Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Az elektromosság a legsokoldalúbban felhasználható "energiahordozó", és a vele működő gépek is jóval egyszerűbbek mint a kémiai energiahordozókkal működők. A szállítása is alighanem kevesebb bajlódás, mint a kémiai energiahordozóké. Előállítására is sokkal többféle lehetőség van, főleg mondjuk kőolajéhoz képest. A tárolás az egyik fő gond, de annak fejlesztése mögött azt gondolom most sokkal több akarat van mint korábban, így talán egyszer össze is jön valamelyik csoda akku, nem csak a hírekben olvasunk róluk, aztán eltűnnek. De a lényeg, hogy sokkal kevesebb megkötéssel jár mint a kémiaiak, szóval ahogy a technika fejlődik, én arra tippelek, hogy szép lassan szinte mindenhol ki fogja őket váltani.
-
ddekany
veterán
válasz szabi__memo #55 üzenetére
"baromi gyorsan tölthető"
Hosszú távon ez nem biztos hogy kritikus. Attól függ sikerül-e a mostani elmebeteg módit, ahol annak is van saját autója akinek a munkájához nem kell (értsd nem szállít, stb.), sikerül-e megszüntetni. Amúgy ez önmagában többet segítene, mint a elektromos autókra áttérés, viszont, sokkal nehezebb kivitelezni elektromos autók nélkül.
"és nem szennyezi a környezetet"
Ilyen nem lesz, a kérdés ehelyett, hogy melyik alternatíva terheli kevésbé. -
ddekany
veterán
A túrizmus felesleges környezeti terhelés, luxus. Persze akkor akik abból élnek, most mást kell keressenek, és ez mindig kiszúrás, meg destabilizáló, de hát ez van, a dolgok változnak. Néha jó irányba. Az egész zöld dolog lényege valójában, hogy vissza kell venni a fogyasztást, mindezt valahogy úgy, hogy ne dőljön össze a gazdaság...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
Nem látom realitását azért sem, mert az akku pakk nem alapanyag (commodity), ellenben a benzinnel és az árammal. Azaz, X gyártó akku pakkja mást tud, mint Y gyáróé, és ez fontos tényező a versenyben. Így nem hiszem, hogy belemennének, hogy akkor legyenek közös akkuk, amik mindenki autójába belemennek. (Mellékesen a Tesla elkezdte nyomni ezt a structural battery dolgot, na annál képtelenség a csere.)
-
ddekany
veterán
válasz Hopkins95 #96 üzenetére
De jelenleg pont a városokban igazán gond az mostani felfogású autó használat. Legalább is BP-n az. Tehát ott kéne, meg ott is reális elkezdeni a változást. Ahol nincs más, vagy nem is érdemes mást használni, ott nyilván marad a személygépkocsi. Persze kétlem, hogy ne érné meg ott is máshogy csinálni, csak hát a döntéshozók korrupt szarháziak... ez van.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Diabolis #142 üzenetére
Csak ezek nem túl jó kompromisszumok. Most ez van, de az lenne a logikus, hogy sűrűn éljenek az emberek, viszont ott kevésbé zavarják egymást. Utóbbi egyik lényeges eleme a személyautóhasználat kiváltása (kisebb forgalom, több hely), meg a közlekedés átállítása elektromosra. (Illetve, hogy amit lehet távmunkában, amiatt ne kelljen már bejárni munkába.) Szóval ez az egész nem a vidékről szól, viszont, lehet egy olyan következménye (már ha tényleg lenne változás), hogy a városba nem lesz beengedve vidékről a személygépkocsi forgalom.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Ennyi amúgy, hogy úgy áll be az áram ára a töltőállomáson, hogy az megérje. Szóval ilyen szempontból nem para. Persze ha minden éjjel szétverik a gyostöltőket a betépett hajléktalanok, akkor olyan magas lenne már ez az ár, hogy a benzin olcsóbb lenne. De már csak nem verik szét annyiszor... Vagy már csak lehet annyit javítani a rendfenntartáson, hogy ez ne legyen jelentős.
[ Szerkesztve ]