Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Most küldik el az inteltől a főfőszakit, lehet, hogy meg kellene környékezni ;) ha már így 20 év késéssel rájöttek a drágaszágok' arra, hogy EU (EGK...) akkor gyártsunk már magunknak...

    Amúgy érdekes, hogy "Minderre a következő 2-3 évben akár 145 milliárd eurónyi támogatást is tudnak majd biztosítani.", és nem látom se Magyarországot feliratkozva, se a Nemzethy Büszkeségünket aki okosabb mint a Cukorhegy...

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Ivy.4.Ever #16 üzenetére

    Ja, ilyen szutyok egymilliárd euroert már nem hajolnak le. Fájó derék, váll, stb.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz dabadab #154 üzenetére

    "Egyébként az agyonsztárolt napelemben mi az a hatalmas jóság, ami miatt az ilyen divatos?"

    Az, hogy az emberek 90%ának fogalma nincs róla, hogy mennyi energia legyártani egy elemet, azt kiszállítani, telepíteni, áramátalakítani, ésatöbbi.
    "Panel köll a tetőre, aztán tudom tőteni' az autót"
    Kb itt a madzag vége.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Pingüino #156 üzenetére

    Azért fikázod az atomot, mert lövésed nincs róla.
    A sötétzöld lobbi azt mondja, hogy az atom rossz, akkor az biztos úgy van.
    Mert sugároz, és a sugárzás az rossz. Bezzeg amikor megeszel egy banánt, és a kálium bomlik benned, akkor nem félsz a sugárzástól...
    Ja, meg Csernobil, és Fukushima... a két sztárnév. Ezekről sincs fingja a nagyérdeműnek. Fikázzák az rbmk reaktorokat is, de azt nem tudják, hogy Csernobil is kompletten az emberi f.szság miatt lett a sötétzöldek anti-atom klubjának főfegyvere, Fukushima meg egy akkora földrengés miatt, amire nem lehet tervezni semmit. Arról nem beszélve, hogy a sugárzás miként alakult ott... fényévekre nem volt attól amit Csernobilban mértek a robbanás után (ami ugye nem nukleáris, hanem sima kémiai (hidrogén) robbanás volt)
    Érdekes, hogy a széntüzelésű erőművek miatt sem pampog senki, pedig ha jobban belegondolsz, szenet éget, ami régen fa volt, amiben viszont van urán is, ami a hamuval szerte-széjjel száll, és a háttérsugárzás egy szénerőmű környékén nagyobb mint egy atomerőmű környékén :D

    A fissiós energiánál jelenleg nem tudunk stabilabbat, és kevésbé co2 szennyezőt. Illetve igen, a fúzióst, de az még 1-2 évtized mire iparilag fog áramot termelni.
    Tök jó az atom, semmi baj nincs vele.
    De ha még mindig nem győztelek meg, akkor létezik millió éves természetes reaktor is.
    Ráadásul Afrikában.
    Nyugat afrika, Gabon... Oklo néven keresd.
    Ott sem halt meg senki, pedig nincs méter vastag nehézbeton pajzs körülötte...

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Pingüino #171 üzenetére

    Én nem vitatom a napelemek értelmét, félre ne értsed.
    Csak azt nem értem, hogy miért Hamburg, meg Malmö mellé telepítik, miért nem Spanyolországba, vagy Szicíliába. Mert van ez a European Super Smart Grid nevű cucc, de azt mondjuk nem kellene erőltetni, hogy Líbiába, és hasonló helyekre levinni ezeket... pedig ott mondjuk háromszor-ötször annyi áramot termelne, mint az előbbi helyeken északon.
    Csak mondjuk azt kellene észrevenni, hogy az alapjukat képző waffert legyártani k.rva sok energia, és nem biztos, hogy ha mindent összeadunk, akkor valaha is megtermeli a befektetett co2-t... északon... délen nyilván más lenne a helyzet.

    De amúgy az fura, hogy a fúziós ellen nincs kifogásod, pedig ott is fog keletkezni jó sok HLNW. Pont mint a hagyományos atomerőművekben. Na mindegy.
    Én inkább atom mint fosszilis párti vagyok. Főleg, hogy a ruszkik kitalálták miként lehet a kidobott fűtőelemeket megint áramtermelésre bírni... Ezzel pedig simán levihető lenne a jelenleg 12-13g/kwh 10 alá. Ami azért elég jó. Szerintem. Meg egy csomó sokkal okosabb atom/plazmafizikus szerint is.
    Itt az a legnagyobb probléma, hogy a népek nem értik az atomerőműveket, még a legalapvetőbb szinten sem. Jönnek Csernobillal, meg Fukushimával, de nem értik meg, hogy mi a negatív visszacsatolás, és ez miatt miért lehetetlen az, hogy nyugati erőművel Csernobil szintű kaki történjen... erre (példának okáért) a finnek rájöttek...

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Pingüino #175 üzenetére

    Mert az nem úgy működik, hogy "Józsi, kő' áram, kapcsújjad be az erőművet vaz!".
    Vannak gyorsindítású erőművek, de azoknak is kell fél-egy óra. A nagyoknak meg egy nap. Vagy három (xenon miatt az atomerőműveknek (elég lenne 60 óra, de biztonsági okok).
    Aztán a szél hol fú', hol nem, a napocskát eltakarja a felhő, vagy köd van, vagy a bolygó van rossz helyen, szóval ezeket hol betáplálják, hol nem. Erre nem lehet alapozni, mert fixen kell egy mennyiség, de ez is változik évszak, időjárás, és napszak függvényében, de hétvégén is kevesebb kell, meg még van pár változó, aztán ha meg nincs áram, akkor hullanak a fejek.
    Szóval tök jó a megújuló, de ha nagyobb százalékban akarná használni az emberiség, akkor az emberiségnek is változnia kellene.
    Az pedig tudod, hogy milyen... változást akar mindenki, de változni aztán senki...
    Aztán akkor még jönnek az elektromos autók... én nem is tudom, hogy mit gondolnak fent? Minden ötödik embernek lenne elektromos autója, abból csak minden harmadik nagyjából egy időben dugja be a konnyektorba' a verdát (ami nyilván nem fog megtörténni, mert mindenki be fogja dugni amint hazaér)... az villanydrótok meg szénné égnek, a transzformátorok meg le... és hájpolják a teslát, meg most mindenki elektromost akar gyártani, mert a sok birka meg lett vezetve azzal, hogy elektromoskellnekedis-mertakkorvagyeco-észöld. Meg trendi. De persze abból is a nagyobbik akksis kell, mert ugye lerohadni senki nem szeretne, de a nagyobbnak meg a co2 puttonya is nagyobb, és szignifikánsan nő az esélye, hogy soha nem dolgozza le ezt...
    De az, hogy ezt az elektromos hálózat miként fogja elviselni, arról már nem szól a fáma, mert tök természetesnek veszik, hogy az áram az gyün' a konnektorból, mert az ott terem... vagy nem tudom mit hisznek.
    Szóval azért ez nem úgy megy, hogy gyere-zsömle-hammbekaplak. Gondolkodni kellene a problémán, és ezzel foglalkozó mérnököket megkérdezni, de ugye a politikust népszerűség alapján választják, nem észre mérik...

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz bambano #176 üzenetére

    Hát... mert tisztább energiát nem nagyon tudsz mondani. Ha lenne, akkor a Nap is úgy működne (most tekintsünk el a fekete-lyukas sci-fitől.)
    De érdekelne, hogy miért gondolod így.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Pingüino #181 üzenetére

    Nem csak a napelemről van szó.
    A szél is hektikus, ráadásul az egész szerkezet olyan mértékű, és folyamatosan változó stressznek van kitéve, ami miatt pár év után kukázni kell az egészet, de jó esetben is a lapátokat mindenképp. Azok meg műanyagok... amúgy folyamatosan ütik agyon a madarakat.
    Vízi erőműveket a gát építése miatt ne firtassuk szerintem. Geotermikus az oké, napelemeket kiveséztük szerintem, a hullám-energia meg olyan amilyen...
    Nagyon más megújuló nincs. Ezekre nem tudsz olyan áramellátást építeni, ami a nap 24 órájában fixen rendelkezésre áll. Ez a probléma.
    Amúgy itt nem arról van szó, hogy melyik meghajtásé a jövő, hanem arról, hogy a meghajtáshoz szükséges energiát miből teremted elő, és azt mennyire hatékonyan tudod tárolni... erre a li-ion nem jó, talánt a szilárdelektrolites, de szerintem az is csak félmegoldás lesz...
    Tekintve, hogy energiát se létrehozni, se elpusztítani nem lehet, a kérdés ott áll vagy bukik, hogy az erőmű milyen hatásfokkal működik... lásd lejjebb...

    #179 bambano
    Ezt azért gondold át még egyszer. Szinte minden erőmű le van szabályozva a működése folyamán, mert a kínálatnak meg kell haladnia a kereslet elképzelhető maximumát. Hogy legyen villany ha kell.
    A hő elvezetéséhez nem tudok mit mondani, szerintem az milliószor nagyobb probléma, hogy a co2 miatt a az uv, felszínről visszaverődő infra-energiája egyre nagyobb részben ragad bent a légkörben. Ha viszont fúzióval ki tudod váltani az összes fosszilis erőművet, akkor szerintem globálisan nézve ezerszer jobban járunk a fúziós veszteséghővel, mint a fosszilis co2+veszteséghővel.
    Amúgy érdekes, hogy arról sem nagyon szól a fáma sehol, hogy a hálózatban DC van, az akksikat AC-vel kell tölteni, és a transzformálás során az áram egyharmada hővé alakul... ami áramnak az erőműből kijövő része a hálózati veszteség, és a további transzformálások során még olyan 15-20%-a kuka, szóval 1kwnyi erőművi áramból kb 500 wattnyi akksi-áram lesz...
    És akkor abba még bele se menjünk, hogy az fosszilis erőművek hatásfoka kb 35-37%, kivéve talán a gáz, ahol elérik az 55-öt...
    Nem tudom, én a fúzióra szavazok, mint kb az összes atom és plazmafizikus prof...

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz bambano #184 üzenetére

    jó, oké, de a lényeget érted szerintem.

    de mondjuk ha a fúziós "kb ingyenenergiát" nem a plebsnek adják oda, hanem mondjuk olyan farmokat kezdenek el táplálni energiával, amik a légköri co2-ből szintetikus üzemanyagot állítanak elő, akkor hoppálé, nem kell lecserélni a teljes infrastruktúrát, és kurvamérgező li-ion akksikat gyártani, hanem valóban co2 semlegesen lehet eljutni a-ból b-be (most a gumikopást, meg olajcserét ne számoljuk, az mindegyiknél van, és az egyik kompenzálja a másikat)
    vagy teszem azt, a fölös energiával el lehetne kezdeni lebontani a légköri co2-t... mert szét lehet szedni a kötést ami a co2 molekulát összetartja, csak mocsok sok energia kell hozzá (pont annyi ami az összerakásához).
    hoppá, megoldódott a fő probléma.
    én ebben látnám a jövő megoldását, csak az a baj, hogy már 25-30 évvel túl vagyunk a 24. órán, és igazából már nem az a kérdés, hogy összeomlik-e a civilizációnk vagy sem, hanem az, hogy 2050 környékén fog-e, vagy 2080, és ebbe a népesség fele vagy négyötöde fog-e megdögleni...vagy a környezeti változások indukálta társadalmi válságban az összes... és ahogy haladunk előre az időben, és ahogy nem történik semmi javulás, sőt inkább fokozódó tempóban romlik a helyzet, az utóbbi eshetőségnek egyre nagyobb esélye van.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz bambano #189 üzenetére

    mert a szaharába senki nem fog vinni semmit, mert arabok, és berobbantják a picsába... pont ezért nem visz napelemet senki líbiába, se egyiptomba, de még marokkóba se. pedig pont ott lenne értelme.
    a fúziós energia, az alapanyag előfordulási szintjét tekintve pedig több ezer évre elegendő energiát jelent, kb 0 környezetszennyezéssel. persze, ki kell bányászni az anyagot hozzá, meg össze kell rakni, de onnantól kevesebb mint 1g/kwh.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz bambano #191 üzenetére

    azért az infra és a "hő" közötti különbség megvan, ugye?

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Pingüino #193 üzenetére

    co2-n kívül mit szennyez egy modern autó?
    mert a kipuffgázból kimutatható anyagok már mikrogramm szinten vannak, és a motor kopása már több szennyező anyagot termel mint maga az égés...
    persze aki kiszedi a dpf-et, egr-t, adblue-t, annak kezét lábát el kellene törni, és 10 év kényszermunkával jutalmazni... nem is beszélve az összes szmókendsármos idióta előemberről.
    egy modern dízel nem termel a co2-n kívül semmit.
    és ezt nem én mondom, hanem azok akik a dízelbotrány után ellenőrizték a gyártókat.
    az más kérdés, hogy a karbantartás hiánya miatt ez meddig áll fent.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Pingüino #198 üzenetére

    Pont a hibridet pofázza az összes mérnök, hogy azt kell erőltetni, nem a pusztán villanyt, és nem a többi hülyeséget.
    A Toyota sem véletlenül fejleszti a hibridet ahogy tudja, de kénytelenek beállni az elektromos sorba, mert a sok agymosott azt veszi...
    de mondjuk a hibridben is belsőégésű (benzin) motor van(:

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz UnA #200 üzenetére

    pedig drasztikus co2 kibocsájtás-csökkentéshez nem nagyon van más út, csak a magfizika.
    és talán még mindig jobb mint teljesen szétkúrni az ökoszisztémát, és kinyírni a komplex életformákat a bolygóról.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz doooo #213 üzenetére

    Ebbe a dízel dologba ne menjünk bele szerintem.
    Varázsszó a nox-os témádra:
    adblue
    Ha tudod mi az, akkor tudnod kell azt is, hogy miként működik.
    Amúgy az összes modern belsőégésű legnagyobb problémája nem a co2, meg a nox, hanem a korom. Ami már olyan kicsi, hogy a kvantumfizika szabályai szerint mozog, ezáltal lemodellezni nem tudjunk, a felületén pedig ugyan úgy megragadnak az elégetlen szénhidrogénmaradványok. Tekintve, hogy nem kell keresztülmennie a sejtfalon, hanem simán csak "átugrik" rajta... ez sokkal veszélyesebb mint a nox.
    Erre találták ki a dpf-et, és ezért ütném szöges-léccel az összes tulaj hátát aki kiveszi a dpf-et, egr-t, és adblue-t a gépjárművéből.
    Nox minden égéskor keletkezik. Ha otthon begyújtod a gáztűzhelyt, akkor is simán az eü érték sokszorosára emelkedik a lakásodban. Ez gondolom nem zavar. Amúgy érdekes, hogy amikor Rotterdamban futóverseny volt, és ez miatt lezárták a belvárost, pont aznap adtak az automaták nox riasztást. Ezt csak úgy megemlítettem.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz dabadab #221 üzenetére

    Nagy, komplex molekulák is kvantumallapontba kerülnek a két-rés kiserletkor.
    A ket-ketezerotszaz baros, egy utemre nyolc-kilenc befecskendezes jut, és minél kisebb cseppeket csinál az injektor, annál jobb a hatásfoka a motornak, de a koromszemcse is annál kisebb lesz. Nagyon konyhanyelven. De ehhez még beszol az egeskep, az, hogy mennyi levegohoz jut az üzemanyag a hengerben, stb.

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • válasz Reggie0 #226 üzenetére

    Általános tévhit.
    Nem ereget az semmilyen kormot. Összegyűjt a kipuffgázból a koromrészecskéket, és amikor a bemeneti oldalon a nyomás elér egy bizonyos mértéket a kimeneti oldalhoz képest (ezért van a dpf két végén két cső), akkor a célprogram a nyomáskülönbségől tudja, hogy megtelt a szűrő, és regenerálni kell. Ezt általában többlet üzemanyag hozzáadásával oldják meg, ami felhevíti a kerámia-betétet, ami hatására a korom elég. Többlet co2-vel jár, viszont kvázi nincs korom (2-4%-a jut csak ki a légkörbe). Az más kérdés, hogy tökéletes égés nincs, így a korom egy részéből hamu lesz (+ a motorolaj elégésekor is keletkezik hamu, ezért kell bele alacsony hamusodási hajlamú motorolaj), és mivel a hamu nem éghető, előbb-utóbb a dpf megtelik. Ekkor cserélni kell, ami mondjuk egy 6-8 éves, 2milliót érő autónál simán lehet 4-500.000-es tétel... ilyenkor jön a felismerés, hogy "majd Józsi fia kiüti"...
    hence the word: diesel particle filter (dpf).

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák