Az NVIDIA segítségével érnék be a Teslát, az 5G és a szórakozás az autók jövője

Számos kínai gyártóval állapodott meg az NVIDIA: olyan elektromos autókat akarnak, amelyek szoftveres funkcióik révén elcsábítják a Tesla-vásárlókat. Az 5G, szórakozás, szoftveres funkciók felé mozdul az egész iparág.

Az NVIDIA a CES-re vitt érdekességek egyik tételeként jelentette be, hogy rengeteg kínai EV-gyártóval állapodott meg arról, hogy használhatják a technológiáját. Ezt különféle szoftveres funkciók elektromos autókba építéséhez használnák, hogy elcsábítsák a Tesla ügyfeleit.

Ali Kani, az NVIDIA alelnöke szerint az NVIDIA DRIVE technológiáját átveszi többek között a Polestar, az Xpeng, a NIO, az IM Motors, a Li Auto és az R Auto is. Az autógyártók számára készítendő önvezető rendszerekhez szintén beveti ezt a Desay, a Flex, a Quanta, a Valeo és a ZF, többek között.

A cég tájékoztatása szerint az autóipar a következő 6 évre 8 milliárd dolláros bevételt hoz a vállalatnak, az autóiparban terjeszkedését pedig nagyban segíti a kínai, dinamikus EV-szektor is.


[+]

Megállapodott egyébként a TuSimple-lel is az NVIDIA, így a technológiája és chipjei az önvezető teherautózást is segítik majd.

Mivel Kína szigorú szabályozásokkal tiltja a helyi járművek által generált adatok exportálását, az NVIDIA kínai partnerekkel és adatközpontokkal tréningezi az autókat, és tartja az adatokat Kínában.


[+]

Az autógyártók kivétel nélkül hatalmas erőfeszítéseket és beruházásokat tesznek azért, hogy lemásolják vagy túllicitálják a Tesla szoftveralapú funkcióit, amelyektől a járművek értékesítése után is hosszú ideig jövedelmező bevételi modellt várnak. Az csak a jégyhegy csúcsa, hogy távoli frissítéssel módosítható az akkumulátor által biztosított hatótávolság vagy aktiválható az önvezető funkció. Mindehhez a jövőképhez ugyanakkor elengedhetetlenek a csúcsteljesítményű chipek és rendszerek, csak így épülhetnek ki a szoftverközpontű járművek. Ez az NVIDIA szerint számukra is új piacokat teremt.

Értelemszerűen sem az autóipar, sem a tech szektor nem tétlenkedik, amit jól jelez, hogy rögtön a CES elején rengeteg kapcsolódó bejelentés érkezett. Ilyen például a sok közül, hogy Qualcomm chipekre szerződött a Volvo, a Renault és a Honda, a Sony pedig már külön céggel vizsgálja az elektromos autók piacára való belépésének lehetőségét, és szórakoztatásra, szenzorokra, felhőre, 5G-re épített cégként kínálna járműveket, amelyekre a cég saját bevallása szerint szórakoztatási helyszínként tekint. A VISION-S 02 SUV prototípusát is bemutatták a CES-en. A befektetők az Apple belépésére is számítanak, de gyakorlatilag minden cég hatalmas erőket mozgósít, a Toyota önmagában 70 milliárd dollárt költ el a kínálata elektromossá tételére, 2030-ig. A Hyundai ezen felül a jövő részének látja a metaverzumot is, amelyben robotokkal lépnek kapcsolatba az emberek (és robottaxikkal is).

Azóta történt

Előzmények