- Synology NAS
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- DIGI internet
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Programozás topic
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Ilyen alapon nincs igény a 200/2 135/1.8 105/1.4 85/1.2 stb. objektívekre sem, a mélységélesség közelebbi távolságoknál ezeknél se több. Ugyanez igaz a középformátumú gépekre is.
Ha a Leica el tud adni 10000 euróért egy 50/0.95-öt manuális fókusszal (ami már éppen 10 éves) akkor egy vélhetően jobban korrigált autófókuszos objektívnek is lesz piaca, bármennyibe is kerül.
De a főcímekben is jól mutat a valaha gyártott leggyorsabb AF-es objektív.
Mindenesetre tény, hogy nem a nagy tömegeket célozzák ezek az új kamerák.Ha a 200D utódja a tükör és apró optikai kereső és helyett kap egy elektronikus keresőt, az állhat ehhez a "tömeg-mirrorless" géphez a legközelebb. Nem a legkisebb (és nem is arányos), de ténylegesen vannak hozzá jó árú objektívek és adapter sem kell (meg jó eséllyel már most is ilyen vázat használnak, csak ugye tükörrel) de egyelőre jövedelmezőbb nekik kb. négyféle belépő modellt, meg EF-M adaptereket elsózni.
-
Ixion77
őstag
A mélységélesség nem csak blende, hanem távolság kérdése is. Pl. előadás fotózáshoz egy obi sose lehet túl gyors: A színpad aránylag messze van, viszont óriási a kontraszt, ezért kell az alacsony ISO. Ugyanakkor sötét is van, ráadásul a szereplők mozognak, ezért kell a rövid záridő. A kompomisszum enyhítése csak a lehető leggyorsabb obival lehetséges. Ez nem feltétlen csak egy professzionális fotózáson érvényes, hanem egy pl. egy iskolai előadáson is.
Azért is menni kell a kis, fényerős fixek felé a nagy gyártóknak, mert a mobiltelefonok ütemesen zabálják fel a piac másik végét: kültéren, napfényben lassan már bármi tud olyan fotót készíteni ami az átlagembernek megfelel. Beltéren gyengék, ezért fizetőképes nyugati emberünk vesz egy MFT gépet. Rájön, hogy azzal se sokkal jobb a fotó, ezért vesz egy FF-t kitobival. Az eredmény továbbra sem elég jó, ezért bemegy hogy adjanak neki végre valamit, amivel a pubban is jó fotó készül. Na ekkor húzza elő az eladó az új Nikont az f0.95 obival... 100000$ éves keresetű emberünk meg pont lesz*ja hogy 4000$-ba kerül. Főleg mivel 10 év múlva is ér $3000-t, szóval a TCO számára elhanyagolható.
Szerintem lesz piaca ennek az obinak, és egyelőre úgy néz ki hogy a Nikon nagyon jól navigál. Mindez a Sonysoknak is jó, mert a verseny miatt végre a natív obik ára is nyomás alá kerül."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
80hun
addikt
-
p_adam
addikt
válasz Ixion77 #19502 üzenetére
A mai szenzoroknál ez már korántsem jelent olyan sokat, főleg ha vannak kifejezetten magas ISO-ra optimalizált szenzorok, amik feláldozzák érte az alacsony ISO-t (mint pl. a Nikon D5)
Kinézetre viszont van különbség, meg ahogy írtam, sajtóanyagba tökéletes.
De nem ez az objektív lesz a koncertfotósok fő fegyvere (mikor értelmesebb dolgokra is költhetnek), persze ettől még lehet használni, mint pl itt, de ahogy írtam az M9 óta (ami azért még mindig nem a legrosszabb gép kevés fényben) óriási ugrások történtek a szenzorok tekintetében, tehát csakis ezért már nem kell ilyen extrém fényerő. -
.mf
veterán
"milyen lesz a kép 0.95-ön?"
FYI: az első 50 f0.95-öst a Canon adta ki 1961-ben. Azóta vagy fél tucat más gyártó is készített. Tehát nem "lesz", hanem már most is megnézheted
Kapható natív FE 50 f0.95-ös obi is, igaz manuál-fókuszos, a Mitakon Dark Knight. Pár review link, képekkel: PillipReeve Fstoppers SteveHuffKonyi: "Ja, elég jól tolták a bullshitet magukra húzzák a figyelmet, majd a videóban már f1.2 lett belőle."
Lett belőle, 1977-ben A videó elején az eredeti 1977-ben megjelent 58 f1.2-es Noct-Nikkor szerepel. Az f0.95 ettől még persze csak spekuláció, lehet, hogy végül csak f1 vagy az eredetihez hasonlóan f1.2 lesz. (De azon se lepődnék meg, ha a képköre a 44×33-at is kirajzolná, lévén a Z-mountba akár akkora szenzor is beférne...)
Ixion: "Számomra a statikus dolgok nem igazán érdekesek: bármiről van az enyémnél sokkal jobb fotó a neten. Feleslegesnek érzem a milliomodik képet megcsinálni a parlamentről."
Maga a Parlament (vagy más statikus tereptárgy) csak egy része a képnek; más szög, fényviszonyok, egy látványos napkelte / naplemente és máris más lesz a kép...
(Igaz a pár-kattintásos sky replacerek terjedésével már ezt is ostromolják a fotelhuszár niemandok...)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
Jóvanna, fene gondolt bele, ez kb olyan nekem, mintha a Sony az A9-et egy valami ős-Konica obival promózná… Kaptuk volna a magunkét itt érte, tekerjük a vázakat a vázainkra, #merasonyranincsobi
(#19506) gprspeter
Nem. A házba még hunyorítva talán, de az ég az nem is ég, az egy night klub mennyezete tedivel letolva lila csillámlós festékkel. -
Ixion77
őstag
Pletyka Photokina bejelentés:
Sony 24mm F/1.4 GM FE
Sony 135mm F/1.8 GM FE"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
konyi79
addikt
válasz gprspeter #19510 üzenetére
Nem a kompozícióra írtam. Szerintem a RAW bütykölés nem mobilra való. Egy akármilyen snapseed effekt skin vagy bármi nem lesz egy szelektív zajszűrés, nem tudod rétegenként külön kezelni az eget, a lombot, a házat stb.
Hasonló képeknél én a WB-t pl külön állítom az égre, az legyen szép fekte v mélykék. Ha a hát egy rétegen van, nagyon elmegy.[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz p_adam #19504 üzenetére
Épp most futottam bele egy koncertképbe ami A9 + Samyang F1.4-el készült. Ezen a képen is látszik hogy ilyen körülmények közt igencsak fel kell kell nyomni az ISO-t ahhoz hogy értékelhető képet kapj. Oda, ahol már minden stop sokat számít. A D5 semmivel sem különb e tekintetben az A9-nél vagy az A73-nál. 1600 felett minden egyes lépés egy EV veszteség a dinamikából.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
p_adam
addikt
válasz Ixion77 #19514 üzenetére
Nem jeleníti meg a képet.
Ez csak egyfajta mérés, ez a mérései pl. nem ezt mutatják. De egyébként sem mondanak semmit ezek a arról, ahogy a file-ok ténylegesen kinéznek (és ebben egyesek szerint a Nikon tűnik jobbnak)
Vagy pl. a 20fps segítségével lehet "csalni" a záridővel, jó eséllyel lassabb záridőnél is lehet olyan kép, ami nem mozdul be (vagy egyáltalán fókuszban van).
Amikor még gyatrának volt mondható az ISO akkor is tudtak használható képeket készíteni, pl. sportfotóknál vannak gyengén bevilágított pályák a 300mm vagy afeletti teleobjektívek abszolút max. fényereje f2.8 a záridő 1/1000 körüli és mégis születtek használható fotók.
Ahogy írtam nem teljesen felesleges, de a mai szenzorokkal már egyáltalán nem ez az egyetlen lehetőség mint anno a filmes korszakban, bár a videók alapján a reklámanyag erre fog épülni a kinézet mellett, amit viszont nem igazán lehet reprodukálni.Jah és egyébként amennyi üvegen át jut majd el a szenzorhoz, az már nem egyáltalán nem is lesz T0.95 és csak a közepén lesz 'világos', bár ez is hozzáad a karakteréhez
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz Ixion77 #19514 üzenetére
Mondjuk ahol kevés a fény ott a dinamikatartomány sem nagy. Persze lehetnek kivételek, de az ritkább.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Zaji
őstag
Sziasztok,
A6000 géphez néztem ki egy ilyen tokot. Érdemes ezzel próbálkozni vagy milyen lenne hozzá javasolt?
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Elmúlt három nap madár lesből fotózás volt a program. Ma reggel is oda tartottunk, de találkoztunk özzel így meg akartunk állni a vadasz lesnél egy órára hátha lesz kapás na ennek a megállónál a vége kórház lett. Lodarazs fészek volt a magaslesben. Fotós barátom sarok törést szenvedett, mert menekülés közben leesett a létráról. És kapott kb 15 db lodarazs csípést. Én megúsztam 3!csipessel, kocsihoz gyorsan el, odalltam a susnyáson át, és ki a Köves útig ahol már jöttek a mentők. Így ma se őzek, se Madaras fotó nem készült.
Csak azért osztom meg, hogyha ti is járatok ilyen vadasz les fele, akkor nagyon óvatosan.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
válasz Ed Parker #19525 üzenetére
Falun nevelkedtem, így megismerem a normál és a lódarazsat. Sajnos ezek bizony nem a hagyományos kis centis sárga-fekete darazsak voltak. Három csípéssel is mindjárt kaptam két injekciót a kórházban, igaz nekem a fájdalmon, és az ijedségen kívül más tünetem nem volt.
Reggel 6 előtt történt az incidens, és nagyjából délután 4 fele múlt el a fájdalom a csípés helyén.Hogy legyen kis On is: tamron 150-600, Canon 70-200/f4, tamron 24-70/f2.8, tamron 90/f28 macro obikat kipróbáltam mc11-el a hétvégén.
150-600 az elég felejtős 300mm felett af-c ben mindenképp, és videóban is. af-s esetén egész használható.
90-es nagyon nehezen fókuszált, viszont a 24-70 és a 70-200 az nagyon pöpecül ment.
Eye-AF egyik esetében se használható viszont.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Predator2
addikt
Helló
Remélem jó helyre írok. Vásároltam egy ilyen fényképezőgépet: [kép]
Sony ILCE-7K
Milyen memóriakártyát vegyek hozz, amivel kitudom használni a gépben rejlő lehetőségeket és még emberi árban van. Canon G12-es volt az előző gépem, ez nekem egy elég nagy ugrás. Ha butaságokat írok, nézzétek el nekem.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
konyi79
addikt
válasz Predator2 #19529 üzenetére
A váz kb 35MB/s írási sebességre képes, a videóhoz is csak Cl10 annak még a minimum követelmény. Viszont ha időtálló kártyát akarsz, meg később megúszni a kompatibilitási gondokat, érdemes egy UHS-II minimum 64GB-ost. Így ha gépből kivéve mented le a képeket és tudja az olvasód lényegesen gyorsabb lehet a művelet.
-
Ixion77
őstag
válasz konyi79 #19530 üzenetére
Csak hogy legyen alternatív vélemény is:
Az UHS-II kártyák közül az ADATA a legolcsóbb, amiből egy 64Gb-os 27eFt, egy 128Gb-os 60eFt. Átvitele a mai legjobb Sony vázakon 120-140MBps.
Egy jó UHS-I kártyából egy 128Gb-os 15-20eFt. Átvitele kb. 70-80MBps. Még mindig több mint duplája mint a vázad maximum sebessége, és a későbbiekben is bőven elég. Árban viszont harmada-negyede. Szerintem ezt érdemes venni. A memóriakártyák ára évről-évre esik, így mire majd vázat váltasz, a különbségből fogsz tudni venni UHS-II kártyát ha még mindig szükségét érzed. Jobb UHS-I kártyák: Kingston Canvas React 100/80, Sandisk Extreme Pro U3 95, Sandisk Extreme 90 U3 V30."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ed Parker
nagyúr
válasz kovsol #19527 üzenetére
Én hiszek neked, csak a cikkben leírtak és a 15csípésen morfondíroztam.
Ennek a 70-200/4 nek mennyi értelme van adapterrel, a Sony-nak van erre nativ obija.
Árban gondolom nagyjából ugyanott vannak, a Canon képminőségét ismerem, nagyon szerettem.
Vagy gyengébb a Sony hogy érdemes inkább ezt a megoldást választani nativ helyett? -
-
PNP
őstag
Elég jó áron van most a Laowa 9mm f/2.8 Zero-D, ha valakit gondolkozott rajta.
-
PuMbA
titán
válasz konyi79 #19536 üzenetére
Ez igaz, mert tényleg ki lehet emelni egy fanboy csatában, hogy a Sony 70-200-asa rosszabb, mint a Canoné
Ha elolvasod az egész cikket, akkor pedig ez van a Nikonos bekezdés alatt, hogy ők jobban bírják ezeket a dolgokat, hogy nem az ő obijuk nyer :
"This really isn’t Fanboy fodder; Nikon shooters seem to be pretty logical about things and don’t take it as a personal affront to their ideology when one of their lenses isn’t the-best-ever-MTF"
Én csak tényként közöltem, ugyanis pont e kettő között vacilált Ed Parker és ha a Sony-t veszi, akkor rosszabb képminőséget kap, mint a Canontól, de talán néhány dolgot meg nyerhet a natív Sony obival, amiről én nem tudok semmit.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A képminőség szempontjából többet számít, hogy melyikkel lesz több minden fókuszban, valószínűsíthető, hogy a gyárival. Ezen kívül könnyebb (+adapter nélkül jobb súlyeloszlású) és a dupla stabilizálás is megy rajta. Jelen esetben semmi értelme annak a párosításnak, mivel nem olcsóbb, mint a Sony objektív.
Ez már az a kategória amikor lehet a görbéket bogarászni, de a gyakorlat vajmi keveset mutat belőle.
A 70-200 2.8 GM pl. a méréseken optikailag igen jó, viszont használni a jelenlegi Sony vázakon nem olyan nagy élmény, ehhez képest a 'valós' különbség eléggé kicsinek mondható (bár a gyakorlatban a dupla fényerő itt tényleg hasznos)
Tényleg léteznének olyan emberek, akik pl. azért használnának Nikon kamerákat, mert jelenleg az ő 70-200/2.8-uk 5-10%-al élesebb (drágább), mint a konkurencia? -
derrik
őstag
Most még apsc-n használok egy Sigma 30mm f1.4 dc dn objektívet. Tervezek FF-re váltani.
Nem igazán vagyok megelégedve ezzel az objektívvel. Éles. Ennyi. Viszont nehéz és nincs is igazi háttérmosása.
Sony Sonnar T* FE 35mm f/2.8 ZA vagy Sony Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA gondoltam lecserélni.
Mi szól mellette és ellene? -
p_adam
addikt
válasz derrik #19540 üzenetére
A 24mm 1.8 nem full-frame objektív (amelyek jelölése FE)
Talán a Sony 50mm f1.8 FE ami közel áll ehhez, bár a fókuszmotorja nem valami jó, vagy a Zeiss 55mm f1.8 FE ami elég jól mos, de elég drága vagy a Samyang 50mm f1.4 FE ami nagyobb és nehéz, meg persze vannak a manuális filmes adapteres opciók. -
m3ss
veterán
canon 70-200 f4L-t nem probalt vki mc11-en? erdekelne mennyire fokuszal jol. 70-200 2.8 is II pl nem volt vmi meggyozo a7II-on. sokat mellelott tobbi canonhoz kepest.
hetvegen kiprobaltam videos kollega 18 batisat, hat nagyon jo az az uveg. elekepesztoen gyorsan fokuszal, lehet az 55-nel is jobban harap. nem torzit, kicsi, konnyu, jo a fogasa...csak tul draga
egy kis 85 batis vs sony bokeh teszt? 1 2 3 4 nem vmi tudomanyos, csak kezbol 2 gyors katt. jo ez a sony 85-os. batis kontrasztja jobb. kb ugyanolyan jol harapnak sotetben.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Diablo IV
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- Philips LCD és LED TV-k
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen