- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raulblanco
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #17500 üzenetére
Ez gondolom nem úgy fog működni, hogy mindenhol lesz rögtön 100 instance.
Persze, a forgalmas területeken lesz annyi, amennyi kell, hogy mindenki elférjen, de pl egy senkiföldje félreeső nullsec bolygó, ami ritkán látogatott, lesz 1 instance, talán ha 50% vagy 80%-ig megtelt, akkor automatikusan megnyitja a 2. instance-ot, ha barikádot akarsz, akkor menni kell oda is, de kétlem hogy lesz olyan, ahol van rögtön 50 instance és mindegyikben 0-1-2 ember fog lézengeni. -
egyedülülő
őstag
válasz Raulblanco #17499 üzenetére
Az kevés. Ott kezdődik, hogy minden termékre ami a piacon beszerezhető kéne egy npc kereskedő aki árulja az adott árút egy adott összegért és ezel be is állítanák az árplafont, hogy mi fölé nem tudnak az "önzetlen" játékosok menni árban. Csak egy ilyen rendszer tudja meggátolni, hogy ne legyen az emberi mohóság áldozata a játék ezen része.
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
Drenadar
Topikgazda
válasz Raulblanco #17501 üzenetére
Ez gondolom teljesen dinamikus lesz, mennyire lesz szükség rá.
Gondolom wowban sincs meghatározva hogy van 100db dead mines insta, hanem ha kell, akkor nyit egy újat a szerver.Az hogy milyen algoritmus fogja eldönteni kivel tudsz összefutni, kivel tesznek egy instába az izgi lesz de tuti hogy nem fogjuk ismerni a képletet...
-
addikt
válasz Drenadar #17503 üzenetére
de azt már elmondták, hogy a érhető okokból a fizikai elhelyezkedés, illetve a friend/foe lista lesz az alapja az instance-olásnak, pl. gondolom, ha két org rendszeresen összecsap egymással, akkor nullsec-ben nagyon eséllyel kerülnek ellenségek egy insta-ba, míg UEE űrben talán pont, hogy kisebb eséllyel.
a földrajzi elhelyezkedés, meg az időzóna, illetve ping miatt determináló
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
Raulblanco
aktív tag
válasz Drenadar #17503 üzenetére
POI, barátlista, org társak, szövetségesek... gondolom, mint minden játékban.
A kérdés, hogy mennyire egyszerű majd az insta váltás, mert ha az, akkor elég az egyest megtölteni egy adag hajóval, aztán a többibe, ha van, akkor csak pár hajó őrködni, majd mennek a többiek ha szükség van rájuk valahol.Wow-ot passzolom, én STO-val játszom, ott is így működik, 1 insta, x százalékig megtelt, akkor nyitja a következőt automatikusan, szinte tele lévőket lezárja és a maradék helyet meghagyja a barát listás új érkezőknek, hogy egy helyre dobhassa őket.
-
Drenadar
Topikgazda
igen barátlista meg ezek érthetőek
de vajon ha a rendszer választhat hogy egy kalózbandát tol az arcodba, vagy egy wandul swarmot úgy, hogy egyikkel sem volt még konkrét dolgod vajon melyiket fogja bedobni? (feltételezve hogy mindegyik azonos ping és területi meg egyébb jellemzőkkel indul?)
dob egy random számgenerátort és aszerint eldönti? vagy vajon mérlegel melyikből jönnél ki jobban?
-
Raulblanco
aktív tag
válasz egyedülülő #17502 üzenetére
Nem az a kereskedés és saját szakállra fuvarozgatás lényege, hogy oda menj, ahol a legolcsóbban vehetsz meg valamit, és oda vidd eladni ahol a legdrágábban tudod eladni?
Ha mindenhol fix korlátozott árak vannak mindenre, akkor gyakorlatilag értelmetlenek lesznek a hosszabb kereskedő utak.
A rendszer bemutató cikkek alapján azt mondanám, hogy adott bolygók lesznek szépen elosztva, egyiken x és y terméket keresik az npc-k, és felárral is megveszik, míg a és b terméket gyártják, azt olcsón lehet beszerezni. Elviszed a és b terméket oda ahol azt keresik, ott megveszed, amit olcsóbban adnak.
Aztán persze ott van még a fekete piac, amin a nagy profit is lesz. -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Raulblanco #17505 üzenetére
És akkor vegyük ide, hogy nem lesz barátlista.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
addikt
válasz Raulblanco #17507 üzenetére
"Nem az a kereskedés és saját szakállra fuvarozgatás lényege, hogy oda menj, ahol a legolcsóbban vehetsz meg valamit, és oda vidd eladni ahol a legdrágábban tudod eladni?"
X alatt jöttem rá, hogy nagyon fontos harmadik tényező, hogy mennyi a szállítás ideje. Adott esetben egy 5%-os profit is jobb lehet egy 400%-os profitnál, ha az előbbit percenként tudod előállítani, utóbbit viszont csak naponta.
Ez persze nem vita akar lenni, csak továbbvittem a gondolatot.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
addikt
válasz mrfire #17510 üzenetére
a kockázat bekerül a vételi/eladási árba az nem még egy tényező, az idő viszont igen. (sőt az időbe is bekerül a kockázat, hiszen egy biztonságosabb útvonal hosszabb idő/üzemanyag lehet).
a kockázat inkább a játékost érinti. vagy erre gondoltál?
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
mrfire
őstag
Úgy gondoltam, hogy simán bekerül a képletbe, ami meghatározza mennyiért veszik majd meg az árut a végén, ahogy mondod. De az idő is ugyanígy befolyásolja az árat ahogy a kockázat, ezért gondolom, hogy egy képlet elemei.
Ha az idő nem kerülne bele az eladási árba, akkor közelebbi helyekre többen szállítanának a távolabbiakat elhanyagolnák, így a távolabbi helyek még jobban szeretnének vásárolni idővel már annyira, hogy ugyanúgy megérné oda is szállítani. Ez egy önmagát kiegyenlítő rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
egyedülülő
őstag
válasz Raulblanco #17507 üzenetére
Ez azért messze nem ilyen egyszerű szerintem.
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
mrfire
őstag
válasz egyedülülő #17514 üzenetére
Nem tudom Diopapa mit tud, amit mi nem. Én nem játszottam az EVE-vel, de azt tudom, hgoy az SC-nek is az átlagosnál összetettebb gazdasági rendszere lesz. Lesz külön egy ilyen szerver vagy rendszer, ami a gazdaságért felelős, és oda fut be minden adat, a szállítóhajók megsemmisítése, hogy a játékosok hol adtak el sok árut stb. és ez alapján frissíti majd az árakat minden bolygón külön-külön.
-
Raulblanco
aktív tag
válasz egyedülülő #17514 üzenetére
Persze hogy nem, de nem is kívánunk jelenleg 3 oldalt teleírni ismeretek nélkül arról, hogy mi hogyan működhet.
Csupán leírtam nagyon egyszerűen, hogyha minden mindenhol kapható fix áron, akkor értelmetlen lesz a játékban az egész kereskedelmesdi. -
Drenadar
Topikgazda
válasz Raulblanco #17516 üzenetére
az árakat sok minden befolyásolja gondolom mint a való életben is... kereslet kínálat aránya valamint még sok minden...
-
Diopapa
addikt
válasz mrfire #17515 üzenetére
Annyi legyen elég, hogy mivel a játékosok massziv isk (játékbeli pénz) lossokat szenvednek el, mivel ha kilőnek bukod a hajód, valamint millió módon veszik ki a zsebedből a pénzt, kb ott van egyedül rendesen működő gazdaság (nyilván infláció ott is van), aminek a modelljét az egyik leghíresebb izlandi közgazdász dolgozta ki. (kérdés, az utóbbi évek fényében mennyire menő izlandi közgazdásznak lenni ) Az SC szvsz jóval kötöttebb lesz. Pl EVE-ben a T2-es anyagok gyártásához kellettek olyan alapanyagok, amik csak nullsec zónákban elérhetők. Nem játszom már évek óta, de amikor játszottam volt, hogy a teljes nyersanyaglelőhely egy szövetség kezén volt. ( = úgy határozták meg az árakat ahogy akarták) Korábban is írtam már, hogy a goon pl a meghirdetett több ezer fő részvételével zajló hisec minereket suicide gankelték hetekig, így borítva meg a nyersanyag árakat, vagy pl a drone régiók irányításával (ahol döbbenetes mennyiségű nyersanyag van) hogyan tudják manipulálni az érc vagy akár a havi "előfizetés" (plex) árakat is akár. Jó páran meggazdagodtak / gazdagodnak meg ezen IRL...
Ehhez képest számtalanszor el lett már mondva, hogy az SC gazdasága nem lesz ennyire "vadnyugat". Ami szerintem nagyon jó.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Raulblanco
aktív tag
válasz Drenadar #17517 üzenetére
nagyon helyes, így is kell legyen, piac manipulálás is kell néha napján, sto-ban is játszottam ilyesmit a múlthéten, az sem rosszabb mint egy bármilyen kereslet-kínálat árváltozás. volt aki jól járt vele, volt aki nem, meg voltam én aki kurva jól... bár az itteni gazdaság azért jóval komplettebb lesz, mint az, ami ott van.
de szerintem cr-éket sem fogja annyira izgatni a dolog, akkora hatalmas hatást úgysem fognak tudni elérni, néhány kisebb pedig csak színesíti a játékot. -
Szőrös
veterán
válasz Diopapa #17518 üzenetére
Ebben nem vagyok biztos. CR is mintha azt mondta volna hogy a legjobb cuccok , tervek és alapanyagok UEE területen kívül lesznek elérhetőek.
Tehát a risk vs reward elv itt is él.Igazából lehet ezen itt agyalni de csak a PU teszt során derül ki úgyis mit találtak ki pontosan és hogyan ...na meg hogy mennyire müxik.
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Diopapa
addikt
válasz Szőrös #17520 üzenetére
Én nem erről beszélek. Az biztos nem lesz, hogy gyakorlatilag pár ember eldönti az egész univerzumban egy nyersanyag sorsát. Teljesen más a játékmechanika, itt nem lehet majd claimelni területeket, nem lehet posolni, jammereket üzemeltetni, kizárni a többi játékost egy adott területről. (instanceing) EVE-ben ha valakinek van hadereje / akarata, hisecen kívül bárhol ellehetetleníthet.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Szőrös
veterán
válasz Diopapa #17521 üzenetére
Az lehet de a külső rendszereknél a bolygók körül nem lesz többszörös instancolás , elvileg .
Mi van ha oda betelepszik egy nagyobb org és nem fér be más ? Vagy ilyet nem engednek ? Vagy ilyenkor mégis nyílik + 1 instance ?https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Diopapa
addikt
válasz Szőrös #17522 üzenetére
Nagyon régen arról volt szó, hogy a blobolást az instancingal fogják meggátolni, vagyis minél többen vannak egy helyen, annál több részre fog szétbontani. Vagyis ha pl van 50 ember, lehet 2 instance mondjuk 25-25 emberrel. Ha 100 lesz, akkor már pl 5 lesz 20-20 emberrel 200-nál meg 20 db 10-10 emberrel stb. Azt akarják, hogy ne érje meg blobolni. Valamint nem tudok elképzelni olyan szintű UEC égetést mint ami EVE-ben van 1-1 nagyobb capital fight után amikor pl felszökik a tritanium ára EGY fight miatt. Sok év alatt eljutott az EVE oda, hogy gyakorlatilag nem "spawnol" már be semmi a marketre (egy-két dolgon kívül pl skillbook), hanem mindent playerek termelnek / állítanak elő. Hozzáteszem a CCP ebbe is belenyúlhatna ha akarna (pl nem kéne olyan b*zin elosztani az értékes holdakat, régen érdekes módon pont mind BoB területen volt), vagy pl változtatna az BPO-k nyersanyag igényén, a mining lézerek ciklusidején stb... De nem akar belenyúlni, náluk ez a koncepció. CR-nek deklaráltan más az elképzelése.
[ Szerkesztve ]
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Mattey
tag
Mondjuk ennek az instanceolásnak technikai haszna is kell, hogy legyen, ilyen erős motorral nem vagyok benne biztos, hogy egy 50v50 űrcsattát le lehetne zavarni röccenés nélkül és lehet, hogy a 20v20 is már megizzasztja majd a gépet...
(Vajon egy flotta hogy épülne fel 20v20-ban? Ebbe csak a hajók számítanak bele vagy a playerek is? Bár gondolom előbbi, mivel lesznek nagyobb multi-crew hajók is.)
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Szőrös #17524 üzenetére
De pont azt írtam hogy mondásuk szerint bizonyos helyeken nem lesz több instance csak egy.
Ez a PvP/PvE csúszkára vonatkozott. Adott területeken adott számú fix/minimum instance lesz. Minden más a játékosok számától függ majd.
Chris megmondta, hogy nem engedik ki a kezeik közül a hatalmat. Ezért nem lehet nyomást gyakorolni a politikára és ezért lehetetlenítik el a játékmechanikával, hogy bárkiből is kiskirály lehessen. Összefogással, org-gal persze sok mindent el lehet érni, de az Org-on belül se lesznek kiskirályok, mert aki próbálkozik, azt szépen fel lehet majd nyomni az Independent Arbitrator's Guild-nél, akik kivizsgálás után szankcionálják az illetőt.
(#17528) Raulblanco: Nem, Ő úgy gondolja, hogy akkor arra a területre max 50 ember és csá... Ilyen nem lesz.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Raulblanco
aktív tag
válasz Szőrös #17524 üzenetére
Ha nem lesz instance akkor oda bármennyi hajó befér? Elvileg akkor nincs akadálya sehol a hatalmas űrcsatáknak, azt hittem emiatt vannak az instance-ok, mert lehetetlen lenne egy instában 1000 hajóval repkedni. Vagy x létszám megtelt, sorry, ide most nem tudsz bemenni? Nem csak a boss npc-s instákból nem lesz több? Mert ugye nem fogja 2 játékos ugyan azt a bosst megölni, ahogy CR írta régen.
-
Volfram42
senior tag
Mondjuk a nagyon meggazdagodást meg lehet oldani egyszerű adóztatással is. Vagy egy org-od amiben rengeteg tag és hajó van? Társasági luxusadó azt kész. Valamiből az UEE Bengálokat is fenn kell tartani. Ha sok kis cégre aprózod el akkor meg arra kell kivetni valamit.
Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA
-
mrfire
őstag
válasz TESCO-Zsömle #17527 üzenetére
(#17524) torz on borz
"De pont azt írtam hogy mondásuk szerint bizonyos helyeken nem lesz több instance csak egy."(#17527) TESCO-Zsömle
"Ez a PvP/PvE csúszkára vonatkozott. Adott területeken adott számú fix/minimum instance lesz. Minden más a játékosok számától függ majd."Ez a fix 1 instance a bolygók blokád alá vételénél jött szóba (is), és ott nem említi, hogy mi van, ha 50 embernél több akar belépni. Én így fordítottam le ezt a részt:
"Lesz pár hely, ami körül csak egy pálya van, így ha itt teszitek meg ezt, és megsemmisítitek az összes szállítóhajót, akkor annak hatása lehet, de elképzelhető, hogy egy-két hajó így is átjut, esetleg egy másik megnyitott térben az NPC-k számára."[ Szerkesztve ]
-
Szőrös
veterán
válasz TESCO-Zsömle #17527 üzenetére
Külső , nem biztonságos rendszerekben nem lesz pve/pvp csúszka. Az ilyen rendszerekben lévő bolygókra mondta hogy azok körül nem lesz több instance.
Elvileg.
No de jön a kérdés hogy mi van akkor ha vkik ezt blobolják ,azaz egy adott org bemegy ?
Mégiscsak nyílik másik instance ? Vagy lockolva lesz aztán szevasz ?https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Diopapa
addikt
válasz Szőrös #17524 üzenetére
"Ha így van akkor ott úgy blobolsz ahogy akarsz. Nem ?"
Nem
@(#17526) Raulblanco: 7 évig játszottam. PVP terén van az EVE és van minden más. Hihetetlen adrenalin löketet képes adni, mivel elbukatod a hajódat, több hónapnyi munkádat pillanatok alatt. A trade itt nem csak annyi, hogy vegyél itt add el ott. Mivel a piacon is csak a többi player által kínált portéka van, tényleg kell ferengi vér, ha valaki jól akarja csinálni. Kevesen tudják igazán jól, de ők gennyesre keresik magukat. Én inkább csak lövöldöztem. A small scale pvp nagyon élvezetes, de sajnos évekkel ezelőtt rálépett a CCP egy olyan útra ami nekem nagyon nem tetszett, szóval léptem. Mindenesetre az mmo-k közül kiemelkedik mindenféle szempontból. Szerintem a Star Citizen theme parkosabb lesz annál.
@ Szőrös: "No de jön a kérdés hogy mi van akkor ha vkik ezt blobolják ,azaz egy adott org bemegy ?
Mégiscsak nyílik másik instance ? Vagy lockolva lesz aztán szevasz ?"Te is tudod, hogy egyik sem opció. Bár EVE-ben megcsinála a goon nem egyszer, hogy telerakta rifteres pilótákkal a naprendszert, hogy a támadó haderő ne tudjon bejönni a lagtól...
[ Szerkesztve ]
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
veterán
annyira gondolkozok egy x52-őn (meg néha egy x52 pro-n), hogy most majdnem berendeltem egy x55-öt (pár ezerrel lenne csak az x52 pro felett árban). Aztán úgy döntöttem, ez már sok lesz, úgyhogy félretettem egy adag pénzmagot köv hónapra, aztán majd meglátjuk (bár erősen vissza kellene fognom magam, elvégre csak az ED és az SC miatt venném )
btw van valakinek tapasztalata az x52 és pro közötti különbségekben? (mármint azt értem hogy dual spring meg hasonló, de tényleg mennyit számít összességében a különbség ha mindent figyelembe veszünk?)
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
77.PX_Drebil
aktív tag
Hát igen azért más az EVE és mondjuk más a WarThunder az SC nek valahova a kettő közé kellene belőnie magát. Gondoljatok bele 50 hongkongi meg 40 sanghaji repül 20 ausztrál meg 50 norvég ellen egy amcsi szerveren szimulációt.(és ezt lehet szorozgatni akár tízzel is) CR is szeretné elkerülni azt, hogy olyan hajót kergess mai már rég felrobbant, vagy fogalmad se legyen arról miért kerültél hirtelen egy kórterembe. Lehet lesz értelme némi korlátozásnak főleg eleinte. Nem akarok senkit azzal untatni, hogy a csoportos szimuláció milyen és mennyi adatforgalmat igényel letöltés/feltöltés terén is. Valószínűleg vannak itt páran akik jobban is értenek ehhez mint én. De az IL2 es időkből vannak tapasztalataim, hogy akár 20 ember is milyen laggolást tud generálni egy szimulátorban.
Üdv Drebil
"A természet míndíg a rejtett hibák pártján áll!" folyomány: Természet ősanyánk egy ócska KxxxA! (Murphy)
-
Volfram42
senior tag
válasz GypsFulvus2 #17537 üzenetére
Valami haszna legyen már neki.
Menthirist: Nekem csak pro van, de teljesen meg vagyok vele elégedve. Előtte egy evo cyborgom volt, azzal se volt gondom. Még meg is van, gondolkodom is rajta, hogy az RSI hajókhoz mind a két kart fel lehetne használni. Immersion címén. (Nekem mákom volt, mert 40k pénzért hozzájutottam a prohoz+mellé még egy pedált is kaptam.)
77.PX_Drebil: Wt-ben kétfedeles Szu vs. Japán event van. Ts-en vagyok. Hátha megjönne a kedved, ha más nem akkor dumálni.
[ Szerkesztve ]
Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA
-
veterán
válasz Volfram42 #17538 üzenetére
hát igen, de most elkezdtem olvasgatni arról, hogy milyen is lesz a radeon 390X várhatóan lehet hogy marad a hotas x a félretett pénz pedig gyűlik a karira (nem hinném hogy 180k alatt lesz majd az ára). Az meg nem jön össze egy hónap alatt (legalábbis ha nem akarok a megtakarításaimhoz nyúlni)
de valami kelleni fog az oculus rift alá
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
GypsFulvus2
őstag
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Volfram42
senior tag
válasz GypsFulvus2 #17540 üzenetére
Baba lett köszike.
Say NO to Vertical Videos: https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA&index=8&list=FLEm9KqcrDBe77hxufpcW_EA
-
mrfire
őstag
10 for the Chairman - 44. rész
És most hogy végre van szabadidőm belevetem magam GypsFulvus két új írásába. Köszönet érte!
-
addikt
válasz mrfire #17513 üzenetére
az idő azért nem befolyásolja az árat (vagyis nem közvetlenül) mert nem tudni, nem tudni, hogy épp honnan, vagy hova utazik az árú amit ott veszel/eladsz. ha valahol 10 kreditért vesznek egy zsák krumplit, akkor akkor is 10 kredit lesz a vételára, ha a szomszéd faluból hoztad, meg akkor is, ha a szomszéd naprendszerből. ha esetleg az egész naprendszerben nincs krumpli, akkor persze mindenhonnan sokáig tart krumplit hozni, de ez meg tökéletesen kifejeződik abban, hogy a kínálat kicsi lesz, ezért a (tf. állandó) kurmpli kereslet felnyomja az árakat.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
mrfire
őstag
Nem feltétlenül lesz kicsi a krimpli kínálat attól mert messzebbről kell hozni. Indulhatnak sűrűbben a hajók távolabbra, ha jobban megérné nekik fognak is. Csak a kereskedők nem lesznek hajlandóak olcsón adni, mert több melójukba kerül odavinni és több üzemanyagba. És valójában a krumpli kereslet fog előbb csökkenni, aztán ha rájönnek az eladók, hogy senkinek nincs pénze a drága krumplira, mert a lakosok inkább halat esznek, amit helyben tudnak fogni, akkor a kereskedők sem fognak arra vinni sok krumplit, csak annyit amennyit a módosabbak igényelnek és megvesznek magas áron.
De az egésznek az a lényege, hogy tökmindegy mit szállítasz milyen messzire, ha a rendszer már beállt egy szintre, akkor mindig úgy fog kijönni a végeredmény, hogy a kereskedő megkapja a maga pénzét. Ahol ingadozás lép fel valamiért, változás van ott fog nagy hasznot csinálni az aki először lép, aki szemfülesebb. De idővel ezek a kapuk is bezárulnak és a jó üzletek már nem lesznek olyan jó üzletek, ha mások is rájönnek, hogy abban van a nagy pénz.
Na persze én egy egyszerű példából indultam ki, az időtényező boncolgatásánál. Aki olyan hülye, hogy a világ végéről akar krumplit eladni annak aki a szomszédból is tud venni az megérdemli. Persze ha a világ végén a krumpli 10-ed annyiba kerül, mert van ott egy bolygó, ami extrém mód alkalmas a krumplitermesztésre, akkor megéri azt is csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
Topikgazda
válasz TESCO-Zsömle #17544 üzenetére
Ezt mondta ő is, hogy a kereslet a mérvadó... értelemszerűen ha előtted valaki már feltöltötte a krumpliraktárat, akkor nem fognak már tőled venni olyan áron mint előtte több heti koplalás után...
nagy ügy, lehúzol egy rakéta árát aztán kilövöd a raktárukat
-
addikt
válasz TESCO-Zsömle #17544 üzenetére
tehát megint csak nem az idő befolyásolja az árat, hanem a kereslet-kínálat, ami a Te példádban átmenetileg nagyon felborul, feltéve, ha a jószág nem tartalékolható, és/vagy a készlettartás költsége nagyon magas.
ellenben a Te profitodat befolyásolja, hogy mennyi idő alatt kapod meg az eladás/vétel közötti árrést. (arról nem is beszélve, hogy minél hosszabb az út annál nagyobb a kockázatod, nem csak támadás miatt, de amiatt is, hogy időközben befut valaki).
lehet nem érthető, hogy miért teszek különbséget. szal írok egy példát:
tegyük fel Tied egy üzemanyagfinomító, nyers gázokat veszel, üzemanyagot adsz el. az üzemanyag eladási árat csak az fogja meghatározni, hogy ott helyben hányan akarnak tankolni és hányan árulnak. a gáz vételi árakat az szabja meg, hogy Neked mennyi tartalékod van és milyen könnyen tudsz venni. Téged csak ezek a tényezők érintenek közvetlenül. (persze közvetetten a keresletben benne van az, hogy aki nem nálad vesz az azt fogja mérlegelni, hogy mennyibe kerül neki a szomszéd bolygóig elmenni az olcsóbb üzemanyagért)
ellenben ha üzemanyag szállító vagy, akkor három dolog érint közvetlenül, mennyiért veszed, mennyiért adod el, és mennyi idő telik a kettő között, azaz adott időegység alatt mennyi profit marad nálad.
természetesen ha elővesszük az alternatíva költség fogalmát, akkor igazából az időt a vételárhoz kéne hozzáadni, mint kiadást, de talán egyszerűbb ezt kihagyni a játék szintjén, mert különben egészen más dolgokat is figyelembe lehetne venni.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
vaakuum
addikt
válasz Menthirist #17534 üzenetére
A sima 52-es elég laza, én be is készítettem magamnak egy másik rugót annó, hogy majd rárakom. Ha megdöntöd a talapzatát, a bot elbillen, lóg.
Én már a mágneseket is kinéztem, hogy azokat is upgradelem benne.
Összességében jó lehet, de nekem nem tetszett a gázkar, valamiért nem jött be, hogy tologatni kell.
Most azt gondolom, hogy egy profi dupla joy-os megoldással jobban érezném magam. (Ahol én dönthetem el, hogy melyik botra és melyik mozgásra mit rakok.)"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
addikt
válasz mrfire #17545 üzenetére
inkább külön válaszolok. bár az előző hsz-em ide is vonatkozik.
"ha a rendszer már beállt egy szintre, akkor mindig úgy fog kijönni a végeredmény"
lokális szintbeállások átmenetileg lehetnek, de alapvetően a PU piaca roppant dinamikus lesz (legalábbis, ha jól van felhúzva a gazdaság), a folyamatos összecsapások, innováció (új fegyverek, új hajók), új felfedezések (jump point-ok megszűnése, elpusztítása, bolygók felfedezése, elpusztítása) org-ok felbomlása, új org-ok születése folyamatosan cibálni fogja az egyensúlyt. persze az se jó, ha naponta alapvetően felborul minden, mert akkor nem lehet tervezni és nem érdemes semmibe beruházni (khm. pl. mikor keleteurópai országokban évente drasztikusan változik az adózás, vagy a GTK....), de pl. a kiskirályok ellen is jó, ha egy jól bejáratot és bevédett útvonal másodlagossá válik egy új ugrópont felfedezésével, vagy egy bolygó UUE alá vonásával, esetleg ellehetetlenedik a Vandul portyázások miatt.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
veterán
válasz vaakuum #17548 üzenetére
nekem a dupla joy egész biztosan nem pálya, nekem kell egy gázkar az x52-es gázkara nekem szimpi (a pro-é méginkább, de elég borsos a felár a normálhoz képest), és egy csomó modot láttam x52-re. az x55-höz viszont adnak többféle rugót is... 28k lenne az x52, 45-47k a pro és 51k az x55 (amit én találtam)
de mindegy, mert ha feb-márc környékén jön a 390X, addigra össze kell szednem vagy 180k-t Az x55 meg majd jön később, ha már jobban igénylem a joy-t (most csak a szemem és a szívem kívánja )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen