- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- VoIP telefonálás
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Microsoft Excel topic
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz WonderCSabo #50 üzenetére
Szerintem az informatika szaknak eleve nem célja a programozás megtanítása, elvégre az informatika egy széles terület, csak egy kis része a programozás. Nekünk sem kell feltétlen a C nyelv, aki meg a létesítmények villamosítása szakirányt választja nálunk, annak kb. semennyire, holott 2 félévig ő is tanulja a C-t totál feleslegesen mert max PLC-t fog programozni, ahhoz meg nem kell nagy gógyi...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
a BMEs programozásoktatás nem erősebb az itteninél. játékprogramozóknál (sima prognál kicsit más a sorrend) első félév végére már design patternekről van szó érintve a unit testinget és az asszertációt, valamint egy saját kisebb libraryt kell tudni írni.
meg azért a 10 hetes programozás scrum/agile típusú projektek 8-12 fővel és kb 400óra/fő időigénnyel eléggé sokat nyomnak a latban (azaz 10 hétig csak ezt csinálják a diákok, szóval be lehet szépen állni 40 órás munkahétre és tesztelni a produktivitást). vö bmes 4fős, 3kredites (80 óra/fő) lab4 heavy waterfall modellel úgy, hogy közben egy csomó más tárgy is van.
51re: van ennél durvább is, avagy shaderprogramozás hálózatos szakirányon lévőknek is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
misx
senior tag
Programozásról van sztorim. 8.-ban elkezdtünk BASIC-et tanulni (kb. 1998-ban), én meg utána otthon továbbfejlesztettem magam, még GRAFIKÁT is tudtam csinálni, igaz az animáció már nem ment, de azért egy-két ökörséget összevágtam vele. + Még a windowsos Visual Basicbe is belekóstoltam.
Az igazság az, hogy számtekből én is sok dolgot magam tanultam meg. Pl. hol oktassák általános isiben vagy gimiben a gépösszerakást pl.? Még a PH-n is többet tanulsz, az biztos, mert ugye ehhez még a piaci helyzetet is folyamatosan követned kell, hogy tudd, DDR3-as RAM nem megy DDR1-be, mert mikor neked tanították, még az volt a csúcs, meg hogy manapság már min. 2GB-ot kell a gépbe rakni és nem 512M-t...
Az Office az nagyjából helyén volt, de főiskolán az első órán a tanár már úgy vette, ezt már tudjuk és csak gyakoroltatott, én meg röhögtem, hogy egyeseknek (főleg a csajoknak) még a mentés is gondot okozott. Szerencsére én gyakorlatban is használom az Office-t, igaz az Openoffice-t, mert kis cég lévén nem akartak nagy szoftvercsomagokra költeni, ha nem muszáj (még az gépeken is XP van). -
disy68
aktív tag
Én elvileg informatika szakra jártam középsuliban, ezzel a felével nem is volt különösebb probléma, viszont 4-ben nem volt első félévben fizika óránk, de volt biológia. Számomra érthetetlen, sőt 4-ben ugyanannyi történelem óránk volt, mint informatika.
“Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.” — The Dude
-
pet1970
csendes tag
Sok mindenben igazatok van, csak éppen nem erről szól ez a dolog.
Nem a szakirányú informatika oktatásról van szó, hanem a közismereti informatikáról, amit mindenkinek meg kellene kapni. Ma mire van szüksége egy embernek, ha bárhol el akar helyezkedni, ha a mindennapi életvitelét hatékonyan akarja élni. A közismereti informatika erről szól. Arról, hogy meg tudj írni egy formalevelet, képes legyél körleveleket készíteni, tudj csinálni egy prezentációt, melyben az üzleti terved akarod "eladni", vagy egy táblázatot, mely a nyereséges vállalkozásod fejlődését szemlélteti, soroljam még? Ma a legtöbb diák otthon a következőket képes megtanulni: facebook az megy, youtube az megy, online játek az megy. Melyik szükséges egy munkahelyen? Mert ha nem kell informatika, ismétlem közismereti informatika, akkor annak mi lesz az eredménye? Otthon a fentieket csak elenyészően kevesen képesek hatékonyan megtanulni (valószínűleg belőlük lesznek informatikusos is). Ha elvesszük az órákat, akkor az esélyt vesszük el attól, hogy az iskolában legalább találkozzanak ezekkel.
Még egyszer: Nem informatika szakképzésről van szó! -
saelin
veterán
Én profinak érzem magam word, excel, power pointból! Általánosban is és szakképzőben is (elölről ) azt tanultuk végig! A gépek csoda, hogy működtek... nagyon ganék voltak... remélem egy informatikát oktató intézményben jobbak vannak.
Nemhogy wifit tanultunk volna beállítani vagy tűzfalat... fölösleges így az infó, még most is ez megy tudom. Le merem fogadni még mindig xp-n oktatnak, holott már a vérpistike gépén is w7 van. De ez nem az iskola hibája! Nem kapnak pénzt a gépek fejlesztésére, csak más intézmények leselejtezett pc-iket kapják meg pályázattal...
Külföldön nem tudom milyen egy infó óra, de kétlem hogy ez menne ott is. No elég is ebből hagyok másnak is helyet...
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
big-J
őstag
Jól teszik, csökkentsék, de valami értelmesre használják, matekra, fizikára vagy valamire...
Aki géppel akar foglalkozni, tanulni az úgyse általános iskolából fogja megtanulni.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nem olvastam el minden egyes hsz-t a topikban, de ez (talán egyedül a topikban) nagyban kifejezi a véleményemet.
Annyit fűznék hozzá, hogy nem csak a munkához kell ez. mostani kilátások szerint a jövő fejlett társadalma informatika súlypontú lesz. A döntéshozók ezek szerint nem ezt a célt tűzték ki; hanem az egyszerű, a világban nem túl tájékozott, mindennapi problémáival fogvatartott választópolgár-tömeg megteremtését. (Isten ments attól, hogy nyugati médiából idegennyelvű kritikákkal találkozzon a választópolgár, mert akkor nem lehet olyan hatékonyan mutogatni az eu-ra/xy országra/xy népcsoportra a politikai "elit" töketlenségeinek következményeiért).
Egy általános, társadalomszéles informatikai berendezkedés hihetetlen módon racionalizálhatná a gazdaságot, közigazgatást, politikát (persze nem garancia, de egy triviális előfeltétel).
Mikor a kormány (mindegy épp melyik) nem írja alá az MS szerződést és mindenki hőbörög, hogy mi lesz itt, majd a szakmai fórumokon vakarják a fejüket, hogy miért is ne lehetne sity-suty átállni az ingyenes alternatívákra; nos ezért: mert az informatikaoktatás színvonala vacak, de ahelyett hogy a megjavításán dolgoznának (amihez igazából nem kéne semmit csinálni legrosszabb esetben sem, csak várni [és pár generációt "beáldozni"], amíg egy hozzáértőbb infótanár réteg nem keletkezik), inkább még a meglévő minimális vacakkal is csökkentik az érintkezési felületet.
Hogy lesz így az országnak tonnányi pénzeket spóroló e-ügyintézés, digitális önkormányzatok, hivatalok, e-népszámlálás, e-szavazás(!), e-nemzetikonzultáció, e-jogkezelés e-stb.
de a napi egy tornaóra, az kell (amit a kövér gyerekek ugyanúgy ellógnak, ha a tanár hagyja, a mozgékonyaknak meg enélkül is meglenne a napi testmozgás, de így legalább ebéd után már ásítoznak)
a nyelv az megint nem fontos, hiszen minek is annak a gyereknek, akit kétkezi munkásnak nevelnek. (diplomát már esélytelenné tették)és hipp-hopp megjelennek majd a magán (elit) iskolák és a ma vezetőinek gyerekei oda járnak majd, ismernek majd nyelveket, tanulnak majd informatikát és diploma után könnyen választhatnak, hogy külföldön gyümölcsöztetik mindazt, ami itthon nem mindenkinek adatott meg, vagy maradnak a szinte biztosított helyükre a jövő vezetőinek körében.
természetesen szándékosan túlzó és sarkító a fenti levezetés, de a tendencia szerintem ez. pont ellentéte annak, amit tenni kéne, hogy a jövőben egy általános jóléti társadalom alakuljon ki itthon.
(ahol nem azért nyomja a gépet a huszon-negyvenéves, hogy kommenteljen Cele Bea új megafaktor énekes pedofil apukájának videójáról a facespace-en)
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
Psych0
őstag
mitől lenne jobb az alapoktatásban, ha win7-en tanulnák, a jobbegérgomb-kivágást? Amivel alapozni kéne azt jóformán gép nélkül, táblán meg lehetne tanítani, nem kell hozzá csúcsgép, gondolok itt könyvtárszerkezetre, fájl, mint entitás fogalma stbstb. sok esetben ezt sem tudják, de facebook az megy az órán.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Zirowe
nagyúr
Azért tegyük hozzá, hogy amiről te írsz, az kb egy hét alatt betanítható problémamentesen, és általában az új munkahelyen gondoskodnak is róla+az esetek túlnyomó többségében előre megírt sablonokkal dolgoznak, tehát erre majdhogynem felesleges pazarolni időt a munkahelyi környezeten kívül.
Arról nem is beszélve, hogy nekem 6 éven keresztül volt infó heti 1 vagy két órában, ennyi idő pedig rengeteg, ha csak erre koncentrál az ember.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Rickazoid
addikt
Volt eddig informatika oktatás gimnáziumban? Hát én nem vettem észre, legalábbis amikor végeztem 5 éve, akkor még nem oktatták felénk. Valamit magyarázott egy tanár nálunk az informatikának hívott órán, de azt se informatikának, se oktatásnak nem nevezném, hogy elhadar egy egyértelműen valami nagyon leegyszerűsített könyvből valamit (ahol op.rendszer=Windows, irodai programcsomag=MS Office), majd egérgyakorlat következik, vagyis "ide kell kattintani, oda kell kattintani, majd ide kell kattintani", stb (és ez ment fakultáción is, mert a csoport 90%-a úgy le volt ezzel maradva, hogy őket kellett "felzárkóztatni" ahelyett, hogy tanulhattunk volna programozni). Biztos vannak helyek, ahol tényleg van oktatása az informatikának, de szerintem nem egy egyáltalán nem működő rendszer fenntartása mellett kéne kiállni, hanem reformot kéne követelni.
(#56) pet1970: Nyilván nem kell szakoktatás, de az informatika oktatása egyben készségfejlesztés kéne, hogy legyen. Bőven nem lenne még szakirányú oktatás, ha a tanárok úgy tanítanák meg a szoftverek használatát, hogy utána bármilyen nem másik szakma által használt szoftver felhasználói szintű kezelése megtanulható legyen adott környezetben különösebb időráfordítás nélkül, illetve azonos célt szolgáló szoftverek kezelése menjen külön felkészítés nélkül is. Emellett a másik, ami fontos lenne, hogy ne tartsanak az emberek a számítógépektől. És itt most nem arra gondolok, hogy terminátorok kifejlődésétől félnek, hanem hogy egyszerűen annyira bele van nevelve sok emberbe, hogy az informatika valami nagyon elvont, nagyon szakértők számára fenntartott dolog, hogy egyszerűen nem is akarnak foglalkozni vele, mert úgy tudják, hogy úgyse menne nekik és ennek ellenkezőjéről sem győzhetők meg. És ez nem csak középkorúaknál figyelhető meg, igen sok huszonéves is itt tart csak.
[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
pet1970
csendes tag
Bocs, én azt hittem, hogy a mai munkahelyeken az önálló, kreatív, hatékony munkaerőket keresik, s szeretik alkalmazni. Akiről te beszélsz az a betanított munkás. Egy betanított munkás nem képes, s nem is akar jobban dolgozni, mint amit megtanítottak neki.
Csak egy példa a személyes tapasztalataim közül:
Egyik cégnél nem alkalmaztak informatikust, csak és kizárólag olyan munkavállalok voltak, akik önszorgalomból tanulták meg az irodai szoftvereket. A cég működött, nyereséges volt. Győzködtem őket, hogy szükségük lenne egy informatikában járatos (középszintű végzettségű személyről van szó!) személyre is. 3 év után alkalmaztak egyet. Fél év után a cégvezető megköszönte, mert szinte az összes dokumentumukat átdolgozta, kijavította!!!! Ezzel költséget takarított meg, növelte a nyereségét a cégnek. Olyan ötletekkel állt elő, melyek a cég piaci helyzetét javították, egyszerűsítették a munkamenetet, stb. Ez a kulönbség az 1 hét alatt megtanult ismeret és a több éven át tanult ismeretek között. Egy betanított munkás nem tudja, hogy lehetne jobban is, hatékonyabban is dolgozni. Szerintem nem mindegy, hogy egy feladatot 10 perc alatt, vagy másfél óra alatt old meg egy munkavállaló. Tudom, hogy ez még nem mindhol létezik, működik. De az óraszámokat csökkentik, akkor nem is fog sohasem. -
pet1970
csendes tag
válasz Rickazoid #63 üzenetére
Egyről beszélünk, szerintem. Ellenben semmilyen készséget sem lehet fejleszteni csökkenő óraszámokkal.
Itt mindenki azt írja, hogy az osztálytársai milyen gázosak voltak. Hát ez pont arról szólna, hogy ne legyenek azok! Ez lenne a cél! Ha csökkentik az órákat, akkor ez csak rosszabb lehet. Javítani akarunk ezen? Akkor ellenőrizzük, hogy hogyan dolgoznak a tanárok! Mérjük az eredményeiket, segítsük őket továbbképzésekkel ha szükséges, s ha ez sem segít, akkor küldjük el őket a pályáról! Persze ezt csak akkor tehetjük meg, ha a munkafeltételeiket is megteremtjük! Működő és elegendő számítógép az iskolákban, hogy mást ne is mondjak. Az nem megoldás amit itt többen is mondanak: Ez eddig is szar volt, inkább ne is csináljuk akkor! Jobb lesz? Ennyire nem lehettek szűklátókörűek! -
Rickazoid
addikt
Ebben igazad van.
Viszont nem tudom ez az egész második bekezdés nekem (is) szólt-e, de idézek saját magamtól:
"szerintem nem egy egyáltalán nem működő rendszer fenntartása mellett kéne kiállni, hanem reformot kéne követelni."
Utaltam ezzel a cikkre, amiben pont arról van szó, hogy a nagy átalakításban maradjon már meg ez olyannak, amilyen és az óraszámokon lovagolnak. Csak hogy az óraszám meg a tanterv önmagában semmit sem ér, pont az kell, amit írtál.[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
Zirowe
nagyúr
Lehetsz akármennyire is kreatív, de akkor is be fognak tanítani pár napig/óráig egy új munkahelyen, nem pedig csak úgy "beszabadítanak".
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
pet1970
csendes tag
válasz Rickazoid #66 üzenetére
Valóban nem neked szólt. Bocs. A gond ott van a reformmal, hogy reformokról szó sincs. Az új kerettanterv pont a reformok ellen szól. Nem akarunk befektetni új módszerekbe, nem akarunk javítani a jelenlegi rendszeren, mert az pénzbe kerülne. Sokkal egyszerűbb leépíteni, ezért tegyük azt. Ez egy rossz irány. Jelenleg a megfelelezett óraszámokhoz képest a jelenlegi szinten tartása is nagy lépés lenne. Még valami, ezekkel az óraszámokkal 4 éven belül az infotanárok felét el fogják küldeni. Sok laikus erre azt mondaná, hogy hurrá hadd hulljon a férgese! De nem az fog hullani! Ugyanis azok lesznek pályaelhagyók, akik eddig jól tanítottak, hiszen nekik piacképes ismereteik lesznek. A pályán maradó tanárok elenyésző kis része lesz képes minőségi oktatásra. Még lejjebb csúszunk... Jó irány, ugye?
-
Eddig is szarsaágot oktattak, hol itt az új gond?
-
aram01
nagyúr
ez azért rajtuk is múlik egy picit,nem?
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
Alex91
félisten
Az info tanarokat lehet szidni es lenezni, de szabad a palya! El lehet vegezni az egyetemet, aztan lehet 100k nettoert csimutakat okitani, akik inkabb CS-znek, es facebookoznak , de mar egy egyszeru, szorzasos feladat az excelben meghaladja a kepesseguket. (Nem, nem az info tudasaval van baj, hanem 10. osztalyban nem erti meg magat a problemat...)
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
mrhitoshi
veterán
Nem szabad általánosítani. Amúgy meg ok-okozat felcserélődött a hsz.-ban.
Nem ott kezdődik a probléma, hogy FB-nak, meg CS-nek, hanem hogy az iskola nem szabja meg.
Illetve szerintem túl van lihegve ez az egész IT probléma.
Nem, nem létfeltétel, hogy valaki értsen a gépekhez. Itt kezdődik a probléma, hogy az egész világ úgy akarja beállítani ezt, mint ha ez létszükséglet lenne.
Ahhoz, hogy egy mindennapi ember kezelje a gépét, totál nem kell infó óra. Az egy-két éves gyerek is tudja kezelni a Tablet-et, akkor minek oktassák neki 1. osztályban, hogyan hozzon létre egy mappát?
Az egész IT szektor átalakult, nem kell ahhoz éveket tanulni, hogy valaki tudja kezelni a gépét. A 20 év alattiak ebbe nőttek fel, még jó hogy totál bukás az egész IT oktatás, mikor mit tanítson az iskola ennek a korcsoportnak ? Hogyan telepítsen fel egy .exe fájlt, vagy hogy mi is az a .jpeg formátum ? Felesleges, csak pénz kidobás.
Szerintem a normális az lenne, ha az infó órákat teljesen beszüntetnék általános iskola alsó tagozatban, felsőben meg bőven sok az a heti 1 óra is.
Aztán középiskolában lehetne menni infó szakra, aki kívánja a dolgokat mélyen, jól megtanulni. Hozzá teszem, egy ECDL vizsgát simán kötelezővé, vagy akárcsak az alapvető irodai programokkal megismerkedni.[ Szerkesztve ]
PS4
-
Alex91
félisten
válasz Penész Gomba #73 üzenetére
Hat, probald ki! Info tanarokat meg keresnek is... Aztan rajossz, hogy mi mennyi...
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
MCBASSTION
aktív tag
hat most arra jarok az egy dolog h mar tudok programozni, de sztem eleg alaposan megtanitjak. Lehet h a gyakorlati fogasokat nem nagyon (a hogyan reszet), de sztem eleg jo alapot adnak, es ebbol egy kis gyakorlassal siman meg lehet tanulni. A gyakorlas reszet amugy sem lehet nagyon tanitani, azt csinalni kell.
windows7sins.org
-
dajkopali
addikt
válasz Penész Gomba #73 üzenetére
"a 3 hónapos fizetett szünet + a többi szünet"
tényleg nem értem, hogy ez a nettó hülyeség miért olyan életképes évtizedek óta - igazából tudom, ez volt az egyik sikeres demagógiája az alapvetően értelmiségi-ellenes Kádár-korszaknak, mellyel társadalmi csoportokat igyekeztek szembefordítani egymással - elég jól bejött nekik
elszomorító[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dajkopali
addikt
válasz Penész Gomba #78 üzenetére
magam is dolgoztam tanárként, ez kamu
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Alex91
félisten
válasz Penész Gomba #80 üzenetére
Pedig dolgoznod kene egy kicsit tanarkent, tagulna a latokorod!
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Keksz03
senior tag
nálunk is ez ment! a tanár beszélt, a lányok neteztek, a fiúk CS-ztek! általában én összedobtam az órai feladatot 5 perc alatt mert úgyis mindenkit aláztam CS-be aztán körbeadtam pendrive-on. azért azt szeretném hozzátenni h 5-ösre érettségiztem infóból, kaptam egy 100%-os ECDL vizsgát és saját erőmből dolgozok számtech boltban! tehát ha azt nézzük akit érdekel az majd maga megtanulja akit nem annak meg felesleges!
Samsung Galaxy S23+ 512GB / LG CX 48" OLED / PS5 / Ryzen 5 5600X, 16GB, RTX 3060 Ti
-
Rickazoid
addikt
Nagyon problémás ez a gondolatmenet. Ha valaki iskolában nem ért meg egy problémát, mégis előrébb jár, mint ahol a probléma megértését meg kellett volna tanulnia, pontosabban ahol a szükséges készséget el kellett volna sajátítania, az nem csak a tanulót minősíti, hanem az iskolát is.
Ráadásul akinek nincs türelme a tanításhoz és a velejárókhoz, az mégis mit keres a tanárok között? Azon az egyetemen mehetett volna más irányba is. Ráadásul az, hogy ilyen emberek lehetnek tanárok, még tovább minősíti az oktatási rendszert. Az a baj, hogy alapjaiban rossz az egész, hisz ha csak az lenne tanár, aki tényleg alkalmas rá, akkor egy marék iskolán kívül mindegyik bezárhatna. Azt inkább nem fejtem ki, hogy hogy lehetne így mégis egy jobb oktatási rendszert létrehozni, mert tapasztalataim szerint az idealizmust könnyen keverik össze sok egyébbel, például szélsőséges szocializmussal vagy elmezavarokkal.[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
Alex91
félisten
válasz Rickazoid #83 üzenetére
Ja, csak azt hiszem 2 szam szimpla osszeszorzasa nem 10. osztalyos problema... Igen, de tobb tenyezos problema ez. Benne van az oktatasi rendszer, a tanar, a tanulo stb...
De nem tudom, ha csokkentik az info orak szamat, akkor mondjuk mi fog attol javulni...?
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
pet1970
csendes tag
válasz Penész Gomba #73 üzenetére
3 hónap fizetett szabadság. Komoly? Remélem számolni azért tudsz.
Ime: Ebben a tanévben: Őszi szunet: 3 nap. Téli szünet 3:nap ( atöbbi mindenkinek szabadnap nemcsak a tanaároknak, s senkinek sem számít bele a szabadságába. Például a dec 24 es dec 31-et is ledolgozzuk valamelyik szombaton, mint mások. Tavaszi szünet: 2 nap. Ez összesen 3+3+2=8 nap.
Nyári szünet: a tanév jun 14-ig tart, de a szünet csak a diákoknak kezdődik el ekkor. A tanároknak ilyenkor van a bizonyítványírás a tanügyi dokumentumok elkészítése, az érettségik, szakmai vizsgák lefolytatása. Ez azt jelenti, hogy jun végéig még dolgoznak. Kb jul 1-től szabadság. Egészen aug 20-ig. Ez kb masfel honap,. ami 20+10 munkanap koruli. aug 20 után az új tanév megkezdése, tanügyi dokumentumok előkészítése a pótvizsgák lefolytatása történik aug 31-ig. Ez összesen 38 nap. Átlag elmondható, hogy egy hónapban kb 20-23 munkanap van. Tehát ez nincs 2 hónap sem. Még néhány dolog
1. Az alatt másfél hónap alatt nyáron a pedagógus táboroztatásra, napközire, továbbképzésre berendelhető.
2. Meglepő módon a jul 1-aug 20-ig terjedő időszak a csúszezon a nyaralásra, ilyenkor a legdrágább a nyaralás, de jó is nekik! Más ember elmegy szeptember végén, október elején félárból.
Szóval ne keverjük a tanítási szünetet a pedagógus szabadságával, mert nem ugyanaz! -
Penész Gomba
tag
Lehet itt csűrni csavarni a dolgokat, de akkor is sokszorosa van nekik szabadságnak mint akármilyen más dolgozónak és ez mellé az is társul, hogy a tanárok nagy része nem azért tanár, mert olyan de okos és megérdemelné a szünetet mert tényleg kitesz magáért, hanem mert az égvilágon nem vették fel sehova máshova, mert valljuk be, sík hülye aki betanul egy adott szöveget majd elmondja. Nos az ilyen évi 1 hetet sem érdemel.
A berendelhető meg nem érdekel senkit, mert vagy van vagy nincs. Ezek a fizetett szabadságok mellé meg pluszba jön a szabadsága ami ez mellett jár. Az meg megint nem érdekel senkit, hogy mikor mennyi a nyaralás, mert a logikád szerint akkor számoljuk már bele a benzin áremelkedést is meg a zsemle árának a váltakozását is nem ?
[ Szerkesztve ]
-
#95561216
törölt tag
Tudom ide inkább az info tartozik, de például matematikából elsőben heti két óra lenne. Kettő! Aztán sírunk, hogy nincsenek jó mérnökök, vagy akit felvesznek egyetemre hamar kibukik.
-
#95561216
törölt tag
Tudom ide inkább az info tartozik, de például matematikából elsőben heti két óra lenne. Kettő! Aztán sírunk, hogy nincsenek jó mérnökök, vagy akit felvesznek egyetemre hamar kibukik.
-
Alex91
félisten
válasz Penész Gomba #86 üzenetére
Azert elvegzett egy foiskolat, egyetemet... Gondolom ezt mindenki utanuk tudja csinalni.
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Penész Gomba
tag
Elvégzett? Váóh. Elég sok ember elvégzi és mégsem megy vele semmire, mert semmit nem ér. Lényegében mindenki el tudja végezni az ilyen magolós egyetemeket aki tud magolni, ilyenből meg nagyon sok van.
El ne szálljunk azért mert van egy papírja... Ha mérnököt végzi el, az oké, oda valóban agy kell, de az ilyenhez... Igen, én lenézem a magyar oktatást a tanárok 99%-val karöltve, mert szinte csak rosszban volt részem.
[ Szerkesztve ]
-
Gergosz2
veterán
válasz #95561216 #87 üzenetére
elős alatt mit értesz?
1. , 5. vagy 9. osztályt?(#90) Penész Gomba
Látom nagyon ellenszenves vagy a tanárokkal amit részben megértek is.
Szerintem az a probléma, hogy sokkal több humán tanárt képeznek mint reál szakos tanárt.
Sajnos ez egy darabig nem is fog javulni, hiszen aki kcsit is konyít a matekhoz, fizikához infóhoz stb az inkább megpróbál egy mérnöki szakot vagy kémiát ,biológát ,minthogy a jelenlegi feltételek és fizetések mellett tanárnak álljon.Nekem középiskolában az igazgató volt az osztályfőnököm és ős is mondta már , hogy ebből nagy problémák lesznek a jövőben , és előbb utóbb kénytelenek lesznek mérnököket, informatikusokat megkérni, hogy tartsanak középiskolai matek, fizika informatika órákat.
[ Szerkesztve ]
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
Alex91
félisten
válasz Penész Gomba #90 üzenetére
Igen, mindig rossz jegyeket kaptal? Vagy miert?
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Penész Gomba
tag
Tény, hogy sosem voltam egy szuper tanuló. Általános 5. vagy 6. osztályig voltam jó, aztán válás volt meg ilyesmik és leromlottak a jegyeim szinte a full ötösről 3 as körülire, ez gimiben (5 éves) lement 2-3 ra.
Érettségin viszont csak a matek lett kettes (39%-al yeye!) az összes többi 4 csak a magyar 3.
Ez után elvégeztem még egy EU-s Vendéglős képzést majd egy rendszergizdát (nem tudom minek).Szóval nem mondhatnám, hogy annyira szar voltam, szerintem simán átlagos, pláne hogy nem is buktam sosem. Egyszerűen akármilyen suliba kerültem (volt pár a költözések miatt) mindenhol hulladék tanárokat kaptam, egy hulladék rendszerben. Ha kérdeztél valami nem szorosan az éppen adott tananyaghoz kapcsolódót egyből ment az "Őőőő" őŐőŐŐŐŐ" "Nemtudoooom" "őőőőőŐŐő" aztán következő órán meg a szopatás mert lényegében beégett a saját "területén".
[ Szerkesztve ]
-
Gergosz2
veterán
válasz Penész Gomba #93 üzenetére
azért nem csak a tanárokat kéne okolni
[ Szerkesztve ]
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
Alex91
félisten
válasz Penész Gomba #93 üzenetére
Es amikor o kerdezett, akkor te meg mindent vagtal, es a piszok csak azert adott rossz jegyet, mert tobbet tudtal mint o . Ugye? Es most a szemet tanarok miatt vagy kenytelen lemondani a 3 honap szabadsagrol, mert miattuk nem lehettel tanar... Mert ugye te szimplan meg tudtad volna csinalni, es meg jobb is lettel volna barmelyiknel. Nem nagy kunszt...
[ Szerkesztve ]
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
Alex91
félisten
válasz Penész Gomba #96 üzenetére
Es erre mibol jottel ra? Te meg nem ertett zseni...
[ Szerkesztve ]
Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
válasz Penész Gomba #36 üzenetére
több hsz-re:
"elmondanád mire megy a gyerek az életben azzal amit ma matekon erőszakolnak rá" "Valahogy hányingerem lett 5 év alatt a gimiben": pl. tudják, hogy a gimi 4 éves.
"jóval több órám volt szakközépbe": aaaargh... neked nem kellene oktatásról nyilatkozni, mivel láthatóan sokat hiányoztál.
egyik hsz szerint programozni otthon fogsz megtanulni, másik hsz szerint nem lehet az egyetemi progot megtanulni... lol
azt szűrtem le a hozzászólások nagyobb részéből, hogy a legtöbb embernek az iskola csak egy akadály, lassító tényező a felkelés és a cs-zés között...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bizonyítást tanulni???? jesszus. ha megértetted az anyagot, összefüggéseiben is, akkor az adott tétel bizonyítása magolás nélkül rögzül. ha magolni kell a bizonyítást, nem tudod se a tételt, se az anyagot.
más hsz-ekben firtattátok, hogy minek matek, valóságtól elrugaszkodott, stb. megkérdezném: az a sok hülye sportoló, akik az olimpián nyertek, azok minek futkároznak 4 évig, mint a mérgezett egér? nem elég az olimpián lefutni a 100 métert vagy a két kört?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis