- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Windows 11
- Milyen NAS-t vegyek?
- VPN topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Crypto Trade
- Debian GNU/Linux
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dkess
őstag
A hibriddel az a gond, hogy onnantól, hogy megkaptad az üzemagyagkártyádat az az autó az életben nem fog látni elektromos töltőt. Innentől kezdve az az autó átalakul egy olyan belsőégésűvé, mely fölöslegesen cipeli magával állandóan az elektromos meghajtáshoz kapcsolódó részeket (OK, persze valamennyi visszatöltés, de ...).
-
Reggie0
félisten
Hat igen, a Napbol kap a Fold 56TW-t(minusz a reflexiok a felhokrol, legkorrol, a felszinen inkabb 50 korul van a valos ertek), a Foldon meg mar most 2TW-t megtermelunk. Hamarosan nem hogy az eredeti szintre kene az uveghazhatasu gazokat csokkenteni, hanem az ala kene menni, hogy el tudjuk sugarozni a hot az urbe.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
Ez nem agymosás kérdése. Azért tolják most a hibridet, mert az akkuval működő elektromos autók nem az igaziak. Vannak gondok vele, mind hatótávban, mind töltés kérdésében, ahogy írtad. De az elektromos autó nem feltétlenül azt jelenti, amit most elektromosnak nevezel, hogy konnektor -> akku -> villanymotor. Készülnek az alternatív energiatárolási módszerek, csak abból még nincs tömegtermék.
Ne érts félre, jó dolog a hibrid, ha most lenne pénzem autót cserélni, én is azt vennék. De 5-10 év múlva már biztos, hogy más lesz a helyzet. -
Pingüino
senior tag
Huhh...
Szerintem járd körbe kicsit a témát, mielőtt ilyeneket leírsz.
Az a baj a belsőégésű motorral, hogy egy szűk fordulatszámtartományban hatékony, ahol leadja a maximális nyomatékát. Alul és fölül iszonyat sokat romlik a hatékonysága, ezzel pedig nő a fogyasztása, és a CO2 kibocsátása is. A villanymotor pedig pont ezen segít. Elinduláskor és gyorsításkor, mikor erőlködik az autó, mert meg kell mozdítania a saját súlyát, ráadásul alacsony motorfordulattal, a villanymotor hihetetlenül hasznos.
Nézegess kicsit teszteket, hogy ugyanabban a méretkategóriában mennyit szennyez egy benzines, és mennyit egy hibrid autó. Ég és föld a különbség.
És akkor még nem említettem olyanokat, hogy a benzinsek start-stop rendszere nem tesz túl jót sem az aksinak, sem az indítómotornak. Hibriddel viszont pirosnál, vagy dugóban áll a benzinmotor. 0 fogyasztás, 0 emisszió.
A fékerővisszatöltés már csak hab a tortán. -
Pingüino
senior tag
Teljesen más kategória egy 12V-os ólomsavas indítóakkumulátor, meg egy 110V-os li-ion akkupakk. Ég és föld a kettő terhelhetőségben.
Egy autóaksit roszabb esetben start-stop nélkül is cserélheted 3-4 legfeljebb 5 év után, de akkor már sokat mondtam. Egy prius akkupakkja viszont vígan elmegy elég sokáig. 10 éves távlatban is legfeljebb 1-1 cellát kell regenerálni vagy cserélni.Motor oldalról sem mindegy, hogy egy kis 12V-os indítómotornak kell leküzdenie a kompressziót, vagy egy 200NM-es motornak kell megmozgatnia az autót.
Szóval nagyon nem ugyanaz a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
dkess
őstag
válasz Pingüino #206 üzenetére
Szerintem meg olvasd el amit írtam mielőtt reagálsz. Amint láthatod nem szoktam butaságot írni - ugyanakkor Te nem arra reagáltál amit írtam.
A "körüljárással" nincs gond. Az is tiszta, hogy miben jó az egyik miben a másik és vice versa. Ugyanakkor a hozzászólásom nem ezzel volt kapcsolatos, hanem a "gyakorlatról".
Mert mi újság is a hibridekkel? Általánosságban már egy szabad szemmel is látható összeggel drágábbak, mint a színtisztán belsőégésű típustársaik. Innentől kezdve hibridet magánembereknek csak egy nagyon szűk rétege vesz. Persze vannak és mindenki ismer olyat - ugyanakkor a teljes gépjárműállományra vetítve ritka. Ilyenformán igazán érdemi hatása a dolgokra vajmi kevés. Persze azon magánemberek akik megengedhetik maguknak azok általában azért szokták konnektorosan/töltővel is tölteni.
Ugyanakkor a hibridek nagyrészét céges autóként értékesítik, mert az ezzel járó kedvezményekkel már megérhette a cégeknek (na ennek szabályozása fog most pont e miatt változni ...). És akkor itt jön képbe az "emberi természet". Amint az egyszeri dolgozó megkapja a kocsit és az üzemanyagkártyát mellé, akkor mit gondolsz melyik opcióval fog élni a gyakorlatban?
- tankolja a kocsiját "ingyen" rogyásig és nem törődik semmivel és eljárkál a világban vele,
- avagy rengeteget fog vesződni azzal, hogy töltögesse, ezen stresszel, hogy aztán a saját pénzéből finanszírozza a céges jármű "üzemeltetését" ...Most arról nem beszélve, hogy sokaknak nem is áll rendelkezésre töltési lehetőség - avagy csak őrült körülményesen ... Továbbá a magán- és céges felhasználású hibrideket is egybeszámítva is kicsi az arányuk még így is a teljes járműállományon belül ...
-
Reggie0
félisten
-
Pingüino
senior tag
A plugin hibrideket hagyjuk, az egy teljesen más kategória. Én a sima hibridekről beszéltem, amit nem is tudsz tölteni. Az is sokkal jobb, mint egy benzines, mind fogyasztásban, mind emisszióban, mind vezetési élményben.
pl. az a jó a fékerővisszatöltésben, hogy nem kell nagypapásan vezetni, hogy alacsony maradjon a fogyasztás. Mivel ami energia gyorsításkor elmegy, azt fékezéskor visszatölti. Próbáld meg ezt egy benzinessel.
Ami meg a megfizethetőséget illeti...
Új autókkal nem szoktam foglalkozni, de nézzük a használt piacot. (Ez még a benzines felé is billenti a mérleget, mert a hibridek értékállóbbak).
Egy 2010-es Toyota Priust már megkapsz 2.2M körül ésszerű kilóméterállással.
Hogy minél jobb legyen az összehasonlítás, maradjunk márkán belül, azonos évjárattal, és hasonló teljesítménnyel.
A legolcsóbb benzines, amit találtam, egy Toyota Auris 1.5M-ért.
Most mondhatnád, hogy "látod, itt a különbség, másfélszer annyiba kerül", de nézzük tovább.A prius papíron megeszik 4.2 litert 100-on (tudom, hogy a valóság más, de benzinesnél is, úh. ez nem fontos). Az auris városi fogyasztása meg még papíron is 8.6 liter 100-on.
Ha csak egy nagyon kicsike 10.000km-es éves futással számolok, de azért annál többet szoktak menni az emberek, akkor 5 év alatt (általában 5 évente cserélnek autót az emberek) csak az üzemanyagon megspórolsz 800.000 forintot.Máris 100.000 forint előnyben van a hibrid, és akkor még jönnek hozzá olyan dolgok, hogy olcsóbb a biztosítás, olcsóbb a teljesítményadó, olcsóbb az üzemeltetés, mivel...
- Nincs benne kuplung ami kopjon
- Az erős motorfék miatt kevésbé kopik az üzemi féked (ha nem száguldozol, egy prius-al az üzemi fék csak vészfékezéshez kell, egyébként lazán lelassítasz a gáz elengedésével)
- Mivel mindig optimális fordulatszámtartományban jár a hibridben a benzinmotor, kevésbé kopnak a mozgó alkatrészek
Sok lenne mindent összeszámolni, de sokat spórolsz vele.És akkor erre jön még rá az alacsonyabb emisszió.
Látható, hogy mindegy, hogy nem töltöd konnektorról, sima hibridként is megéri.Sokan am baromira nem az ára miatt nem vesznek hibridet, hanem azért, mert sokan tartják, hogy az igazi autó az, amit benzin/dízel hajt. Nem is kíváncsiak rá egyáltalán. Ezen a felfogáson kellene változtatni, csak hát az nem megy sokaknak.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
Ha 12V-os az aksi, akkor hogyne lenne 12V-os az indítómotor is?
Logika 4ever.
A kifejezetten start-stop-hoz tervezett aksik valamivel jobban birják a gyakori nagy áramkivételt mint a régi simák, de ezektől sem kell csodát várni.Ha használod is a start-stop-ot az autóban, 3 éven belül tuti, hogy kuka az aksi.
Am meg jellemzően pont nem a kis 1 literes háromhengeresekbe teszik a start-stop-ot, mert azok am sem esznek, meg pöfögnek annyit alapjáraton sem. Pont, hogy a nagyobb autókban van inkább.[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
Eddig nem akartam belemenni egy meddő vitába, de mostanra már tényleg túlzásba viszed.
NO2-ről hallottál már (esetleg NO-ról, N2O-ról)? Mert a klímaváltozástól most félig-meddig eltekintve (a környezetre persze ezek is károsak, savasesőt okozva, stb.) ezek a legrosszabb, emberre legveszélyesebb melléktermékei a fosszilis üzemanyagok égetésének, és a dízelautók termelik messze a legtöbbet. Ezek a nitrogén-vegyületek okoznak főleg asztmát, allergiát, mindenféle légzőrendszeri megbetegedéseket, embóliát, halált. És épp ezek mértéke csökkent le drasztikusan a tavalyi lezárások alatt, ezeket mérték az ESA és a NASA műholdjai, amikor a világ legsűrűbben lakott részeinek kitisztulását mutatták mindenféle látványos térképeken pár hónapja.
És persze még számos más dolog is kijön ott, ami mennyiségileg nyilván kisebb a CO2-höz képest, de sokkal mérgezőbb. Szóval gyorsan felejtsd el ezt a marhaságot, hogy a széndioxidon kívül minden szép és jó, meg hogy "egy modern dízel nem termel a co2-n kívül semmit".[ Szerkesztve ]
-
dkess
őstag
válasz Pingüino #211 üzenetére
OK, a plugineket hagyjuk. Igazából mindenfajta hibridre az az igaz, hogy akkor domborítanak, ilyen téren ha vegyes felhasználás mellett van pl. olyan munkábajárás melynek szignifikáns része a városi dugózás (ahol a légellenállásból eredő veszteség elhanyagolható az országúti/sztráda üzemhez képest) is ás ilyenformán itt előny a (részben) elektromos hajtás (azaz egyfelől nem a városban pufogok ki) és ez az elindulás-fékezés is számos alkalommal előfordul (azaz a fék visszanyerésből származó energiát tudja felhasználni az apró kigyorsításoknál). Ami nem ilyen üzem - ott azért eléggé közelít a belsőégésű autók tulajdonságaihoz ...
Az üzemeltetési költség előny igazán a tisztán elektromos autóknál tud igazán előjönni (már ameddig nem jön/jöhet képbe egy aksicsere). A hibridnél azért za elektromos rendszer mellett ott van továbbra is a belsőégésű is ...
Használtpiacról. Pont az olyan embereknél, akik 1,5-2 millió HUF -ért vadásznak autóra számít igazán a bekerülési költség. Ugye Ők azok, akik a szervizeléssel úgy vannak, hogy majd úgyis jól nem szervizeltetem majd (vagy legfeljebb, ha nagyon muszáj) avagy, ha komoly baja van, akkor úgyis eladom. Ebben a kategóriában a félmillió Ft is számít. Persze használtautó vásárlásakor legyen zsebben plusz félmilla a várható és váratlan szervizköltségekre, de ez mindkettőre igaz (másfelől ezt sem nagyon szokta mindenki betartani). A hibideknél meg az elektromosoknál is a 10 éves nagyságrendnél meg azért ott a para, ha az aksipakk -ot cserélni kell hamarosan (pár éven belül), akkor az még egy kettőstömegű lendkeréknél is sokkal fájdalmasabb dolog és többe lehet, mint az autó értéke (gazdasági totálkár). Mielőtt azzal jönnél, hogy meddig bírja egy aksi vagy az elektromos rendszer cakli-pakli - jelezném, hogy nem engem kell meggyőznöd, hanem az átlag autóvásárlót ebben az ársávban. Azért 10 év felett éppen e miatt már a hibridek és elektromos autók sem tartják annyira jól magukat. Egyébként pont a miatt is, mert ott ketyeg az a "időzített bomba".
Egyébként én e-autó párti vagyok. Az üzemanyagcellát ugyanúgy zsákutcának tartom (ennek sok oka van). Ugyanakkor, ha nem lehet kutaknál a legolcsóbb népautókat is pl. negyedóra alatt feltölteni (és az aksik ezt kultiválják is minimum 10+ év élettartammal) és/vagy nem fog pl. minden panel előtt levő parkolónál ott virítani a töltőfej, akkor esélytelen az igazán tömeges elterjedés (ugye ezek elég "sci-fi" kategória). Persze az is kellene, hogy 10-20% -al ne legyen drágább az újautó ára a belsőégésű típustársnál meg sajnos az is benne van, hogy amennyiben pl. az EU -ban az autók felét elektromosnak akarnánk, akkor akkor a "világ összes lítiuma nem elég" (azaz csak ki kéne találni valami alternatívát már) ...
-
Pingüino
senior tag
Városon kívül sem mindegy. Nyilván nem akkora a különbség, de ott is meglátszik, hogy a fokozatmentes váltó optimális fordulatszámon tartja az Atkinson ciklusú motort, vagy egy Ottó van szétpörgetve, mert nincs kövi fokozat. Pláne, hogy ha számít a városon kívüli fogyasztás is (pláne a pályázós), akkor feltételezhetjük, hogy nem 10.000-et megy az ember egy évben. Ha jobban belegondolsz, ott is bőven kijön a különbség.
Az akkucseréről 2 dolog:
1.: Egyáltalán nem szükséges, és nem is szokták az egész akkupakkot cserélni. Ez legutóbb talán 15 éve volt így. Manapság ha meghibásodik egy cella, akkor csak az adott cellát cserélik, ha egyáltalán cserélni kell, mert sokszor regenerálható is. Ráadásul már most a legtöbb városban van is olyan, aki ezt szakszerűen el tudja végezni.
2.: A használt piacon bőven vannak 400-500-600e kilométert futott taxinak használt prius-ok. Nem véletlenül. Iszonyat strapabírók. És ilyenkor még megveszik őket magánemberek, mert lazán mennek tovább. Sima benzinesből egy 400.000-et futott autót már nem nagyon fogsz sokáig használni teljes motorcsere nélkül.
Ez az "időzített bomba az akkupakk" olyan dolog, mint a turbó. Arra is mindenki azt mondja, hogy "jajj, kényes, ha meg tönkre megy, rámegy a gatyád is". Nekem turbódízelem van jelenleg, majdnem 300k-s futással, és a turbó köszöni szépen, jól van. Nem hogy cserélve, de még felújítva sem volt, mióta kijött a gyárból.Szóval igen, a tisztán villanyos a leghatékonyabb, de a hibrid is bőven megéri. Pláne, hogy ugyanúgy tankolható bármelyik benzinkúton. A használtra vadászó olcsó jánosok meg csak azért nem veszik, mert nem értenek hozzá. De pont ezt mondtam, hogy nem az áruk a baj, hanem hogy senkit nem érdekel a létezésük. Ez a "megveszem a legolcsóbb autót, amit találok, aztán megy ameddig megy" egyébként főleg első autónál van így. Ha valakinek már pár éve van saját autója, és tudja, mennyi baj tud lenni vele, és milyen pénzeket kell néha bele ölni, az következő autónak már el fog gondolkodni az üzemeltetési költségeken is, hidd el. Ja, és most jut eszembe. Ugye említettem, hogy a hibridek értékállók. Egy benzines autó 5 év alatt simán elveszti az értéke harmadát legalább. En pl. annó kerek 1M-ért vettem az egyémet, most 6 évvel később 600k-ért mennek ugyanezek. Ennyiért tudnám eladni. Ha most megveszel egy prius-t 2.2-2.5M-ért, 5 év múlva még simán eladhatod 2M-ért, ha egyáltalán el akarod adni. Ez sem mindegy.
A tisztán elektromosakkal meg am vannak gondok, kezdve a hatótávval, a töltési idővel, a kiöregedett akkuk kezelésével, stb. Viszont neked is mondom, nézz utána a NanoFlowcell-nek. Ha ez széles körben elterjed, az megváltoztatja az egész autóipart.
-
bambano
titán
válasz Pingüino #215 üzenetére
az egyik autóm harmadikban 185-öt megy leszabályozáskor, negyedikben 220 körül, ötödikben 255-öt megy. 3100-as fordulaton megy szabályos autópálya tempót ötödikben.
a másik autóm 230 körül megy nyolcadikban és 250 fölött hatodikban. ez meg 2200-at forog szabályos autópálya tempónál.nem érzem magam korlátozva a "szétpörgetett" benzinmotorok miatt.
úgy látom, téged két dolog nem érintett meg: az autótechnika és a helyesírás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Pingüino #217 üzenetére
vajon mit mondjak egy olyan állításra, amelyben összehasonlítod a benzines autót a hibriddel, és az jön ki, hogy a hibridet nem kell javítani, a benzinesben meg kötelező motort cserélni 300-400Mm után?
azt, hogy nem tudod, hogy nincs olyan si előtag, hogy kilÓÓÓ, meg nem tudod toldalékolni a prius szót, már említeni sem érdemes.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Pingüino
senior tag
Oké, van még türelmem hozzád.
1.: Nem mondtam sehol, hogy a hibridet nem kell javítani, csak felsoroltam pár dolgot, amit a hibridben nem kell, vagy ritkábban kell javítani.
2.: Azt sem állítottam, hogy 400 (most nálad mi akar lenni ez az Mm? ) után kötelező motort cserélni. Azt mondtam, a legtöbb autó 400 fölött már nem sokat megy teljes motorcsere (vagy legalább nagygenerál) nélkül. Azért ott már elég sok baj előjön velük.A nyelvtani dologra meg:
Most jól megmondtad. Van, aki egy értelmezhető mondatot nem tud összerakni, de neked az a fontos, hogy egy helyen a háromból hosszú ó-val írtam a kilométert (valószínűleg azt is a teló miatt), meg hogy hogyan toldalékolom a prius-t. Húúúú. Szörnyű vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Ebbe a dízel dologba ne menjünk bele szerintem.
Varázsszó a nox-os témádra:
adblue
Ha tudod mi az, akkor tudnod kell azt is, hogy miként működik.
Amúgy az összes modern belsőégésű legnagyobb problémája nem a co2, meg a nox, hanem a korom. Ami már olyan kicsi, hogy a kvantumfizika szabályai szerint mozog, ezáltal lemodellezni nem tudjunk, a felületén pedig ugyan úgy megragadnak az elégetlen szénhidrogénmaradványok. Tekintve, hogy nem kell keresztülmennie a sejtfalon, hanem simán csak "átugrik" rajta... ez sokkal veszélyesebb mint a nox.
Erre találták ki a dpf-et, és ezért ütném szöges-léccel az összes tulaj hátát aki kiveszi a dpf-et, egr-t, és adblue-t a gépjárművéből.
Nox minden égéskor keletkezik. Ha otthon begyújtod a gáztűzhelyt, akkor is simán az eü érték sokszorosára emelkedik a lakásodban. Ez gondolom nem zavar. Amúgy érdekes, hogy amikor Rotterdamban futóverseny volt, és ez miatt lezárták a belvárost, pont aznap adtak az automaták nox riasztást. Ezt csak úgy megemlítettem.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dabadab
titán
Amúgy az összes modern belsőégésű legnagyobb problémája nem a co2, meg a nox, hanem a korom. Ami már olyan kicsi, hogy a kvantumfizika szabályai szerint mozog
Azért annyira nem kicsi Itt még mindig mikrométeres nagyságrendről van szó, az meg még mindig legalább három-négy nagyságrenddel nagyobb, mint ahol a kvantumfizika elkezd játszani (az atomok és a szubatomi részecskék szintjén: egy atom is csak néhány tized nanométer, az elektronnak meg talán nincs is kiterjedése).
DRM is theft
-
Nagy, komplex molekulák is kvantumallapontba kerülnek a két-rés kiserletkor.
A ket-ketezerotszaz baros, egy utemre nyolc-kilenc befecskendezes jut, és minél kisebb cseppeket csinál az injektor, annál jobb a hatásfoka a motornak, de a koromszemcse is annál kisebb lesz. Nagyon konyhanyelven. De ehhez még beszol az egeskep, az, hogy mennyi levegohoz jut az üzemanyag a hengerben, stb.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
arty
veterán
Nagylelkű leszek: valószínűleg kissrác voltál 2008-ban vagy nem figyeltél igazán a helyzetre Gyakorlatilag 1 év alatt lettek rengetegen munkanélküliek, 2009-ben már volt ismerősöm, aki nem tudta fizetni a hitelét, a lakásárak elkezdtek dőlni, az ország finanszírozása masszívan drágult, stb.
Persze turnézhatsz azzal, hogy 2020 a 2008as válság miatt volt szar és az extrém államháztartási hiányt NEM a koronavirus hatásai okozták, nem rám néz majd furán a világ (a covid csak 2030-ra okoz gondot! aki már tavaly munkanélküli lett, 10 évig az sem érzi a bajt, ugyebár! kine tudna ilyen logika mögé beállni?)
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Általános tévhit.
Nem ereget az semmilyen kormot. Összegyűjt a kipuffgázból a koromrészecskéket, és amikor a bemeneti oldalon a nyomás elér egy bizonyos mértéket a kimeneti oldalhoz képest (ezért van a dpf két végén két cső), akkor a célprogram a nyomáskülönbségől tudja, hogy megtelt a szűrő, és regenerálni kell. Ezt általában többlet üzemanyag hozzáadásával oldják meg, ami felhevíti a kerámia-betétet, ami hatására a korom elég. Többlet co2-vel jár, viszont kvázi nincs korom (2-4%-a jut csak ki a légkörbe). Az más kérdés, hogy tökéletes égés nincs, így a korom egy részéből hamu lesz (+ a motorolaj elégésekor is keletkezik hamu, ezért kell bele alacsony hamusodási hajlamú motorolaj), és mivel a hamu nem éghető, előbb-utóbb a dpf megtelik. Ekkor cserélni kell, ami mondjuk egy 6-8 éves, 2milliót érő autónál simán lehet 4-500.000-es tétel... ilyenkor jön a felismerés, hogy "majd Józsi fia kiüti"...
hence the word: diesel particle filter (dpf).どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dkess
őstag
Én nem leszek nagylelkű ...
Nagysrác voltam - lehet még Nálad is nagyobb. Pontosan tudom mi újság volt akkoriban. Igen, voltak olyanok, akik a 2000 -es években sem tudtak hitelt fizetni vagy éppen a 90 -es években. Igen, ezeknek is pont annyi közük volt a dolgokhoz ...
Berakhatsz 36 smiley -t - egy fikarcnyival sem leszel komolyabb. Akik éltek már akkor azok tudják ... Most tényleg nem megyek részleteiben bele melyik szektorra hogy hatott ez a dolog illetve mi volt a pontos időbeni lefutása. Akinek akkor volt cége illetve dolgozott az tudja. Ugyanakkor egy olyan dolgot ami 2009 -ban kezdett nálunk felfutni úgy beállítani, hogy ez a 2000 -es évekre volt jellemző, hát ... És igen, ez igazából a 2010 -re durrant el, amikor már államcsőd szélére támolygott az ország. A rengeteg bedőlt devizahiteles is a 2010 -es évek első felére datálható stb. stb.
-
Reggie0
félisten
Altalanos tevhit, hogy a DPF-ben tokeletes az eges. A DPF regeneracio soran valoban nem PM reszecskek jonnek ki, amit felfogott, hanem nanoreszecskek, illekony szerves vackok es CO2. Az a szerencse, hogy a nanoreszecskekkel szembeni panik meg nem notte ki magat, csak a mikronos a tema jelenleg. Egy kis segitseg: VOCs and particle emission from DPF equipped diesel engine during regeneration measured by on-line PTR mass spectrometer
[ Szerkesztve ]
-
arty
veterán
2008 közepén 150ft volt a svájci frank, 2009 elején már megjárta a 200ft feletti értéket. Mindegy mekkora srác vagy, ezek TÉNYEK.
Hogy a hitelesek ekkor még nem dőltek nagy számban, lehet - de a fogyasztás biztosan visszaesett, amikor ekkorra a tőrlesztő elkezdte elvinni a havi bevételeket....
figyeld a szócikk címét:
[link] - A 2008-ban kirobbant gazdasági világválság
ugyanez a keresés googleben 2018-ra:
"2018. téli időközi gazdasági előrejelzés: stabil és tartós ...europa.eu › rapid › press-release_IP-...Translate this pageNov 25, 2020 — 2018. téli időközi gazdasági előrejelzés: stabil és tartós expanzió ... a növekedés üteme sose volt még ilyen erőteljes a pénzügyi válság óta."Szóval a te érzéseidnek semmi köze a tényekhez, ahoz hogy a legutóbbi gazdasági világválság 2008-ra datálható, nem későbbre, nem tegnapra. És 2020-ra még biztosan emlékszel, kérlek keress utána országunk eredményeire, a kalkulált államháztartási hiányra, stb stb stb. Te nyilván csak 2022-2030-as válságként emlegeted majd ezt is, hiszen téged/ma nem érint, ahogyan téged/2008-ban ezekszerint a legutóbbi sem értintett
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
arty
veterán
nem olvastam el, mert a cim magaert beszel :) 2008as valsag... de biztos a 2012esnek adtak 2008as valsag cimet es a cikk is arrol ir.... es csak megtevesztes miatt lett ez az evszam benne
az ignoralas jo otlet, ebbol tudom h elkaptalak :D :D
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #236 üzenetére
Ide löksz egy totál semmilyen információt nem tartalmazó személyeskedő kommentet, és én trollkodok...
Inkább te vehetnéd észre magad.Am attól, hogy valamit sokan mondanak, még nem feltétlenül lesz igazuk. A sok meg nem mindenki.
Az meg kit izgat, hogy moderátor volt? Akkor neki már nem lehet ellent mondani? A másik topic-ban meg igazat adtam neki, mert ott egyet értettem vele.Ezt az egészet csak te fújod fel. "A hiba az ön készülékében van."
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #238 üzenetére
Mi személyeskedő volt benne?
Nem téged minősítettelek a megjegyzésben, csak azt írtam, hogy neki nem fogom jártatni a pofámat, mint neked, ha úgysem érek el vele semmit. Vagy már az is baj, hogy leírtam a neved? Megsértettelek vele? Akkor megint nem bennem van a hiba. Most...
a) Ennyire sértődékeny vagy, ami gyerekes.
b) Nem megy az értelmező olvasás, ami igazából az oktatást minősíti.
c) Tényleg csak trollkodsz.
Akármelyik is, keress rá valami megoldást sztem, mielőtt megint válaszolsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kupon kunyeráló
- EA Sports WRC '23
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen