Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #136 üzenetére

    "Vészleállító gombot meg kell nyomni, majd utána még bele is kell avatkozni... vészhelyzetben szvsz ez túl sok idő."

    Igazi vészhelyzetben tökmindegy. Ezt így vészhelyzetben csak akkor lehetne elkerülni, ha az utas / sofőr folyamatosan figyeli az utat és a környezetet - mintha vezetne -. Különben mindegy milyen gyorsan tud beavatkozni a helyzetet fel kell mérni, meg kell figyelni és utána reagálni rá. Ez meg már eleve túl sok idő.
    Márpedig ha ilyen "önjáró" az autó akkor a vezető biztos, hogy nem az utat figyeli, készenlétben ülve a beavatkozásra. Különben nem sok értelme lenne. Így viszont a helyzet felmérés miatt túl nagyra nő a reakció idő.

    A következő bekezdést jó ötletnek tartom! :K

    "A nagyobb sebesség őt annyira nem izgatja,"

    Ezzel viszont nem teljesen értek egyet. Habár a logika tényleg ezt diktálná. Hiszen egy sz.gép feldolgozási sebessége jóval gyorsabb, mint az emberé.
    Viszont pár éve láttam egy műsort egy magától fékező autóról. Illetve a technológiáról. A lényeg pofon "egyszerű", az autó felméri maga előtt a tárgyakat, viszonyítja az aktuális sebességéhez és ha úgy érzékeli, hogy már elkerülhetetlen az ütközés fékezés nélkül akkor ő maga belefékez! Amúgy ezt az autót ember vezeti meg minden, csak ilyen vészhelyzetben az autó képes magától belefékezni.
    Na a lényeg, hogy kipróbálták a rendszer 30-40km/h-s sebességnél kontra fal. (gumifal). És az autó sikeresen képes volt megállni a fal előtt. Viszont kipróbálták a rendszert 80-90km/h sebességnél is. Itt viszont már az autó belerongyolt a (gumi)falba. És nem azért mert nem fékezett vagy mert nem jól mérte fel a helyzetet. Hanem egyszerűen későn kezdett el fékezni. Tehát a nagyobb sebességnél kevesebb ideje maradt a számításokra. Túl nagy volt a késés a helyzetfelismerés és a reagálás között.
    Persze ez már vagy 3-4 éve volt. De ez alapján könnyen lehet, hogy a sebesség mégiscsak befolyásolja az autó reakcióidejét.

    Amúgy a dolog érdekes. Pártolom is az elképzelést. Csak szerintem a technika még nem áll olyan szinten, hogy minden lehetséges helyzetre tökéletes megoldást tudna adni. Illetve mindezt olyan pici helyen, ami belefér egy autóba.
    Pl mivan télen? Amikor az útburkolati jelek nem látszanak. Mondjuk 20-25 centis hóban amikor az útpadka se látszik nemcsak a felfestések. Ilyen esetben mi van a sávelhagyással? Mihez viszonyít a gép? Ja és mindezt meglehet spékelni azzal, hogy mondjuk este is van és szakad a hó.
    Na mindegy csak ilyen és hasonló kételyeim vannak még.

Új hozzászólás Aktív témák