A statisztikák szerint Norvégiában a 2021-ben, újonnan eladott autók nagyjából kétharmada már teljesen elektromos volt.
Az éves eladások (új autók) 25 százalékkal nőttek az országban tavaly, ez rekordot, 176 276 autót jelentett, melynek 65 százaléka volt elektromos (a 2020-as arány 54 százalék volt). Az 5,4 millió lakosú Norvégia szeretne lenni az első, amely befejezi a benzines és a dízeles autók forgalmazását, 2025-ben. Az eladásokat adókedvezmény is segíti, a várakozások szerint az elektromos autók az eladások 80 százalékát is kitehetik így 2022-ben.
Kis piac ugyan, de a kínai Nio és a Volvóhoz közeli Polestar is nagy lehetőség lát a norvég piacban, mindkettő új modelleket, hálózatokat és fejlesztéseket tervez. A legnépszerűbb azonban a 9,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Volkswagent megelőző, 11,6 százalékon álló Tesla. A Tesla negyedéves eladásai a Wall Street előrejelzéseit is messze meghaladták.
Norvégia kedvenc autója egyébként a Tesla Model 3 volt tavaly, ezt a hibrid Toyota RAV4, majd az elektromos Volkswagen ID.4 követte.
A helyi kormány szerint az adókedvezmények eredménye, hogy csökken a környezetszennyezés, de ez 3,41 milliárd dollárjába kerül az államnak, ennyi a tavaly kiesett bevétel. Éppen ezért a drágább elektromos autókat fokozatosan elkezdik 2023-tól megadóztatni, a benzines, dízel és hibrid autókkal kapcsolatos adókat pedig már idén emelik.