Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
Az összes rohadt tapicskolós baromságot kivágnám a kocsikból, mert mind, kivétel nélkül mind nettó balesetforrás.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
3L1T3
addikt
Telefont is? Mindneki azt a szart nyomogatja
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
-
-
Noukoum
veterán
-
Tikakukac
titán
Én úgy feljövök neked az ország másik feléről, hogy soha nem veszem le az útról a szememet és közben szanaszét kapcsolok és tekergetek mindent az autóban Gomb és tekerő marad. Tapicskolós, változó tartalmú kijelzők nem.
Nem a hülyék miatt kellene tiltani, hanem mert az alapkoncepció rossz. Prospektusban király, mutatni remek, vagizni is, de nem véletlen harsogja az összes szaksajtó, hogy kijelzőre rakni mindent nem jó ötlet. Ha hülye valaki ha nem, oda kell nézned. Mindig.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Főmérnök(Fűmérnök?) úr megmondta: az emberek két szemmel látva vezetnek, így az autóknak kamerákkal is meg kell oldaniuk ezt a feladatot, emberi segítség nélkül. Kifogásnak helye nincs...
Csípem muskot, Horváth András friss videójából Norvégiába átvették a vezetést az eladásokban, autópilot halad előre önmagához képest is(konkurens gyártók lemaradtak mint a borravaló, talán ezért is nincs velük annyi baleset, nem képesek az önvezetés illuziójára) Cybertruck-nál csak az előrendelések kielégítésé tübb évig ellátja munkával a gyárat stb.
Viszont a csávó nem mérnök/feltaláló, pláne nem tudós, kinek a szemes példából ez nem jön le, nem akarja látni fától az erdőt.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
-
mekker
őstag
válasz kikikirly #10 üzenetére
2 napja volt hír, hogy a Mercedes már 3-as szintű önvezető autót hoz forgalomba.
Nincs egyedül a szemes véleményével. A lidar és társai milliókkal dobják meg a hardver árát nem beszélve a szoftverről. Olyan rendszerben nincs is értelme gondolkozni, ami kizárólag egy sztereó kamerából ne tudna használható adatot adni. Hiszen mi van akkor, ha olyan szélsőségesek az útviszonyok, hogy egyes larendszerek kiesnek? Egyáltalán nem életszerűtlen. Elég hozzá egy kis köd, hó, egy úton heverő kólásdoboz.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Noukoum
veterán
válasz Tikakukac #12 üzenetére
Az már nem az én problémám.
mekker: Konkrétan a Tesla a kamerákkal sokkal jobb rendszerrel rendelkezik mint más lidarral + radarral + kamerákkal. Erre van aki leírja hogy a kamera nem elég.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
Múltkor e-Nirom radar alapú rendszere teljesen meghülyült szakadó esőben. Egyszerűen eltűnt radarról az előttem haladó autó az esőfüggöny miatt. Elkezdtünk belegyorsítani a seggébe, pedig én simán láttam. Nem volt vészes, mert volt időm reagálni bőven, de akkor is. Teslám soha büdös életbe nem csinált ilyet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ez is mind azért van, mert nem érted a koncepciót.
Nem véletlenül került olyan játék bele, ami megy menet közben is. Az álszentség próbája. Sokáig nem voltak Teslában menet közben játszható játékok, mert ez a szokás, mondván, veszélyes lehet, ha a sofőr nyomkodja. De miért ne nyomkodhatná az utas. Ráadásul ha valaki olyan hülye, hogy sofőrként játékot nyomkodna menet közben, az ugyanúgy játszhat telefonon.Ha a tiltás és büntetés nem elég, akkor az autónak miért tilos, ami a telefonnak szabad. Ez az álszentség, és ennek próbája a használható játék. Mondják ki, hogy nincs különbség egy telefon és az autó fedélzeti kijelzője között. Ha az autóban az utasnak nem szabad (nem lehet), akkor telefonon se lehessen. Vonatkozzanak egyforma szabályok mindenre és mindenkire. Amint egy telefon érzékeli, hogy autóban van, kapcsoljon ki a kijelzője. Oldják meg. Vagy tegyük tisztába, hogy mit miért és hogyan nem szabad. Nyomkodni nem szabad, vagy megjeleníteni nem szabad.
Egyébként pedig a játék az utas oldalára kerül át, amint menetfokozatba kerül az autó. Ráadásul Tesla figyeli a belső teret, azon belül a szemmozgást, és amint leveszed a szemed az útról (akár tükörbe nézel, akár zenét kezelsz, bármi miatt), sokkal távolabbi figyelmeztetést használ veszélyforrások esetén. Olyankor minden apróságot messziről becsipog.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Én úgy feljövök neked az ország másik feléről, hogy soha nem veszem le az útról a szememet.
Tükröket sem figyeled? Vagy nem nézel be a kereszteződésbe, vagy oldalra gyalogosokra átkelőnél? Vagy van egy tartalék szempárod, ami ilyenkor is az utat figyeli? Az autóvezetés működése nem az, hogy az utad figyeled kimerevített nyakkal, hanem hogy mindig tisztában legyél a környezettel.
De megnézem, hogyan nyomsz te meg egy rádiócsatorna váltást anélkül, hogy odapillantanál. Tapicskolóson is pont ugyanannyi megnyomni egy gombot. A tér egy állandó pontja ugyanúgy, mint egy gomb, és ugyanúgy kell megnyomni, mint egy gombot, csak annyival könnyebb és biztonságosabb kezelni, hogy egy kicsit közelebb van, nem kell annyit nyúlkálni érte.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
azbest
félisten
Szép hoaxgyújtemény. Még szerencse, hogy egy "újságíró" felelősség nélkül hazudhat a nagyvilágba, ha a szenzáció nagyobb olvasottságot hoz.
Szép is az, amikor valamelyik újságíró hazudik és utána a többiek arra hivatkozva hozzák le tényként a hazugságokat.
Nincs csőd szélén a spacex - hazugság úgy értelmezni a levelet. Jaj feltételes mód... értem - ha nagymama csilingelne, akkor villamos lenne.
A balesetes képek is jól, mindről kiderült már azóta, hogy újságírói hazudozás volt és valójában emberi hiba okozta?Érdekes, hogy ha én írnék valami csúnyát kérdőjellel a végén, akkor azárt simán bannolni lehetne. De egy újságíró igen komoly hamis vádakkal kereshet pénzt, ha a mondat végére kérdőjelet tesz.
[ Szerkesztve ]
-
Gargouille
őstag
Nem vitázni akarok, mert nincsen személyes tapasztalatom "önvezető" autóval, viszont szerintem baromira nem ugyanaz az érintő kijelző meg a nyomógomb. Ez utóbbit ugyanis anélkül tudod kezelni, hogy odanéznél, mivel érzed a kezeddel. Ma reggel például állítgattam a fűtést a kocsiban menet közben és egyáltalán nem kellett odanéznem, mert rutinból tudom hol a tekerőgomb (3 különböző tekerőt kellett bazirgálnom), meg a hátsó ablak fűtés gombja, érzem hányat kattan, ebből tudom épp melyik állásban van. Ezt egy érintőkijelzőnél nem tudod, mert nincs "tapintás feedback". A rádióra és egyéb kezelőszervekre ez szintén igaz, a nagy részüket - ha már megszoktad hol vannak - anélkül tudod kezelni menet közben, hogy elvonná a figyelmedet.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
titán
válasz Gargouille #21 üzenetére
De honnan tudod, hogy hogy áll, ha nem nézel oda? Hogy állítod 21,5-ről 22,5-re? A kezed a tapintás feedback. Ha megnyomtad, megnyomtad. Nekem sokkal többet kell, hogy félrenézzek a gombos autómban, mint a tapisban. Minden nap használom mindkettőt. Pokolba kívánom a gombokat. Amikor hajolgatni kell hogy elérjem a lezáró gombot, vagy a ventierősség állítót, és közben ugyanúgy oda néznem, ami ráadásul sokkal nagyobb szögeltérés, mint a kijelző, akkor nem hiszem, hogy használtatok ti már normális tapis autót
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
sb
veterán
Ebbe szerintem nagyon rossz irányból bonyolódtál bele.
A telefont nem autóba tervezték ezért nincs rá autós tiltás direktben (már amiben, mert pl a Waze ugyanúgy megkérdezi utas vagy-e, ha mozgás közben nyomkodod és addig nem reagál). Itt a tiltás úgy néz ki, hogy autóban tilos a telefont nyomkodni. Ennél sokkal többet nem lehet kihozni belőle...Ennél sokkal jobb megoldás viszont, ha nem teszel az autóba direkt menet közben működő játékot. Meg ami még nem kell bele. Mérleghintát és sörcsapot se. Vagy direktben tiltod amikor nem kell. Biztos van aki saját maga is pimpelt az autójába 22"-os kijelzőt a Tesla előtt is de jóval kevesebb...
Ez nem filozófiai kérdés. Hülyék mindig vannak. Ne könnyítsük meg a dolgukat.
Ha szembe jön egy akivel frontálisan ütközöl te vagy a családod akkor nem fog felmerülni, hogy ez milyen álszentségi próba is... joggal fog felmerülni, hogy miért a sörcsapot nyitogatták az autóban utazók.És innen továbblépve tök egyszerű a választóvonal:
- A beépítést ki lehet hagyni...
- A telefont viszont nem tudod megakadályozni, hogy fizikailag magával vigye az autóba az illető.
- Ugyanúgy, ahogy azt se lehet megakadályozni, hogy jogsi nélkül elinduljon az autó. Vagy 8 évesen ne lehessen volán mögé ülni. Esetleg én ne gondoljam magam Verstappennek és keresztbe autózzak 90-el a városban, vagy üljek be B-s jogsival egy kamionba.Van amit tiltani (és büntetni) lehet. Van amit már alapból meg tudsz akadályozni, hogy elérhető legyen. Melyik egyszerűbb?
(Tikakukac vs érintőgomb tök igaz. A fizikai gomb megy bármiféle odanézés nélkül is. Veszélytelen próba: este sötétben otthon TV távirányító és telefonról vezérlés nem ránézve.
Aztán persze ezt is lehet árnyalni, mert nyilván egyre több a funkció az autókban. A 10 alapfunkciót lehet vakon tekergetni fizikai gombokkal de 102-őt már ugyanúgy lehetetlen megoldani. Ott meg annyi gombod lenne, hogy azért nem tudod biztosan kezelni.)A cikkhez:
Én abszolút nem követem a Tesla-Musk vonalat, egyik oldalra se helyezkedtem el. Tök laikusként van amiben orbitális hülyeségeket tol(nak), de azért szerintem ez a "mindenhezhülye" vonal is túl van tolva.
Konkrétan a cikkben sem értem honnan indul és hova akar kilyukadni azon kívül, hogy:
1. Mindenszar ami Musk.
2. Erre nulla érvet hoz.
- Az nem érv, hogy egy gépi látás-tudós-főmérnök benyögi, hogy a kamera nem szem. Ő??? Eddig is gondoltam. És akkor kicsit kifejtve esetleg? (gondolom ő megtette, a cikk gondja, hogy annyit sikerül odavetni több helyen is érvként ami rögtön a másik irányba erősíti a megállapítást)
- Önmagában az se, hogy ütközik az autopilot. Emberek véletlenül, de szimpla hülyeségből is szoktak nap mint nap. Valami referenciapont nem ártana ezek mellé.[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
A SpaceX-et is otthagyta pár mérnök azzal, hogy nem lehetséges visszatérő, újrafelhasználható rakétát/rakétafokozatot készíteni, teljes ciklusú hajtóművet készíteni (eddig csak kísérleti létezett), flip manőverrel letenni egy űrhajót, karokkal elkapni a leszálló, hatalmas gyorsítófokozatot (leszálló lábak megspórolása, tömegcsökkentés céljából) és a Starship egyik változatát, stb.
Az önvezetés is kiforrja magát előbb-utóbb. Csak ahhoz az kell, hogy dolgozzanak rajta, ne csak azt mondogassák, hogy majd egyszer (mint a legtöbb más gyártó).
Van olyan, egész jól működő önvezető rendszer, ami a belső tükör alá szerelt okostelefonon alapul. A Tesla hardverei ehhez képest sokkal nagyobb teljesítményűek, MI-re optimalizálva. Nem tudom, mikor mondta Musk a 2016-os dolgot, de a 2.0 nem fut már azokon, viszont cserélhetők újabbra.
A 3. és 6. képen olyan baleset látható, amiről már kiderült, hogy emberi hiba okozta.
Más önvezető rendszereket is megzavar a rendőr-, mentő-, stb. autók megkülönböztető jelzéseinek villogása.
Nagy kijelző: sokkal jobban kivehető rajta a navigációs térkép, elég csak egy pillantást vetni rá. A fontosabb kezelőszerveknek is állandó helye van rajta, nincsenek "hosszú másodpercek". Másrészt ez nem egy 20 éves autóba szerelt kijelző esete, fejlett balesetmegelőző rendszerek vannak és egyre inkább azok lesznek.
Hangvezérlés is van. Egy gombnyomás a kormányon (ez sokaknak szimpatikusabb, mint az autó megszólítása), majd "állítsd a hőmérsékletet x fokra", "legyen kicsit melegebb", stb.
Musknak nincs mérnöki diplomája, de van fizikából és közgazdaságtanból, másrészt programozó.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Alapvetően egyetértek azzal, hogy veszélyforrás. De számomra már az is töredékére csökkentené a kockázatot, ha a képernyő távolsága, pozíciója úgy lenne méretezve (esetleg beállítható lenne), ami nem igényel nyújtózkodást. Tudom, több autónál picit befordítják a vezető felé, de még ez sem az igazi.
-
Gargouille
őstag
Picit mintha túlbonyolítanád (hogy igazad legyen ), azért például egy ventillátor sebesség állítónál konkrétan 4 fokozata van a tekerőgombnak. Ha nem tudod, hogy hol áll, akkor letekered nullára és onnan visszalépsz mondjuk 2-t. Ezt vakon megcsinálod, anélkül, hogy odanéznél. Ugyanígy a hőfok állító tekerőgombnál is, teljesen belőhető vakon. A rádiónál meg már kb. az elmúlt húsz évben rögzíthetők az állomások, felprogramozott gombok vannak, csak megnyomod az 1-es vagy 2-es gombot és ott a beállított adó, nem kell tekergetni mint egy sokol rádiót. Ehhez sem kell odanézni. Már rég óta direkt úgy vannak kialakítva ezek a kezelőszervek az autókban, hogy anélkül tudod vezetés közben kezelni az összes ilyet, hogy oda kelljen nézned.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
8th
addikt
A tér egy állandó pontja ugyanúgy, mint egy gomb
Valóban. De a fizikai gomb kidomborodik a környezetéből ergo még ha mellé is nyúlsz vakon felismered nem kell odanézned. Az érintőt ezzel szemben mindenképpen bámulni kell, hogy menet közben a rázkódó autóban eltaláld azt a 1cm² mezőt amit kell. A legszebb amikor bizonyos funkciókat egy vagy akár több almenün átlépkedve tudsz elérni. Ott aztán lehet menet közben bökdösni a kijelzőt ami másodpercekre eltereli a sofőr figyelmét a vezetésről. 60 km/h tempónál ha csak két másodpercre lenézel az 33+ méter vakvezetés. Tehát tapizni semmivel sem könnyebb pláne nem biztonságosabb.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
Kamera & Lidar VS csak kamera rész New York Times cikken alapul, nem éppen egy zúg lap
,,(A The New York Times jelentése azt írja, az Autopilot fejlesztésén dolgozó mérnökök szerint Musk félrevezette a nyilvánosságot, a mérnökök pedig nem értettek vele egyet a projekttel kapcsolatban)." Való igaz névtelenül nyilatkoztak viszont több emberről van szó(SolarCity-nél 1db alkalmazottról tesznek említést, hétköznapi bosszúról lehet szó).Névtelenül nyilatkozás érthető, csicsergő munkatársaknak jövőbeni elhelyezkedésüket nagyban megnehezíti, egyik cég sem szereti ha a nyilvánosságra nem tartozó dolgok kiszivárognak.
Cikk többi forrása számomra is homályos ugyanígy a belőlük született állitások.Teljes önvezetés nem holnap fog megvalósulni, Lidarral vagy nélküle, az a jövő zenéje(Lidar technológia is fejlődni fog a jövőben akárcsak kamerás képfeldolgozás).Szerintem mikor Musk ejtette a lidart a cégvezető beszélt belőle: Történjék bármilyen jövőbeni áttörés, mindenképp növeli a gyártási költséget, ráadásul JELENLEG megbízhatatlanul, működnek, pont akkor basznak működni mikor a legrosszabbak a körülmények, havazik,esik stb. Persze nem kizárt hogy a Főmérnők úr belelát a jövőbe mint Yoda mester és látta hogy 2030-ben nincs Lidar az autókban, de hát ezt még se mondhatta a meetigen, lerázta hát a mérnököket valami bullshit szöveggel.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Ez is mind azért van, mert nem érted a koncepciót.
Maradjunk annyiban, hogy a Tesla azért szereti úgy eladni a lyukat a sajtban, hogy azt ő találta fel és az neked amúgy jobb is, mint maga a sajtTükröket sem figyeled?
De.
Vagy nem nézel be a kereszteződésbe, vagy oldalra gyalogosokra átkelőnél?
De.
Vagy van egy tartalék szempárod, ami ilyenkor is az utat figyeli?
Nincs.
Az autóvezetés működése nem az, hogy az utad figyeled kimerevített nyakkal, hanem hogy mindig tisztában legyél a környezettel.
Így igaz. Akkor egyikőnk szerintem kevés tesztet látott még vagy sosem ült autóban és úgy beszél a témáról, de a tükörbe nézések és a kijelzők basztatása között egy akkora ordas ugrás van, hogy hujuj.
De megnézem, hogyan nyomsz te meg egy rádiócsatorna váltást anélkül, hogy odapillantanál.Hogy mi? Még le is videózom neked.
Egyfelől kormányról is lehet lépni szépen sorban, másfelől fogom a kacsómat, jobbra kinyújtom, azzal megtalálom tizedmásodperc alatt a rádión a nagy tekerőt, alatta hüvelykujjal elérem a csatornákat, majd elképesztő csúcstechnológiás 16 magos processzorommal kiszámolom, hogy ha az 1-es az első és a 6-os az utolsó, akkor mennyit kell léptetnek a kicsi ujjamat ahhoz, hogy mondjuk a 3-ast benyomjam. És látod ez a szörnyű, hogy már egy ilyen művelet manapság kérdéseket vet fel. Nem kéne. És ugyanígy végigkapcsolok és tekerek neked mindent az autóban. Full blankelheted az egész autó belsejétTapicskolóson is pont ugyanannyi megnyomni egy gombot.
Nem, sosem lesz pont ugyanannyi, főleg nem ugyanolyan.
A tér egy állandó pontja ugyanúgy, mint egy gomb, és ugyanúgy kell megnyomni, mint egy gombot, csak annyival könnyebb és biztonságosabb kezelni, hogy egy kicsit közelebb van, nem kell annyit nyúlkálni érte.
Végülis csak nyomáspontja nincs, formája nincs és a tartalma full változó, de legalább közelebb van, amiről egyfelől szó sem volt eddig, másfelől szerintem kevés tabletet nyomogattál rendes billentyűzet helyett. Megtudnád hamar miért is nem találunk fel újra dolgokat.
Amikor a szaksajtó felugrálva éljenezve repes, ha "kifaceliftezik" vagy nem raknak bele mindent tapicskolósra egy adott típusban az szerinted miért van? Segítek: nem azért, mert full hülye az összesA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Rive
veterán
Tapicskolóson is pont ugyanannyi megnyomni egy gombot.
Nem. Tapicskolóson nincs mechanikai visszajelzés arról, hogy eltalálta az ember a gombot: arról meg pláne, hogy ténylegesen meg is nyomta. Úgyhogy lényegében mindenki (!!!) automatikusan oda is néz. Akkor is ha van hang.
Pl. life-critical környezetben a klasszikus >>click<< érzet és hang konkrét tervezési szempont ma is, tapimánia ide vagy oda
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Noukoum
veterán
Az a baj hogy ez nem igaz. Az okostelefon a legjobb példa erre, vakon gépelünk tudjuk hol vannak a menüpontok, az alkalmazások. De azért írja még le egy pár maradi tag ugyanazt a baromságot, hátha lesz olyan aki elhiszi alapon.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ROBOTER
addikt
-
DanielLong
senior tag
Az érintőképernyőben szerintem messze a legrosszabb, hogy amikor az autó rázkódik, rögtön megnyomsz két másik full random gombot is és aztán semmi fogalmad sem lesz róla, míg a valódi gombok esetén simán letámaszthatod a többi ujjad, mert nem fogsz vele semmit sem piszkálni tudtodon kívül.
-
Noukoum
veterán
-
ROBOTER
addikt
Nem eltalálni kell, hanem érezni. Egy fizikai gombnak van nyomáspontja, anélkül tudod kitapogatni, hogy megnyomnád.
Szóval ha már ilyen szavakat használunk: megnyugodhatsz, az érintőképernyőre való integrációnak a legfontosabb oka, hogy ha már van képernyő kocsiban (egyéb látványelemek miatt), így a gombokon lehet spórolni. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Az a baj hogy ez nem igaz.
Sajnos de
Az okostelefon a legjobb példa erre, vakon gépelünk tudjuk hol vannak a menüpontok, az alkalmazások.
Ügyes trükk keverni a szezont a fazonnal, a vakon gépelésnek és a vakon app használatnak az ég egy adta világon semmi közük egymáshoz. Mákod van, mert épp appfejlesztésben vagyok, a főmenü 6 menüpont, hiába tudom fejből melyik hol van, ezrest nem merek feltenni rá, hogy ha kérsz egy menüpontot azt megnyomom neked vakon
De azért írja még le egy pár maradi tag ugyanazt a baromságot, hátha lesz olyan aki elhiszi alapon.
A fő probléma, hogy egy annyira egyszerűen, otthon is tesztelhető dologról beszélünk, hogy maga a vita is totál értelmetlen. Romosra, padlóra lesz verve bármilyen tapicskolós rendszer a sima tekerők és gombok ellen, bármikor.
A másik baj, hogy ezt a tesztet már elvégezték. Tehát most arról vitatkozunk, amit tudunk és tény. Az mondjuk tényleg gond[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Noukoum
veterán
Eltöltött órák után már nem tapogatni fogod hanem rányomsz. Legyen az fizikai gomb vagy kijelzőn gomb. Kár erőlködni, az egyéni preferenciádat ne próbáld false érvek mögé bújtatni.
Titakukac: na jó, ennyi baromságra nincs időm. Javítsa ki a szomszédod a sok hülyeségedet.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
azbest
félisten
Azért nem semmi, hogy 1 db nyomorék panaszából világhír lett. Úgy tűnik az a sofőr nem képes azt mondani a másik ülésen ülőnek, hogy ne használja a kijelzőt játékra miközben ő vezet. Vagy saját maga akkora nyomorék, hogy nem bírja megállni külső korlátozás nélkül, hogy ne játszon vezetés közben.
Augusztus 18-a óta úgy tűnik most kapta fel ezt a szemét bulvár.
Panaszt egyébként bárki tehet bármire. Szóval lehet csinálni szenzációt, csak venni kell hozzá egy teslát, majd feljelenteni azért, mert a sofőr nem érzi magát vezetésre alkalmasnak, az autó pedig nem végez diagnosztikát, hogy megakadályozza vezetésben.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Az okostelefon a legjobb példa erre, vakon gépelünk tudjuk hol vannak a menüpontok, az alkalmazások
Komolyan én még nem láttam olyat aki ne bámulta volna meredten a (szerk. érintőképernyős)telefonját miközben bármit csinál vele. Csinálnál egy videót arról, hogy vakon válaszolsz erre a hozzászólásra? Léccilécci szeretnék egyszer az életben ilyet látni.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz Tikakukac #36 üzenetére
Vannak, akik vakon tapogatják ki a gombokat, de a legtöbben nem, hanem odapillantanak. Utóbbi esetben nincs lényeges különbség a fizikai gomb és a képernyőn mindig ugyanott lévő alapfunkciók gombjai között. Nem az odapillantás a gond, eddig sem volt az, hanem ha valaki túl hosszú ideig babrál, pl. üzenetet ír, híreket olvas, Facebookozik, stb.
-
-
arnyekxxx
veterán
Saját tapasztalat az, hogy nagyságrendekkel hosszabb ideig tartom a szemem a telefonon ha akárcsak egy zeneszámot át akarok ugratni vagy megnyomom a hívásfogadást mint amennyi ideig odapillantok a ventilátorkapcsolóra mielőtt eltekerem vagy állítok a "magnó" hangerején. Utóbbiak a tizedmp nagyságrend, kb csak akkor veszem észre ha figyelek magamra, annyi mit lenézni a sebességmérőre, másik meg mérhető idő és folyamatosan odavissza ugrál a szemem mert nem szeretem másodpercekig nem látni az utat pedig ugyanaz a telefon van ugyanabban a tartóban kényelmes közelségben évek óta.
Tudom, béna vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Gargouille
őstag
Elhiszem, hogy konkrétan TE vakon gépelsz egy érintőképernyőn, de én még nem láttam ilyet sehol. Szóval ha képes vagy erre, akkor te vagy a ritka kivétel, szóval téged idézve: "Kár erőlködni, az egyéni preferenciádat ne próbáld false érvek mögé bújtatni."
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Tikakukac
titán
Orbitális időbeli különbség van az odapillantok a gombnyomás miatt és rakom a kezemet és érzem amit csinálok és a bámulok-tapicskolok egészen a művelet végéig, mert nincs fizikai határ és úgyis mellé fogsz kotorni. És akkor a csúszkák, tekerők kijelzőn ergonómiai katasztrófájáról még nem beszéltünk. A szoftverergonómiát nekem még tanították egyetemen és bár nem ez a szakterületem, azért valami elképzelésem van a dologról. Akik ilyeneket fejlesztenek, de leginkább ezt át is engedik egy végső autóra, azokat konkrétan el kéne tiltani a munkájuktól.
Amit mi keresünk az amúgy egy macska. Na nekik menne a kijelzős tapicskolás vakon 1 konkrét pillantás után is. De hozzájuk képest az ember olyan, mint egy svájci bicska vs betonkeverő.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Alogonomus
őstag
válasz Gargouille #26 üzenetére
A válaszod alapján még nem utaztál valóban digitális klímát nyújtó autóban? Azokban nem egy fizikai tekerőkapcsolóval állítod be a légbefújás sebességét/irányát/hőmérsékletét, hanem beállítasz egy célhőmérsékletet (esetleg 2-4 zónás leosztásban is), és a fedélzeti elektronika a szenzorok alapján állítja a szükséges értékeket. És erre nem csak egy 80 milliós Maybach képes, hanem egy normális felső középkategóriás autó is. Persze egy 20 éves autóban még kár ilyet keresni.
-
Tiszteletes
aktív tag
válasz Gargouille #43 üzenetére
Bizonnyal hiszem, hogy veletek van a probléma. Bejön kommentelni az übermensch, leírja azt amit ti ("maradi" népség) el se tudtok képzelni, nemhogy a napi gyakorlatban megvalósítsátok. Ahelyett, hogy kételkedtek az igazában, mindenki tartson gyorsan önvizsgálatot, és szégyelljétek magatokat! Micsoda emberek vagytok! Kicsit több fantáziát!
IRÓNIA OFFKicsit komolyabbra fordítva a szót, én biztos nem vagyok azok között, akik szívesen olvasnák a Noukoum fórumtárstól nekem vakon gépelve írt érintőképernyőn írt üzeneteket. Nagyon intoleráns vagyok nemhogy a helyesírási hibákkal kapcsolatban.
Isten ments , hogy ilyet kívánjak, de lelki szemeimmel látom, ahogy az ilyen hozzáállású emberek a valamikori bizonytalan időn belül, de biztosan bekövetkező jövőben vezetőszíjon magyarázzák a bíróságon: hát, hogy mi fontos írni valóm volt a telefonon, ami miatt 2 másodperc alatt 60km/h-val haladva a 30+ megtett méteren az aszfaltra kellett vasalnom két komplett iskoláscsoportot kísérőtanárostul... az úgy volt...talán mégiscsak jobb lett volna legfeljebb a klíma/rádió fizikai kezelőszervein kívül mást nem nyomkodni menet közben...Miért... vagytok... gyengék???! Játtszatok!!!
-
Rive
veterán
válasz arnyekxxx #42 üzenetére
Saját tapasztalat az, hogy nagyságrendekkel hosszabb ideig tartom a szemem a telefonon ha akárcsak egy zeneszámot át akarok ugratni vagy megnyomom a hívásfogadást mint amennyi ideig odapillantok a ventilátorkapcsolóra mielőtt eltekerem vagy állítok a "magnó" hangerején.
Ez lényegében mindenkinél így működik, ráadásul egy ilyen 'odapillantás' addig tart, amíg a reakció megtörténtét felfogja az ember.
Egy szimpla nyomógomb esetén viszont a visszajelzés már tapintási ingerrel megy. Maga a tapintás is gyorsabb, és az ember szeme rövidebb ideig van távol a vezetéstől./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Gargouille
őstag
válasz Alogonomus #46 üzenetére
Szerintem teljesen irreleváns, hogy milyen autóban utaztam. A mondandóm szempontjából semmi jelentősége.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- PlayStation 5
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Futás, futópályák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- S.T.A.L.K.E.R. 2 - Már nézhető a játék fejlesztéséről szóló dokumentumfilm
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen