Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bostone
addikt
Guruló videokártya?
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem tudom melyik idiota gondolja ugy, hogy elektromos autoknal a "szorakozas" es az 5G hianya dealbreaker.
Ertelmes embernel inkabb talan az ellenkezoje lenne az, mert feleslegesen epitenek be arnovelo technologiat, ami persze majd elromlik es lehet meregdragan javitani, nem beszelve arrol ha rakotnek kritikus rendszereket. A cyberbiztonsagot meg ne is emlitsuk.
Az iOS es Android autos tamogatasa miatt legtobbszor felesleges dedikalt elofizetes es 4-5G-s modem az autoba, raadasul a 4G jellemzoen tobb mint eleg nagy sebesseget biztosit. Emellett az 5G-s halozatok lassan epulnek, illetve a 6GHz-es savok inditasaval a ma beepitett modemek varhatoan el is avulnak. Telefont meg valoszinuleg konnyebb es olcsobb cserelni, mint az autoban modemet, nem beszelve arrol, hogy az elobbit amugy is meglepik az emberek.
Az hogy jatokokat epitenek be az infotainment rendszerbe, meg totalis felesleges baromsag. Ha a gyerekeknek kell jatek, ott vannak a telefonok, tabletek sokkal kevesebb limitacioval, magasabb ergonomiaval, biztonsagosabb, stabilabb rendszerrel, appokkal.
Persze azon nem csodalkozok, hogy az Nvidia nyomja ezt. A kaposztaarus kaposztat akar eladni mindenkinek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
kraftxld
nagyúr
Azért nem hülyeség, amikor San Francisco-ban voltunk és töltöttük a Model S-t, tök jól jött a játék a kijelzőn, elökörködtünk a gyerekekkel 40 percet aztán már 80%-on volt a kocsi.
[ Szerkesztve ]
| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
nevemfel
aktív tag
Veszek egy nvidia kamiont, és bitcoint fogok vele bányászni!
Get on up!
-
AssAssynn
őstag
"az 5G és a szórakozás az autók jövője"
Max azoknál, akik egy elvont, álomvilágban élnek."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
-
vicze1
félisten
válasz
krisztianAMG #6 üzenetére
A mesterséges igény generálást és marketinget kritizálta nem a növekvő teljesítményt.
A hajlított TV-k meg a 3D-s TV-k is megváltották a világot mint láttuk...
Soha nem felejtem el, amikor akkor még UMTS-t (3G) reklámozták videóhiívással, és soha nem volt rá képes a hálózat.
A marketingesek sok mindent akarhatnak.Ja és csak hogy nem valótlan probléma.
A 2015 előtt gyártott Tesla Model S-eknek megszűnik az Internetkapcsolat a 3G lékapcsolásával. Egész pontosan jövő hónapban. Csá OTA meg játékok meg stb. jó esetben még lehet el se indul majd net nélkül.[ Szerkesztve ]
-
vicze1
félisten
Pontosan mi volt a fikázás?
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
krisztianAMG #6 üzenetére
Az "okos"telefonoknal mar eljutottunk oda, hogy a telefon fo funkcioja sokadlagossa valt, mert mindent is beletettek. Az autoknal nem kellene elkezdeni ugyanezt. Kozlekedesi eszkoz, nem jatekkonzol.
Nem vagyok az ellen hogy legyen sajat 4/5G kapcsolata, mert jol jon navigalashoz, vagy ha van benne asszisztancia, ami segit ha lehorahdt az auto valahol, vagy mondjuk baleset torten es segitseget lehet hivni... akar AI segitsegevel onalloan. Viszont ehhez egyreszt boven eleg a 4G, illetve ezt tudja telefonon keresztul is. Az OTA frissitest egy Tesla szeru autonal nagy rizikonak tartom, megha belatom hogy ez kenyszerhelyzet ilyen mennyisegu auto eseten.
A Tesla rendszere onmagaban elcseszett es veszelyes, mivel olyan dolgokat is csak az erintokepernyon kersztul lehet megoldani, amit nem kellene.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Újabb hülyeségünket add meg nekünk urunk.
Nagy János
-
bambano
titán
ekkora ostobaságot...
ha kellemes lesz az autóban ülni, ott fognak ülni az emberek.
vagyis nőni fog az utak kihasználtsága, a dugó.
EZT akarják?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Lacc
aktív tag
Cikkben az Nvidia Drive rendszeréről beszélnek, annak elsődleges feladata nem a szórakoztatás.
Nvidia Drive-nak teljesen más az elsődleges feladata, sokkal fair hsz-ed lehetne, főleg ha ki lenne emelve, hogy más cégek akarják a játékokra használni, de te úgy adod elő, mintha az Nvidia nyomná ezt. De persze arról a tényről már nagyon egyszerű megfeledkezni, hogy az AMD ugyanúgy nyomja ezt a multimédiát és a játékokat be az autókba (lásd Teslával való szövetség), vagy itt a saját oldalukdon Embedded Automotive Solutions. (Itt azért ki is van írva AAA játékok)
"Nem tudom melyik idiota gondolja ugy, hogy elektromos autoknal a "szorakozas" es az 5G hianya dealbreaker." - pedig a cikkben meg van nevezve az a cég: Sony. Ráadásul felül meg, hogy a "teljes iparág".
"Az iOS es Android autos tamogatasa miatt legtobbszor felesleges dedikalt elofizetes es 4-5G-s modem az autoba, raadasul a 4G jellemzoen tobb mint eleg nagy sebesseget biztosit."
- Jó neked, nekik nem erre kell az 5G, lásd az Ericsson kis ismertetőjét. De itt az autó - autó közti kommunikációra érdemes gondolni (vagy egy autó, figyelmzetetti a többit, hogy akadály van előtte és lassítsanak), vagy autó-város közötti kommunikációk, vagy autó-gyalogosnak, amikor a gémör lelép úgy az úttestre, hogy nem nézz körül, csak a telefonján a twitch platformon játékzenére táncoló lengeöltözetű csajokat bámulja, aztán az autó küld neki egy popup üzit a telefonjára, hogy máskor nézz szét, vagy a szélvédéről nézheted a várost.
Ha mindezeket a kommunikációkat még titkosítani is akarják, vpn-en keresztül, akkor szevasz 4G már kevés, főleg mivel többszereplős a történet.Elhiszem, hogy nehéz látni az 5G pozitív hatását, hiszen nálunk még mindig a kézi kapálás a nyerő a földeken, még amerikában az agrárium már alig várja, hogy iPhone-ról irányítsa a termelést: rövid cikk. Nem csak arról van szó, hogy hálozatba kötsz szenzorokat és edge szervereket, mert arra tényleg elég lehet a 4G is, de valós idejű analitkát is végezhetnek az IoT eszközök helyben, amihez rengeteg adat kell, esetleg kép, hogy épp eszi ez a gomba az a baktérium a komló, maláta leveleit, és milyen gyorsan, vagy melyik irányba terjedhet a földeken, az fontos, mert így célzott kémiai választ lehet adni ellene, nem pedig mindent vegyszerrel beteríteni, és real-time-ban lehet a drónokat odavezérelni, stb. (Precíziós agrárgazdaság)
Terminátor filmekből ismert Skynet megvalósításához is kevés a 4G, az 5G a minimum.
-
ddekany
veterán
A cikk alapján (is) nem csak szórakoztatásra kell gondolni, hanem önvezetésre is. Valahogy mint ha nem fognák a vezetők, hogy szoftver ahhoz belátható időn belül nem lesz. OK, segéd funkciók igen. De a szórakoztatás teljes önvezetéssel nyerne több értelmet. Kivéve, hogy ha egy önvezető mozgó autóban egy képernyőt bámulunk, attól attól tartok többségünknek hamar hányingere lesz. Bár nem tudom, végül is buszon tudok mobilt olvasni.
