Az NVIDIA a CES-re vitt érdekességek egyik tételeként jelentette be, hogy rengeteg kínai EV-gyártóval állapodott meg arról, hogy használhatják a technológiáját. Ezt különféle szoftveres funkciók elektromos autókba építéséhez használnák, hogy elcsábítsák a Tesla ügyfeleit.
Ali Kani, az NVIDIA alelnöke szerint az NVIDIA DRIVE technológiáját átveszi többek között a Polestar, az Xpeng, a NIO, az IM Motors, a Li Auto és az R Auto is. Az autógyártók számára készítendő önvezető rendszerekhez szintén beveti ezt a Desay, a Flex, a Quanta, a Valeo és a ZF, többek között.
A cég tájékoztatása szerint az autóipar a következő 6 évre 8 milliárd dolláros bevételt hoz a vállalatnak, az autóiparban terjeszkedését pedig nagyban segíti a kínai, dinamikus EV-szektor is.
Megállapodott egyébként a TuSimple-lel is az NVIDIA, így a technológiája és chipjei az önvezető teherautózást is segítik majd.
Mivel Kína szigorú szabályozásokkal tiltja a helyi járművek által generált adatok exportálását, az NVIDIA kínai partnerekkel és adatközpontokkal tréningezi az autókat, és tartja az adatokat Kínában.
Az autógyártók kivétel nélkül hatalmas erőfeszítéseket és beruházásokat tesznek azért, hogy lemásolják vagy túllicitálják a Tesla szoftveralapú funkcióit, amelyektől a járművek értékesítése után is hosszú ideig jövedelmező bevételi modellt várnak. Az csak a jégyhegy csúcsa, hogy távoli frissítéssel módosítható az akkumulátor által biztosított hatótávolság vagy aktiválható az önvezető funkció. Mindehhez a jövőképhez ugyanakkor elengedhetetlenek a csúcsteljesítményű chipek és rendszerek, csak így épülhetnek ki a szoftverközpontű járművek. Ez az NVIDIA szerint számukra is új piacokat teremt.
Értelemszerűen sem az autóipar, sem a tech szektor nem tétlenkedik, amit jól jelez, hogy rögtön a CES elején rengeteg kapcsolódó bejelentés érkezett. Ilyen például a sok közül, hogy Qualcomm chipekre szerződött a Volvo, a Renault és a Honda, a Sony pedig már külön céggel vizsgálja az elektromos autók piacára való belépésének lehetőségét, és szórakoztatásra, szenzorokra, felhőre, 5G-re épített cégként kínálna járműveket, amelyekre a cég saját bevallása szerint szórakoztatási helyszínként tekint. A VISION-S 02 SUV prototípusát is bemutatták a CES-en. A befektetők az Apple belépésére is számítanak, de gyakorlatilag minden cég hatalmas erőket mozgósít, a Toyota önmagában 70 milliárd dollárt költ el a kínálata elektromossá tételére, 2030-ig. A Hyundai ezen felül a jövő részének látja a metaverzumot is, amelyben robotokkal lépnek kapcsolatba az emberek (és robottaxikkal is).