-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz mályva #37623 üzenetére
Milyen szám az, mert ha esetleg valami LP.... kezdetű van beírva az AliExpress-en annak lehet másik nyomkövetési száma.
Nem a ráírt összeg alapján vámoknak és ami 0,1 $ értékű azt is vámeljárás alá vonhatják, mert csak te tudod igazolni hogy mennyit fizettél érte, nem tudják kitalálni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #37639 üzenetére
A szállítási logisztikai szolgáltató intézi, nem az eladó, így nem mindig jelenik meg az AliExpress vásárlásnál.
Az Öf-be is benne az két nyomkövető oldal ahol lehet látni a másodlagos azonosítókat.Parcelsapp.com linkje. Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.
Postal.Ninja linkje pontos nyomkövetés
[ Szerkesztve ]
-
pulutodurumo
őstag
válasz mályva #37639 üzenetére
Mert amikor az eladó feladja, valamilyen logisztikai cég veszi fel tőle, és akkor az LP... számot használják. Amikor bekerül a postai szállítói rendszerbe, jelen esetben amikor eljut a svéd posta kezelésébe (ez lehet még Kínán belül is), akkor megkapja a rendes nemzetközi azonosítóját. Például a parcelsapp.com sok adatbázisban keres egyszerre, és megmutatja mindkét számot.
"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"
-
cof
veterán
válasz mályva #50364 üzenetére
Amit a posta ír neked az nem létezik persze, ez a 000000_0000_00_000 számsorozat, csak ők "találják ki", nálunk tollal van ráírva. De attól még a csomagon rajta van az eredeti azonosító a címkén amit az Aliexpressen is megadott neked az eladó.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
cof
veterán
válasz mályva #50366 üzenetére
Ellenőrizni csak úgy tudod ahogy írtam, kizárásos alapon. Aliexpress oldalon egyezteted a csomagon lévő eredeti nyomkövetési számokat, bár ha különböző termékeket rendeltél akkor is egyszerű dolgod van, hogy mit kaptál meg és mit nem.
RX...CN, LT...NL ezek nyomonkövethető küldemények, ezeket tudod ellenőrizni a posta nyomkövetési oldalán is. A többi nem könyvelt U... S... stb. Ezeket a posta sem könyveli, nincs róla információ az adatbázisukban, közönséges küldeményként kezelik.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz mályva #50366 üzenetére
Nincs ellenőrzési lehetőséged a jelenlegi körülméynek közt azoknál amelyke nem könyvelt küldeménynek. Ha van rendes nyomkövetési számuk, csak az értesítőben sajátot adnak (pl Lx- kezdetű) azoknál látod hogy mikor kerül a kézbesítő postára és azt tudod azonosítani.
Nem füzetben vezetik már, ha egyáltalán vezetnék ezeket a nem könyvelteket, a neve adja hogy nincs füzet.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #50372 üzenetére
Dehogynem, vásárlás View detail-nál látsz minden információt.
De az ilyenek elkerülése miatt agyaltam azon hogy a nevemhez beírok egy számot, amelyet a vásárláshoz hozzárendelek, remélhetőleg amikor értesít a posta, akkor Kocsis Lajos11 -et küldi el, mert azt mondták hogy a logisztikai adatokból dolgoznak és ott akkor ez is megvan és így tudni fogom hogy miről van szó.
Július 1- után mindenképp szükséges, mert nem mindegy hogy melyik küldemény után kell fizetni az áfát, mert az értékük ugye nem azonos és a aki talált azonosítójukkal nem fogom tudni.
Tervezem hogy írok a NAGY postafőnöknek, hogy gondolják már át hogy az eredeti küldemény azonosítóval értesítenek bennünket, bár őket ismerve nem valószínű hogy megértik a problémát. -
fairi
addikt
válasz mályva #50372 üzenetére
Nem. Csak ha ajánlott a levél. Pontosan könyvelni kell, mit veszel át, mi ok és mi nem. Trackchecker app elég jó, mindent felismer, és folyamatosan mutatja hol jár. Mikor átveszem lekönyvelem, hogy kézbesítve. Közel 400 küldeményből álló statisztikát vezetek így. ha 60 napot eléri piros jelzést ad.
-
-
fairi
addikt
válasz mályva #50376 üzenetére
Max akkor ha vezeted. Nem automatikus, hanem beraksz egy nyomkövetési számot, adsz neki nevet, és az mutatja ha új számot kapsz stb.
U-s csomagnál nem tudod kézbesítették-e, mert azt nem vezeti a posta.
Tracking szám önmagában nem tartalmazza mi van a csomagban, és szállítótól függően minimális vagy egyáltalán nincs benne személyes adat. Olyan adatvédelmi botrány lenne különben, hogy ihajj.
Azt szeretnéd hogy összes létező személyes adatod, vásárlásodat valami online adatbázis tartalmazza? -
pibácsi
senior tag
válasz mályva #50384 üzenetére
Szia! Azt sajnos nem lehet bizonyítani, lehet írni a kereskedőnek közvetlenűl a "Message Center"-en keresztűl, de nekem még ez nem hozott megoldást. Marad a "Dispute", ahol az opciónál kiválasztod, hogy nem jött meg és kéred a pénzed vissza. Ha visszaadják és kell az árú, akkor mégegyszer meg kell rendelni, ha lehet, akkor nem ugyanonnan. Ezt az utat is végigjártam már többször is. Üdv., Pibácsi
-
Topikgazda
válasz mályva #50395 üzenetére
Hisznek neked, de van valami nyomkövetési száma annál nem látszik hogy kézbesítve lenne, ha te ezt elküldöd akkor az eladónak kellene azt bizonyítani hogy te kézhez vetted. Ahogy Smeló is írja.
Az AliExpress értesítés egy nagy nulla, már írtam, hogy ha egy tranzit országba érkezik azt is úgy könyveli le hogy ide érkezett. De általában az AliExpress hamarabb írja mint a magyar posta.
De nem értem a problémádat, nem kaptad meg indíts dispute-t, az hogy te nem vetted át valamiért az nem számít, még ha kellene is. -
Topikgazda
válasz mályva #50401 üzenetére
Most is úgy van. De a postai szállítólevél az elektronikus és minden szükséges információ látszik és ha tényleg Hollandiából jön azokat is a vámosok szokták ellenőrizni, mert bizonyos dolgok nem jöhetnek be az országba, még EU.n belülről is.
És adott, fix az postafiók szám amit minden Kínából küldött holland azonosítós küldeményen szerepel és ebből is tudható hogy csak átjárós.
És egyáltalán nem biztos hogy olyan holland nyomkövetési számot kap mindegyik küldemény, mással is jöhet.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #50407 üzenetére
Lényegében nem kezelik sehol úgy hogy keresgélni lehet benne és az sms értesítőt vagy az e-mail értesítőt nem egyformán használják.
Az e-mailt az Lx kezdetűekre kezdték el küldeni, amit egyébként címen illene kézbesíteni, az sms meg csak a postán átvehetőre, de csak akkor tudják bármelyiket is elküldeni ha a küldeményhez meg is kapják az információt, ha nem akkor a papíros értesítő.
És úgy van nyilvántartva hogy a szám egy része ráírva a csomagra és az egy adott naposok vannak egy kupacban. -
azbest
félisten
válasz mályva #50416 üzenetére
nagyon el van dugva: posta.hu
De most komolyan. Több topicon keresztül azóta is azt keresgéled, hogy vajon mit vettél már át?
Megnyitod aliexpressen a rendelési előzményeket és megnézed, hogy ott van -e a kacat nálad. Ha ott van, akkor átvetted. Ha nincs meg, akkor meg ki tudja, senki sem fogja megfejteni neked, ha te magad sem tudod. Amelyiknek rendes postai követési száma van, ott megnézed a posta.hu-n.
Amelyiknek nincs igazi követési száma, ott nem lesz semmilyen lekérdező oldal, ami azt kiírná, hogy a postádon átvetted-e, mert nem követős. De ezt már tegnap is elmagyarázták neked.[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz mályva #50424 üzenetére
A csavar a sztoriban, hogy tavaly óta nem kell aláírni a kézbesítőnél semmit, ő írja be a rendszerbe, szóval lehet, hogy nem is jutott el hozzád X csomag.
Bár tényleg nem értem, hogy ha megnézed az Alis rendeléseket akkor csak tudod, hogy mit vettél át és mit nem még, ehhez még nyomkövető sem kell.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz mályva #50426 üzenetére
Én viszont azt nem értem hogy eddig miért nem nézted a nyomkövetésüket, mert ha ott azt látod hogy a helyi postán van, kézbesítési kísérlet, postán átvehető stb. akkor ha nem is kapsz értesítőt, akkor is tudod hogy be kellene érte menni vagy valamit tenni. Így nem küldték volna vissza. Ha azt látod hogy kézbesítve, csak épp máshol akkor pedig nem a te csomagod számát adták meg az AliExpressen és azzal is tudsz mit kezdeni.
-
Topikgazda
válasz mályva #50441 üzenetére
Pontatlan és nem mindig működik. Ezért célszerű több helyen megnézni. Az Összefoglalóba össze van szedve néhány, 5. Ajánlott nyomkövetési oldalak pontban.
Én ezt a hármat használom a postai mellett, mert van olyan nyomkövetés amit nem mindegyik talál meg.:Trackitonline.org linkje. Ezen az oldalon van AliExpress-eladó ellenőrző és Univerzális termékkeresés (Aliexpress, Amazon, eBay) is.
Parcelsapp.com linkje. Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.Postal.Ninja linkje pontos nyomkövetés
-
Topikgazda
válasz mályva #50456 üzenetére
Csak azért mert a PayPal használatával nem 15 nap a reklamációs idő, hanem 180 nap és tavaly novembertől már nekünk magyaroknak is lehetséges a PayPal-al történő fizetés az AliExpress-en.
Tehát ha valaki kifut a 15 napból akkor még tud a PP-n dispute-t indítani, ha nem kapta meg vagy van vele valami gond.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #50494 üzenetére
Nézd ha az AliExpressen vásároltad akkor Kínából küldték, de egy holland postai nyomkövetési szám az azonosítója, itt teszik rá nálunk azt a kék címkét miután a vámos áttekintés megtörtént.
De ha rajta van az MRN-es címke vagy szöveg akkor a hollandok azzal jelzik hogy csak tranzit volt Hollandia, nem ott adták fel. Ez a holland számos címke már Kínába ráragasztható a küldeményre.
És köztudodtt a feladási cím is, itt sem hülyék dolgoznak.
A magyar vám a postai forgalomban bármilyen küldeményre kérhet vásárlási igazolást, mivel csak AliExpress-es dolgokkal tudod igazolni, ezután már hiába holland postai azonosítód van ha meghaladja az értékhatárt fizetni kell az áfát hiszen Kínából történt a beszerzése.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #50496 üzenetére
Akkor nem szoktak vele foglalkozni, mert sok csomag van. De ez nem azt jelenti hogy nem gondolhatják meg magukat. Tőlem is kértek egy Amszterdamban feladott csomaghoz értékigazolást, elküldtem a számlát, elküldtem az üzlet Google street fotóját, mert az üzlet tulajdonosának kínai neve volt a feladónál írva és ebből gondolták hogy Kínából jött.
Rendes Amszterdami postai feladás volt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #50498 üzenetére
Összefoglaló, 2. Vásárlás folyamata az AliExpressen Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik, valamint tipp EU raktáras eladó kereséshez.
EU raktárnál nincs vám és áfa + költség mindegy hogy mennyit fizetsz, előfeltétele hogy tényleg onnan küldjék, ne EU-n kivülről...[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
-
Topikgazda
válasz mályva #50549 üzenetére
Szerinted miért javaslom azt hogy mielőtt bárki EU-s raktárból vásárolna pontosítson, tapasztalat. Most abba ne menjünk bele hogy ha elfogy, vagy valamiért nem tudja küldeni akkor egyáltalán minek hirdeti, ez van, nem akar új hirdetéseket feltenni, ha kifogyna, mert az fizetős.
-
fairi
addikt
válasz mályva #50794 üzenetére
Keresd meg a rendeléseid közt. Ha nincs semmi ami ez lehet akkor hiba, ne foglalkozz vele.
Kaptam már úgy csomagot, hogy meg se rendeltem, egyszerűen kétszer adta fel eladó amit kértem.Téged olvasva olyan érzésem van, mintha 50 évvel a jövőből jöttél és vársz valami szuperintelligens AI-t aki elvégzi a manuális munkát helyetted.
Bocs, nem férünk hozzá a fiókodhoz, adataidhoz vagyis neked kell kikeresni a vám által kért infókat.
-
Topikgazda
válasz mályva #50794 üzenetére
A Magyar Posta oldalán ennél a számnál nincs nyoma hogy kértek tőled valamit és ezeket a holland nyomkövetési számos küldeményeket ritkán vonják vámeljárás alá. SMS-ben értesített a Magyar Posta? Bár az adatbekérést mindig könyvelik.
És az is igaz hogy minden küldeménynél olvasható customs szöveg, de nem azt jelenti hogy ténylegesen vámolják. Itt egy minta ilyesmi számra és hogy mit csinálnak vele.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #50817 üzenetére
Mivel néha látszik az eredeti Aliexpress-es címke, nem lehet tudni. Eddig is volt hogy bekérték ezeknél is a vásárlási igazolást és egy általános nyomkövetőben megnézve látható a kínai eredet is. És a holland posta is jelezheti hogy csak tranzit a holland feladás.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz mályva #50835 üzenetére
Tényleg nem értem hogy mi a problémád? Az AliExpressen vásároltad nem egy EU-s raktárból akkor az 3. országból történő árurendelés.
Ha EU-s postai azonosítót kapsz, az akkor is Kínából indul és mindig ez számít, hogy honnan küldik eredetileg.
Ha NL a vége akkor Hollandia az a tranzit ország. Amikor hozzájuk megérkezik Kínából akkor nekik vámoltatni kellene, nem pedig elsumákolni, átcímkézni.
A Kínából érkező konténert nem vámoltatják, hanem kiveszik a csomagokat és ráragasztják a logisztikai cég címkéjét, mintha Hollandiában lenne feladva és átadják a holland postának.
Ez nem egészen szabályos.
A magyar vámnak joga van bármely országból érkező küldeményt ellenőrizni, ha úgy gondolják hogy van vele probléma, akkor jogszerűen kérhetik az eredet igazolást és ha az alapján az derül ki hogy 3. országbeli beszerzés, akkor vámolni fogják. Az hogy ez nem mindig történik meg annak több oka van.
De ugye nálad ezzel indul a nyomkövetés:
21 Máj 2021 21:58 Accepted by carrier Cainiao ezt mindenki tudja hogy kínai logisztikai cég
Ez pedig egyértelmű kiindulási információ, az Origin szó:Szedd le a második címkét ha majd megkapod, de a hollandok jelezték hogy ők nem vámolják és ezért van eljárás alá vonva.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz mályva #50835 üzenetére
Nézd végig az aliexpress felületén a rendeléseket és néz meg, hogy nincs-e beírva valamelyikhez az a szám. Ha egyik sem ilyen azonosítóval van, akkor a még meg nem érkezetteket próbáld meg beírni a cainiao keresőjébe, hogy hátha kiadja ugyanazt.
Ha te nem tudod követni, hogy miket rendeltél, azt mi sem tudjuk kitalálni, hogy ez melyik rendelésed
#50836V/
Ha jól értettem az előzményeket, akkor nem tudja, ez melyik rendeléséhez tartozik...[ Szerkesztve ]
-
Vikusz77
tag
válasz mályva #50454 üzenetére
Szia!
Ugyanez történt az egyik csomagommal (nem kaptam értesítőt az érkezéséről, így nem kerestem, és kb. két hét elteltével visszafordították a csomagot, gondolom, megy vissza a feladónak.
Az Aliexpress reklamációs időből sajnos pár nappal már kifutottam.
Érdeklődöm, hogy a Paypal reklamációd hogyan alakult. Visszafizetik a pénzedet?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen