Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz Tomy Yayo #17 üzenetére
aki most 120-szal tolja, az ezután is annyival fogja.
továbbra is azt hiszem, hogy egy gugli autó, amibe sok programozási hiba maradhatott, fűszerezve az automata vezérlőszoftver háztáji töréseinek egyéb disznóságaival, jelenleg veszélyesebb, mint a falábú sofőr.majd jön a sok idióta helyi menő csávó, aki a közértben bevásárol romot a telefonjára, xboxára, ipadjára, autójára, és minden cucca háztáji főzött rommal fog menni, mert ő mindent ki akar használni... sötét jövő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #51736960 #14 üzenetére
google jövőkép: lemész a garázsba, beülsz az autóba, az autód csak ennyit mondd: csitt, mi pontosan tudjuk, hova akar menni, megnéztük a böngészési előzményeid. De maga most nem oda fog menni, mert a hűtő szólt, hogy kevés a zöldség, úgyhogy lemondtuk a találkozóját, hogy ki tudjon menni a piacra. Ne aggódjon, meg fogjuk mutatni, melyik kistermelő nem keresett rá gmo-s növénymagra az elmúlt másfél évben és melyik nem vásárolt illegális dózisra alkalmas növényvédőszert.
Ja és lemondtuk a holnapi orvosi vizsgálatát is, mert felesleges egy életbiztosítás miatt kivizsgáltatnia magát, összeállítottuk a vizsgálati eredményekről a kartonját és átküldtük a biztosítónak. Azon pedig ne aggódjon, hogy a maps nem a legrövidebb utat kereste ki önnek a piacra, mert egy olyan pártrendezvényt kell kikerülnie, akikkel nem szimpatizál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
válasz Rickazoid #51 üzenetére
"Nyilvánvaló, hogy egy gép tud szabályosan közlekedni.": szerintem meg nem nyilvánvaló. a programozás az a folyamat, amikor bugokat írnak a forráskódba.
Szerk: az is kérdés számomra, hogy jogilag ki a sofőr az autóban? mert aki jogilag sofőr, az fizet, megy börtönbe, ha gond van.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Rickazoid #54 üzenetére
de azok a környezetek, ahol ki tudod zárni az emberi hibákat, érdektelenek, mert ott nem akarnak közlekedni (pl. zárt pályán).
a valós életben jön gyalogos, autópályán keresztben szalad a vaddisznó, szemből a jávorszarvas, stb. a jávorszarvas pedig hülyén néz ki a fenekéből kilógó wifi antennával...
ezek gyakorlatilag úgy mentek 300k-t, hogy volt egy nagy bazi piros gomb, fullos vészleállító, amire rácsaphatott volna a sofőr, ha baj van, de nem volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz julius666 #62 üzenetére
ne aggódj, végzettségem szerint nem rendszergazda vonalról érkezek
"Az ilyen helyeken nem php-taknyolás szinten megy a fejlesztés": hanem? be van bizonyítva a teljes ecosystem, amin a fejlesztés folyik? nincs. processzor bugról se egyről tudunk, elég, ha csak példának hozom a pentium nevéről szóló klasszikus viccet. drónokat kapkodnak le iránban, ha a programozókon múlna, raptorok hullanának az égből, stb. millió meg egy példa van mostanában akár repülés, akár automotive terén, ahol csak annyi látszik, hogy bug hátán bug. És akkor olyan bugokról nem is beszéltünk, amik nem kapnak nagy nyilvánosságot, de vannak. Hogy például miért keni fel a traki a pilótát a szélvédőre és társai.
oké, nem php szintű gányolás folyik, de ez valójában nem jelent semmit. Ez csak annyit jelent, hogy nem napi 20 bugba futnak bele, hanem sokkal kevesebbe. De ha nem a felső korlátot nézed, hanem az alsót, akkor még mindig túl sok hiba van a rendszerekben ahhoz, hogy ezekből automata autók legyenek. Engem a frász kerülget, mikor azt hallom, hogy utcai wifi hotspotról meg tudtak fertőzni egy merci szórakoztató rendszerét. oké, abban a merciben akkor nem volt összekötve a fontos cucc a szórakoztató ipari cuccokkal, tehát az akkor nem számított. De most már össze van, elég, ha csak annyit mondok: igo.
Nekem már most is van ötletem arra, hogy hogyan lehetne ha nem is ölni, de nagy kár okozni, ami ötlet triviálisan kivitelezhető.
Sosem ültem repülőn. Nem tudom, fel mernék-e szállni, de jelenleg nincs is kényszer, hogy ilyen döntés elé kerüljek.
"Amúgy gépjárműveknél is meglepődnél ha tudnád mennyi elektronikát használnak": nem lepődök meg, pontosan tudom, hogy mennyi elektronika van az autómban. Ha nem tudnám, nem lennének olyan ötleteim, amik vajákolásnak tűnnek, de utólag mindig beválnak. Ezért sem hiszem, hogy most ez a technológia alkalmas önálló döntések meghozatalára. Elég, ha csak azt mondom, hogy a befecskendezést vezérlő számítógépet nem úgy fejlesztették, hogy hibamentes legyen, hanem úgy, hogy bazira gyorsan újra tudjon indulni? max 1-2 munkaütem marad ki és újrabootol az ecu.
Azt mondod, az ember hibázhat, a gép nem. De mire alapozod azt, hogy az ember csak autóvezetés közben hibázhat, programozás közben nem?
elfogadom, hogy javul a minőség. még talán azt is, hogy egyszer elég jó lesz ahhoz, hogy autót vezessen. de arról senki nem győz meg, hogy most, 2012-ben ezek a rendszerek alkalmasak arra, hogy tömegesen, nem kísérleti jelleggel autót vezessenek. bizonyos szempontból sosem lesznek alkalmasak. azt, hogy minden igényt ki tud majd elégíteni a program, csak azok hiszik, akik még életükben nem nyomtak egy kövér gázt egy rendes autónak, nem vigyorogtak attól, ahogy felüvölt egy ménes és ha megindul az autójuk segge, akkor a gatyájukban is féknyom lesz a vigyorgás helyett. Ha életedben egyszer sem fordult elő, hogy télen behúzd a kéziféket csak azért, hogy harmadjára is kilinccsel előre zuhanj be egy parkolóba, akkor neked jó lesz a gugli autó, meg azoknak, akik az autóban utazni akarnak. Akik meg vezetni, azok soha nem fogják elfogadni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz atti_2010 #66 üzenetére
ebben miért vagy biztos? a playstationt, az xboxot, az iphone-t, meg még hosszasan lehetne sorolni, mi mindent terveztek meg úgy, hogy azt és csak azt csinálja, amit a gyártója akart. és mégsem.
pont autót nem fognak hekkelni szerinted? már most is hekkelik...
(#67) sheratan: "ha már az elektromos és sebességváltó nélküli kocsikkal": nincs olyan autó, amiben ne lenne "sebességváltó" fizikailag lehetetlen olyat gyártani.
az összes, általad felsorolt egyéb problémára már ma is van valamilyen megoldás úgy, hogy nem a gép dönt, hanem az ember. tmc, sebességkorlátozások, stb.(#68) blackrulz: a repülés azért "biztonságosabb" statisztikailag, mert nagyon kevés repülő repül nagyon sok utaskilométert. Repülővel nincsenek 3 kilométeres utak, mert annyi alatt éppen felszáll a flaszterről, de még nem éri el az üzemi magasságot. A probléma, hogy ha ugyanaz a program, ami eddig 20-30 ezer példányban futott, kikerül 100 millió autóra, miközben a repülőkön 2-3-4 fős, kőprofi személyzet felügyelte a futását, 20-30 ezer példányban megvalósítható minőségű hardveren futott, kőprofi üzemeltetésű berendezéseken, repülőn, szóval ha ugyanez a program kikerül a lepukkadt 100 milliós gépparkra, teljesen laikusok keze közé, akkor sokkal több bug lát majd napvilágot.
Tehát az a minőségi szint, ami elég volt a repülésben, az az utakon KEVÉS lesz, mert mások a körülmények.
Persze, az ember is bugos, de most legalább tudod, hogy figyelned kell, mert te vezetsz. Ha lesz automata autó, akkor egy csomó ember majd úgy gondolja, hogy egyáltalán nem figyel az autóra, de az autó mégis hibázik, akkor abból karambol lesz. Másrészt ha én vezetek és balesetet okozok, akkor én viselem a felelősséget. Ha veszünk mondjuk egy microsoft szoftvert a kocsiba, rá van írva, hogy as-is, kb. semmiért nem vállal felelősséget a gyártója, akkor ki téríti meg a baleset költségeit és ki megy börtönbe? Lesz egy bazi nagy cd tartó a markó utcában és berakják egy üres helyre az autocar v4.5 rel 4345 feliratú cd-t?
És azt se felejtsük el, hogy milyen hardveren futnak ezek a szoftverek. Azok a számítógépek, amiket most kocsiba lehetne szerelni, nagyságrendekkel lemaradnak abban a típusú számításban, amit a rajtam futó szoftver futtatója, a saját agyam produkál. Alakfelismerésben, térlátásban, és még sok más ide tartozó kérdésben az emberi agy, szem nem utcahosszal, kontinensekkel a számítógép előtt jár.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
annak örülök, ha viccet találsz egy viccnek szánt mondatban
(#77) Cathfaern: sem veszélyesen, sem gyorsan nem kell ahhoz közlekedni, hogy az ember élvezze a vezetést. A legnagyobb teljesítmény az, amikor sokkal hamarabb érsz oda, mint a másik úgy, hogy közben nem gyorshajtottál, nem tolakodtál, nem veszélyeztettél senkit, csak ismered a várost, a kerülőutakat, a besorolásokat, stb.
egyébként meg nem kell elfogadni az érveimet csak azért, mert tőlem vannak. vegyél elő egy guglit, és nézz utána. nem vagyok én nagy ember, én is a netről szerzem be az infóimat. hogy például a raptorok majdnem lehullottak az égről, arról nekem nem írt külön privát emailt az usa elnök.
Más kérdés, hogyha életedben egyszer sem csúsztattad meg direkt az autódat, akkor majd amikor először élesben megcsúszik, nagy meglepi lesz... Felelős sofőr mindig keres egy nagy placcot, ahol biztonságosan megtapasztalhatja, hogyan viselkedik bizonyos helyzetekben az autója, mert ha élesben az életben találkozik olyannal először, annak karcos tető lesz a vége, mint magyar celeb kocsiján, aki nem hallott még ideális ívről.
(#81) Cathfaern: "kereszteződésben akkor is elsőbbsége van, ha nincs zebra?": ez elég pontatlan megfogalmazás volt, ugye te is tudod?
(#84) atti_2010: mint már írtam, de. kaphatnak, a mostani fejlesztések sajnos ebbe az irányba mennek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az a baj ezzel az egésszel, hogy ahogy egyre több mindent zsúfolsz bele a kocsiba, főleg elektronikai szempontból, egyre nő a valószínűsége, hogy valamelyik részrendszer önmagában hibás lesz. annak viszont, hogy maga a részrendszer a saját speckója szerint jó, csak két vagy több rendszer egymásrahatása nem tisztázott, az egekbe száll.
ezt majd pontosan meg fogok érteni, amikor előtted áll meg egy traki vészleállással
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #16820480 #106 üzenetére
a sebességváltó azt jelenti, hogy változtatja a kocsi sebességét. mivel álló helyzetben szállsz be, és mozogni is akarsz, ezért a sebességét változtatni kell, tehát sebességváltó nélküli kocsi nem építhető. az a bot ott a középkonzolon a hagyományos autókban, annak a neve nyomatékváltó. hasonlóan: ott lent a jobb szélső pedál a sebességváltó.
kösz, hogy érvek helyett leparasztoztál... "amúgy milyen megoldás van ezekre a problémákra jelenleg?": olvasd el, ott van a hsz-ben, amire válaszolni akartál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz gergo0007 #112 üzenetére
Még mindig nem akarod elfogadni azt, hogy a programozásba kerülhet hiba és azt sem garantálja senki, hogy a specifikáció helyes.
(#113) emvy: az abs nyilván pont annyi bemeneti paraméterrel dolgozik, mint egy lidaros radaros ultrahangos képfeldolgozós stb. stb. automata vezérlő... ahha. egyébként szeretem az abst, főleg akkor, amikor rövidíti a fékutat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Cathfaern #116 üzenetére
a másik oldalon, mivel nem tudod garantálni, hogy bugmentes lesz a program, az áll, hogy egyszer nagyon mellényúlnak és az összes autó karambolozni fog.
például egy nyári-téli óraállításkor az árokba hajt az összes mozgásban levő autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Rickazoid #119 üzenetére
azt ugye tudod, hogy csak azért nem potyogtak le hasonló miatt a repülők, mert volt kéznél egy őskőkori gép, amelyik kisegítette őket?
nehéz úgy vitatkozni, hogy a tájékozottságod olyan kevés, mint villanyautóban az önindító...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Rickazoid #121 üzenetére
nem óraállítás,óraállításhoz hasonló. Amikor az f-22-es raptorok először repültek az usából (ha jól emlékszem) Kadenába, akkor, amikor átrepültek a dátum vonal fölött, beütött a sz.r. A gps fejreállt a dátumváltás miatt, emiatt nem volt pontos időalapjuk a gépeknek, következményként felborult minden a gépekben, amihez idő kellett, kommunikáció, navigáció, stb. minden.
azért nem hullottak bele az óceánba, mert a rajt kísérte egy kc-10 extender, amit 1977-ben kezdtek el kifejleszteni egy először 1971-ben szolgálatba állított utasszállítóból, a dc-10-ből. A raptorok pilótái beálltak a kc-10 mögé libasorba, és vizuális tájékozódással, a vezérgép szabad szemes megfigyelésével elnavigálták őket egy leszállóhelyig.
Szóval ha az általatok agyonajnározott, überbiztonságosnak hitt katonai repülőknél megtörténhet ilyen malőr, akkor egy gugli autóval mi minden fordulhat elő?
[link] szoftver bugok, benne például az embereket sütögető terápiás gépről.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Cathfaern #123 üzenetére
"Azért a 40 évvel ezelőti szoftverfejlesztési direktívákat ne hasonlítsuk a maihoz, nincs értelme.": két baj van ezzel a mondattal:
- a raptor nem 40 éves technológia, nagyon nem
- a 40 éves működött, az új nem. tehát volna értelme hasonlítgatni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
a raptorból nem repül sokezer és nem 10 éve repül. a teljes rendszerbeállítása sem történt még meg, egyes rendszerei még mindig kísérleti stádiumban vannak.
közben folyamatosan romlik a rendelkezésre állási statisztikája. egy hulladék.
persze, én innen a desktopom előtt ülve tök teljesen nyugisan mondom, hogy más tészta a raptor. de ezt a véleményt nem osztják azok a pilóták, akik megfulladnak benne.jaja, a pentiumok is milyen gyorsan osztottak...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Miért ne lenne gond? Te, mint humán sofőr, hogy közlekedsz ilyen helyen? amit látsz az úton felfestve vagy amire emlékszel? ha pl. alamíniumgyűjtögetők lekaptak egy táblát és amiatt rosszul csinálsz valamit, te leszel a hunyó.
Ráadásul ha jön veled szembe egy automat, hogy találja ki, hogy tőled mire számíthat? Úgy kalkuláljon a mozgásoddal, hogy tudod, hogy záróvonal van vagy úgy, hogy nem tudod?
ugyanezért gáz a nagy piros vészleállító, egy gikszerben az autód úgy mozog, ahogy az algoritmus diktálja, erre számít a veled szembejövő, majd hirtelen taktikát vált, mert megnyomtad a nagy piros buttont és elkezd az algoritmus felől nézve eszement agyatlanul közlekedni.
az első problémára létezik megoldás: közhiteles útadatbázis elektronikusan és gyakran frissítve. mert akkor ki lehet jelenteni, hogy útjelzés az, ami az adatbázisban benne van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Hanem egyszerűen későn kezdett el fékezni. Tehát a nagyobb sebességnél kevesebb ideje maradt a számításokra": úgy érted, hogy az a komputer, amelyik egy főtengelyfordulat alatt akár 16x újrakalibrálja a befecskendezési időpontot és az előgyújtást, vagy az, amelyik másodpercenként 34x képes beavatkozni mind a négy keréken a fékerőbe, az majd hasraesik egy 40km/h-s sebességtöbblettől? és akkor ne tekintsünk el attól, hogy egy f1-es motoron 19 ezret is foroghat egy főtengely, nem csak ilyen hulladék dízelek vannak 4000-es csúcsfordulatszámmal.
elég nevetségesen hangzik.
igen, voltak ilyen nullára fékezős sebességtesztek, igen, volt olyan, hogy egy mercit rommá törtek, de az azért volt, mert zárt fém hangárban zajlott a bemutató, ami megakasztotta a radar jelfeldolgozó komputerét.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mondtam volna olyat, hogy minden rendszer leállt? olyat mondtam, hogy minden olyan rendszer, amihez pontos időszinkron (időalap) kellett, azok álltak le, navigáció, kommunikáció. nyilván ettől nem hullottak le azonnal az égből, mint ahogy írtam, hanem vizuális navigációval le tudtak szállni, de ha nincs se navigációd, se kommunikációd és egy bazi nagy pocsolya fölött repülsz rossz időjárási és látási viszonyok közepette egyedül, akkor van esély rá, hogy előbb-utóbb kitankolsz és annak csobbanás a vége.
egyébként van a földön is olyan cucc, amire azt lehet mondani, hogy fly-by-wire (vagyis szellemiségében erősen hajaz rá), és nem a sebesség miatt tojja össze magát.
pl. kíváncsi lennék, ha átpakolom az rtk bázisállomását, bemennek-e a gépek a susnyásba? szerintem be...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
pont a vasúti átjáróval van a legkevesebb gond, csak nem pull hanem push szemlélettel kell nézni. tehát nem azt kell csinálni, hogy az autó megnézi lidarral, hogy jön-e a vonat, hanem azt, hogy a vonat szól, hogy jövök, húzzatok előlem. A lámpába szerelt wifi adó erre kiválóan megfelel.
Sőt, nálunk kevésbé tyúkeszű vezetéssel rendelkező országokban nem megtiltják a radardetektor használatát, hanem felhasználják veszélyek jelzésére. Például iskolabuszra olyan adót szerelnek, amitől a detektor csipog és ettől tudja a paraszt, hogy óvatoskodjon, mert valami helyzet van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari