- Komoly pénzekkel szólna bele az amerikai választásokba a kriptoipar
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Hálózati / IP kamera
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- YouTube
- Mesterséges intelligencia topik
- Milyen routert?
- Komoly pénzekkel szólna bele az amerikai választásokba a kriptoipar
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
tzsiga
csendes tag
válasz #06658560 #405 üzenetére
Egyetértünk. Azonban...
Lehet, hogy nehéz felfogni, de a nemrég közzétett kerettantervből idéztem, amely _mindenki_ számára kötelező, a fentebb írtak például _minden_ szakközépiskolában. Tehát tanítani kell az összes szakközépben, tanuljon ott akár majdani egészségügyi dolgozó, építőiparba vágyó, vagy könyvelőnek készülő diák. És amint írtam, kb. 1 tanóra van a beidézettekre.
Szakközépiskolában csak 9. évfolyamon lesz informatika, ez összesen legfeljebb 36 órában.
Aki nem olvasott utána (zárójelben az, amilyen ismeretet át kell adni, amilyen tudást fejleszteni):
----
Az informatikai eszközök használata - 2 óra
(Az összetett munkához szükséges eszközkészlet kiválasztása
Az összetett munkához szükséges eszközkészlet kiválasztási szempontjainak megismerése.
Az adatok biztonságos tárolása. Az informatikai környezet tudatos alakítása
Az adatok biztonságos tárolásának szoftveres és hardveres biztosítása.
Fájlok illetéktelenek által történő hozzáférésének megakadályozása.
Archiválás funkciójának megismerése.
A „felhőkben” tárolt adatok jellemzőinek, biztonsági kritériumainak megismerése.
Elektronikus aláírás létrehozásának megismerése.
Mágneses és chipes kártyák.
Pendrive adatvédelme.
Ujjlenyomat azonosítása.
Hardverkulcs.
Az egészséges munkakörnyezet megteremtése
Egészséges, ergonómiai szempontoknak megfelelő számítógépes munkakörnyezet kialakítása.)Alkalmazói ismeretek - 14 óra
(stílusok, tartalomjegyzék, körlevél, "multimédiás" dokumentum készítése, vektorgrafikus kép szerkesztése, "iskolai brosúra készítése kiadványszerkesztő programmal", beépített függvények, pénzügyi függvények használata táblázatkezelővel, hétköznapi életben és tantárgyi keretek között előforduló problémák megoldása táblázatkezelővel, statisztikai függvények és grafikus szemléltetés táblázatkezelővel, szűrés; térinformatikai alapismeretek)Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel - 6 óra
(fentebb írtam 1 órányi részt belőle)Infokommunikáció - 3 óra
(A szükséges információ önálló meghatározása, megkeresése, a találatok szűkítése, kigyűjtése és felhasználása, A publikálás módszereinek megismerése, szabályai
Az elkészült dokumentumok publikálása internetes eszközökkel. Szövegek, képek, fotóalbumok, hang- és videoanyagok, weblapok publikálása az interneten, Kommunikációra képes eszközök összekapcsolási lehetőségeinek megismerése. Beszélgetős, kommunikációs program használata, A hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása a megismerési folyamatban)Az információs társadalom - 4 óra
(Az adatvédelmi alapfogalmakkal és az információhitelesség megőrzési technikáival való megismerkedés
Adatvédelmi fogalmak ismerete. Az információforrás hitelességének megítélése. Szerzői jogi alapfogalmak. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése
A szerzői jog, szerzői alkotás. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése.
A publikáció típusának megfelelő szabályok megbeszélése, értelmezése. Az információ és az informatika gazdaságra, környezetre, kultúrára, személyiségre, egészségre gyakorolt hatásának megismerése
Az informatikai fejlesztések társadalmi, gazdasági, környezeti, kulturális hatása.
Az informatikai eszközök használatának hatása a személyiségre és az egészségre.
Esettanulmányok, tapasztalatok megbeszélése, tanulságok megfogalmazása. Az e-szolgáltatások használatának célirányos megismerése, előnyeinek és veszélyeinek, biztonsági vonatkozásainak feltérképezése
Az elektronikus szolgáltatások hétköznapi életben betöltött szerepének felismerése.
Elektronikus szolgáltatások megismerése, kritikus használata, értékelése.
Az elektronikus szolgáltatások előnyeinek és veszélyeinek felismerése.
A megismert szolgáltatások jellemzése, összehasonlítása, különböző szempontok szerinti csoportosítása.
A fogyasztói viselkedést befolyásoló technikák felismerése a médiában
A médiában alkalmazott eszközök a fogyasztók befolyásolása érdekében.)Könyvtári informatika - 3 óra
(Könyvtártípusok, információs intézmények
A könyvtári rendszer, az egyéb közgyűjtemények és az internet egymást kiegészítő információs intézményrendszerének szerepének, lehetőségeinek megismerése.
Feladatnak megfelelő intézményválasztás.
A települési közkönyvtár önálló használata.
Könyvtárlátogatás: a közkönyvtáron túl (pl. felsőoktatási, Országos Széchényi Könyvtár) is.
Könyvtári szolgáltatások
A könyvtári információs rendszer szolgáltatásainak rendszerező, bővítő összefoglalása, aktív felhasználása a tanulásban. Például közös katalógusok, elektronikus könyvtárak, könyves közösségi portálok.
A könyvtárközi kölcsönzés funkciójának megértése.
Könyvtári szolgáltatások, adatbázisok önálló kiválasztása.
Ismeretlen könyvtári és közhasznú adatbázisok használati útmutató segítségével való önálló használata.
Az önművelés, tájékozottság, olvasottság mindennapi és tanulást támogató szerepének ismerete.
Rendszeres, a céloknak megfelelő könyvtár- és internethasználat.
Információkeresés
A szakmához köthető tudományterületek információkeresési stratégiáinak megismerése.
Önálló információszerzés katalógusokból, adatbázisokból, internetről és szakmai művekből.
A feladat szempontjából releváns információk kiválasztása.
Az iskolai tananyag elmélyítése és kibővítése önálló könyvtári kutatómunkával.
Dokumentumtípusok, kézikönyvek
A hiteles forrás ismérveinek ismerete.
A talált információk kritikus értékelése.
Időszaki kiadványok (napilapok, hetilapok, szakfolyóiratok) önálló használata.
Leendő szakmájának alapvető segédkönyvtípusainak ismerete, önálló használata. A más tantárgyak keretében tanultak összefoglalása, rendszerezése.
A tantárgyhoz kapcsolódó forrástípusok használtatása.
Forráskiválasztás
Komplex feladathoz való önálló forráskiválasztás a feladat céljának és a forrás információs értékének figyelembevételével.Bibliográfiai hivatkozás, forrásfelhasználás
Bibliográfiai hivatkozás önálló készítése folyóiratcikkekről.
Az interneten megjelent források hivatkozási technikájának megismerése, segítséggel való alkalmazása.
Hivatkozásjegyzék, irodalomjegyzék készítése.
Forráshasználaton alapuló munkákban való pontos hivatkozás.
Az információk feldolgozásának és az új szellemi termék létrehozásának gondolati és technikai műveleteinek alkotó és etikus alkalmazása.)Persze ez még nincs 36 óra, de a többi időben - a fentiek megtanításán túl - azt csinálhat a tanár, amit akar.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Autós topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Futás, futópályák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- E-roller topik
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs