-
IT café
Sorozatokkal kapcsolatos gyakori kérdések és alapvető tudnivalók.
Mi az a "SPOILER", miért van szükség a spoiler jelzésre / formázásra (spoiler gombra)?
Spoilernek számít a cselekmény részleteinek vagy egészének a leírása. Különösen fontos a spoiler jelzés, ha valami váratlan, megdöbbentő fordulatot, eseményt stb. írunk/lövünk le (például: XY szereplő meghalt), mert nem szeretnénk elrontani mások szórakozását.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miklós315
aktív tag
Station Eleven (Tizenegyes állomás)
Túlértékelt, csalódást keltő középszer.
Az írás szörnyen elnagyolt: aránytalan és hangsúlytalan (sztori, karakterek, szövegkönyv), semmi eredetit nem tartalmaz, témák tömegét hagyja parlagon heverni, hogy inkább a semmivel múlassa a játékidőt, végül ordítóan szájbarágós.
A cast kirívóan kvóta-checklist, de ez a kisebbik hiba, az írás mellett eltörpül, mindazonáltal minden együtt az 'aktuális', 'felejthető', 'nem időtálló' minőséget határozza meg.
Az alapul szolgáló könyvről is megosztó véleményekbe futottam: vagy istenítik vagy silányozzák. Nem tudom, mennyire tértek el a könyvtől/követték hűen a könyvet, de nálam a sorozat az utóbbi felé billent.Spoileresen...
Karakterek.
Az "érzelmi zsarolás"-ra alapul MINDEN karakter. Nincs kibontva, elmélyítve, csak egy érzelemfűtött mozzanat által meghatározott, együttérzést kikényszerítő képként scikkelték fel az összes karaktert. A múltjuk (kb. körül) és jelenük (kb.zéró nap képest) önmagába záródó, levegőben lógó, következetlen vicc. Egymáshoz való viszonyulásaik, a történetív egy átlagos szappanopera ívével jellemezhető: akinek, amikor akivel kell, találkozik, és különösebb mélység nélkül tovább is lendül a történet.20 év múlva a zéró naphoz
Pl.Tyler. Elvált az anyja, így alig ismeri az apját, aki szerette, de nem volt mellette eleget, majd miután meg is halt / és beütött a kataklizma is, egy durcás szociopataként vinnyog kb. 10 évesen, majd megrendezi a saját halálát, hogy eltűnjön (10 évesen, egyedül, minden tudás/készség nélkül - és persze túlél), hogy aztán 20 év múlva egy öngyilkos gyerekszekta élén lássuk újra, aki szóban, közvetlenül megfenyegeti a másik főszereplőt, Kirstent ("elpusztítom a Szimfóniát"), aki véletlenül egyedül őt nem tudja megölni (lol), majd egyrészt végig azzal áltatnak, hogy "meg fog halni/haldoklik", de nem (a terminátor is megirigyelné, lol), másrészt elhangzik, hogy "10 éve védi a Szimfóniát" (wtf??), majd ennyiben marad ez a szál is, és hipp-hopp, reptéri békülés anyucival, és mindenki szétszéled...Happy End.
Pl.Kirsten. Kb. 9 éves, magára marad a kataklizma beütésekor, de egy eléggé tesze-tosza, mégis mindenhez értő, gazdag felnőtt (10ezer dolcsit költ a boltban, később vadászik, húst kezel, 'orvos' is lesz, bár sosem tudjuk meg, hogyan, mert csak a nem-orvosi etapot látjuk a "kórházban") társaságában éldegél kb. 1 évet, majd szétválnak, egyedül reked, túlél, majd a mozgó színtársulatnál köt ki, és nő fel, de úgy hivatkozik magára, mint Rambóra ("én magam is veszélyes voltam"... az oké, hogy látjuk 9 évesen vadászni, csapdát állítani, meg kést dobálni, de 20 évvel később egy terminátorként küzd...egyedül a színész-csapatból), amúgy meg veszteség-nosztalgia a köbön (nyilván gyászol, mégis "az élet megy tovább" szindróma), de ennyi. Semmit nem tudunk meg róla. Színész-Rambó. És vége a sorozatnak, Happy End.
Pl.Carl. Valaha színész volt, de már CEO-tanácsadó, meleg, majd a reptér tirumvirátusának dominánsa. Happy End, vége a sorozatnak.
Üres klisé-héj minden főbb szereplő, a mellékszereplőkről pedig még ennyit sem tudunk meg. Nem kerülnek közel, mert ismeretlen-érdektelen senkik. Mind.Prófécia.
Miranda saját gyerekkori traumáját kiírja magából egy képregénybe, amely egy-egy példánya Tylerhez és Kirstenhez is kerül. Kirsten állandóan olvassa, de nem merül föl semmilyen következmény. Tyler viszont megvalósítaná a benne foglaltakat ("vesszen a múlt", "vízalattiak"), csak épp miért is? Sosem tudjuk meg, mert sosem merül fel tisztázandó kérdésként. Végül, mintha mi sem történt volna, mindenki elsétál a naplementébe... Pedig érdekes kérdéskör, hogy az elég idősek még emlékezhetnek, és akár átmenthetik a múlt civilizációját, az ifjak számára viszont a 'jelen' lesz a természetes szocializációs közeg, ha úgy tetszik, nincs hiányérzetük a múlt felé. Ez minden posztapokaliptikus setup esetén adott probléma- és feszültségforrás. Itt szlogenként el-elhangzik a képviselt álláspont, de egy érdemi vita a miértekről, motivációkról, stb. (érvek!!) nem zajlik le sem csoporton belül, sem csoportok között. Amikor kibontakozhatna, akkor egy-egy mondattal állást foglal egyik-másik épp színen lévő szereplő, és kész is. A társadalomfilozófia tehát hiányzik a sorozatból. Teljesen úgy lengi be a szériát a 'prófécia' köde, mint a Trónok harcában az Éjkirály: beváltatlan ígéretként, impotens blöffként fedi be a sekélyes szappanoperát. Füst láng nélkül. Sztorivezetés.
Az idősíkok közti össze-vissza ugrálás nettó modorosság, amivel többnek akar látszani, mint ami valójában. Tartalom, mélység tekintetében igen csekély, és a lehetséges csavarokkal, rejtélyekkel is hanyag slendriánsággal bánik a sorozat (pl. a 'próféta' korai leleplezése, a 'prófécia' ismert volta és jelentéktelensége), ezért semmi nem indokolja, hogy ne lineárisan haladjon a történet. A Shakespeare-hivatkozás szájbarágós giccsként telepszik rá a semmi eredetiséget nem felmutató történetre (családi dráma, vö. Hamlet). Hovatovább hazug is, hiszen Tyler, az anyja, az apja, végül Carl teljesen más szintű dinamikában vannak: se hatalom, sem kisemmizés, sem szerelmi háromszög, csupán egy ócska házasság világvége idején + egy meleg ismerős. Végül telis-tele van jótékonyan átugrott kérdésekkel (pl. hogyan élnek túl a gyerekek egyedül), ami apró gond, hiszen lehetne máshol a hangsúly, csak épp nincs hangsúly..., továbbá teljesen irreális forgatókönyv-megkívánta helyzetekkel (pl. a reptér vagy a szingapúri szálloda sem tör ki pánikban, mindenki halál nyugodt mindenhol..., de az apartmanház recepciósa is a pultra hajolva fagyott meg/halt éhen...??). Fércmű. Jó hosszúra sikerült (szerettem volna "érvelve anyázni"), rövidre is zárom: egy B-kategóriás női ponyva szintjét nyújtó blöff.
Mondjuk imdb 7.6; sokak szerint egy sorozat 8.0 alatt óvatosan közelítendő. A részletesebb ajánlások viszont nagyon pozitívak, ezért a kelleténél nagyobb csalódást keltett. Kár érte."Szerintem."
Új hozzászólás Aktív témák
● a spoiler formázás a topikban elérhető. A használatával kapcsolatban olvasd el a téma összefoglalót az oldal tetején!
● Ha spoilert észleltek egy hozzászólásban, akkor a moderátoroknak tudjátok jelezni a modkerben. Linkeljétek be a problémás hozzászólást és írjátok le, mit kellene spoilerbe tenniük.
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- TCL LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Olimpia: az AI majd törli a sértő bejegyzéseket
- Kerékpársportok
- Automata kávégépek
- Politika
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Motoros topic
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...