- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz MasterDeeJay #53550 üzenetére
Nem a csomagra kell ráíratni, azt hittem hogy ez már kiderült, a küldemény elektronikus adataiból dolgoznak az automatikus postai vámeljárással, de rád azért vonatkozik a Téma tudnivalók a jobb felső sarokban.
-
Foglalt név
addikt
Elolvastam az összefoglalót, de az ottani kifejezések nem teljesen egyeznek azzal, amit az oldalon látok.
Rendeltem egy terméket, amit 06.26-án feladott az eladó és 07.15. megkaptam. Sajnos rossz típust küldött, ezt jeleztem is egy üzenetben, amire reagált és felajánlotta, hogy küldi a megfelelőt.
A rendelést megnyitva az üzenet szerint, ha 24.-ig nem érkezik meg a csomag nyithatok "Dispute"-ot. A gomb azonban már aktív. Illetve jelezhetem is, hogy már megkaptam.
Mit ajánlott tenni ilyenkor? Illetve mi változik 24. után? -
Topikgazda
válasz Foglalt név #53552 üzenetére
A logika alapján csak azzal lehet probléma ha megérkezett, ha minőségi kifogásod van és még nem járt le a szállítási védelmi idő, akkor akár azzal elutasíthatják hogy még folyamatban van szállítás.
Azt szoktam csinálni hogy mamikor átveszem akkor a valóságnak megfelelően leigazolom hogy megérkezett, aztán ha van valami probléma akkor indítom a dispute-t.[ Szerkesztve ]
-
Azért érdekes mert két számla van, egyik maga a lap kínából kínába száll díj nélkül és egy másik amin csak szállítás van a közvetítő és köztem.
Közvetítő nem csak ráíratta hanem úgy is jegyezte be értéknek. De esélyes hogy nem megy át a határon egy másik ok miatt amire utólag jöttem rá és írta is a közvetítő.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Topikgazda
válasz crea1984 #53554 üzenetére
Nem lesz automatikus vámeljárás, majd egyedileg kell velük lerendezni, de biztos vagy benne hogy postai szállítás lesz?
Amíg nincs feladva, nincs meg a nyomkövetési számod addig nem kell pánikolnod, azt várd már meg, aztán majd visszatérünk rá.
1 darabbal kevesebb és alatta vagy.
De a mai árfolyammal (de nem tudjuk hogy amikor megérkezik mennyi lesz az EKB keresztárfolyam) 176,58 $ a 150 €.
Viszont a forintra átszámított egész évre érvényes árfolyammal az 54000 Ft alatt vagy.
Valójában nem az AliExpress $ -> € váltási árfolyama számít.
Te 37,5 $ áfát fizettél.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz MasterDeeJay #53555 üzenetére
Ha egybe van csomagolva a lap és a "szállítás" akkor az egy összeg lesz.
-
crea1984
tag
Feladva már sajnos, vissza akartam lépni és egyel kevesebbet rendelni,de késő.
LT........NL a nyomkövetésem.
Tehát akkor nem az azon szereplő számít hanem megérkezéskor váltják... Nettoval számoltam, utána jutott eszembe, hogy lehet a posta az egész összeget nézi nem a nettot -
Topikgazda
válasz crea1984 #53558 üzenetére
Ennél azért még előfordulhat hogy a küldemény indulási országa Hollandia lesz mire megérkezik.
Tényleg határeset az érték vonatkozásban és nem lehet megjósolni hogy mi fog történni, ha úgy tekintik hogy harmadik országból jön és 150 € feletti az érték akkor normál vámeljárás lesz. Ha meg van a fizetni való áfa akkor kénytelen leszel megreklamálni hogy tőled már be lett szedve. De amíg nem jut el ide, Maygarországra addig nem tudsz semmit sem tenni. -
veze
őstag
ujabb fejlemény..
kaptam választ, de nem azt amit itt korábban egy másik fórumtárs ( és amit az ügyintéző is ismételgetett a telefonba miszerint nem küldte el nekik a kereskedő a telefonszámot , hanem:
A 2021. július 20-án tett az UU.......CN számú küldeménnyel kapcsolatos bejelentése vizsgálatának lefolytatásához az Ön szíves közreműködését kérjük.
Jelzett levél burkolatáról bejelentése képet nem tartalmazott, amin jól olvashatóan szerepel a feladó által feltüntetett címzett elektronikus elérhetősége. Kérjük, 30 napon belül szíveskedjen megküldeni részünkre a fenti iktatószámra való hivatkozással. Adatok hiányában nem tudjuk panaszát vizsgálni, ezért a megadott határidő után lezárjuk.
Természetesen a burkolatról nem kaptak képet mivel telefonos ügyfélszolgálaton keresztül történt, és azt mondták mindegy mi van a csomagoláson nem azt nézik... most meg mégis? -
Topikgazda
Hogy miért kérik azt nem tudod, megerősítés vagy akármi, talán küldd el nekik.
A telefonos ügyfélszolgálat vehet fel panaszt, de ha csatolni kell bizonyítékot azt valamikor meg kell küldeni, még ha neked azt mondta hogy semmi nem kell, szóval az említett szituációhoz pedig szerintem kell, nem is igazán javaslom hogy a telefonosokra legyen bízva a panaszfelvétel, az írásosnak biztosabb nyoma marad.[ Szerkesztve ]
-
hun005a
tag
A Magyar Posta vezérigazgatója még nem mondott le?
Mert ami az elmúlt néhány napban történik ez lenne a minimum!🤬[ Szerkesztve ]
-
hun005a
tag
Zavar az erődben
Van baj,nem kicsi🥺
Pedig màr kezdtem reménykedni
Lehet hogy jobban jàrok ha elmegyek érte
személyesen?Ezek utàn màr nem tökmindegy🤬
[link] -
Topikgazda
válasz hun005a #53568 üzenetére
Hívd fel ezt a számot 06-1-767-8282. ma 08:00-20:00 óráig
Mert volt egy ilyen kézbesítési kisérlet:
16 Júl 2021 10:21 Unsuccessful delivery. Addressee not available at time of delivery/Item being held, addressee being notified HU3020
2021. 07. 16. 20:44 A küldemény szállítás alatt Hatvan Logisztikai Pont már visszafelé indították el. Ez kifelé megy.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ha ez gond nálunk még az áfára is önbevallás van, szóval bepótolhatod, de lehet hogy a Magyar Posta nem tudja hogy a Salamon-szigetek nem EU-ban van.
Bár nem tudhatod hogy mióta volt a kézbesítő postán, lehet hogy június 30-án már ott volt, csak most találták meg.[ Szerkesztve ]
-
mályva
aktív tag
Alin a rendelésnél lett egy ilyen státusz hogy clearing customs. Ez mi lehet szerintetek egyébként? Customs clerance started.
Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
Inhouse
őstag
-
-
mályva
aktív tag
válasz crea1984 #53576 üzenetére
Nekem meg 145 euro lett szállitási+ termék egyben elvileg ezt veszik figyelembe
és látod 39 usd az áfa.A vat az nem számít bele, nem az a végösszeg amit néznek. Már itt mondták csomószor.
Amúgy ott a reklamáció az összefoglalóban erre az esetre ha kétszer számolnak áfát.Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
crea1984
tag
válasz mályva #53577 üzenetére
Azt én pontosan tudom, hogy a nettot kell nézni.... kérdés a posta tudja-e gyakorlatban?! Kiderül majd nemsoká..., ha 152 euronyi dollár lesz csak feltüntetve szállításkor akkor szerintem nem fogják nézni, hogy oszlik ez meg...máshol azt is olvastam, hogy totál sz.rnak az alin befizetett VAT-ra.
"Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat. A 2021. július 1-én életbe lépő EU-s adószabályok és a hozzá kapcsolódó vámigazgatási rend változása értelmében a kis értékű árukat tartalmazó küldeményeket is vám elé kell állítani.A korábbiaktól eltérően ettől az időponttól minden harmadik országból rendelt árutartalmú küldeményhez vámáru-nyilatkozatot kell benyújtani a NAV felé, függetlenül attól, hogy az ÁFA megfizetésére a külföldi webáruházban előzetesen már sor került-e (IOSS). A Posta a vámügyintézésért, a vámolási eljárás lefolytatásáért a Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben meghatározott közreműködői díjat számít fel, melyet az alábbi linken tekinthet meg:https://www.posta.hu/.../download/VAM_dijak-dijszabas.pdfA webáruházak az előre küldött elektronikus adatokkal továbbítják társaságunkhoz a küldeményhez tartozó úgynevezett IOSS azonosítót, mellyel együtt társaságunk benyújtja a NAV részére a küldeményre vonatkozó vámárunyilatkozatot.
Amennyiben a NAV nem fogadja el az említett IOSS azonosítót akkor az Áfa összegét felszámítja a küldemény értéke és szállítási költsége alapján. Abban az esetben ha a NAV döntésével nem ért egyet, kérjük, a feladót keresse meg az kifizetett Áfa visszatérítése miatt. A NAV döntését a Magyar Posta nem bírálja felül, a vámkezelés lezárása eredményeként hozott Áfa-, és vámfizetési kötelezettségre vonatkozó döntésekért társaságunk nem vállal felelősséget.Szíves megértését köszönjük."Na most ha IOSS-t nem fogadja el, (dupla áfa) A küldemény értékét , hogyan határozza meg? Amit a kínai ráírt? Így lehet akár 152 euronyi dollár is, meg lehet 0 is.... igazából majdnem mindegy lenne, ha nem esnék a vámolási határra...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz crea1984 #53578 üzenetére
A te vásárlásod eleve problémás, ha három csomagban küldik semmi összefüggés nem lesz a számlád és a vámolások közt. Azt is írtam, hogy az hogy az IOSS rendszer még hibás, de nem azt jelenti hogy rövid időn belül nem lesz jó.
Azt is, hogy nem biztos hogy benne leszel a 150 €-ban, mert pár 10 cent a különbség.
Az általános elveket mindenki ismeri, többször leírtuk, de a te említett vásárlásod EGYEDI problémás, jelenleg nincs miről beszélni, mert még nem érkezett meg a 3 csomagodból egy sem.
Jegeld már a témát addig amíg nem lesz konkrétum, a mi lenne ha ........most nagyon tárgytalan.
Az AliExpress-nek érvényes IOSS azonosítója van július 1-től, így nincs olyan hogy nem lesz elfogadva. És az is igaz hogy a magyar jogszabályok alapján nincs kettős áfa beszedés.És bár nem olvashattad, mert pár hete volt róla szó az automatikus postai vámkezelésbe, mivel arra a posta teljes jogot kapott a NAV nem pofázik bele, a két program össze van kötve, de az áfa megállapítása, beszedése és a NAV felé a befizetése a Posta dolga, félre tájékoztat a Posta.
Valójában az IOSS-hoz sincs köze, csak mivel a Posta az egyik szállító, kitalálták ezt a baromságot hogy ők nyújtják be a vámárú-nyilatkozatot, de nem azt csinálják, mert rosszul van megoldva a feldolgozás.
De futottunk a témában köröket, most várunk hogy megoldják. Addig viszont a jogtalan pénzbekéréseket megreklamáljuk, mert mást nem lehet tenni.[ Szerkesztve ]
-
mályva
aktív tag
Én is két dobozban kapom!
de szerintem hülyeség az egész.
gondolj már bele hogy lehetne az az ertek amikor amiatt lett annyi hogy kellett fizetni áfát is! Ezert megy 150 euro fee
a szállítási dij és a termek értéke a lényeg.
amugy én is 2 dobozban kapom. Ha lesz rajta dupla ÁFA kerek visszateritest.. attól meg ott a számla és a képernyő kép amugy hogy az arra szól!a vam téma hogy Jon ide? 150 euro alatt vagy bőven.
120 euro lett az értéked.Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
Gica
csendes tag
Igyekeztem végigolvasni visszamenőleg az információkat, de kezdek belezavarodni. Utolsó rendeléseim még júniusban voltak, de a szállítása természetesen átcsúszott júliusra. Volt egy csomagom, ahol a nyomkövetésen kiírták az online fizetést, de természetesen nem értesítettek. Ezt sikerült elintézni és 399ft- lett a vége. A másik két csomagra nem volt online fizetés, azt mondták, a feladó nem küldött elérhetőséget.
1.Ezt hogyan lehet ellenőrizni? Vagy a posta rámondja és én duplán fizetek? (Mivel egy csomagnál megkapták, így feltételezem, hogy az alapadatoknál minden jól be van írva). Hogyan legyek biztos abban, hogy az elérhetőségem is megérkezzen a csomagszámmal együtt? Kinek jelezzem ezt, a feladónak?
2.Ma jött meg két csomagom, mindkettő UH…BE kóddal. A sima postás simán bedobta, egyikre sem fizettem. Mindkettő a CAINIAO által jött, az egyik átragasztott Belgium feladással, a másik Hongkong feladással. Ezek szerint csak a kódot nézik a feladót nem? Várható, hogy a későbbiekben is az UH…BE ingyenes lesz?
3.Ha most rendelek, és ott a „VAT added…” felirat, az azt jelenti, kifizettem az áfa-t is. Erre itthon a posta csak a 399ft-ot rakhatja rá? Vagy - ahogy olvasom - megint számol áfát, amit meg kell reklamálni?
4.Az ali-nál a szállítási cím beírásnál nem találok olyan sort, ahova az e-mailt be lehet írni. Hova kellene írnom? A telefon formátuma +36 (ami már alapból be van írva, ha megadom az országot) és utána írásjelek nélkül a telefonszám? Elnézést, hogy ilyen dolgokat kérdezek, de már nem tudom, mit ellenőrizzek, hogy minden rendben legyen, és ne 799ft legyen minden csomagom. -
Topikgazda
Több kérdésedre volt már válasz.
1. Nézed a nyomkövetést, ha látsz online fizetést de értesítő másnap sem megy akkor kideríted a kódot és fizetsz. Humbug amit írnak, hogy nem kapják meg.
2. Az elektronikus küldemény adatoknál ha indulási ország egy EU-s ország, akkor az EU-s országból érkező küldemény és akként kezelik.
3. Ha IOSS rendszerben a kereskedőnek kifizeted az import áfát, akkor azt már nem kell fizetni ha normálisan működik a feldolgozás, ha Magyar Posta kezel ilyet akkor 399/799 a díj
4.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
Pfff. Aliexpress rendelés. Most a káosz miatt végignyálaztam a rendeléseim, eddig ugye hozta a Posta, nagy ritkán 1-1 Pikkpakk pontos értesítést kaptam és kész. Tegnap látom, hogy volt egy sikertelen kézbesítés, na mondom akkor ma írok Nekik. Ma reggel is megpróbálták, nyilván nem voltam odahaza, de sem telefon, sem mail, sem SMS, ahogy eddig szokott.
Ennyit válaszoltak az egész történetre:
"Tisztelt Ügyfelünk, Rendszerünk alapján küldeménye két alkalommal állt kiszállítás alatt, azonban a kézbesítés sikertelen volt. Általános szerződési feltételeink értelmében, minden csomagot két alkalommal kísérlünk meg kiszállítani, ezután visszafordításra kerül a feladó részére. A második sikertelen kézbesítést követően, a visszaküldési folyamat automatikusan elindult, így ismételt szállításra sajnos nem tudjuk előkészíteni a küldeményt. Kérem a csomag újra küldésével kapcsolatban, keresse fel a feladót. Az okozott kellemetlenségek miatt szíves elnézését kérjük! Megértését köszönöm!"
Ez így elég erős lesz, ha ennyire rendszeresen nézegetnem kell a rendeléseimet és mindent, hogy mi hol tart, mivel jön, mi történik, mert kb. 1 napot sem lehetett halasztani.
-
Jahno
őstag
-
lacoka55
aktív tag
le kellett mennem ma a postára csekket feladni a postás lány kezembe adott 2 csomagot mondta hogy erről csak holnap tud sms-t küldeni ezek régebbi rendelések 19 Júl Posta Kicserélő viszonylag hamar átjött fizetni nem kellett UH--BE 48 és 51 nap szállítási idő
az egyik csomagon 3 ráragasztott cimke volt sikerült leszedni őket az elsőn hiányoztak az adataim a másik kettőnél csak a dátumban látok eltérést és a telo számnál hiányzik a +36 [kép] [kép] [kép] -
Gabbbb
senior tag
Tehát akkor, ha jól értem már eljutottunk oda, hogyha Ali kereskedőnek kifizetem az áfát, akkor mókolás nélkül elhozzák nekem a csomagot és NEM kell postának fizetni vámkezelésért?
-
Gica
csendes tag
Nem 10 munkanapig őrzi a posta a csomagot? Nálam ugyan nem sikertelen kézbesítés volt, hanem nem vettem át, és mondtam, adja le a postán, mert megreklamálom. Ott mondták, hogy 10 munkanapig őrzik, utána küldik vissza. De minimum egy értesítőt kell (kellene) bedobni, ha címen járt a postás.
-
Topikgazda
ExpressOne oldalán percről percre követhető hogy hol tart a futár, meg van adva hogy hányas száma van csomagodnak és elkezdik 1-től számolva kiírni hogy épp melyiket adja át a futár abban az időpontban, ezért nem értesítgetnek, akkor hívnak ha oda érnek és nem nyitsz ajtót.
Bár mindegyiknél így működne.
De ugye nem kell fizetgetni és igazolgatni semmit, nincs dupla áfa. Linkeltem ide is nyomkövetési oldalukat akik rákérdeztek hogy azt a számút kihozza.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest