Meghátrált a Tesla a vezetés közbeni játék kapcsán, tart a formális vizsgálat

Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal vizsgálatot indított az ügyben, ennek hatására a Tesla többé nem engedélyezi az autóképernyőn való játékot menet közben.

Nagy port kavart, hogy a Tesla nemrég lehetővé tette az autói kijelzőjén való játékot, menet közben is – az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal is sok panaszt kapott.

Az NHTSA végül az ügyben formális biztonsági vizsgálatot kezdeményezett, a Tesla 2017 óta értékesített 580 ezer járművével kapcsolatban. Egy nap telt el a bejelentetést követően, és a Tesla többé már nem engedélyezte, hogy mozgó járműben is lehessen játszani a központi kijelzőn.

Bár a funkciót az első utasnak szánták, az NHTSA szerint az elterelheti a sofőr figyelmét, megzavarhatja őt, mindez pedig fokozza a balesetek kockázatát.

A Tesla jelezte az NHTSA felé, hogy zárolták a funkciót, és mozgó autónál az többé nem használható, feltéve, hogy települ a legutóbbi szoftverfrissítés.

Az NHTSA közölte: folyamatosan ellenőrzik, hogy a gyártók hogyan azonosítják és mit tesznek az olyan zavaró tényezők kapcsán, amelyek hibák, rendellenes használat vagy szándékos tevékenység eredményeképp léphetnek fel – az infotainment képernyők is beletartoznak a vizsgálatokba.

A biztonsági szakértők szerint a játékot mozgás közben lehetővé tévő Teslák sofőrjei kevésbé figyelnek az útra és a vezetésre, főleg akkor, ha bekapcsolják az igen sokat kritizált robotpilóta módot (Autopilot). Az NHTSA jelentése szerint egy 2018-as, halálos baleset egyik oka az volt, hogy az Autopilot módban működő Tesla sofőrje nem figyelt kellően, valószínűleg egy mobilos játék terelte el a figyelmét.

A leparkolt hatósági járművekbe szaladó, Autopilot üzemmódban működő Teslák miatt 765 ezer jármű kapcsán indított biztonsági vizsgálatot augusztusban az NHTSA.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények