő, a sávszél meg jóval kevésbé gddrrel. Ezért néhány éven belül 1tb/s sávszél fog kelleni, de nincs gond hbm to the rescue. Aztán jött a maxwell és borult mindent. Az nvidia egy jobb megoldást talált ki.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Malibutomi
nagyúr
Jol remlik hogy a Veganal az AMD is bevezeti a tiled resources-t? Az is savszel es memoria kimelo.
Ja jol remlett:
Next-Generation Pixel Engine – A Tile-based Approach
Before the subheading above gets your knickers in a twist, let me be sure to point out that anything that happens in the new Vega Draw Space Binning Rasterizer is simply one option that the GPU will have available to it. The goal of the DSBR is to save power and improve performance in some instances. The goal of every rasterizer is to cull pixels invisible to the scene so you are only shading pixels required at display time. Vega’s new DSBR will be able to do this in a tile-based manner, a rasterization technique that has traditionally been limited to mobile SoCs like Qualcomm’s Adreno but that even NVIDIA’s Maxwell architecture implemented for desktop users.
The Draw Space Binning Rasterizer is using cache aware information to capture batches of primitives in a way that has two positive effects. First, you will very often find multiple hits in the same proximity and second, this creates a new way to determine which pixels to shade. This reduces access to memory and to the off-chip caches to save power. This increases effective bandwidth on lower cost parts but can reduce power on even the highest performing GPU implementations.
Ez is egy az uj feture-ok kozul amik Jack@l szerint nincsenek is benne mivel ez csak egy 14nm-es Fury X
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #29803 üzenetére
Semmi köze a kettőnek egymáshoz. A HBCC GDDR5 memóriával is működik. Azért kell nekik a HBM2, mert ez a legolcsóbb opció a nagy teljesítményű memóriák piacán. A GDDR5 túl sokat fogyaszt, a GDDR6 pedig túl későn jön, és az sem fogyaszt majd olyan keveset, mint a HBM2.
Az 1 TB/s mindenképpen kell. Nem véletlen lesz a Vega 10 után egy Vega 20 verzió, ami lényegében annyiban különbözik, hogy 4096 bites lesz a buszszélesség 2048 bit helyett. Plusz mindegyik multiprocesszor FP64-re lesz kialakítva, szemben a Vega 10-zel, ahol egy tömbben csak egy multiprocesszor ilyen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
f@sztuggya, mi lesz. én még nem láttam a vega eredményeit. a fijinél viszont volt néhány meredek dolog memória terén.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Malibutomi
nagyúr
Gbors, Abu illetve aki meg ert hozza.
Nem lehet hogy a Vega-nal az az alacsony 90 Gpixels/s Fillrate amiatt van, hogy itt ez a Primitive Shader megkavarja a dolgokat es nem szamolhato ilyen direktben?
Erre gondolok:
The new programmable geometry pipeline on Vega will offer up to 2x the peak throughput per clock compared to previous generations by utilizing a new “primitive shader.” This new shader combines the functions of vertex and geometry shader and, as AMD told it to me, “with the right knowledge” you can discard game based primitives at an incredible rate. This right knowledge though is the crucial component – it is something that has to be coded for directly and isn’t something that AMD or Vega will be able to do behind the scenes.
This primitive shader type could be implemented by developers by simply wrapping current vertex shader code that would speed up throughput (to that 2x rate) through recognition of the Vega 10 driver packages. Another way this could be utilized is with extensions to current APIs (Vulkan seems like an obvious choice) and the hope is that this kind of shader will be adopted and implemented officially by upcoming API revisions including the next DirectX. AMD views the primitive shader as the natural progression of the geometry engine and the end of standard vertex and geometry shaders. In the end, that will be the complication with this new feature (as well as others) – its benefit to consumers and game developers will be dependent on the integration and adoption rates from developers themselves. We have seen in the past that AMD can struggle with pushing its own standardized features on the industry (but in some cases has had success ala FreeSync).
Kerdes ki lesz-e hasznalva, vagy csak az AMD remeli.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz Malibutomi #29807 üzenetére
"90 Gpixels/s Fillrate"
vs.
"The new programmable geometry pipeline"
"This primitive shader type could be implemented by developers by simply wrapping current vertex shader code that would speed up throughput (to that 2x rate) through recognition of the Vega 10 driver packages."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #29807 üzenetére
ez shader, tehát akár az amd is tudja erőltetni driveresen, ha van értelme.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #29807 üzenetére
Nem, csak akkor, ha ennek a potenciális eredményire építve az AMD füllent valahol. De akkor sem csökkentett fillrate-et eredményezne a dolog.
Nekem inkább az gyanús, hogy a fillrate szám a jó, ekkor 1400MHz körüli az órajel, és az CU-k környékén van valami disznyóság. Mondjuk pár speciális célú ALU, amit csak speciális esetekben, ill. direkt programozással lehet kihasználni...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #29811 üzenetére
Hogyne látszana. 35-40%-kal magasabb a számítási kapacitása, és 33%-kal a sávszélessége, és mégsem gyorsabb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #29813 üzenetére
Nem, mert ezek messze nem ennyire szélsőséges limitek. Jellemzően egyetlen kockán belül előfordul az összes lehetséges limitáció nagy része, csak az arányok mások. Mondjuk az 1060-ban sűrűbben fogja vissza a képrészletek kiszámolásának teljes átfutását a számítási kapacitás, míg az 580-ban inkább a raszter / ROP a korlát.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
stratova
veterán
válasz Malibutomi #29813 üzenetére
Régebbi címeknél komolyabb limit, kicsiben ugyanez:
vs
A köztes állapot a szinten mindent komolyan terhelő Crysis 3 szvsz nem véletlenül használja TPU peak fogyasztásmérésre.
A teljesen AMD favorit pl egy friss Hitman lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #29775 üzenetére
Mert rosszul szamolsz. Hz, nem Byte.
12'300'000/4096/2=1501,46484375# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #29807 üzenetére
Azért van az odaírva, mert mindenből a valódinál alacsonyabb paramétert írtak. Ennek az oka, hogy most még nem akarják elárulni a paramétereket. Majd 27-én, de ott is csak a Frontiernél. Ha megnézed a Frontier oldalát, akkor még mindig ott van a "~" a paraméterek előtt. [link]
A primitive shader bonyolult dolog. Azt API kiterjesztésekkel lehet majd használni. Elég bonyolultan lesz megoldva a háttérben, mert a Mantle ICD-n keresztül fog futni a motorháztető alatt, mivel az aktuális API-k nem engedik a bedrótozott pipeline megváltoztatását. De a lényeg az, hogy a fejlesztők számára ebből csak annyi lesz látható, hogy primitive shadereket kell írni HLSL extben, a többit elintézi a fordító és a driver.
Amiről ír a kiemelt írásod az az, hogy bizonyos vertex shader kódok könnyen átültethetők primitive shaderre. Ez tényleg lehetővé teszi, hogy a nem látható geometria kivágása a pipeline elején történjen meg. Ezek egy vertex shader kóddal továbbmennének, holott a primitive shader meg tudja mondani, hogy tuti nem fognak látszani, tehát tök felesleges továbbengedni őket, és itt marha sok háromszögről beszélünk, ami átmegy a szitán, de hasznuk az nincs, csak ez később derül ki róluk. Nagyjából erről van szó. Ezt egyébként viszonylag sűrűn használhatják a fejlesztők, mert marhára kevés munkát igényel, és nagy boostot hoz. Sokkal kevesebb idő ezt beépíteni, mint másféle optimalizálsokkal megkeresni azt a sebességtöbbletet, amit ez biztosít. Ezt még az AMD is meg tudja amúgy csinálni a driverben, mert csak lecserélik a shadert, csak nem vertexre, hanem primitive-re, viszont ez azért komoly munka a rendszerprogramozóknak, tehát jobb, ha a fejlesztők teszik meg. Ugyanakkor a primitive shader ennél sokkal többről szól, mert kínál olyan képességeket, amelyek az aktuális shader lépcsőkkel nem vagy csak brutálisan lassan valósíthatók meg. Ehhez kell a szabványosítás, hogy az elavult shader lépcsőkkel kezdjünk valamit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
válasz #85552128 #29787 üzenetére
Ezt en is neztem, hogy HBC-nek hivjak a Fiji-nel es a Polaris-nel is. Mikozben csak a Vega-nal van meg a tech.
Ui: Lehet valamilyen szoftveres turpissag van a dologban. Vajon akkor a Tonga-nal is lehetne ilyen (gfx8)?
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#45185024
törölt tag
MSI: ‘Damn, [RX Vega] needs a lot of power’
Neó láttad azt a pirosat az hiba a Matrixban...[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
RX Vegára írom :
A történet azért érdekes mert ha tényleg 300W-al jön a levegős (8+6 PIN)
és tényleg 375 Wattos TDP-vel a vizes (8+8 PIN)
(Úgy értem a Custom gyártóknak letiltja a 375W példányos levegős gyártást.)
Akkor azok akiknek egyéni vizes rendszere van azok nem a szokásos levegős refet kell hogy megvegyék hanem vagy "megelégszenek" az AMD csúcs exclusive megoldásával vagy azt váltja le a húzás miatt a 375 wattot választva.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #29823 üzenetére
A NANO egy pines limitációjára gondoltam. bár abban igazad van hogy az meg nem custom...
-
nagyúr
elég jól néz ki (nem, nem az enyém)
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
stratova
veterán
válasz velizare #29825 üzenetére
(nem, nem az enyém)
Ez az egyetlen hibájaPepeeeee ez Fijinél ki volt találva:
Fury X (Fiji XT): max. konfig vízhűtéssel.
Fury (Fiji Pro): vágott lapka az ODM-ek szabad kezet kaptak.
R9 Nano (Fiji Pro): apró ITX kompatibilis PBC, Vapor kamrás léghűtéssel (amíg kapni lehetett aprón 100 alatt bányászatra sem volt gyenge, persze csökkentett feszültséggel, hogy meg ne főljön).Itt szerintem csak Nano volt komolyabb mellényúlás (hogy teljes értékű lapkát adtak ki, tier2 szinttel volt ténylegesen versenyben). Fury is kicsit kényszerpálya, de próbálta AMD úgy pozicionálni, hogy valamennyire tudjon versenyezni (ennek az árára GTX 980 Ti bejelentése nyomta rá részükről a bélyegét). Nano-nál szvsz GTX 980 miatt viszonylag hamar nagyobb árvágásra kényszerült.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz velizare #29825 üzenetére
Frontier to buy
Nem lett 1200 FONT.
Amúgy a fonttal most lehet nagyon jól fogunk járni mert lenn van a béka fenekénél.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz #45185024 #29827 üzenetére
csak 27%-al drágább mint az eredeti 1200 dolláros ár, rohanok venni
Gyengébbek kedvéért 423e ft a léghűtős...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Oliverda
félisten
válasz #45185024 #29827 üzenetére
"Forget about VEGA in Enterprise market. Next AMD game changer will be NAVI (EPYC : CPU=NAVI : GPU). However, VEGA price will be excellent".
Tehát kénytelenek lesznek relatíve olcsón adni, azaz nem lesz egy nagy eresztés.
Akkor másfél év múlva ugyanitt, jó esetben kb. 2019 elején jön majd a Navi.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
smkb
őstag
válasz #45185024 #29827 üzenetére
Ő... most annak kéne örülni, hogy nem 1200 lett, hanem a linken amit posztoltál 1199? Amúgy meg csak mellékesen a font már lassan egy éve a mostani árfolyamon van (350-360huf), sőt ősszel volt ez alacsonyabb is. A tavaly nyári brexit szavazás után esett nagyot, akkor kellett onnan rendelni (én is akkor rendeltem az egyik bringám), mert az árak nem követték le a gyengült fontot. Idén már minden brit import a gyengébb font árfolyamhoz igazodott. Hajszálra ugyanaz a bringa ami tavaly 1000 font volt, az most a 1200.
-
emmm
senior tag
válasz #35434496 #29833 üzenetére
A linken is csak találgatnak. Bedobott valaki egy "fúdetökjó áron lesz a VEGA" mondatot és most megy a nagy találgatás.
Szóval még semmit sem tudunk. Abban egyetértek, ha olcsó lesz, akkor túl nagyot nem fog ütni várhatóan, én is erre számítok. Mondhatnám úgy is, micsoda meglepetés, sose történt még ilyen -
#35434496
törölt tag
válasz Malibutomi #29837 üzenetére
Remélem jó áron kapunk komoly teljesítményt.
-
#45997568
törölt tag
válasz #35434496 #29835 üzenetére
Kiraly! A piros mindig nyer
599$ lesz az erosebb ami a csucs zolddel versenyez, ebbol CF lesz
-
#45185024
törölt tag
válasz Jack@l #29830 üzenetére
Jack@l : Ne rohanj venni, elküldik postán Igen valóban ennyi, az előtted szólók is csak azt mondták szép a színe Amúgy pont ennyi a Titán X mint tudod. Ezt kis fejlesztő stúdióknak vagy komolyabb youtubbereknek való akik ontják magukból a szerkeszteni való tartalmakat. Mondjuk egy Linus, JayZ kategóriás emberke.
smkb: Az utolsó két év lejt menet a fontnak 439-ről lejött 352 re.(5 éves ciklust nézz)
players111: amit látsz annak az 50 -60%a, amit én keresek az 1essel fog kezdődni , amit te az 2-essel
de hát a vaporX-et meg kell fizetniOliverda: A történet nagyon érdekes. Ehhez érteni kell a leaks-es oldalak működését is.Mindenhonnan....
Mi is az a BitsAndChips ? Egy példával szemléltetném. Te írsz egy cikket a HWSW-re az AMD pénzügyi jelentéséről. (Amúgy kimagaslan jó az Amd pénzügyi jelentéseid mert foglalkozol a készpénz tartalékkal.(Iponos kollega nem én olvaslak) BitsAndChips egy jópofa oldal sok Mémmel ha valaki nem csont FAN tud is rajtuk nevetni. És bár a viccek mindig egy hírre alapozódnak azért az AMD-s cikkedben csak nem idéznél hírforrásként Gálvölgyitől ?
Na ki ha nem Raja mondott már megint valamit ))) amit értelmeztek
Raja kb egy éve kihangsúlyozta egyik beszédében hogy sokkal jobb gyártani a közepes méretű DIE-okat (max 300mm2) és ez által sokkal jobb a teljesítmény. Elküldöm neked angolul privátra.[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
válasz #45185024 #29841 üzenetére
Mi a feneért nézzek 5 éves ciklust egy 2017.06.23-as árhoz Gondolod a Vega kártya árát 5 évvel ezelőtti árfolyamon számolták át dollárról, és akkor te most milyen fineszes vagy, hogy 2017es font árfolyamon veszed meg? A mostani árak a pár héttel ezelőtti font árfolyamon vannak számolva, úgyhogy tökmindegy mi az árfolyam, te semmivel sem jársz jobban.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Oliverda #29831 üzenetére
Tényleg nehéz belőni lassan minek is számít AMD-nél az FE. Munkára esetenként jobb mint egy Titan Xp, amiből fejenként lehet kettőt rendelni szintén csak az NV oldaláról. De nem Quadro P6000-hez mérik (vajon csak azért mert TXp teljes lapka P6000 meg vágott?).
Csak nekem tűnik úgy, hogy RX Vega AMD Titan Xp-je akar lenni?
Tudom VR piacra "content creator's card" de na, elég kis területnek tűnik innen ez. Nem akarnak ekkora viszonylag drága lapkát viszonylag olcsón adni, stimm.
Másrészt amikor 1 ill. 2U racket megszórnak gyorsítókártyával, akkor az most mégsem Enterprise?
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz stratova #29843 üzenetére
Illetve ha csak Navi a game changer, akkor az pipe cleanernek pletykált 7 nm-es Vega, most mi is lesz tulajdonképpen?
Ezt a pletykát amúgy a legutóbbi Graphics architecture roadmap nem támasztja alá.Oliverda: VEGA will be a great GPU, but to attack HPC market AMD needs NAVI.
Szóval vegyük úgy, hogy nem elég nagy durranás szerintük a részesedés növeléséhez HPC vonalon?[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz stratova #29843 üzenetére
Ki lett adva, hogy virítani kell valamit a Teslák ellen, egyelőre ennyire futotta.
"Illetve ha csak Navi a game changer, akkor az pipe cleanernek pletykált 7 nm-es Vega, most mi is lesz tulajdonképpen?"
Megválaszoltad a kérdésedben, az egy pipe cleaner lesz, hogy katalizálják a 7nm felfutását. Valószínűleg egy Polaris 11-et (netán 10-e) leváltó cucc érkezik, aminek egyébként már idén meg kellett volna jelennie...
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #29843 üzenetére
A Frontier egy rést töm be. A prosumer vonalat eredetileg senki sem tartotta sokra, mert nem gondolták, hogy igény lesz a félprofi megoldásokra. A valóság viszont az, hogy igény van rá, és ide az AMD is akart egy terméket. A Quadro P6000 ellen ősszel jön a Radeon Pro WX Vega, de az nem 1200, hanem 6000-8000 dollár lesz.
Az igény egyébként abból adódik, hogy a félprofi megoldásoknál az extrém terméktámogatást nem kell megfizetni. Tehát nem kell sokezer dollárt adni csakis azért, hogy hibátlanul működjenek a fontosabb fejlesztői szoftverek, hanem ezt csak hozza a Pro driver. A gyorsaság itt másodlagos, mert csak azt igényli a piac, hogy működjön. Viszont gaming driverrel nem mindig működik, míg pro termékkel marha nagy ára van a működésnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
válasz Oliverda #29845 üzenetére
Oké.. csak az itteni cikkben nagyon nem az jött le hogy a 7 nm-re szánt Vega 20 egy kicsi GPU, szóval érdekes.. bár nagy lapkával tényleg kérdéses kísérletezni.
Bár annak kimondottan örülnék, ha a mostani Polaris 10/20 vonalon lenne újítás.Abu85 akkor a mobil piacon csak jövőre lesz normális verseny.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- DIGI Mobil
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Windows 10
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...