[ Szerkesztve ]
-
-
ilor14
tag
Nem tudom miért gondolja mindenki azt, hogy az 5G most az emberek szórakoztatása céljából kerülne az autókba, pont az autó-autó, esetleg felokosítótt jelzőlámpák, akadályok (útépítés) és egyebek közti kommunikáció számára fontos.
Amúgy olyan növény, hogy maláta nem létezik, a sörhöz való malátát a tavaszi árpából "csinálják".
iPhone 11, Lenovo Y520, Dell Latitude E7450, MacBook Pro 13" M1
-
Tigerclaw
nagyúr
Az termeszetes, hogy a gyartok marketingesei ujabb bizbaszt akarnak eladni az autoval, extra bevetelt generalva, piacot teremtve uj felesleges featureknek. Viszon ertelmes ember nem ugrik be ennek.
Arrol nem beszelve, hogy pl. elekromos autoknal minel takarekosabb vezerlo es infotainment rendszerre lenne szukseg, hogy ne fogyassza az igy is alacsony hatotavot.
Az auto-auto kozotti, vagy az autok es egy kozponti kozlekedest elosegito AI kozotti kommunikacio meg annyira tavoli jovo, tekintve az onvezeto autok aranyanak nagyon lassu novekedeset, hogy nem csak a most frissen vett auto nem fogja megerni, de az sem, amit azutan vesznek, meg 10+10 eves hasznalat mellett is. Jo esetben 30-50 ev mire lesz annyi onvezeto auto az utakon, hogy ertelme legyen ebben gondolkodni. Arrol nem beszelve hogy komoly szabadsagjogi eleme is van a kerdesnek, hiszen kozpontilag kovethetove valik, aki olyan autot hasznal.
Az Ericsson cikke a szokasos 5G bullshit, az IoT es az Industry 4.0 mellett. Nem mondom hogy nincs benne igaz allitas, de nagyreszt csak csusztatas es wishful thinking. Az az 5G halozat, amit most meg csak epitenek es meg jo par evig tovabra is csak epiteni fogjak, az nem 100-szor gyorsabb a 4G-nel. Azokra a frekvenciasavokra meg ki sem irtak a tendereket a legtobb orszagban, amit demoznak az 5G-s roadshow-kban, sot konnyen lehet hogy ertelme sem lesz kiirni, fizetokepes kereslet hianyaban. A szolgaltatoknak eloszor vissza kellene termelnie a 4G, majd a fapados 5G fejlesztest, megfelelo profit mellett, hogy belekezdjenek a 6+GHz-es halozat kiepitesebe, nem beszelve az ahhoz szukseges gerinchalozat kiepitesebe, mert elertuk azt a szintet, hogy nehany ugyfel mar lefoglal egy optikai er teljes kapacitasat, egyidejuseg nelku. Persze elmeleti xGB -garantalt 0Mbps -es szerzodesek mellett nincs semmi gond.
Le kell venni az iparag alltal osztogatott rozsaszin napszemuveget es rajonni, hogy a Sci-fi maradjon a moziban es ne azert varj valamire, mert masok szerint kell neked. Lassan jonnek majd a 6G-vel es elkezdik fikazni az 5G-t is, ami nagyobb szuksegunk van, mint a levegore. Realis celok es realis igenyek menten kell gondolkozni es ez abszolut nem jelenti azt, hogy vaskalaposak lennek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
vicze1
félisten
Hogy még véletlen se egy gyártó legyen kipécézve, tessék az összes gyártó és modell, akit érint a 3G lekapcsolása. Egyáltalán nem kevés, és nem mindenki ajánl fel fizetős upgrade-et, vagy lehetséges egyáltalán, így mindenképp valamilyen funkcióveszteség fog bekövetkezni, lehet kisebb vagy nagyobb, de minél "connectedbb" egy auto (ezért hoztam fel a Teslát mert ott veszíted a legtöbb funkciót) annál nagyobb problémát jelent ha kihúzzák alóla a netet.
Hiába látszik akár a 4G lekapcsolása távolinak 10-15éven belül valószínűleg bekövetkezik, és akkor elég sok kicsi megy a levesbe. -
ddekany
veterán
válasz
Tigerclaw #19 üzenetére
"tekintve az onvezeto autok aranyanak nagyon lassu novekedeset"
Sőt, belátható időn belül semmi nincs. FSD betának pl. nagyon nem látszik még a vége (és ha ott nem tudják megoldani, bele se gondolok a többi kevésbé agilis cégbe...), Waymo kb pilot. A másik, hogy bár növeli a megbízhatóságot ha némely autó kommunikál, de az önvezetőrendszernek mocskosul biztonságosnak kell lennie anélkül is. Nyilván. Így az 5G nem hozza közelebb a megoldást. -
vicze1
félisten
"De jövedelmező, vagy látják, hogy az lesz?"
Nem valószínű, hogy jelenleg az, de nyilván azért csinálják, mert úgy gondolják, hogy az lesz. Ezt minden statup-nál meg lehet kérdezni ugye, Google meg elég könnyen megengedheti, hogy akár sokat is veszítsen, ha úgy gondolja hogy van jövője.
Tesla 2020-ig veszteséges volt, így ebből a szempontból Waymonak még van 6éve, hogy "utolérje" őket. -
Tigerclaw
nagyúr
Raadasul a tervuk az volt, hogy licenszelni fogjak, de par partner mellett az autogyartok tobbsege sajat fejlesztesben gondolkodik. Nehogy a vegen kinai felvasarlas legyen a sorsuk, bevetelek hianyaban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bambano
titán
"Waymo konkrétan kereskedelmi fizetős utasokat szállít.": mások vidámparkban hullámvasútra ülnek, körhintáról hányják körbe a nézőket, mindenféle szerekkel bódítják magukat, fradi meccsre járnak. egyes jógik korbáccsal verik magukat...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kpbendeguz
addikt
"de az önvezetőrendszernek mocskosul biztonságosnak kell lennie anélkül is"
Valójában elég, ha az átlag vezetőnél biztonságosabb. Ami a kritikus, hogy a váratlan helyzetekre ugyanolyan hatékonyan tudjon reagálni, mint egy átlagember, ami egyáltalán nincs messze. Ha ezt biztosítani tudják az emberi vezetőknél jobb baleseti statisztikákkal, akkor az ICE lobbi által a médiában mesterségesen gerjesztett FUD (fear, uncertainty and doubt) ellenére is el fog terjedni.
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
Új hozzászólás Aktív témák
it Számos kínai gyártóval állapodott meg az NVIDIA: olyan elektromos autókat akarnak, amelyek szoftveres funkcióik révén elcsábítják a Tesla-vásárlókat. Az 5G, szórakozás, szoftveres funkciók felé mozdul az egész iparág.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Autós topik
- LG LCD és LED TV-k
- V.Milán: Amiért rosszak az e-autók?Alapulhatnak globálisan elfogadott nézetek tévhitekre?
- Óra topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xbox Series X|S
- Honda topik
- További aktív témák...
- ASUS TUF RTX 3070 doboz, 3 hó magyar garancia
- Eladó Dell XPS 13" 9370 - I7 8550U/8GB/256GB/4K UHD IPS Touch kijelző
- ÉRTÉKCSÖKKENT: LG 27GP850-B - NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - G-Sync - FreeSync - HDR 400
- ÉRTÉKCSÖKKENT: LG 24GN650-B - 24" IPS / 1920x1080 FHD / 144Hz 1ms / Gsync / FreeSync / HDR 10
- ÉRTÉKTCSÖKKENT: LG 27GN950-B - NANO IPS - 4K UHD - 160Hz 1ms - G-Sync - FreeSync - HDR 600 - RGB
Állásajánlatok
Cég: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Város: Budapest
Cég: Fluffy Stone Media GmbH
Város: Budapest