- Otthoni hálózat és internet megosztás
- YouTube
- eBay
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Mobilinternet
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hálózati / IP kamera
- VPN topic
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kw3v865
senior tag
A 10%-ban dugó 1, max. 2 %. Többnyire kisváros és/vagy Szeged, de nem csúcsidőben. Városon belüli rohangálásr,a rövid utakra elvből nem használok autót. Most 600 ezer Ft a különbség két azonos évjáratú, és futott km-ű Corolla esetén az 1.6-os javára. Mondjuk az nem tetszik, hogy 45Ah-s, és 360A indítóáramú aksi van benne gyárilag, bár biztos lehet bele újat tenni, de 2 éves autóról van szó, de az 1,4-es E12-esemben alapból nagyobb volt. Igaz a hibrid magasabb fejleszereltségű comfort tech helyett comfort style, de a LED-es világításon kívül számomra csak felesleges súly ezek nagy része. Ez szubjektív, de a 17-es kerék a peres gumival pedig számomra a hulladék kategória sajnos (nem a kinézet miatt), értékcsökkentő tényező. Ha azt a hibridet venném, tuti, hogy lecserélem. Ugyanakkor keveset használom az autót, kb. 8000 km évente, de hosszú távra tervezek vele (amíg szét nem rohad). A benzinárat meg nem tudjuk milyen ütemben fog drágulni.
-
aszamóca
aktív tag
A "nagy" RAV4-be is először a fejemet dugom be, mert oldalazva, emelt fővel a 174centimmel be is verem a halántékom teljesen leengedett ülésnél. Az anyósülésről már ne is beszéljünk, az a másfél métereseknek készült.
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
kw3v865
senior tag
" 15"-os felnik"
Ez miért hátrány? Olcsóbb rá a gumi, ráadásul ha acélfelni, akkor könnyebb, mint egy átlagos könnyűfém felni, és a rugúzatlan tömeg. A ballonosabb gumi miatt komfortosabb is a 15-ös kerék.
https://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/ -
gorgo
őstag
Egy régi (középkorú högy) kollegámnak sztem sikerülhetett ilyesmi is akár. Elég halk autó az Avensis, ő meg nem egy talentum volt, KFKI-ba hegyre fel mentünk, kettesben "felejtette" a váltót, úgy mentünk ötvennel huzamosan...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
bszg@
tag
És Gombinyo
Nem örülök, hogy hülyének néztek, az adott út átlagáról írtam.
A másik végletet azért írtam, hogy senki ne gondoljon motorikus problémára.
Én már beletörődtem, ez ilyen, nagyvárosba nem való. Ha úgy hozná az élet, hogy sokat kellene Bp-en közlekednem, kerékpárra ülnék és/vagy vennék egy Swiftet. -
SoulReaver
veterán
Ahogy én ismerem az autó múltját: Újonnan vásárolták főnökömék. idősebb ember használta, nincs szét hajtva. 220.000 km van benne kb, általában városi használatban volt, de szoktak vele hosszabb autópályás utakra is menni, de az ritka. Idén lett kuplung cserélve(kettős tömegűt nem tudom).
Nem füstöl, nem zajos.
Az injektor és részecske szűrőknél mik a jelek, ha már cserére szorulnak?
Köszönöm az eligazítást. -
Ck.
addikt
Részben ezzel is egyetértek abszolút, de azért nem elhanyagolandó tényező ez sem. A másik dolog, egyre több országban vezetnek be bizonyos EU norma alatti és/vagy x g/km CO2 szint feletti büntetéseket/korlátozásokat/tiltásokat, különös előszeretettel alkalmazva a gázolajos autókra (is). Ezt az eszmecserét folytatva néhány baráttal, nekik szent meggyőződésük, hogy Magyarország az a dieselek országa és előbb lesz a Föld lapos, minthogy idehaza bármiféle korlátozás lenne ellenük, mert akkor azonnal jönne a második március 15., de én ebben nem hiszek. Ha ennyi helyen meg merték lépni, akkor kormánytól függetlenül miért nem lenne idehaza a valamikori döntéshozóknak elég nagy tökük hozzá, hogy hasonló szankciókat meg merjenek hozni?
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
Tekintve, hogy ennek a szócikknek nem látom jappán verzióját, lehet, nem ismerik a fogalmát. Hekk, ha annyit innék, amennyi jól esik, napi 15 liter alatt meg sem állnék, de ultra restriktív vagyok ~6-6.5 literre, aztán egész nap szomjas vagyok és krétaporszáraz a nyelvem-szám
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KTTech
veterán
-
-
KTTech
veterán
Ha a nyári hónapokat nézem, akkor is megvan a 7-8dl különbség a kettő közt... Soha nem tudtam levinni 4L alá. A MK4-el elég sok a 3,6 körüli út... és ebbe nincs beleszámolva, hogy a MK3-on 16-os felni volt, tehát előnyből indult.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
SoulReaver
veterán
Rákerestem az én típusomra, de nem sok mindent találtam.
Végül is kedden már nálam lesz.
1ZR-FAE motorkód
Átnézettem egy szigorú szerelővel, aki mindig fikázza a behozott autókat, de meglepően szép az alja is az autónak, minden zegzugot megnézett, bevilágított.
Majd kap egy olaj-olajszűrő-légszűrő-váltó olaj cserét + gumiszőnyeget, illetve akarok az első két ablakra eső terelőt(ha ez a neve)
Képeket majd lövök az autóról.
Egy 2000-es évjáratú 1.0 yarist váltok vele.
-
SoulReaver
veterán
Szép az olaj a nívó pálca végén, pedig 8000km van benne, az utolsó olaj csere óta. Kipufogó vége is száraz. Az alja tényleg meglepően szép a korához képest. Nincs a motort térben folyás.
Amint rendbe jövök anyagilag, elviszem egy átnézésre. Ennek vajon mennyi lehet a költsége?
2009/9 után is voltak vissza hívások?
Amúgy az első fékek fékezéskor sípolnak, pedig jók a betétek a tárcsa se szar. Erről olvastam, hogy típus jellemző.
-
nandow
aktív tag
A Camry nekem is bejön, de van pár dolog, ami nem tetszik benne. A facelift előtti verzió nem tudja az Apple Carplay-t/Android Autot, nincs benne ülés szellőztetés (FL már tudja ezeket). Illetve vannak akik panaszkodnak, hogy nem valami halk menet közben (az ajtók nincsenek szigetelve). Jah meg ami szerintem furcsa, hogy elég hangos az ablak fel-le húzás.
-
Ck.
addikt
Volt már pár bőr üléses autónk, de a Lexus az első, amiben van szellőztetés. Tény, hogy volt amikor beleizzadtunk, de nem volt azért annyira borzasztó. Tény, hogy mostmár nálam is az első helyeken van az ülésszellőztetés, az adaptív tempomattal és radarral, kamerával együtt.
Szerk.:
Pl. 3/4-es BMW, C-Merci, Audi A4, stb. ezekben sincs szellőztetés, de ettől függetlenül el nem tudnám őket képzelni szövet üléssel.[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
A Yaris bőrülése az nem teljes bőr, hanem ahol ülsz az szövet, és nem az izzadós fajta. Igaz itt nincs 40 fok, de 35-ben még nem volt vele gondom. Nekem az Excel kivitel van, ebben világos színű a belső, legnagyobb sajnálatomra, de ez a kínálat csúcsa, csak a HUD, JBL és a sötétedő visszapillantó nincs benne (és csak ebben volt elérhető a panroof).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
El kellene felejteni azt, hogy kizárólag költség megtérülés miatt kell hybridet venni. Az automata váltó komfortja, kényelme, a rendszer működése és a csönd nem ér meg ennyit? Én már a gondolattól is rosszul vagyok, hogy állandóan jár a motor vagy épp keverni kell a pudingot. Ennek ellenére a mai napig töretlen népszerűségnek örvend számos piacon a manuális váltó, egyesek továbbra is hallani sem akarnak automatáról. Egyik ismerősünk is most vett autót vadonatújan, hallani sem akartak automatáról, annak ellenére, hogy életükben még csak ki sem próbáltak egyet sem vezetni, komolyan nem értem őket.
-
KubanitoS
veterán
Az érvelésedbe nem tudok, és nem is akarok belekötni.
De azért ne hasonlítsunk már egy varrógépmotoros Fordot egy ezerszer megbízhatóbb japánnal, akkor sem, ha utóbbiban sem világverő teljesítmény áll rendelkezésre. Ráadásul az egyik a SUV felé hajlik, a másik szedán. Ennyi erővel egy Opel Corsa is jobban fog kijönni a Corollánál, mert azt már 5 misiért is lehet kapni.
CK-val értek egyet: nyilván nagyon meg kell nézni mit és mennyiért vesz meg az ember, de azért másfelől is érdemes végiggondolni az adott dolgot.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
A varrógépmotorról annyit, hogy engem nem a 3 henger zavar, azért is vagyok a csoportban, mivel hybrid Yarist szeretnék venni. A köbcenti sokkal inkább komolyabb probléma véleményem szerint. Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan. Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni. Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom. Kíváncsi lennék a Puma értékállóságára egy Corollával szemben, kár, hogy csak 2019-től van ez az újabb Puma.
Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Gombinyó
őstag
Volt nálam egy 1.6 sedan kölcsönbe, amíg leadtam a sajátom gariba. Egy hétig használtam, kb 800 km-t tettem bele, az alapján nekem kényelmesebb volt benne ülni, jobban párnázottak az ülései szerintem.
Nekem most 5,7-en áll a fogyi, kb 3e km-el ezelőtt nulláztam. Sokat megyek országúton és pályán, így jött ki ez a szám. Városban alig használom, ezért se akartam hibridet, mert alig váltok, nem kopik a kuplung se és hosszú távon az 1.2T is jól fogyaszt. -
SoulReaver
veterán
Nekem a 2009-esről van tapasztalatom. Óra szerint 180km/h nál van már motor és szél zaj, de simán tudtunk beszélgetni haverommal.
130km/h-nál viszont elég csendes. Csendesebb, mint egy fiat doblo maxi vagy ducato, vagy opel vivaro. (Ezek a céges autóink, ezekkel tudtam most hirtelen össze hasonlítani.
-
pècsimunkás
addikt
Ez egy 2015- től gyártott Auris 1,2 turbó. Mármint amit bekarikáztam. És pontosan ilyen az enyém is, és ezek a tapasztalataim nekem is, és másoknak is akik ültek az autómban.
Kb 175- 180- tól kezd jönni a szélzaj.
165- nél még mindig csak 3200- a fordulatszám. Én 150- es utazót tartok vele autópályán, akkor éppen 3000 a fordulatszám.
És teljes csendbenSzerk.: az autópult összehasonlítása szerint - mérik a decibeleket - csendesebb az Auris 1,2 t, mint a Golf7 1,4 t.
De néhány benzines autóra rá kerestem még. 9.gen Civic 1,8, Ford Focus 3, I30 2.gen, meg ilyesmik a kategóriában, az autópult mérési eredménye szerint csendesebb volt bármelyiktől.[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
SoulReaver
veterán
Sajnos én is erre jutottam.
Remélem, hogy nincs nagy gondja. Ki sem derült volna, ha nem pukkan el a kuplungom még ezelőtt egy héttel.
A ferodol leszakadt a tárcsáról.
Erre a kereskedő nem tudott garanciát adni. Azt mondta, ha a váltó menne szét, arra adott volna... Erre sír a váltó, vagy még nem tudjuk konkrétan mi...A váltó olajat elkerülhetetlen ilyenkor leengedni, és akkor már újat tölt bele az ember.
-
SoulReaver
veterán
CArVertical szerint stimmel a km-óra állás.
Azt mondta, ha nem tetettem volna bele új kuplungot, akkor vissza venné, de így már ő nem fizeti ki az újat.... Hiába mondtam neki, hogy úgy is meg kellett volna kuplungozni... De ha nem megy szét a kuplung, akkor a sebességváltó olaj cserekor kijött volna ez a dolog...
Netrisken ezt írták, csak abból merítettem.
-
kw3v865
senior tag
Idősebb használt autónál csak és kizárólag az állapot az , ami számít. Szervizkönyvet lehet hamisítani, a tudatosabb használtautó-vásárló pedig ezt tudja is. Továbbá, én az olajcserét is magam végzem, az Aurisnál ehhez már ajánlott egy akna legalább az alacsony alja miatt, én ezt megoldom egy barátomnál, de az E12-es Corolla olajcseréje konkrétan filléres szerszámokkal, bárhol elvégezhető, ahol sík, szilárd talaj van az autó alatt. A fáradtolaj pedig leadható több benzinkúton, hivatalosan. Ráadásul sokkal alaposabb munkát végzek, mint bármely szervizben, teljesen üzemmeleg, frissen leállított motorból engedem le az olajat, és hosszú órákig engedem kicsepegni. Ilyen munkát semelyik autószerelő nem végez. Tehát ha valaki igazán precíz akar lenni, akkor maga végzi ezt el, és még spórol is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Óra topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Tudományos Pandémia Klub
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- iPhone topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest