Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz icemad #91814 üzenetére

    Ezt amúgy nem értem, hogy miért baj? Ha meg tudják csinálni rá, akkor miért ne? Nem ettől lesz kevesebb attól a PS5/X|S kiadás, és nem is fogja azokat úgy vissza, azért mert ki kellett őket adni One/PS4 generációra is. A jelenlegi nyilvános és belsős játékmotorok az elmúlt közel 10 év alatt, elég szépen rá lettek technológiailag optimalizálva a 8. generációra, így igazából ha a fejlesztők úgy látják, hogy vállalható kompromisszumok mellett meg tudják oldani közel ugyan azt az élményt akkor miért ne tegyék meg.

    Persze itt jön a képbe az, hogy nem technológiai oldalról viszont tényleg tud problémákat okozni a crossgen fejlesztés. Mégpedig abban, hogy ez fejlesztők munkaidejébe kerül amit fordíthatnának másra is (hamarabbi kiadás). Igaz ez alapvetően nem változtat fentin azon értelemben, hogy ez esetben jobb nem lesz a játék, vagy máskép fogalmazva, nem fogja jobban kihasználni a jelen generációt.

    Amúgy van egy érdekesség néhány olyan cégnél is akik már nem adnak ki játékot előző generációra. Pl. egy játék jön PC/PS5/X|S és talán még mobilra is, de prevGen-re nem. Vagy itt vannak azon indie kategoriás Game Pass töltelék játékok amik nem hogy One-on, de még akár X360-on is mennének, de ezekre már nem jön. Itt is főleg az állhat a hattérben, hogy bár meg tudják oldani, de ahhoz pl. kellene plusz fejlesztőeszköz, emberkapacitás (és ezzel együtt pénz). És ezeknél is előfordul, hogy hiába a Series X tudása, egyszerűen azon nem csak ronda és egyszerű, de még sz*rul is fut.

    Végül én úgy gondolom, hogy azok a játékok amik majd ténylegesen meg tudják mutatni a jelen generációban lévő plusz potenciált az legjobb esetben is generáció végére, de inkább következő generációban lesz. Ugyanis nem csak a engine fejlesztést kell hozzájuk igazítani, hanem a magának a fejlesztésnek a munkamenetét is. Itt olyanra kell főleg gondolni, hogy pl. az SSD és a hozzá kapcsolódó plusz technológiák egy játék elkészítésének a módja is már máskép kell, hogy felépüljön. Ugye pl. a X360/PS3-as korszakban a tervezésnél figyelembe kellett venni, hogy egy játék akár csak lemezről, vagy nagy részének lemezről is kell futni, ezért úgy építették fel a játékokat, hogy azok esetében számításba vették, hogy egy optikai lemezen hogy fognak majd elhelyezkedni az beolvasni kívánt adatok.
    PS4/One korszakban ugyan volta helyezett de itt már HDD lemezen lévő tarolást néztek (azon hogyan fog elhelyezkedni). És most itt az SSD korszakban használhatják a régi megoldásokat is, pontosabban az azokban alkalmazott standard megoldásokat, de ott van az is rá tudják akár tervezni is, hogy optimális legyen a data stream, és ezzel a fix erőforrásokkal jobban tudjanak bánni. De ehhez idő és tapasztalat kell (ami szinténidőbe telik).

    Persze ez csak akkor fontos, ha ténylegesen ki akarjuk aknázni a gépben lévő tudást.

    [ Szerkesztve ]

    “I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

Új hozzászólás Aktív témák