Az amerikai NHTSA már augusztusban elindított egy formális vizsgálatot, amely több mint 765 ezer Teslát érint, és az Autopilot önvezető módról szól. Ez ugyanis az elnevezése és a reklámjai, valamint a fogyasztói visszaélések miatt továbbra is nagy felháborodásokat okoz (tényleges képességeihez mérten).
Most először fordult elő azonban, hogy egy Tesla-tulajdonos ellen vádat emeljenek azért, amiért az elektromos autója Autopilot módban halálos balesetet okozott.
A 27 éves Kevin George Aziz Riad Tesla Model S járműve Autopilot módban még 2019. december 29-én hagyott figyelmen kívül egy piros lámpát, azon áthaladva pedig becsapódott egy Honda Civicbe, amelynek két utasa, Gilberto Alcazar Lopez és Maria Guadalupe Nieves-Lopez meghalt.
A pert 2021. októberben indították, de nyilvánosságra csak most hozták. Ez az első eset, amelyben vádat emelnek egy sofőr ellen, aki szélesebb körben elérhető, félautomata vezetéssegítő rendszert használt.
A bírósági dokumentumok szerint a Tesla hirtelen gyorsított fel egy nem biztonságos, kontrollálhatatlan sebességre, majd a rendszer nem vészfékezett, amikor arra szükség lett volna. Az áldozatok családjai a sofőrt és a Teslát is beperelték. A tárgyalásra 2023-ban kerül sor, a vádlott előzetes meghallgatására már a jövő hónapban.