Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    Sziasztok, segítséget kérnék. Téma: seggfájdalom :D

    Háttér: vagy 20 éve nem bicóztam, viszont sokat ülök gép előtt és keveset mozgok, és már évek óta akartam egy bringát, mert gyerekként meg folyton bicajoztam. Vettem egy Cube Hyde-ot (alap modell), a hozzám passzló L-es méretűt (185 magas vagyok és 100 kg). Heti párszori bringázásra, alkalmanként 10-20 km-t (kb 1 órát), hogy javuljon a kondim és valamennyit fogyjak is. Csak városban, vagyis aszfaltos úton.

    Beállítottam mindent rendesen a netes tanácsok alapján: a nyeregmagasság megfelelő, nem hintázik a seggem hajtás közben, a lenti pedálpozíciónál minimálisan hajlított térd, a kinyújtott sarok a pedálon tök egyenes, a kormányt fogva megfelelően ülök (kb 60 fok), a nyereg pedig vízszintes - viszont mégis nyomja a seggem.

    Natural Fit Nuance nyereg van rajta, pontosabban ennek a gyárilag hozzáadott a Lite változata, a 148mm széles változat. Az ülőgumó távolságom kartonpapírral többször lemérve 12 centi körül van, az üléspozícióm 60 fok körüli, szóval a nekem ideális nyeregméret olyan 145 körüli lenne, vagyis ezzel sem kellene, hogy gond legyen.

    Az első 3 napos bringázásnál nem volt gond, csak fájt utána az ülőgumóm. Oké, elég kemény a nyereg, van benne ugyan némi puhítás, de az ülőgumóm leszámítva mással nem volt semmit gond. A lábaim se fájnak, térdek vagy derék se, izomlázam is csak minimális volt, és érzésre tökre jól van beállítva minden. Csak az ülőgumók fájnak. Tegnap próbaképp picit előre döntöttem az ülést, majd félúton hátra kellett húznom, mert megdöntve elkezdte nyomni a gátam, és kicsit zsibbadt is. Ma délelőtt ment vissza vízszintesbe, és kipróbáltam 4 különböző nyeregtávolságot így, majd belőttem azt, ami eredetileg is volt, így a gátat nem nyomja, csak az ülőgumókat. Viszont pár nap után már így sem annyira jó bringázni, mert nyomja a gumót a nyereg, emiatt fészkelődök, és néha előrecsúszok, stb.

    Na most semmit nem tudok a bringázás kiegészítős részeiről, gyerekként Kempinggel, fiatal felnőttként meg ilyen "komfort" városi öszvérekkel mentem, amin kényelmes ülés van, és ezek sose zavartak. Egyelőre sima boxerben és melegítőgatyában tekerek a bringán, nincs is olyan meleg, hogy ez zavarjon.

    Pár kérdésem lenne, amit a cikkekből és az itteni hsz-ekből kisilabizáltam, de nem tudom:
    1. Normális, hogy sok év után ráülök egy ilyen bringára, és 2 alkalom után fájnak az ülőgumóim?
    2. Ha nem, akkor lehet, hogy a nyereg nem passzol hozzám? Mit kellene éreznem egy megfelelő nyeregnél?
    3. Mit csináltok ti, rendszeres bringások? Használtok ilyen zselés betétes nadrágokat, amik segítenek az ülőgumónak, vagy valami puha nyerget kerestek, ami komfortos?
    4. Van valami, ami tök nyilvánvaló, de mivel nem értek hozzá, eszembe se jutna (pl. hogy üljek a nyergen, vagy mi a természetes pozíció, stb)?

    Újra mondom: heti néhány alkalommal bringáznék, kb alkalmanként 1 órát, de max 2-t. Magamat ismerve nem fogok félnapos túrákra indulni, a bringa inkább a kondíciójavítás eszköze lenne, és városban. Nem tervezek ezzel boltba vagy melóba járni, ahogy erdei utakra sem (mondjuk arra nem is alkalmas).

    Előre is köszi a segítséget!

  • Tin

    veterán

    válasz chubby2o6 #245821 üzenetére

    Köszi, akkor nem aggódom. Mivel alapvetően csak az a 2 pont fáj, de az is inkább csak kellemetlen (mint amikor beütöd a kezed, és nyomásra érzékeny az a pont), akkor még várok, hátha felkeményedik.

    Korábban írtátok itt, hogy nem sok értelme van a puha nyeregnek, mert az rövid távon jó csak, de hosszú távon szétnyomja az idegeket, így attól tartózkodnék. A betétes alsónak viszont valószínű adok egy esélyt, mivel itthonról indulva itthonra érkezem meg, és útközben maximum pihenni állok meg, így nem igazán érdekel, ha addig kényelmetlen, ha segít.

    Írtam, hogy sokat ülök, és mivel a gerincem tövét a Covid homeoffice alatt szépen elkezdte nyomni a szék a sok ülés miatt, azóta ilyen ortopéd U alakú ülőpárnát használok, ami elvileg aranyér ellen meg terheseknek jó, viszont nekem bevált, mert így a gerinc nem ér a székhez. Hátránya, hogy "ellustultak" az ülőgumóim, mert annyira kényelmesen ülök ezen. Lehet, hogy emiatt nehéz megszoknom a nyerget, viszont a párna miatt már nem fáj a gerincem. Tudom, nem ide kapcsolódik, de aki sokat ül gép előtt, és már nem huszonéves, annak ajánlom ezt a fajta párnát (bár ez nem bicaj téma).

  • Tin

    veterán

    válasz Angie™ #245823 üzenetére

    Szia, köszönöm!

    1. Előtte voltam Cube boltban, próbáltam az M, L és XL méreteket különböző modellekből, az XL már picit nagy. Abszolválható, de mind a kalkulátorok, mind a saját tapasztalataim alapján az L-es méret való nekem. Egyelőre egy tekerés után néha még erről a vázról is nehéz leszállnom álló helyzetben :D

    2. A két seggcsont (ülőgumó) fájdalmát érzem. Nem vészes, mint egy gyulladás, hogy hozzá sem lehet érni, vagy nem tudsz ráülni, inkább olyan, mint amikor mondjuk beütöd valamidet, és nem fáj, csak amikor megnyomod. De akkor is viselhető. Ez nem lágyrész (gát) fájdalom, az a tegnapi ülésállítgatás közben előjött, és az egészen más, az a határozott zsibbadós rossz érzés. Ez nem ilyen. Szimplán csak seggcsont fájdalom.

    A betétes alsót meg fogom próbálni a puhább nyereg előtt mindenképpen. Hosszú távon sem feltétlenül kell kényelmi nyereg, mert ha egészségileg nem teszem tönkre magam, akkor nem is igazán érdekel, ha kicsit fáj. Csak ha tudom ezt csillapítani, akkor miért ne, a betétes alsó meg nem olyan vészes összeg próbálgatáshoz.

    Mint írtam, tökre amatőr vagyok ezekhez. Tehát nem tudom megállapítani azt sem, hogy ez a fájdalom normális, rossz beállítás, rossz nyereg, vagy bármi ilyesmi okozata. Addig meg nem akarok kísérletezni, amíg valami egészségkárosodást be nem gyűjtök, ezért is kérdezem a hozzáértőket.

  • Tin

    veterán

    válasz ISThun #245824 üzenetére

    Kösznöm, ezek után mindenképpen utánanézek aztán veszek valamit, adok egy esélyt. Addig meg próbálom tűrni a dolgot :)

  • Tin

    veterán

    válasz Angie™ #245826 üzenetére

    Múlt héten gurul be a céghez az egyik indiai csávó egy Cube Reaction Pro bicajjal. Kollégának épp meséltem, hogy bringát vettem, nézzük ezt a Reactiont, kérdezi mennyi lehet. Elől-hátul a "lappantyús" (vízszintes felcsatolható) sárvédők voltak rajta, meg valami olcsó lámpa, a bringa meg nem volt sáros, csak esőcseppes, a cég viszont aszfaltos úton megközelíthető. Mondom neki így ránézésre ez valami belépő modell lehet. Elég kis bringa, meg mintha alacsonyabb is lenne valamivel a többihez képest (nyilván céleszköz).

    Na, otthon utánanéztem: majdnem 6 kiló az ára. És élőben sokkal szarabbul néz ki, mint a képen. Abba már bele se akarok gondolni, hogy emberünk arányaiban hányszor fog legurulni az erdőben vele, és emellett hányszor használja városi aszfalton való közlekedésre, de valahol az 1%-99% arányra gondolnék.

  • Tin

    veterán

    válasz fulton #245834 üzenetére

    Köszönöm az újabb véleményt, főleg a részletes leírással!

    A seggem tényleg gyenge, írtam feljebb, hogy a gerincem miatt ortopéd párnán ülök a gép előtt, így nem lepődöm meg, hogy "elkényelmesedtek" az ülőgumóim. És ugye eleddig eltöltöttem mondjuk összesen 4 órát a bicaj nyergében, az pedig még nem olyan sok. A nyereg amúgy valóban kemény, viszont az tetszik, hogy karcsú, mert sajnos a combjaim vastagok és belül összeérnek, ezért nekem pl. a te Selle Royalod "nyele" már biztosan kidörzsölné belül a combom, ami ugyanúgy gond, csak egy másik.

    Az ülőgumóm sajnos nem tudom szuperprecízen lemérni (igen, láttam a videókat a kartonlappal meg a krétával), de többször lemértem, és mindig valahol 11.5 és 12 centi között jött ki. Ellenőriztem azt is, hol ülök a nyergen, és szerencsére nem az ülőgumóim belső része fekszik csak fel, hanem az egész felül a nyereg támasztó részén. Mivel ma előre-hátra is mozgattam a nyerget, és mindig rápróbáltam, egyből éreztem, hogy van olyan pozíció, amin "rajta vagyok", és támaszt is rendesen.

    Ahogy most összerakom a reakcióitokból, a gond nálam valószínűleg nem a nyereg szélessége (bár az is biztosan finomítható lenne), hanem a keménysége. Mert tényleg kemény, ez nem is kérdés. Túlpárnázást viszont nem szeretnék, mert akkor meg a lábaim zsibbadnának, és a gát környéki problémákkal és hasonlókkal már van tapasztalatom, nem véletlenül fosok tőle annyira, nehogy megint előjöjjön valami hasonló. Aki tudja, milyen egy makacs tályog odalent, amit végül a dokinak kell kikaparnia, az 3 bicajozás és seggfájdalom után azonnal elkezd utánanézni, nehogy megint beleszaladjon egy hasonlóba :D

  • Tin

    veterán

    válasz Ringman #245838 üzenetére

    Elfér rajta simán, a mostani 2.15"-os, 3 baron használom, közepesen nevelős az úthibákon, de az aprókat kirugózza, a picit nagyobbakat viszont érezni. Tegnap mentem murvás de egyenletes úton, simán viszi. Először telós bicajt (trekkinget) akartam, de az sokkal nehezebb, ez meg pucéran nincs 13 kiló.

  • Tin

    veterán

    válasz fulton #245839 üzenetére

    Egyetértünk, hogy a cél az, hogy ne fájjon, csak a dolgok jelen állása alapján még nem tudom eldönteni, hogy ez a kezdeti fájdalom elmúlik 1-2 hét alatt, esetleg egy nadrágbetét vagy betétes alsó megszünteti, vagy nem fog megszűnni. Ha az utóbbi, akkor nyilván új nyereg lesz a vége, de ha most veszek egy kényelmi nyerget 1 hét után, mert p*nci vagyok megszokni a keményet, majd bejön a nyár, és szétdörzsöli a combom vagy elnyomja az idegeket a seggemben, akkor kezdhetem elölről a megszokást :)

    Szóval egy nyelvet beszélünk: középtávon ne legyen kényelmetlen. Első körön megpróbálom a megszokást és a betétes alsót, ha az nem megy, akkor jöhet a párnázottabb nyereg.

  • Tin

    veterán

    válasz fulton #245842 üzenetére

    Igen, fél-1 órás meneteket mentem egyelőre, csak mint írtam, a régi rossz emlékek miatt inkább gyorsan lépek, mint később szívok az eredménnyel.

    Nekem amúgy egy kezdő orvos által elügyetlenkedett vakbélműtét hozománya volt a részletekben közel 1 évig tartó gátgyulladás (másra nem tudok gondolni, mert a műtét után jött elő), és semmi sem segített, csak az, hogy a végén egy másik doki érzéstelenített, és gyakorlatilag kikaparta, ami szerinte a problémát okozta. Soha többet! Szerencsére azóta nem jött elő.

  • Tin

    veterán

    válasz Ringman #245845 üzenetére

    Köszi. Tudom hogy a legtöbben a "mindenre jó" bicajokat választják, de aki meg sokat teker, annak úgyis több van, mindegyik a megfelelő célra. Magamat ismerve meg nem fogok 100 km-es túrákat csinálni, ahogy minden második hétvégén sem az erdőben bicózni, így minek vennék ennél jobbat.

  • Tin

    veterán

    válasz ZolkoW #245848 üzenetére

    Ez lesz, most már nagyjából megértettem nektek köszönhetően a lehetőségeket a továbblépésre, így kap pár hetet a szoktatás és közben megpróbálom a betétes gatyát is. Ha az ülőgumó fájdalom nem okozhat gondot odalent, akkor nem rinyálok, hanem megszokom. A suliban viszont még gyerekek voltunk ám :) Így életem felénél már próbálok nem úgy járni, mint anyósom az elkopott csigolyáival és hasonló nyalánkságok.

  • Tin

    veterán

    válasz Angie™ #245850 üzenetére

    :D

    Ez a része oké, de április van, az elmúlt hetekben sokat esett, az indiai srác meg kétlem, hogy hóban siklott lefelé, az esőcsepp-porminta a fényezésen pedig a tipikusan kint tárolt bicikli ismérve. És újnak is nézett ki. Szerintem simán csak vett valami "menőt" :)

    Én vettem az enyémre sárvédő szettet, rendes Cube-osat. Bementem a márkaboltba, nem volt raktáron, a csávókám bontott 5 darabos belső használatú készletet, és odaadta azt. Itthon vettem észre, hogy 50-est adott 65-ös helyett, elég hülyén nézett ki. Arra viszont jó volt, hogy közben kitaláljam a rögzítési koncepciót, távtoldást és mindent, majd 2 nap múlva visszamentem a boltba, és mondom, mi a gond. Ott várt egy korombeli srác dettó ugyanezzel a bicajjal, és vitte vissza a 65-ös készletet, hogy nem lehet rögzíteni, mert hiányzik belőle valami. Mondom ember, elmondom neked, hogy kell, de nem, ő visszahozta, kéri vissza az árát. Hát visszavették, majd rámnéz a boltos srác, aszongya elviszed? Mondom persze, de tényleg kéne még egy-két csavar, aszongya tartsd meg nyugodtan a másik csavarkészletet is. Így tökre örültem, mert totál pengén fel tudtam venni, szépen követi a kerékívet, kellően masszív is, és annyit nem is ront optikailag rajta, mint amennyire féltem tőle.

  • Tin

    veterán

    válasz Kiskopika #245851 üzenetére

    Köszönöm, akkor most már tuti biztos, hogy túlaggódtam a dolgot, és meg lehet szokni. Ha eljutok odáig, hogy 20 km lemegy heti néhányszor komolyabb fájdalom nélkül, akkor részemről oké leszek :)

  • Tin

    veterán

    válasz fulton #245853 üzenetére

    Igen, tudom. Az az érzés és a hang, és hogy elképzeled, mit csinál. Nem akarom többet. Azóta bármi van (ott nem volt), dunsztkötés az elejétől, és akkor nem tud befelé menni, mert a víz kiszívja.

  • Tin

    veterán

    válasz chubby2o6 #246787 üzenetére

    Amazonon vettem a COVID kezdetén 6x1 litert valami 20 euróért. Most fogyott ki az első liter. Asszony ezzel pucol ablakot meg én is mindent is. Legutóbb épp a féktárcsát.

  • Tin

    veterán

    válasz Fall-N #246796 üzenetére

    Finomabb műanyagot nem ezzel tisztítanék, megmarhatja. Szélvédő belső tisztításakor is figyelek rá, hogy ne csöppenjen a műszerfalra. Mondjuk az egyszerű festetlen nagyobb műanyagokat nem bántja. És ha kellően tiszta, nem vezeti az elektromos áramot sem, így tök jó elektromos cuccok tisztítására is. Meg kb mindenre.
    De pl. a laptopom billentyűzetének apró ollós mechanikáját megkeményítette amikor azzal pucoltam, és letörtek a kis pöckök. Cserélni kellett a billentyűzetet.

  • Tin

    veterán

    válasz Fall-N #246813 üzenetére

    Én amit írtam, az izopropil alkoholról írtam, nem használok denaturált szeszt. Épp arra hívtam fel a figyelmet, hogy az izopropil alkohol is megmar bizonyos műanyagokat.

  • Tin

    veterán

    válasz Fall-N #246819 üzenetére

    Töményen a legjobb zsíroldáshoz, de vízzel tetszőlegesen higítható. Csak a műanyaggal kell vigyázni. Én nem ezzel takarítanám a bringát, de féktárcsára üvegre elektronikai eszközök tisztítására tökéletes. Fertőtlenítésre is. És olcsó plusz sokáig elég.

  • Tin

    veterán

    válasz Tin #245819 üzenetére

    Sziasztok,

    Jelentem, lassan sikerül megszoknom a nyerget, eddig 120 km-t mentem a bringával, és bár még mindig szétnyom néha, de már érzem, hogy nem annyira vészes, és ez valóban inkább csak megszokás kérdése. Biciklis gatyát még nem szereztem be, annak a betétje gondolom segíteni fog még valamennyit. Viszont azt nem akarom netről rendelni, jobb megpróbálni. Gondolom a Decathlonosak indulásnak jók.

    Olvasom, hogy írjátok, hogy nehéz az újrakezdés. Én durván 20 év után kezdtem újra, kezdetben 15 km/h alatti átlagokat mentem 10 km alatti távon, ma 18.5 km/h volt az átlag és 20 km a táv. Találtam egy jó kis félreeső helyet, ami nagyrészt sík, a végén egy nagyobb lejtő, aztán vissza emelkedő, és visszafelé megint kb sík, így 3 km egy "kör", ezekből megyek egyre többet (kb egy órát összesen). Viszont most már tényleg be kell szereznem egy kulacstartót, mert az iszom előtte másfél litert, aztán hazaérve megint egyet nem fog működni, ha kijön az igazán jó idő. Nem tudom, mi a jó átlagsebesség, a célom a 20 km/h és a 20-25 km táv egyszeri tekerésre, és heti 2-3 alkalom. Remélem, hogy ezzel le tudok dobni 5-10 kilót, mert van honnan: most 100 kg vagyok.

    Viszont mint írtam, a bicóban most 120 km van, és szerintem ideje lenne megolajoznom a láncot. Olvasom, hogy itt mindenki a vaxban hisz, de nekem a pincében van a bringa, szóval az olajozás is simán működik. Ha lesz kitartásom, havi 100-200 km-t fogok menni, és csak aszfalton tiszta időben, szóval az a negyed óra szórakozás belefér pár hetente. Láncot levenni, főzögetni és hasonlókat egyelőre nem szeretnék.

    Ha ez számít, KMC X9 lánc van a bringán, és Shimano Alivio 3x9-es váltó. Ehhez milyen láncolajat érdemes venni, illetve milyen lánctisztítót? A lánc tisztításához milyen folyadék kell, elég az izopropil alkohol? A lánc nálam nem koszolódik igazán, szóval gondolom elég áttörölnöm olajozás előtt, aztán várni egy negyed órát és újra áttörölni kívül. Arra gondoltam, hogy minden második-harmadik olajozás előtt meg átmegyek rajta lánctisztító "géppel". Olvastam már cikkeket róla, csak a gyakorlati tapasztalat általában hasznosabb, mint egy bolt cikkje, ami félig-meddig a saját termékeiket reklámozza.

    Ha terméket ajánlotok, a német webshopok is tökélesen megfelelnek. Nem spray-re gondoltam, hanem csepegtetősre, talán az a legegyszerűbb nekem. Köszönöm előre is!

  • Tin

    veterán

    válasz Maximum1 #247393 üzenetére

    Köszönöm, hasonlóra jutottam.

    A opció: elkezdtem nézegetni a lánctisztítókat. Vegyük például a jónak mondott Park Toolt, 22€. Mivel nem javasolják az izopropil alkoholt, vegyünk hozzá 1 liter lánctisztító folyadékot, az további 12-13€ (itt pont nincs, máshol drágább). Most vagyunk 35€-nál, és ezzel mondjuk 1 évig tisztogathatom a láncot megfelelő ülepítéssel, nagyjából szerintem egy év után az eszközbe is új keféket kell már venni.

    B opció: rongyom van, veszek hozzá egy akármilyen lánctisztító sprayt, ez 5€, de legyen valami márkásabb és nagyobb kiszerelésű 10€-ért. Egy KMC X9 lánc meg 10-20€ között van.

    Egyszerűen nem értem a matekot. Árban mindkét opció ugyanaz, nagyjából ugyanazt is érem el vele ugyanazon az időtávon, viszont a B esetben évente új lánc van a bringán, és sokkal kevesebbet kell a tisztítással szórakozni.

    Oké, megértem, aki MTB-zik, meg sárban csapat, meg sokat megy ezért waxol, de kicsit olyan érzésem van, hogy a tisztítószerek piaci szegmense elmentek egy olyan pontig, hogy ilyen anomáliák jönnek elő. (amúgy van 5 literes lánctisztító is 25€-ért, de gondolom ez nem olyan "jó")

  • Tin

    veterán

    válasz Kiskopika #247395 üzenetére

    Köszi a tippet, valamennyit még úgyis emelni akarok a távon, ha majd bírom. Bár azt is olvastam valahol, hogy jobb a heti 5x fél óra, mint a 2x másfél, szóval gondolom a rendszerességnek is van hozzá köze. Meg igazából nem koca-tekerek, hanem tényleg tolom neki (a saját lehetőségeimhez képest), és izzadok is rendesen.

    Nincsenek csicsa cuccaim, csak egy Watch4 órám, azon mindig elindítom a biciklis edzést, nézi a pulzust is, meg trackeli az utat. Javarészt az aerobic és az anaerobic tartományban vagyok, a mai átlag pulzus 150, a maximum 170, szóval dolgozik a szervezetem így is rendesen. Remélem a mérlegen is látni fogom, mert csak a kaja visszavételével nem tudtam 100 alá menni.

  • Tin

    veterán

    válasz andrisbandi #247427 üzenetére

    Ja, én is ennél maradok, egyelőre olajozással. Veszek valami lánctisztító spray-t amivel néha befújom olajozás előtt, és ennyi.

    Egy kérdés: ha szárazon és aszfalton megyek, minden olajozás előtt akkor is kell lánctisztítás, vagy elég csak 100 km-enként olajozni, és mondjuk 300 km-enként letisztítani a spray-vel?

  • Tin

    veterán

    válasz arcitec #247438 üzenetére

    Oké vettem, csak ugye itt mindenki azért vaxol, hogy ne kelljen 100 km-enként olajozni, ebből gondoltam, hogy 100 km-enként kell olajozni.

  • Tin

    veterán

    válasz andrisbandi #247458 üzenetére

    Nem nagyon van hangja, de ugye ez új bringa, új lánc. Inkább megolajozom ha megjön az olaj, ártani biztos nem ártok vele. Maradok a javasolt rongyos tisztításnál. A váltót is kellene még finomhangolnom, mert a legnagyobb fogaskeréknél cicereg néhány fokozat hátul, de majd beleásom magam abba is.

  • Tin

    veterán

    válasz Kátai #247475 üzenetére

    Innen egyik sem, de ne így állj neki, hanem előtte tisztázz magadban pár kérdést. Először is, hol és mennyi időre zárnád le a bringát, másodszor pedig azt, hogy mennyire macerás a lezáró súlyát cipelned. Minden ilyen zár kinyitható vagy elvágható, a kérdés csak az, hogy a tiéddel fog-e vesződni a tolvaj.

    A zár sem mindegy, milyen, a lakat típusától függetlenül. Az olcsó zárak a hosszú időre otthagyott nedves időben berozsdásodhatnak, és nem tudod kinyitni. A legolcsóbbakat egy vastagabb hajlított végú dróttal kinyitják, ha "átnyúlnak" a záron. A számzárak kombinációja sokszor tekeréssel, ráérzésre kitalálható (jobban lötyög a helyes szám)., szóval inkább kulcsos legyen. De le is fagyaszthatják a zárat, és ráütnek egyet.

    A lezáró típusa sem mindegy. A sodronyt felejtsd el, ahhoz egy pici erővágó elég, az egy pillanat. A vékony láncokhoz szintén. Az erősebb lánc jó, de az elég nehéz, és a nagyon drágákat leszámítva azt is átviszi egy nagyobb hátizsákban elférő erővágó. A hajtogathatós lakat gyenge pontjai a csuklópontok, az olcsóbbaknál aláfeszítenek és széttörik, de ha vázhoz rögzíted, felemelik a bringád, körbeforgatják párszor, és addig feszül a lakat, amíg a lamellák illesztése szétpattan. Az U lakat a legjobb, de a vékonyakat is átviszi az erővágó, a vastagabbakat (és minden mást) pedig az akkus flex.

    A lopásnál nem az a kérdés, hogy lopható-e, mert egy elhagyott erdőszélen semmi sem védi meg a lezárt biciklid. Ha van idő, és lehet zajongani, akkor a flex mindent átvisz. Van pár nagyon durva U lakat, amivel akár 5-60 percig is szórakozniuk kell, esetleg a flexkorongot is megeszi, de azok bőven 100.000 Ft felettiek.

    Ezért fontos, hogy hol zárod le, és mennyi időre. Ha beugrasz a boltba, vagy eleve zárt céges parkolót használsz, akkor elég lehet egy közepes biztonságú hajtogathatós lakat. Ha valami nagyobb közlekedési csomóponton hagyod ott a bringát, akkor én egy jobb U lakatot kombinálnék egy erősebb lánccal, így kétszer annyi macera a tiéd kinyitni, és a forgalmas helyen nem hiszem, hogy flexelnének (bár a pofátlan tolvaj simán). Olyan helyen, ahol nem várható tolvaj, pl. egy közös biciklitároló a társasházban, én láncot használnék (használok), mert ott a súly mindegy, cserébe flexibilis. Ha cégnél parkolnám a bringát, akkor jó lehet a hajtogathatós, de ne a legolcsóbb. Az könnyű és jól szállítható. Minden másra egy masszívabb U lakat, esetleg kombinálva egy lánccal.

    Adnék pár támpontot, hogy mi az a szint az egyes típusoknál, ami már tényleg megbízható és jól használható. Nem feltétlenül kell ez, de én az egyes típusoknál ez alá a szint alá nem mennék, vagy legfeljebb a közelében maradnék. Ez igaz a zárra is.

    Sodrony: felejtős, kivéve kombinálva mással, illetve kiegészítőkhöz (pl. sisak).

    Hajtogathatós: Abus Bordo 6000 sorozat, mert minden más túl gyenge a pántoknál. Mehetsz kicsivel ez alá is, de nézz utána, és semmiképp se az olcsót vedd, mert van, amit egy befeszített vastagabb csavarhúzóval szét lehet törni.

    Lánc: hosszú távra legjobb a 11mm feletti rombuszos alakú edzett acél láncszem, de 8-9mm felett már elég masszívak. Vagy kulcsos zárja legyen, vagy egy jobb lakat a végén, de semmiképp se számzár. Figyelj rá, hogy a becsatlakozó része ne valami olcsó műanyag vagy lemez legyen, mert akkor ott törhető. Hátránya, hogy a masszív lánc nehéz cipelni.

    U lakat: 13mm vastagság feletti edzett acél pánt, és nagyon fontos, hogy a becsatlakozás a végén ne legyen elfordítható, mert akkor kétszer kell vágnia flexszel, hogy kinyissa a pántot, vagyis dupla annyi idő. Az se mindegy, hogy maga a zár milyen, illetve védhető-e eső ellen pl lezáróval. A lakat hátránya, hogy vagy bazinagyot veszel, amivel a kereket is be tudod fogni, vagy egy kisebb könnyebbet, amivel csak a vázat fogod meg, cserébe jobban szállítható. Kombinálható sodronnyal a kerekekhez.

    Én végül egy kevésbé márkás 8mm anyagvastagságú lakatos láncot vettem, de az is majdnem 10e forint volt akciósan. A lakatot tetszőlegesen cserélhetem, így nem függök a gyártótól, és a 120 cm akár több bringa egybezárását is lehetővé teszi. De így is másfél kiló a lánc, viszont ez nem tud elromlani. Aztán jött szembe szintén nagy akcióban (15e) egy Kryptonite Evolution Mini 7 U lakat plusz sodronnyal, így lecsaptam rá. Ha valahol le kellene majd zárnom a bringát, ezt viszem magammal, bár ez is 1.5 kg, de kompakt, és biztos védelmet ad. Ja meg asszony hozott egy Aldis akciós láncot kulcsos lakattal (kb 5e Ft), azt használom lent a bringához, és amúgy még az a legkomolyabb a többiekéhez hasonlítva.

    Bocs, ha hosszúra nyúlt, elég alaposan utánanéztem annó. És hallgass a topikgazdára, a bringa árának minimum 10-15%-a a védelem! Ne ezen spórolj!

  • Tin

    veterán

    válasz Fall-N #247488 üzenetére

    Én elolvastam vagy 20 tesztet és megnéztem 50 videót biztosan, ha nem többet. Nem akarok linkelni, lehet keresgélni, de nagyjából az alábbiak azok, amiket már tényleg nehéz elvágni. Láncból a 12mm feletti rombuszos edzett acél, mert ott már nem tudsz ráfogni a nagy erővágóval (de a flex viszi), U lakatból pedigz Altor SAF vagy a Litelok X1, de ezek ötvözött acélt használnak, az előbbi direkt tárcsagyilkos alumínium köpennyel. Az itt felsoroltak viszont 300€ feletti áron mennek!

    Kétféle tolvaj van: az alkalmi és a profi. Az alkalminál maximum egy kisebb erővágó van, amivel sodronyzár vagy egyszerűbb lánc kinyitható, az U lakatot elkerüli. A hajtogathatósra rápróbál, ha olcsóbb. Ellenük a fenti védelem simán elég, és nem értek egyet a 6mm-el, az még kevés.

    A profi meg elviszi, mert először odasétál felmérni, megnézi mid van, és esetleg visszamegy a megfelelő felszereléssel, direkt a te bicajod zárjához vagy zárjaihoz. A profi tolvaj viszont nem fog futni, sőt ha kérdőre vonod, még meg is győz róla, hogy az övé a bringa, és nem átall erővágóval láncot vagy hajtogathatós lakatot vágni, illetve flexel is, ha kell. Tudja, hogy 1-2 perc alatt kell végeznie, mert addigra vonhatják kérdőre, és ha megvan a bringa addig, akkor szimplán elteker vele, be az első lépcsőházba, lezárja a sajátjával, aztán visszamegy érte pár óra múlva. Sőt, simán kifordítja vagy leveszi a dzsekijét, felvesz vagy levesz egy sapkát, hogy a térfigyelőn se ismerjék fel. Őket maximum a fentiek drága lezárók állítják meg.

  • Tin

    veterán

    válasz chubby2o6 #247493 üzenetére

    Nekem 20 km/h felett surrogó hang a bicajon, elölről. Félig behúzott fékkel is. Rádőlve, mozogva, mindenhogy. Aztán levettem a macskaszemet, és megszűnt :D

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Hasaggymeg #247497 üzenetére

    Akkor negyedig, és persze valamennyire lassul tőle a bringa, de az a pár másodperc elég arra, hogy megállapítsam, hogy abbamarad-e a hang, vagyis a betét ér a tárcsához fék nélkül, vagy sem. A macskaszem levétele volt az utolsó tippem, de a hétvégén nagyobb volt a szél, majd ha legközelebb sem csinálja szélcsendben, akkor biztos az volt.

  • Tin

    veterán

    válasz f4lcon #247498 üzenetére

    Igen, most már van egy pár. De most őszintén, ezek baromi nagy overkillek. Amikor elkezdtem beleásni magam, az első az volt, hogy jó nekem az olcsó lánc, mert az a tuti, aztán 2 tucat videó után rájöttem, hogy semmi sem tuti. Aztán még két tucat videó, és az ember rájön, hogy abszolút nincs elvihetetlen bringa, csak ésszerű kompromisszum.

    Olyan helyen, ahol nagy a lopás veszélye, olcsó bringával mennék. Az ilyen beugrom a boltba, vagy azért jobb helyen az U lakat a legjobb, esetleg a minőségi hajtogathatós, de utóbbi meg drága. Az Abus Bordo 6000 kétszer annyiba kerül, mint a Kryptonite Evo mini 7, és bár majdnem olyan nehéz, mégis kényelmesebb hordozni, az U lakat viszont sokkal masszívabb. Ha az ember mégis biztonságosan akarja lezárni a bicajt, én az U lakatot kombinálnám egy erősebb lánccal. Szállítani szívás, több mint 3 kiló a kettő, árban viszont ott van, ahol az Abus Bordo 6, és sokkal tovább tart kinyitni.

    Ezeket a nagyon durva, 300€ feletti lakatokat nem tudom, kinek szánják. Nagy, nehéz, rohadt drága, és ha tényleg drága a biciklid, még ezzel is elviszik, csak több idő.

  • Tin

    veterán

    válasz Hasaggymeg #247503 üzenetére

    Itt írta valaki pár hete, hogy a zajokat egyszerűbb megszokni, mert úgyis van valami. De nincs idegesítőbb, mint amikor valami ütemes surrogó-kattogó-cicergő hang jön, aminek nem tudod az okát. Most, hogy tudom, hogy a macskaszem okozza, a következő teszt után visszarakom, és már nem fog zavarni. Aztán majd eldöntöm, hogy mi lesz hosszú távon, mert valami kellene, hogy oldalról is lássanak.

    Ezek a küllőre húzható 3M rudacskák egyszerűnek tűnnek, de szerintem annak még erősebb hangja lenne, plusz nem is legális. A felni peremre ragasztható matrica nem rossz, de olvastam, hogy azt egyszer rakod fel, és utána szinte lehetetlen leszedni.

    A bicajomon Schwalbe Big Apple gumik vannak, és a Cube marketingfotóin pontosan azok, amik a linken vannak, de a bringán sajnos a reflektorcsík nélküli, boltban nem is kapható "OEM" változat van, vacakabb defektvédelemmel. Szóval lehet, hogy a végén inkább veszek két csíkos külsőt, addig meg jó a macskaszem.

  • Tin

    veterán

    válasz andrisbandi #247507 üzenetére

    Enyém nem olyan drága, meg nem otthagyós. Napi közlekedésre tuti valami még olcsóbbat használnék.

    Gyerekkoromban elég volt a számzáras sodrony hurok. Ma már tényleg a biztosítás és a GPS védelem a legjobb. De rövidebb időre vagy biztonságosabb helyre szerintem még mindig elég az U lakat és a lánc, ha nem milliós bicajod van.

    A leszedés infót köszi, majd átgondolom. Meglátom hosszú távon mennyit megyek, aztán ha sokat, úgyis kell idővel gumit cserélni. Tartaléknak meg jó lesz ez ami rajta van.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz buda05 #247539 üzenetére

    De ezeken látsz csomagtartót, sárvédőt, lámpát? Az sem 2 forint lesz...

  • Tin

    veterán

    válasz buda05 #247554 üzenetére

    Bocs, ha tudtad, akkor oké. Én se értek hozzá, és számomra sem volt egyértelmű, miért neveznek trekkingnek egy kerékpárt, amin semmiféle trekking cucc nincs. Én megvettem a sajátom ugyanígy pucéran, mondjuk az legalább fitness bike, viszont a sárvédő 33€, a csomagtartó 60€, a kitámasztó 30€, és akkor ott van még a prizmaszett 5€, és egy normálisabb világítás 40-50€. Ezt csak azért mondom, mert igaz, hogy ez Cube, de ahhoz, hogy "trekkinget" csináljak belőle, simán elmegy rá még 170€, az meg azért majdnem +70e forint. Fogalmam sincs, hogy a Decathlonos bringán mennyi ez, de szerintem azon se úszod meg az egészet 50e forint alatt.

  • Tin

    veterán

    válasz buda05 #247561 üzenetére

    Ja, közben én is megtaláltam a leírásban a cikkszámokat, és összeadogattam. Bár a lista alapján lámpát adnak hozzá és csengőt, persze kérdés, mennyire olcsót. A kiegészítők nem olcsók, és akkor még szerelheted fel őket, bár az még nem annyira vészes. És persze vehetsz még flaskát meg tartót, ruhát, szemüveget, kesztyűt, sisakot, pumpát, tartalék belsőt, lánctisztítót, láncolajat, alap szerszámokat, esetleg táskákat a bringára, meg persze a lezárót, ha valahol tárolni is akarod. Az egészre simán elmegy még egyszer egy fél bicikli ára, és akkor nem is vettél drága cuccokat. Ha ezekkel tisztában vagy, akkor oké, én éppen most járom ezt az utat, és tapasztalom, hogy "nulláról" azért nem kevés pénz mindent megvenni, pedig én csomagtartót, táskákat meg kitámasztót nem is vettem, de én mondjuk nem is arra vettem a bringát.

  • Tin

    veterán

    válasz werszomjas #247565 üzenetére

    Még egy dolgot észrevettem. Tudom, hogy manapság az egyváltós rendszer a trendi, viszont az 500-ason 9 fokozat van, a 700-ason 10, a 900-ason meg 11. Ti biztos jobban tudjátok, hogy a 9 fokozattal mi fedhető le, nekem az kevésnek tűnik egy trekking kerékpárhoz, amit jellemzően nem agyonedzett emberek használnak, cserébe mindenféle terepviszonyok között.

    buda05 #247561: ezt is fontold meg, mert könnyen lehet, hogy a nagyobb emelkedőt nem fogod bírni megpakolt bringával, vagy éppenséggel lefelé nem lesz elég fokozatod (bár ez utóbbi még kevésbé para).

  • Tin

    veterán

    válasz parandroid #247588 üzenetére

    Köszi a választ, közben rájöttem, hogy én vagyok a hülye, mert ahogy látom, a touring változatukat felszerelik, gondolom az a minden egyben modell. Persze jóval drágább.

    A kiosztás választ is köszi, bár a leírásában csak könnyebb emelkedőt ír az 1x9-re, de reméljük a kolléga elég edzett :D

  • Tin

    veterán

    válasz Zoliwrc #247589 üzenetére

    Számomra (egyelőre) demotiválóan hat, amikor elgurul a hétvégi család mellettem az emelkedőn, nekem meg lóg a nyelvem. Legtöbbnél azt figyeltem meg, hogy kb annyi erőt fejt ki, mintha az ember menne sík terepen 10-el, és közben simán megy annyival, amennyivel én emelkedőn lehet, hogy sose fogok bírni. Sík terepen persze már nem tudnak annyival gyorsabban menni, gondolom a rásegítés eléri a plafont.

  • Tin

    veterán

    válasz 6030D #247597 üzenetére

    (+ #247598 Zoliwrc)

    Talán mondhatjuk, hogy zavar, de én azt írtam, hogy (egyelőre) demotiválóan hat rám. Hülye egy dolog ez, de sokukon azt látom, hogy tényleg elhiszik, hogy amit csinálnak, az sport, nem pedig helyváltoztatás. Én részemről nem tartom igazán biciklinek az e-bike-ot, hanem inkább egyfajta elektromos motornak, aminél a jogszabály miatt mozognia kell a lábadnak. Az elektromos rollert sem tartja senki rendes rollernak, csak ott nincs is az az önbecsapás, hogy rúgni kell lábbal, maximum elinduláshoz. Csak míg előbbinél a biciklis elhiszi, hogy ő most mozog, az e-rolleres tisztában van vele, hogy ő csak helyet változtat. Az autós, a motoros, az e-rolleres sosem úgy gondol magára, hogy sportol, az e-bikeosok egy része viszont igen. És igen, egy része azért húz el melletted, hogy megmutassa neked, hogy ő tud, és ez a demotiváló. Bár ez nyilván az én önbizalomhiányomból következik, hogy egyáltalán felveszem és foglalkozom vele.

    Nem azt mondom, hogy nincs ennek a konstrukciónak létjogosultsága, hiszen egy gyenge fizikumú ember, egy öreg, vagy egy durván dimbes-dombos településen lakónak ez valóban egy könnyített bicikli, ahogy sok sportban is biztosan van értelme. De amikor az erdőben kirándulok a családdal (gyalog), és 10-ből 9 bicikli elektromos, akkor elgondolkozom rajta, hogy miért nem gyalogolnak inkább, mert az legalább tényleg átmozgat, főleg, ha 300-500m-es szintkülönbségeket küzdesz le. Szép a természet, friss a levegő, és mozogtál is, nem csak átsuhantál egy nyeregben az erdőn.

    Ha belenyúltam valamibe, és ez itt nem tolerált téma, szóljatok ám nyugodtan, és már fejezem is be.

  • Tin

    veterán

    válasz zsola32 #247606 üzenetére

    Jó, de ez a kivétel. Én a sport/helyváltoztatásra írtam, amit írtam. Az e-bike egy közelekedési eszköz, illetve egy rétegnek sporteszköz is lehet. Melóba járásra simán miért ne, hosszú távon a legjobb, talán árban is, és nem izzadsz meg. Én is jártam melóba egy időben elektromos rollerrel, na az a leggyorsabb és legolcsóbb volt. De mint közelekedési eszköz, nem mint sporteszköz.

    Én azokról beszéltem, akik hétvégén "sportolásra" használják, nyilván velük találkozom, amikor elmegyek az elhagyatottabb részeken edzeni. De az erdő más. Mit élvezel belőle, ha közben végigsuhansz rajta? A gyalogos túrázók meg élvezzék a csendet úgy, hogy percenként suhannak el az e-bikeosok. Mondjuk mi mindig korán megyünk ki, és általában visszaúton jönnek szembe az emberek, így a nyugi érzése azért még megvan.

    Amúgy meg te is igazolod azt, amit írtam, hogy amikor már kondiból nem megy annyira, akkor simán jó lehet az e-bike. De te valószínűleg nem felnyomnád a rásegítést maxra és ülnél rajta, hanem annyit adnál rá, amennyit még bírnál saját erőből ahhoz, hogy sport is legyen. Másrészről ha egy millát kicsengetnél elektromos biciklire, akkor biztos használnád is, hiszen drága volt, és akkor jönne a "rendes" bringázásod elhanyagolása.

    #247607 Khelben: HA beleteszik. Én kevés olyan e-bikeost látok, akin az tűnik fel, hogy na ő beleteszi, amit tud, csak gyorsabban megy. Ha így lenne, hamar elérné a rásegítés határát, és rájönne, hogy feleslegesen cipel 10 kilót akkuban és merevítésben, ergo venne sima biciklit. Odaszúrni meg oda lehet, nyilván azért csinálom, mert nem vagyok edzett, és ezért is kezdtem azzal, hogy egyelőre még inkább demotivál. Egy idő után majd biztosan nem fog.

    #247608 Hasaggymeg: most láttam a kiegészítésed, tökéletesen jól látod/látjátok, és az előző pár mondatban leírtam. Viszont legalább egy nézőpontod ad valaki olyan szemszögéből is (az enyémből), aki nem edzett, de szeretne az lenni, és az út elején jár. Az egyelőre szót pont ezért írtam bele, mert sejtem, hogy ez idővel változni fog.

    A második felére egy remek példa tegnapelőttről. Megyek felfelé a "körömön" az emelkedőn (5% körül lehet), abban a fokozatban, amit egyelőre bírok. Bőven hatvan feletti faszi fele akkora lábtempóval elgurul mellettem lassan, nézem a bringát, hát NEM elektromos. Tudta a faszi, le a kalappal! Aztán felértem a tetőre, én ugye nyomtam neki ott is, így lehagytam, mert ő simán csak ment valahova a bringával, nem sietett :D

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Nutra #247614 üzenetére

    Azt hiszem, értem, mire akartál kilyukadni. Amit én kivételnek érzek (pl. a feleséged, vagy #247617 Phülöp feleségét), az lehet, hogy inkább a többség, és a kisebbség az, aki felvágásból csinálja. Szóval téves következtetést vonok le a megfigyelésemből. Simán lehet, sőt, egyre inkább valószínű, minél több az ellenvélemény.

    Azt meg nézzétek el nekem, hogy egyelőre a leglassabb csigaként mindenkiben egyfajta versenytársat látok. Az e-bikeos gyorsabb, az idős faszi gyorsabb, múltkor egy fiatal csaj is gyorsabb volt. Valószínűleg időt kell adnom magamnak, hogy ne én legyek a leglassabb, és akkor helyreáll a "lelki békém" is, és nem azt fogom látni az e-bikeosban sem, amit most gondolok róla.

    Köszönöm a visszajelzéseket, hasznos tapasztalat volt!

  • Tin

    veterán

    válasz chubby2o6 #247624 üzenetére

    Világos, a véleményem kifejtése után már éreztem, hogy kapni fogom az ívet, de nem baj. Nem gondoltam ennyire véresen komolyan, nem is úgy írtam le, szóval nem az van, hogy szentségelek magamban, amikor elhagy egy e-bike-os, csak valahol egyelőre demotivál, mint leglassabb csiga. Dehát 20 év kihagyás és 100 kiló mellett, mindenféle alaptudás nélkül most próbálok rájönni arra, hogy mit hogyan és merre, és nyilván (ha lesz kitartásom) a nyár végén már csak röhögök a mostani véleményemen, de ez így van rendjén.

    Tényleg totál kezdőnek számítok, minden tekintetben. Elolvasom, hogy ne menj el víz nélkül, de kulacstartót elfelejtettem venni (már úton van!), és 1 hete melegebb volt, én meg úgy értem haza, hogy komolyan koncentrálnom kellett a pincében, hogy feljussak a lakásba, és ihassak végre. Tudom, hogy amatőr hiba, de aki nem ért hozzá, annak ezt is meg kell tanulnia. Meg megértenie, hogy idő kell, hogy ne ő legyen a leglassabb.

    Nekem a tekerés örömet okoz. Pozitívan érek haza, és tök jól esik, hogy végre rendszeresen kimozdulok és mozgok. Tegnap például hozzá tudtam venni +1 kört a távomhoz, és tökre feldob, hogy minden edzés után van valami pozitívum, akár a maximum távom megdöntése, vagy az átlagsebesség növekedése. Amik olyanok, hogy a topiklakók nagy része valószínűleg álmában is leverné, de nekem mégis a saját korlátaim áttörését jelenti.

    Úgyhogy, mint fentebb is írtam, nem kell ennyire komolyan venni, nem fújok az e-bikeosokra. Maximum magamra, hogy miért nem kezdtem újra a bringázást sokkal korábban, ha ennyire jól esik.

    #247625 Hasaggymeg: hát remélem, számukra kivételes, ahogy számomra is a sajátom ;)

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Maximum1 #247636 üzenetére

    Erre csak annyit mondanék, hogy ha te a hozzászólásaimból azt szűrted le, hogy a "dagattg.ci" tekert hármat, és gyűlöli a világot, akkor az nem az én gondolatvilágom, hanem a tiéd rólam, és akkor nem sokban különbözöl attól a képtől, amit te belém képzelsz.

    Senki nincs megkeseredve, de ezt már leírtam. Próbáltam pontosan fogalmazni, amit lehet rosszindulatúan gyűlöletnek látni, de ugyanúgy lehet egy kezdő őszinte gondolatmenetének is. Rajtad kívül senki sem állt hozzám így, maximum megmosolygott, vagy értelmesen célzott rá, hogy nincs igazam (amit végül el is ismertem).

    Most képzeld el, ha veled azonosítanám a topikot. És ne sértődj meg azon, hogy megvédem magam, hidd el, van, amiben én vagyok a f.szagyerek és te a kezdő, de a világ már csak ilyen. Én sem hülyézem le a hülyeséget beszélő kezdőket a saját "szakterületemen", hanem inkább próbálok segíteni nekik. Előre is köszönöm, ha te is így állsz hozzám.

  • Tin

    veterán

    válasz chubby2o6 #247637 üzenetére

    Egyelőre leginkább a távhoz, sebességhez, vagyis az "órához". A "mások" csak vannak körülöttem, a véleményem meg alakul idővel. Nagyon is élvezem a tekerést, leginkább az egyedüllétet, ezeket a dolgokat inkább csak "jegyzem" magamban, és a demotiválás mellett azért motivál is, hiszen szeretném, ha idővel nem én lennék az utolsó.

    A saját kárán tanuláshoz meg ismered a mondást: az okos ember tanul a hibáiból, a bölcs tanul másokéból is, a hülye meg semmiből :D

  • Tin

    veterán

    válasz Fall-N #247639 üzenetére

    Igen, erre próbáltam írni, hogy vajon kevés-e. Múltkor beszéltétek az első váltó szükségességét, elolvastam pár cikket a témában, a Decathlon weboldalán is írják, hogy kisebb emelkedőkhöz, plusz ugye ez "olcsó" bringa, a srác sem biztos, hogy agyonedzett. Azért kérdeztem csak, hogy gondoljon bele, hogy elég-e neki.

  • Tin

    veterán

    válasz Fall-N #247651 üzenetére

    Köszi. Időközben rájöttem, hogy a többségnek azért igaza van, abban legalábbis, hogy magamért tekerek, és inkább ne demotiváljon, ha a leglassabb vagyok, hanem örüljek majd annak, ha gyorsabb leszek. Az meg voltaképp mindegy, hogy egy e-bikeos, vagy egy edzett öregúr hagy le, az meg főleg, hogy milyen céllal.

    Az e-bike versenyzésről majd eldönti a közönség, hogy van-e igény rá. Hiszen reklám nélkül úgysincs értelme az egésznek, csalni meg úgyis fognak benne, ahogy minden sportágban,. Ha nem lesz nézőközönsége, akkor meg úgyis elhal a dolog.

    #247675 parandroid: úgy legyen! Bár a célom inkább csak az, hogy kimozduljak és legyen erőnlétem, nem a versenyzés, de az ember olyan, amilyen, a versenyszellem meg benne van. Amíg húz előre, addig jó, mert fejlődök.

    Annyi megjegyzés még a témához, hogy ahogy olvasgattam a hozzászólásokat, azért mindenkinek van véleménye róla, de pár használati móddal (pl. egészségi, erőnléti, közlekedési) szemben a többség megértő és helyeslő, a felvágósak viszont azért sokakat idegesítenek. De asszem ezt is ugyanúgy el kell fogadni, ahogy az 5000-ért tankoló luxusajtó tulajdosokat, akik a körforgalomig a seggedben vannak, a túlsó felén pedig 10 mp-el később jönnek ki, mert ott ugye már nem csak a pedállal kell vezetni.

  • Tin

    veterán

    Én Cube Touring Pro-t akartam venni városba meg kerekezni, hogy legyen kondim. Aztán megláttam a boltban, és vettem inkább egy alap Hyde-ot.

  • Tin

    veterán

    válasz m72 #247900 üzenetére

    Az ülést még szokom, de kibírható. A legkisebb első tányért nem használom, a nagyból is csak a tetejét. A guminál még nem jöttem rá, mi a "komfort", mert a hátsó 2.5 bar alatt már nagyon lebegős, 3 felett meg mindent érezni. 2.7 körül kellemes. Első bringának tök jó, nem bántam meg. Nem akartam többet költeni, mert ha végül nem csinálom, csak áll a pincében. Ha meg bejön a bringázás, majd eladom és feljebb lépek. Bár a terep nem vonz, aszfaltra meg jó ez.

  • Tin

    veterán

    válasz avl #247931 üzenetére

    Nekem 55mm-es a gumim. Néztem pár videót, és olvastam cikket, hogy nem a keményre fújás a legjobb, mert ott a rázkódás miatt veszítesz energiát tekerés közben, a túl alacsony nyomás meg azért nem jó (tömlős esetén), mert a belsőt kicsípheti.

    Ez alapján a kalkulátor alapján, ha jól értelmezem és jól töltöttem ki, nekem előre 2 bar-t, hátra 2.2-t javasol, de amikor a közelébe mentem, a gumik is "laposnak" tűntek, és nagyon nyúlós érzés volt menni vele, de persze komfortos. Aztán addig állítgattam a nyomást minden tekerés előtt, amíg ez a 2.5 / 2.7 körüli érték kijött, ezzel már stabilnak is érzem a bringát, de el is nyeli az apró úthibákat.

Új hozzászólás Aktív témák