Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Vészleállító gombot meg kell nyomni, majd utána még bele is kell avatkozni... vészhelyzetben szvsz ez túl sok idő.
"Mért amúgy később nem lenne semmi? Se kormány se pedálok? =/ "
Ha az idő nagy részében az automata vezérlésé a szerep, akkor nem lenne túl sok értelme annak, hogy ennyi helyet elfoglaljanak, mint jelenleg. Valamiféle vezérlő biztos lesz, de az közelebb fog állni egy gamepadhoz, mint a mostani vezérlési rendszerhez (mondjuk egy Wii kormányszerű kormány, ami alapból belesimul a "műszerfalba", és szükség esetén jön elő."Amúgy nem tudom volt-e ilyen, de azt sem lenne hülyeség tesztelni, hogy mit csinál az autó, ha mondjuk a szembejövő autós a béna. Képes elkerülni egy balesetet? Mondjuk autópályán (is)."
300ezer km-t levezetett közúton. Autópályán is tudtommal (amúgy megjegyzem, a számítógépnek sokkal könnyebb dolga van autópályán, mint mondjuk városban. A nagyobb sebesség őt annyira nem izgatja, ellenben sokkal sterilebb a környezet, és a közlekedésben résztvevők egymáshoz képesti sebessége is drasztikusan kisebb). Ez alatt biztos, hogy találkozott béna vezetőkkel, elélépő gyalogosokkal, stb. Szóval igen, képes elkerülni. Nem is lenne értelme egy olyan rendszernek, ami csak betartja a kresz szabályokat ideális környezetben... (illetve, hogy pontos legyek, ilyenek már elég régóta vannak, csak mivel gyakorlatban használhatatlanak, ezért sose volt túl nagy hírverés róluk) -
bambano
titán
"Hanem egyszerűen későn kezdett el fékezni. Tehát a nagyobb sebességnél kevesebb ideje maradt a számításokra": úgy érted, hogy az a komputer, amelyik egy főtengelyfordulat alatt akár 16x újrakalibrálja a befecskendezési időpontot és az előgyújtást, vagy az, amelyik másodpercenként 34x képes beavatkozni mind a négy keréken a fékerőbe, az majd hasraesik egy 40km/h-s sebességtöbblettől? és akkor ne tekintsünk el attól, hogy egy f1-es motoron 19 ezret is foroghat egy főtengely, nem csak ilyen hulladék dízelek vannak 4000-es csúcsfordulatszámmal.
elég nevetségesen hangzik.
igen, voltak ilyen nullára fékezős sebességtesztek, igen, volt olyan, hogy egy mercit rommá törtek, de az azért volt, mert zárt fém hangárban zajlott a bemutató, ami megakasztotta a radar jelfeldolgozó komputerét.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dany007
veterán
Kerestem pár videót. Demonstration of Volvo's City Safety automatic braking system 10 mph
Volvo auto brake fails during demo! Ez a teszt már kemény 35km/h-nál történt!
Furcsamód egy ilyen bemutatót se találni akár csak 70km/h-nál...
-
dabadab
titán
"És az autó sikeresen képes volt megállni a fal előtt. Viszont kipróbálták a rendszert 80-90km/h sebességnél is. Itt viszont már az autó belerongyolt a (gumi)falba. És nem azért mert nem fékezett vagy mert nem jól mérte fel a helyzetet. Hanem egyszerűen későn kezdett el fékezni."
Ugyanis ezek altalaban nem teljesen automata rendszereknek vannak kitalalva, hanem arra, hogy csak az utolso pillanatban lepjenek kozbe, amikor mar tenyleg tutira karambol lesz es akkor tegyenek valamit - elotte meg csak pittyegnek vagy valami hasonlo modon probaljak felhivni a vezeto figyelmet arra, hogy valamit tenni kene mar, igen surgosen.
Van egyebkent automatizalt cucc is, meg demo is rola
Egyebkent meg ilyen sebessegek termeszetesen nem jelentenek problemat, a mar emlegetett F-22 pl. teljesen fly-by-wire, vagyis a pilota a kormanyt huzogatva kozli a szamitogeppel, hogy merre szeretne menni es a gep szamolja ki, hogy a kulonbozo vezersikok meg egyebek mit csinaljanak (ebbol egyebkent trivialisan kovetkezik, hogy a datumvonal atlepesekor nem allt le minden rendszer, mert akkor kodarabkent zuhantak volna le) marpedig ott joval nagyobb sebessegek vannak (es joval szorosabb kontrollt kell tartani, mert az F-22 aerodinamikajat alapvetoen instabilra terveztek).
DRM is theft
-
lapa
veterán
van bennük centi (mm) pontos gps, de bambano pont az imént pakolta át a bázisállomásokat. azt mondjuk nem tudom mennyire lehetséges fizikailag elvinni ezeket működés közben.
te továbbra is ott ülsz a vezetőülésben. ez csak egy bekapcsolható autopilot.
szerintem ne kezdjen el gondolkodni, a közlekedés a szabályok betartásáról kell szóljon, nem a kreativitásról.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Mert a helyes eljárás az lenne, hogy lassan megközelíti az átjárót, körülnéz és ha nincs vonat akkor átmegy. Vajon az autó képes erre magától?"
Szerinted mi kepes erre? Egy ember vagy egy auto, ami 360 fokban nez lathato hullamhosszon, infran, radarral meg lezerrel? Most komolyan, olyan tok trivialis dolgokat hoztok, hogy "erre biztos nem gondoltak", alaposan lebecsulitek azokat, akik ilyen rendszereket keszitenek es tesztelnek.
DRM is theft
-
bambano
titán
pont a vasúti átjáróval van a legkevesebb gond, csak nem pull hanem push szemlélettel kell nézni. tehát nem azt kell csinálni, hogy az autó megnézi lidarral, hogy jön-e a vonat, hanem azt, hogy a vonat szól, hogy jövök, húzzatok előlem. A lámpába szerelt wifi adó erre kiválóan megfelel.
Sőt, nálunk kevésbé tyúkeszű vezetéssel rendelkező országokban nem megtiltják a radardetektor használatát, hanem felhasználják veszélyek jelzésére. Például iskolabuszra olyan adót szerelnek, amitől a detektor csipog és ettől tudja a paraszt, hogy óvatoskodjon, mert valami helyzet van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis