Hirdetés
- DIGI kábel TV
- XPEnology
- Robbanásig feszül a TikTok-helyzet
- Felszabadítja a munkaidőt a Microsoft, az AI gyártja a tartalmakat
- 10 évre adná a szabotázstól tartó Sony kezébe a Call of Dutyt a Microsoft
- Linux kezdőknek
- Nem az olcsó elektromos autót hozza el az olcsó lítium, hanem a nagyobb profitot
- Synology NAS
- Kulcsemberét veszítette el az Intel a generatív AI miatt
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze1
félisten
"A helyi kormány szerint az adókedvezmények eredménye, hogy csökken a környezetszennyezés"
Mondja Európa legnagyobb olaj és földgáz kitermelője, akkor megnyugodtam... -
Slack
tag
Egyáltalán nem vagyok sem az elektromos autók, sem a környezetvédelem ellen.
Ugyanakkor eléggé álszentnek érzem a norvég kormány hozzáállását. Támogatják az elektromos autók vásárlását, közben a gazdaság közel 20% -át az olajkitermelés adja. Nem az volna igazán környezetbarát, ha abbahagynák az olaj kitermelését? Mert pl. CO2 kibocsájtás szempontjából nagyjából mindegy, hogy Norvégiában pöfékelnek a belső égésű motorral szerelt autók vagy más országokban. -
Tigerclaw
nagyúr
Szerencsesek, de az ottani szamokat nem lehet alapnak venni meg a nyugat-europai prognozishoz sem. Az E-autozas jovoje keleten vagy epp globalisan teljesen mast fog mutatni. Hozzank kepest ott az atlagember milliomos. Norvegia, Svajc, Luxemburg mas dimenzioban letezik Europaban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#53246592
törölt tag
Lehet álszentnek tekinteni, de látni kell, hogy náluk adott két dolog, ami nem árt az egészhez: pénz és közel 100% megújuló villamosenergia termelés.
Fikció, de elgondolkodtató megnézni az Occupied filmsorozatot azt illetően, hogy mennyire van lehetőségük csak úgy hipp-hopp abbahagyni az olajkitermelést. Mondjuk így 2022-ben az OPEC+ szerintem szívesen beugrana a helyükre, ha lenne rá igény.
Az már nem fiktív probléma, hogy mivel pótolják a kieső bevételeket? Persze középtávon meg kell találniuk erre is a megoldást.Annak meg örüljünk, hogy kifizetik a villanyautók tetemes fejlesztési költségeinek egy nem kis részét.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szamomra erdekes volt, hogy allitolag mi is nagy mennyisegben veszunk Ukrajnaban termelt aramot, mivel naluk nincs CO2 kvota. A nemetek atomeromu leszerelese es a nagy merteku napenergia termeles is komolyan megkavarja az EU energiarendszeret. Ahogy latom ok az EU-t hasznaljak pufferkent, hogy otthon zoldebbnek tunjon minden. Kozben meg a teton ott a napelem, a haz oldalaban meg ott van a futoolaj betoltonyilas, mivel ott azzal futenek sok helyen. Minden csak illuzio.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Ed_007
aktív tag
Nulla kibocsátású autókat adóztatnak?
Eddig azt hittem, azokat nem kell, mert nem károsak a környezetre.
Vagy az adóztatás oka teljesen mindegy, csak jöjjön a lé, még ha termelné az oxigént, akkor is adóztatni kellene, mert Európa leggazdagabb országában üres a kassza és ráfanyalodik a jövőbe mutató technológia megsápolására is?
-
vicze1
félisten
"A nemetek atomeromu leszerelese es a nagy merteku napenergia termeles is komolyan megkavarja az EU energiarendszeret."
Ja meg a kelet német rész csak lengyelektől húzza a jó kis szén áramot.
A nyugati rész meg a Francia/Belga atomerőműékből.
Tökre jó, hogy kidobták az ablakon a tiszta energia termelésük 30%-át az ablakon.
Szó szerint zöldség az egész... -
biscuit
aktív tag
"Az eladásokat adókedvezmény is segíti"
"a drágább elektromos autókat fokozatosan elkezdik 2023-tól megadóztatni, a benzines, dízel és hibrid autókkal kapcsolatos adókat pedig már idén emelik."
Csak én érzem ellentmondásosnak eme 2 információt?!? Ha a jobbkezemmel odaadom aztán a ballal meg elveszem akkor valójóban nem adtam semmit sem, vagy....?!?!?
Mióta Scarlett Johansson sztár lett jól alszom!
-
#53246592
törölt tag
Nincs ellentmondás. Az adókedvezmény célja nem az hogy "több maradjon a családoknál", hanem a villanyautók elterjedésének segítése. Ez elég jó úton halad.
A hibrid az egy átmeneti cucc, nem cél ezeknek se a támogatása.
A drágább villanyautók (a forrás Reuters hír szerint: "the most expensive BEVs") támogatása sem kell már cél legyen, aki ilyet akar venni, az adókedvezmény nélkül is legyen rá képes, vagy vegyen olcsóbbat. -
vicze1
félisten
A cikkíró nem igazán van tisztában azzal amiről ír csak ennyi.
A kezdeti adókedvezményeket, 2018-tól fokozatosan megszüntették. Jelenleg már nincs sok, inkább jóval magasabb adó van a ICE járművekre.Amúgy az EV vásárlás egyik kezdeti legnagyobb mozgatója az hogy sok városban ingyen lehetett parkolni vele + buszsávban menni. Ez sok helyen 2018-ban megszűnt.
Amúgy egész pontosan úgy néz ki a dolog, hogy a BEV vagy ICE SUV mellé van véve az elektromos városi autónak, amivel lehet ingyen parkolni stb. minden másra meg marad az ICE.
Gyakorlatban ahelyett, hogy a tömegközlekedés fejlődött volna, inkább kisautóból lett több.[ Szerkesztve ]
-
Giovan!
addikt
Mert pl. CO2 kibocsájtás szempontjából nagyjából mindegy, hogy Norvégiában pöfékelnek a belső égésű motorral szerelt autók vagy más országokban.
Ez tény, viszont azt hozzá kell tenni, hogy a norvégoknak valószínűleg nem mindegy, hogy az ő városaik úsznak-e a szmogban, vagy másokéi.Speak softly and carry a big stick, you will go far.
-
lvb
tag
Ennél sokkal rosszabb a helyzet. 2015 körül a szerbek kínaiakkal építtettek egy hatalmas szénerőművet, és utána kb ennyivel nőtt meg az exportjuk hozzánk. A jelenlegi elb*szott árak miatt már meg is térült a beruházás, és innentől vastag profitot termel, mert nekik sincs CO2 kvótájuk. Hivatalosan mi a vízerőműveik áramát vesszük meg.
A törökök is hatalmas szénerőműveket építenek, hogy tudjanak az EU-ba exportálni vízi erőművekkel termelt áramot.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Ja meg a kelet német rész csak lengyelektől húzza a jó kis szén áramot.
A nyugati rész meg a Francia/Belga atomerőműékből.Ez visszatérő urbanleged, a valóságban nem jelentős az az áram ami onnan megy hozzájuk. Van szenük, van szénerőművük, égetnek ha áram kell.
Egy random esti (mai) napmentes német adatsor, francia import nincs szénégetés van.
-
#53246592
törölt tag
válasz
arnyekxxx #21 üzenetére
Ez az urban legend elég mélyen beleitta magát a köztudatba valamiért.
Ellentétben Magyarországgal, nekik van elég saját kapacitásuk - még ha lignitből is - így nem kell a fogyasztásuk 20-30-40%-át nettó importból fedezni.+ A belgák is zárják befelé az atomerőműveiket.
[ Szerkesztve ]
-
judas13
addikt
2021. novemberében az újautó-eladások 73,8 százalékát adták a tisztán elektromos járművek, de ha a hibrid és plug-in hibrid autókat is beleszámoljuk, akkor az arány 94,9 százalékos.
electrec.co
"Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz." #StopPutin
-
Tigerdavid
csendes tag
Sosem értettem ezt az álszent hozzáállást.
Ebből van pénzük átállni. Ők kihasználják a helyzetet.
Valószínűleg ha nem termelnének ki kőolajat ahogy sokak állításának eleget téve ez lenne a legjobb akkor nem is tudnának ennyi elektromos autót a forgalomba állítani.
Viszont ha megvan a közel teljes átállás és annak az elektromos áram közel 100%-os tiszta átállása utána szarhatnak bele a nagy világba és ha leállítanák az egészet akkor mindenkinek minden baja lenne csak nekik nem kb.+ -
Skynet258
veterán
válasz
Tigerdavid #25 üzenetére
Ahogy az arabok is az olajból nyomtatták a pénzt, és beruháztak hatalmas turista komplexumokba, modern városokat húznak fel a sivatagban meg sípályát meg ami eszükbe jut. Ha már nem kell az olaj akkor is lesz miből élni...
-
#53246592
törölt tag
Ezt nem vitatja senki. Szerk: vagyis de, tele vannak vele a kommentek az atomerőmű leállításos híreknél. Azt viszont igen, hogy a franciáktól meg akárhonnan veszik az áramot. Persze a teljes igazságban benne van hogy vesznek áramot máshonnan, de adnak is el, a szaldójuk viszont nem túl nagy.
Az atomerőművek leállításával én se értek egyet - legalábbis ha kevesebb pénzből ki lehetne tolni az élettartamot mint amennyit a tulajoknak kártérítésként ad az állam. Rövid/közép távon nem egy klíma barát intézkedés, emiatt rossz az optikája.
[ Szerkesztve ]
-
kpbendeguz
addikt
Ha Norvégia holnaptól nem adna el olajat, attól a világ CO2 kibocsátása egy grammal se javulna, csak más olajkitermelő országok jutnának több bevételhez. A CO2-t nem az olajkitermelés, hanem az olaj felhasználás visszafogásával lehet csak csökkenteni.
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
oszi666
őstag
egyébként Norvégiában abban a retek hidegben nem mennek tönkre az akkumulátorok sokkal hamarabb? oké tudom nem csak -20 fok van ott, de azért az is előfordul elég sűrűn
It is not birth, marriage, or death, but gastrulation, which is truly the most important time in your life.
-
vicze1
félisten
válasz
kpbendeguz #29 üzenetére
Mint írtam te is a strucc politikát szorgalmazod.
Nem zavar ha szennyeznek csak ne a te kertedben, a többi mindegy. -
Tigerclaw
nagyúr
Tonkre biztos nem mennek, illetve valoszinuleg oda csak futott akkuval rendelkezo modelleket vesznek. Nem beszelve arrol, hogy az olyan hideg orszagokban jellemzoen meg a sima autokhoz is ki van epitve csepptolto port meg allofutes ahol csak lehet. Az ilyen autoknal alap hogy otthon tolton log es indulas elott 20 percel beinditjak. Akinek van ilyen autora penze, annak arra is kell legyen, hogy kiepit hozza sajat infrastrukturat. Ezert lesz problema azoknak az e-auto, aki nem tudja otthon tolteni, azoknak meg plane, akiknek "allando" parkolohelye sincs mondjuk a lakotelepen vagy alberlet elott. Mar most latni, hogy kereskedelmi toltokre alapozni oriasi felarat jelent.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
vicze1
félisten
Elmondanád, hogy a klímaváltozás szempontjából (ami miatt elvileg történik az egész zöldítés) hogyan számít, hogy hol égeted el a gázt és az olajat?
A norvégok a világ egyik legnagyobb kitermelői voltak világszinten a 90-es évek elején, és ebből keletkezett a norvég olaj és gáz alap amiből finanszírozva van a nyugdíj és igen sok befektetés. Jelenlegi értéke 1,4 billió dollár.
-
Avistan
csendes újonc
Ha lenne nálunk rendes töltőhálózat itt is gyorsabban terjedne.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez szinte mindenhol abszolut tyuk/tojas problema. Nalunk kulonosen, de meg nyugaton is, ahol a hagyomanyos es e-autok ara mar kozelebb van es a kozeposztalynak sem okoz akkora gondot a kifizetese. (persze nem Teslabol kiindulva)
Azt meg ne is emlitsuk, hogy amilyen magas felarat kernek a kereskedelmi toltoknel, aki csak teheti nem ott tolt. Nekem ugy tunik, hogy a kulonbozo mesterseges tamogatasok es a politikai hatszel par even belul komoly problemat fog generalni. Talan sok befekteto mar most latja, hogy bizonytalan a megterulese egy ilyen toltonek es ezert nem eroltetik. Tul gyorsan tul sok tolto kiepitese mar az energiaszolgaltatoknak is komoly problemat okozhat, nem csak halozatfejlesztes, de tervezhetoseg miatt, foleg ha egyre durvabb gyorstoltokben gondolkodnak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
vicze1
félisten
-
Tigerclaw
nagyúr
Valoszinuleg mashogy nem is lehet megoldani, de ennek a finanszirozasat nem vallalhatja fel sem az EU, se a tagorszagok. Valoszinuleg a EU-s donteshozok arra gondoltak, hogy csak kezdo lokes kell, de a jelenlegi kereslet az e-autokra nem eleg ahhoz, hogy valaki jo befektetesnek tartsa egy tolto vagy akar egy halozat kieapiteset, uzemelteteset, foleg hogy ott lebeg a levegoben az allami arszabalyozas esete.
Az atlagemberek nem azert fizetik az adokat, hogy abbol az allam artamogatast adjon a gazdagabbaknak autovasarlasra, vagy epp toltohalozat kiepitesere. Egyre tobb orszag mar jelezte az elmult evekben, hogy nincs erre forrasa. Norvegia egy masik dimenzio, de sok tekintetben az egesz Skandinav regio Sci-fi utopia mondjuk hozzan kepest.
Esetleg az autogyarak beszallhatnak a dologba, ahogy a Tesla tette, de ok igy is elegetnek el sokmilliard Eurot fejlesztesre, gyartasra. A kovetkezo 10-15 evben szerintem egyre tobb fuziot, felvasarlast latunk majd az autogyartok kozott. Nem csodalkoznek ha megfelezodne a markak szama.
Jelenleg az egesz olyan mint egy csonak tele lyukkal, amit megprobalnak a felszinen tartani penzszivattyuval. A Tesla relativ sikeret nem lehet megismetelni az also es kozepso szegmensben, ahol a vasarlok tobbsege arerzekeny, mind a vasarlast, mind az uzemeltetest tekintve.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
kpbendeguz
addikt
Látom nem akarod megérteni: ha a Norvégok holnaptól nem adnak el több olajat, attól nem fognak kevesebb olajat elégetni a világban, csak másoktól fogják venni.
Vagy ha Pista bácsi holnaptól felhagy az alma termesztéssel, akkor szerinted annyival kevesebb almát esznek majd az emberek?ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
vicze1
félisten
válasz
kpbendeguz #39 üzenetére
Ha holnap leállnak, már elég CO2-t bocsátottak ki a világba, hogy ne változzon semmi, és magas lóról mutogatnak ahogy egyesek próbálják itt.
-
#53246592
törölt tag
Ha jól tudom, a Nissan Leaf akkuja nem fűtött és mégis meglehetősen népszerű modell ott. Legalábbis az volt.
Amúgy meg Norvégia nem egy Finnország, pláne nem Szibéria klíma tekintetében, legalábbis azokon a részeken ahol az emberek túlnyomó többsége él, elég rendesen érvényesül az óceáni éghajlat.
Mindenesetre az autógyártó cégeknek így is jó terep arra, hogy az "átlagos" klímánál hidegebb helyen szerezzenek tapasztalatokat. -
#53246592
törölt tag
válasz
arnyekxxx #28 üzenetére
A múlt évből hozzám még csak az jutott el, hogy az első félévben az időjárás nem volt túl kedvező, így a megújulóból termelt áram visszaesett.
Na meg láttam előző évek szaldójáról grafikont, ahol az volt a lényeg hogy adott évben pont (nem brutálisan) negatívra jött ki, de előtte éveken át nettó exportőrök voltak. -
#53246592
törölt tag
Az is lehet hogy van igazad
Igazából van még jónéhány olajkitermelő ország, akik szívesen lefednék a piacot, ha Norvégia egyszercsak leállítaná a kitermelést. Plusz talonban vannak olyan országok, ahol úgymond politikai okok miatt kisebb a kitermelés mint lehetne (Venezuela, Líbia, Irán (?), ???). Ezekbe az országokba elég hamar megérkezne a demokrácia vadász és bombázó repülőkön, ha szükséges lenne.
Tegyük fel, hogy holnap leállítják a kitermelést, mi lenne akkor, mennyi idő múlva normalizálódna a piac, a mainál mennyivel másabb áron, és a normalizálódás előtt mennyire szállna el az olaj ára segítve az olajból való leszokást a világban? (+milyen nemzetközi konfliktusok jelentkeznének?) Én nem tudom, de szerintem nem segitene annyit, hogy megérje a norvégoknak egy ilyen lépés. -
#53246592
törölt tag
Nem írtam semmi ezzel ellentéteset. Csak egyszerűen nem állja meg a helyét a veszik az áramot a franciáktól meg ki tudja honnan érv. Nem volt szó se többről se kevesebbről.
Egyébként meg a dolgok dinamikája nem mindig úgy működik ahogy azt elsőre elvárnánk: nyugaton az is bőven lehetséges, sőt, hogy a mostani kormányzat, a zöldekkel a soraikban, látva az atomerőmű bezárogatás utáni számokat, belerak egy nagy halom pénzt a megújulókba, mondván le vagyunk maradva a tervhez képest. Ami által akár hamarabb is megtörténhet az átállás náluk mint atomerőművekkel együtt történt volna. Aztán meg lehet, hogy a környező országok nem győzik kiegyensúlyozni a hektikusan termelő megújulóikat, de az már egy másik kérdés.
Személy szerint én jobban aggódnék a lengyel meg a nem EU (Balkán, Ukrajna, vagy messzebbre is mehetünk...) szénerőmű szennyezés és CO2 kibocsátás miatt, azok a jelen állás szerint tovább velünk lesznek ha jól látom.
Plusz még Németország CO2 vagy egyéb szennyezése nem azért baj, mert ők magukban kinyírják a klímát vagy akármit, hanem mert rossz az optikája. Azaz rosszul néz ki amikor egy kb. minden más ország számára sok tekintetben példaképként szolgáló ország inkább lignittel termel áramot. -
kpbendeguz
addikt
"Ha holnap leállnak, már elég CO2-t bocsátottak ki a világba, hogy ne változzon semmi, és magas lóról mutogatnak ahogy egyesek próbálják itt."
Most akkor a múltbéli, jelenlegi, esetleg a jövőbeli CO2 kibocsátásról beszélsz?
Bár ha Norvégia leállítaná az olaj exportot, azzal sem a múltbéli, sem a jelenlegi, sem a jövőbeli CO2 kibocsátást nem befolyásolná.
Hogy egyébként ki mutogat magas lóról, az érdektelen, mert ez nem indulat kérdése.
ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
vicze1
félisten
válasz
kpbendeguz #47 üzenetére
0 azaz 0 köze van a témához, hogy egy ország, aki olaj és gáztermelésből gazdagodott meg akárcsak bármelyik arab ország, most nagyon zöld lesz miközben már igen jelentős mértékben hozzájárul a klímaváltozás problémájához.
És jelenleg továbbra is erőteljesen hozzájárul, az elméleti baromságokat meg szerintem hanyagoljuk.
De nyugodtan tapsoljunk nekik, ahogy a Szaudiaknak is akik épp egy teljesen ICE és CO2 mentes várost építenek a sivatag közepén, szuper zöld lesz. (Persze csak ha a felhasznált betont nem számoljuk, de ki számolja azt.)
-
kpbendeguz
addikt
A téma az, hogy Norvégia élen áll az elektromos autó eladásokban és ez jó hatással van az ottani környezetszennyezés csökkenésére.
Ennyi.
Annak belátása meg, hogy a környezetszennyezéshez nem a kőolaj eladás, hanem a kőolaj felhasználás járul hozzá, szimplán józan ész kérdése.
Ha majd máshol is hasonló mértékben állnak át elektromos autókra, akkor Norvégia is kevesebb olajat fog exportálni, mert csökkenni fog a kereslet.ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
vicze1
félisten
válasz
kpbendeguz #49 üzenetére
Aha mert ha eladják akkor azt visszapumpálja a másik fél a föld alá vagy mi? Szimplán józan ész kérdése, hogy kitaláld mi történik.
"Norvégia is kevesebb olajat fog exportálni, mert csökkenni fog a kereslet."
"ha a Norvégok holnaptól nem adnak el több olajat, attól nem fognak kevesebb olajat elégetni a világban, csak másoktól fogják venni."
Döntsd el melyik.Norvégiában a közlekedésben lévő járművel 15%-ka EV. Ez az arány még más országokban se generálna változást valósan, mert a közlekedés 30%-át se teszi ki a CO2 kibocsátásnak. és ha nő az energia igény az EV-k miatt azt valahonnan elő is kell állítani.
Nem álomvilágban kéne élni...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A Volkswagent megelőzve 2021-ben a legnépszerűbb márka a Tesla lett Norvégiában, az eladott autók 65 százaléka elektromos volt.
- Apple Pencil 1 & Pencil 2 - Új, Bontatlan, 1 év garancia
- Apple Watch SE (2022) GPS + Cellular 40 mm Starlight - 2023 november 05-ig Apple garancia
- L13 Yoga Gen2 13.3" FHD IPS érintő i7-1165G7 Iris Xe G7 16GB 512GB ujjlolv WIFI 6 aktív toll gar
- Xbox 360 Guitar Hero dob.
- Új MSI Katana GF66 FHD IPS 144Hz i7-12700H 16GB DDR5 1TB SSD Nvidia RTX 3070Ti 8GB Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Város: Budapest
Cég: pepris.de
Város: Budapest