Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
FattyDove
őstag
Te elvtárs... te amúgy miért jelensz meg minden hír alatt, ahol a komcsi kínát kell felszopni? Én lassan komolyan nem hiszem el, hogy titeket (ugyanaz a 4-5 CCCP rajongó fórumozó van minden hírnél) nem fizetnek ezért és őszintén vagytok egy komcsi diktatúra rajongói... KGBéla vibe.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Unalmas mar ez a demagogia, senki nem mondta, hogy Kina annyira csodalatos lenne, csak azt, hogy az utobbi evtizedekben sok mindent jobban csinaltak, mint az EU…
Nemetorszag, az eu gazdasagi motorja es gyakorlatilag Franciakkal egyutt a vezetöje, hosszu eveken at 2. helyen volt külkereskedlemben Kina mögött, ami eleg jol mutatja a gazdasagi erejèt, gyakorlatilag ömlött a penz vagy 20 evig es semmit sem kezdett vele, szakadunk le a p.csaba, miközben nezd meg az USA, Kina, Korea, Szingapur, stb milyen szintre gazdasàg, tech es It terèn…[ Szerkesztve ]
-
Victorio
aktív tag
Nézzük csak:
Kína államilag támogatja az ipart. Tolja a telekommunikációt, az autógyártást, a nehézipart, a könnyűipart, mindent. Bővíti a kereskedelmi lehetőségeket, lásd selyemút építése, új gazdasági szövetségeseket keres. Koncessziókat szerez más országok bányáiban, kikötőiben.
Általános vélekedés szerint ők a rosszak.Mindeközben az EU lábonlövi magát, de nem csak úgy egyszerűen, hanem többször egymás után vaddisznósöréttel.
Elvágja magát szankciókkal az olcsó energiahordozóktól miközben leállítja az atomerőműveit, tökönszúrja az autóipart nemcsak mindenféle Euro 126 normának a kényszerítésével, de az egyáltalán nem kiforrott villanyautók erőltetésével. Még a saját tagországaival is konfliktusban van, mert erőltetve próbál beleszólni belügyekbe és politikába, ahelyett, hogy gazdasági szövetségként működne. Arról ne is beszéljünk, hogy a kontinens legnagyobb országa immár ellenséges viszonyban van velünk.
Ráadásul az EU keményen megtámogatta a lakosság szellemi tőkéjét is pármillió idetévedt atomtudóssal és agysebésszel.
De persze mi vagyunk a jók.Mi az ami úgy hiányzik még az EU-nak mint egy falat kenyér? Hát az, hogy Kínával is összerúgjuk a port...
Tényleg jól csináljuk.Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.
-
cucka
addikt
Bármikor ki lehet tiltani Európából a kínaiakat, vagy vámokat lehet kivetni rájuk, amikkel realisztikusabb árcédulát kapnak.
Bizony, csak ne felejtsd el, hogy
- a német prémium márkák a profitjuk jelentős részét a kínai piacról szerzik
- az erőltetett menetben elrendelt elektromos átállást nehéz elképzelni a kínai akkumulátor ellátási láncok nélkülAz van, hogy Kína gazdasági ereje és érdekérvényesítő képessége jelenleg messze nagyobb, mint amivel az EU rendelkezik. Le lehet állni pofozkodni a kínaiakkal, csak nem feltétlenül mi jövünk ki belőle jól.
-
doooo
veterán
Chip? Kína nem gyárt chipeket a világnak. Kína az, aki kifogyhat a chipekből. A legmodernebbekből mindenképp. Akkukat sem csak ők gyártanak, véletlenül sem.
A kínai alapanyagok sem léteznek (olyan formában, ahogy sokan képzelik). Külföldről viszik az alapanyagot Kínába (amiket borzalmas körülmények mellett bányásznak a legszegényebb helyeken), ahol finomítják, majd onnan árulják a világnak. Ezen anyagok ilyen egyoldalú piaci helyzete már most komoly átrendeződéseken esik át, és a következő pár évben mindenképp gyökeresen átalakul majd. Nem kérdés, hogy megtörténik-e, csak az, hogy pontosan mikor.
Kínának semmiféle valódi egyeduralma nincs semmilyen téren sem. Dominánsok lehetnek bizonyos szektorokban, de amilyen gyorsan azok lettek, olyan gyorsan el is veszíthetik a pozíciójukat (és ez nekik se céljuk, pláne nem a kicsit sem rózsás gazdasági kilátások mellett, amikkel szembesülnek az utóbbi időben; nem mellesleg épp ezek a kilátások azok, amik miatt ez az "adjuk el veszteséggel a termékeinket a világ minden részén" taktika is a végéhez közeledik).
[ Szerkesztve ]
-
-
doooo
veterán
Miféle sorvadásról beszélsz?
Bármikor ki lehet tiltani Európából a kínaiakat, vagy vámokat lehet kivetni rájuk, amikkel realisztikusabb árcédulát kapnak. Cserébe Kína is ugyanezt teszi az európaiakkal. És? Könnyű lesz? Nem. Lehetetlen? Nem. Ez valami elképesztő módon az összes európai gyártó végét jelentené? Nem. Nem Kínából áll a világ, remélem ezzel nem mondtam újdonságot.
Abszurd, amit egyesek Kínáról képzelnek.
A kínai piacot így is, úgyis el fogják veszíteni a külföldi gyártók, végső ideje lépni ennek fényében. És nem, nem a gyártókra kell hallgatni, mert teljesen irracionális, amit művelnek. Pont úgy, ahogy ennek a cikknek a témája is mutatja. Akkor sorvadnának el, ha minden pénzüket egy olyan piacba fektetnék ami hamarosan úgyis kiköpi őket. -
DopeBob
addikt
Szerintem ehhez késő, lassan ilyen sakk-matt érzése lesz az embernek. Miből lehet választani? Kína támogatja a saját gyárait így olcsóbb adják az autókat otthon is, itt is, szép lassan elsorvadnak az európai gyártók... vagy védővámok, cserébe kínában lesznek megszopatva az európai gyártók és így vesztik el a jelentőségüket. Egy-két sport\prémium márka talán fennmarad a többi vagy megszűnik, vagy felvásárolják (ha hagyják nekik, akkor nyilván a kínaiak).
Kicsit más lesz a lefolyása, mint amikor önként vittük a gyártást kínába, de a végeredmény ugyan az lesz. De ha jól viselkedünk, hoznak majd ide összeszerelő üzemeket
Valami nagyon félrement az EU-ban, és sajnos úgy gondolom a változtatáshoz már késő.
MZ/X
-
doooo
veterán
válasz forumpista #23 üzenetére
Semmi "unrealisztikus" nincs ezekben a törvényekben. Semmi. Példamutató mindegyik, és idővel a világ minden valamit érő országa követi az EU példáját, ahogy erre már számtalanszor volt példa. A multinacionális cégek pedig így változtatásra vannak kényszerítve, ha csak nem akarják elveszíteni az egyik legnagyobb, és legfőképp az egyik (ha nem A) legprofitábilisabb piacukat.
-
forumpista
aktív tag
Szvsz, de az EU magatol hulye es nem az amcsik okozzak a problemat, barmennyire is szeretik sokan ezt hinni (akkor esetleg meg szembe kene nezni a valosaggal ugye…).
Peldaul kene egy f@sza szoftveripar meg mindenfele sajat felhos megoldasok. Csak epp full eletkeptelen az egesz a nemnormalis eus szabalyozasok miatt, lasd meg GDPR meg a 200 kuki/weboldal meg egyeb apjafasza es tsai.
Gyakorlatilag ezek miatt fulladozik ez az EU-ban es ezt nem az USA kenyszeriti rank(sot ebbol allandoan konfliktus van), hanem magunk talaljuk ki a hulyeseget.
Autoipar detto, k.rvara nem az amcsik talaltak ki hogy az euban 2035re mar csak elektromos autot lehet ujonnan forgalomba hozni. A sajat vezetoink ilyen kretenek es hoznak idiotabnal idiotabb unrealisztikus szabalyokat.
-
#53058560
törölt tag
hat a bmw-nek pedig lehet ,hogy jot tesznak az elektromos autoik.
a desing jo koszonhetoen a japan formatervezoknek, magyar a tesztezeto a vezetesi elmeny sem rosz,
a gond a megbizhatosag meg elektronika,az elektromosak megbizhatobbak sokkal kevesebb alkatresz van bennuk -
emelhu
aktív tag
Értem. Az igazság (versenysemlegesség) kiderítése nem fontos, ha nekik a gazdasági érdekük a meghunyászkodás.
-
Sinesol
veterán
Az a baj itt, hogy az EU azt hiszi, hogy az USA-val egyenértékű tényező a világgazdaságban. Már az orosz szankciókkal is maga alatt vágta az amugy is elég korhadt fát, az energiaéhes német cégek sorra menekülnek otthonról, ha Kinaval is összerugjuk a port, akkor itt kb. vége a dalnak, nem tudom hova termel majd az exportérdekelt német gazdaság ami az EU motorja elvileg, meg honnan lesz értelmes áron nyersanyag. Mondjuk ha nincs piacunk, nem kellenek amkinai nyersanyagok, alkatrészek sem, szal nincs itt gond...
Tech iparunk, It szektorunk gyakorlatig nulla, a németek kb. semmit sem kezdtek az évtizedekig szinte korlátlanul ömlő pénzzel, az utolsó huzóágazatként számontartott autóipar tönkretétele pedig jelentős erőkkel folyik. Sajnos kiskutyaként megy az EU továbbra is az USA után, ahelyett, hogy kicsit elgondolkodna a saját érdekein. Azt hittem, ha nem lesz Merkel, akkor végre Macron dominánsabb lesz és kicsit függetlenebb irányt vesz az EU-s politika, de ugy tűnik bilibe lógott a kezem...
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Megpróbálták újra feltalálni magukat, és szerintem nem sikerült. És ahogy látom, a piac szerint sem, az EQ széria messze nem annyira népszerű, mint remélték.
- A külső dizájnt alávetettek a légellenállásnak, ami ilyen végbélkúp formájú autókat eredményez. A hagyományos Mercedes elegancia elveszett.
- Nagyon ráfeküdtek a digitális szolgáltatásokra, ezzel az a baj, hogy ezen a területen nem ők a vezetők. Szoftveres téren nem látom, mi lenne az USP-jük, ami indokolná a Mercedes csillagot és a Mercedes árcédulát.
- Akárhány tesztet is nézek-olvasok, a minőségérzet gyengébb lett, ott spóroltak, ahol nem lett volna szabad.
- Határozottan a BMW és az Audi fölé árazták magukat, egyszerűen túl drágák az autóik.Egy példa - pár hónapja mutatták be az új E osztályt, ahol
- A fő selling point, hogy van rá tiktok kliens és angry birds. Tudod az a játék ami 10 éve volt divatban. Ezzel akarnak modernnek tűnni. Szokás röhögni azon, hogy a németek még mindig faxon üzletelnek, hát látszik.
- Ha már műszaki igényesség. Ugye elektrifikáció van, a fadaposon kívül a legtöbb modell plug-in. Na és az akksit sikerült belekendácsolni a csomagtartóba, ott van egy nagy hasáb. Egy 30-40 milliós utazó limuzinban, amit már kifejezetten plug-in motorokra terveztek. Na ez az a szintű igénytelenség az, ami eddig nem volt jellemző a Mercedesre.[ Szerkesztve ]
-
Cassi
őstag
Azért a legtöbb vásárlónak alapvető volt a jó menetteljesítmény, viszont a villanymotoroknál ez a különbség nagyon lecsökken. Bőrüléseket sokan tudnak gyártani, de egy prémium érzetű erős benzinmotort tenni alá már nehezebb feladat. Elon Musk jogosan gúnyolódott a "Taycan Turbo" néven, mert tényleg egyfajta renoméátmentésről van szó, ami hosszabb távon nem fog menni.
-
cucka
addikt
Ha van ma prémium gyártó, aki érzi, hogy milyen lesz a jövő prémium autója, az pont a BMW.
Az lesz, illetve már most is az van, hogy azok a klasszikus értékek, mint a műszaki tartalom és a vezetési élmény egyre kevésbé érdekes. A prémium autók vásárlóinak a többsége nem autóbuzi, ők a sok pénzért különleges dizájnt, különleges belső teret és prémium anyagokat várnak el. Ha megnézed a legújabb villany BMW-ket, pont ezekre a dolgokra gyúrtak rá.Ha lehet ellenpéldát hozni, az a Mercedes, akik szerintem totális tévúton járnak a villanyautóikkal.
-
doooo
veterán
Azért az ilyen kommenteknél nehéz nagyobb vergődést összehozni.
Nem is értem, mit foglalkozol vele, Magyarországra jönnek a német autógyártók meg a kínai cégek is, csupa öröm és boldogság. Pénze szinte senkinek sincs normális autóra (vagy bármi másra), ellenben éhbérért mindent össze tudnak itt szerelni. Ennek csak örülsz, nyilván, hisz a Párt örül és ők ugye mindig versenyképes döntéseket hoznak, nem úgy, mint a hülye EU. -
joghurt
addikt
-
mepet
addikt
Megérdemlik, hogy úgy járjanak, mint a Saleen.
Nekem nagyon szimpatikus, hogy az EU a dotalt kinai gyartokkal szemben vedi a szabad piacot. Csak az nem tetszik, hogy ezzel az europai vasarlok jarnak szarul. Sajnos a politikusoknak sem es az autogyartoknak sem celja, hogy az europaiak olcson vehessenek europai autot. Minden fel a fogyasztok penztarcaja ellen dolgozik ezerrel…
-
Dißnäëß
nagyúr
Nyilván azért vonakodnak most, mert business-t készülnek kötni velük, vagy kötöttek már rég, ami sérülhet (költség emelkedés nekik), ha a történetesen kínai akkubeszállítójukkal baszakszik az EU.
Ergo, faramuci módon simán lobbizhatnak a német autógyártók azirányba - ők sem hülyék, látják, mi van - hogy ne szopassák a csájna akksigyártókat, mert csak magukat lövik tökön.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
8th
addikt
EU úgy ahogy van versenyképtelen minden téren csak vergődik össze vissza. Szánalmas.
-
mjani1172
addikt
Nem igazán tudja senki mi fog történni. (Lásd Hamász-Izrael) Teljesen váratlan és ostoba dolgok történhetnek.
Az, hogy mit gondolnak,és mi fog történni, két külön dolog.. Pl a Nokia is félvállról vette.
Én biztos tiltanám őket.Aki nem látja kínában a veszélyt az vagy ostoba vagy nekik dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
Kedves BMW, holnapután kibasznak titeket is Kínából, ha már sikerült minden technológiát ellopniuk. Utána is ez lesz a véleményetek?
-
maputo
tag
Na igen, a tömeggyártókkal ellentétben a BMW-t és a többi német prémiumgyártót kevésbé fogja érinteni a kínai nyomulás. Ellenben Kínában piacot veszthetnek.
Az meg nem az ő dolguk, ha mondjuk egy tucatautókat gyártó Stellantis megszűnik, és jön helyette a SAIC.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest