- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Ubuntu Linux
- Mozilla Firefox
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Facebook és Messenger
- Lopják az LG akkutitkait
Új hozzászólás Aktív témák
-
dkess
őstag
Tudom, hogy "nem 5 Ft összerakni egy tervet". Ugyanakkor ez teljesen irreleváns a részünkről. Afelől ne legyen senkinek kétsége, ha kicsit is megérné ez nekünk, akkor ott fogunk tolongani az első sorban. Ugyanakkor egy olyan dologba locsolni a pénzt amiben nekünk semmilyen előnyünk nem lesz, hát ...
Érdekes, mert az én meglátásom szerint valahogy pont azokból a dolgokból lesz valami ami mellé odaállunk. Persze nem feltétlen (csak) miattunk, de elég jól eltaláljuk, hogy miből lehet valami. Nem mellesleg általában konstruktív formában is hozzá tudunk tenni a dolgokhoz. Én még "rombolással" nem is nagyon találkoztam eu -s dolgokkal kapcsolatban pedig azért igyekszem nyomonkövetni a dolgokat.
Ha már eggyel feletted a fegyveriparral példálóztak - meg még előtte a "bezzegRomániával". Érdemes utánanézni az RM Agilis projektnek vagy éppen a MAN/RM biznisznek. Igazi őskatasztrófa projektek nulla eredménnyel és gigászi pénzek elégetésével (azaz nem ilyen "vadászkiállítás/vizesvb" fillér kategóriás dolgok). Nálunk meg mi épül most? Hát nem a Rheinmetall gyár (Lynx -re) komoly magyar részesedéssel meg fejlesztési központ? Ráadásul komoly hiányosságot pótolva ... OK, aláírom ezek itt nagyon off, de ha már sokan ezekkel jönnek ...
-
dkess
őstag
Nah, szuper. Tudsz jobbat? Usákok legyenek ... Pff - inkább mégse. Avagy jöjjenek újra a flansziák Vagy inkább menjünk el a "Mainland Csájna" irányba? ...
Azért az a "fosadék" jó az EU -ban másoknak is. Sőt mindenhol máshol az maga a "megtestesült demokrácia" - akár drágábban meg szarabb konstrukcióban is (nálunk meg a "dittatúra" erőmű ). OK, a franciák a saját vackaikat tolják. Nem véletlenül van "epét hányás" a Paks 2 -re. Az osztrákok részéről is például, akik nem abba kötnek bele, hogy nem jó vagy drága - hanem éppen arra, hogy majd jól t@kön rúgja a "zöld" projektjeiket (ami mellesleg csupa "sikertörténet" mind).
Nah, komolyan érdekelne melyik lobbi szekerét tolod.
Úgy egyébként szerinted más ingyen adná? Avagy nem kéne megfinanszírozni valahonnan? Avagy sorban állnak azok, akik jobbat/olcsóbbat/kisebb kamatra adnának? Meg mi ez a berögzült dolog, hogy mindent csak azért lehet csinálni, hogy lopjanak (egyébként de ...)? Amennyiben szakmabeli vagy akkor tisztában vagy azzal mi ment a Mátrával, Battával meg kb. minden mással. Egyik brigád sem jobb egy fikarcnyival sem a másiknál ...
-
hugo chávez
aktív tag
Huhh, na most erősen megleptél ezzel.
Szóval ha pár mondatban kifejtenéd, hogy milyen sebekből vérzik a VVER-1200, összevetve a többi 3+ generációs típussal (lehet szűkíteni is a dolgot az itthoni követelményeknek megfelelő, vagyis nyomottvizes és 1000-2000 MW elektromos teljesítményű reaktorokra), azt megköszönném.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
dkess
őstag
Azt valahol szerintem mind a ketten tudjuk, hogy a mellékelt írások hemzsegnek a "baromságoktól" és/vagy az alaptalan feltételezésektől. Az külön tetszik amikor egy politikus bocsátkozik ilyenekbe. Pl. ez a Paks 2 -őt majd "menetrendkövető üzemben" fogják üzemeltetni című nóta meg hasonlók. Amennyiben tisztában lenne a '20 -as (nyilván ezen előbbi leginkább csak a trendek miatt érdekes) és '30 -as évek energiaigényével (az elektromos autózást ki is véve, mert az ki tudja milyen szinten lesz - bár biztosan több lesz mint most) akkor tudhatná, hogy úgy megy majd zsinóráramba, mint a huzat ... Egy forgatókönyv esetén lehetne ilyesmi, ha a "ződenergia" egy nagyságrenddel több lenne mint most. Persze az rengeteg egyéb aggályt is felvetne - bizony akár már grid oldalról is ...
Egyébként külön tetszik amikor azt ecsetelik a finnek mennyit balf@szkodnak. Ezek tényleg nem figyeltek amikor megrendelték? Amúgy ott ugye a Roszatom lesz az üzemeltető is, ha elkészül - mert az ott annyira "demokratikus" meg kevésbé fognak az oroszoktól függeni ... Úgy egyébként a "flanszia" projekttel hogy is állnak? Vagy 12 évet csúsznak eleddig (és ki tudja hol a vége) és eddig háromszoros szorzó a költségekre egy olyan reaktorra ami saját bevallásuk szerint már amikor terveztek vele már elavult volt. Gratulálok ... Hát kb. a teljes NER brigád úgy ahogy van elbújhat mellettük ...
Egyébként félreértés ne essék - egy ekkora beruházásnál ebben a szektorban kb. borítékolható az évtizedes csúszás meg az, hogy nem annyi lesz a végszámla, mint az eredetileg tervezett. Igen, sajnos "ilyen ez a popszakma" ... Áttételesen nyilván hatással van az egyik projekt is a másikra (pl. a csúszások tekintetében is nomeg egymás tapasztalatainak figyelembevétele). Mi sem leszünk kivételek ...
-
flexxx2
őstag
De még ha jól működne egy atomerőmű, akkor is manapság már vannak olyan alternatívák energiatermelésre, amiknek a jövője sokkal fenntarthatóbb, nagyobb fejlesztési potenciál van benne, rugalmasabbak, és nem kell rádióaktív hulladékkal számolni (más hulladékkal igen, de azok könnyebben újrafeldolgozhatók). A 1970es-90es években még jónak látszott, de manapság már nem.
-
Pingüino
senior tag
Teljesen más kategória egy 12V-os ólomsavas indítóakkumulátor, meg egy 110V-os li-ion akkupakk. Ég és föld a kettő terhelhetőségben.
Egy autóaksit roszabb esetben start-stop nélkül is cserélheted 3-4 legfeljebb 5 év után, de akkor már sokat mondtam. Egy prius akkupakkja viszont vígan elmegy elég sokáig. 10 éves távlatban is legfeljebb 1-1 cellát kell regenerálni vagy cserélni.Motor oldalról sem mindegy, hogy egy kis 12V-os indítómotornak kell leküzdenie a kompressziót, vagy egy 200NM-es motornak kell megmozgatnia az autót.
Szóval nagyon nem ugyanaz a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
Ha 12V-os az aksi, akkor hogyne lenne 12V-os az indítómotor is?
Logika 4ever.
A kifejezetten start-stop-hoz tervezett aksik valamivel jobban birják a gyakori nagy áramkivételt mint a régi simák, de ezektől sem kell csodát várni.Ha használod is a start-stop-ot az autóban, 3 éven belül tuti, hogy kuka az aksi.
Am meg jellemzően pont nem a kis 1 literes háromhengeresekbe teszik a start-stop-ot, mert azok am sem esznek, meg pöfögnek annyit alapjáraton sem. Pont, hogy a nagyobb autókban van inkább.[ Szerkesztve ]
-
Általános tévhit.
Nem ereget az semmilyen kormot. Összegyűjt a kipuffgázból a koromrészecskéket, és amikor a bemeneti oldalon a nyomás elér egy bizonyos mértéket a kimeneti oldalhoz képest (ezért van a dpf két végén két cső), akkor a célprogram a nyomáskülönbségől tudja, hogy megtelt a szűrő, és regenerálni kell. Ezt általában többlet üzemanyag hozzáadásával oldják meg, ami felhevíti a kerámia-betétet, ami hatására a korom elég. Többlet co2-vel jár, viszont kvázi nincs korom (2-4%-a jut csak ki a légkörbe). Az más kérdés, hogy tökéletes égés nincs, így a korom egy részéből hamu lesz (+ a motorolaj elégésekor is keletkezik hamu, ezért kell bele alacsony hamusodási hajlamú motorolaj), és mivel a hamu nem éghető, előbb-utóbb a dpf megtelik. Ekkor cserélni kell, ami mondjuk egy 6-8 éves, 2milliót érő autónál simán lehet 4-500.000-es tétel... ilyenkor jön a felismerés, hogy "majd Józsi fia kiüti"...
hence the word: diesel particle filter (dpf).どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari