Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • azbest

    nagyúr

    period ám...
    "Európát ellepték a hulladékhegyek, miután már nem tolhat át minden ganét Kínába" [link]

    Minden ganéjt ázsiába és afrikába szállítanak nyugatról, újrahasznosítást kamuzva. Közben meg sokszor szimpla újrahasznosíthatatlan szemét, amit végül vagy elégetnek vagy a tengerbe kerül. Amit tényleg újrahasznosítottak, az sem nyersanyag lesz, mert két fillérrel olcsóbb az olajból frissen legyártott anyag.

    Az usa nem szokta aláírni a nemzetközi megállapodásokat. A legtöbb nyugati ország pedig kvótákat vesz fejlődő országoktól, hogy papíron jó legyen a statisztikája. De valójában csak papíron jó.

    A vadkapitalizmus szépen megmutatta, hogy két fillérért az anyját is eladja bármelyik politikus vagy cégvezető. Fejlesztés csak kényszerből, a profit az isten és a károk semmit sem számítanak, mert az exponenciális növekedés az első.

    Szégyen az usa-ának, hogy a feneketlen állami tárcából csak háborúkra futja és orosz segítség kellett nekik, hogy egyáltalán fennmaradjon az űrállomás. Amiből szintén ki akar farolni az állam. Marha nagy szerencséjük, hogy vannak olyan vállalkozások, amelyek bármilyen okból valódi fejlesztést végeznek (spacex) és nem csak a maradék költségvetést akarják kiszipolyozni (boing).

    A fejlődéshez pedig szükség van arra, hogy ne csak egy állam diktáljon és uraljon mindent egy területen.

    (#43) btprg
    lehetsz szkeptikus, ha csak a mának élsz. Bár a jelenlegi kényelmes életszínvonalat is sok haszontalannak gondolt fejlesztés miatt élheted. Hosszú távon egyértelmű, hogy az emberiség fennmaradásának feltétele, hogy ne csak a Földön legyünk.

    Tetsuo
    ha nem Trump hidegháborús uszítását hirdeted, amit a tévében hallanak, akkor csakis kína imádó splicli lehetsz. Ez már kiderült sok más hasonló beszélgetésből. Mivel a nagy gondolkodók valahogy mindig a tévében hallottakat mondják vissza, nincs igényük rendszer szinten vizsgálni a világot. Kínai mindig mindenben hazudik, nem kell bizonyítani. Usa mindig mindenben... nos hát izé, bizonyítottan hazudik, de az mégsem olyan. És relativizálás, ha rámutatsz, egyik oldalnak sem kell nyalni.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    nagyúr

    Az űrkutatásra, űrutazása fordított pénz egy nagyon apró töredéke minden másnak.
    Az űrhajózás azért drága, mert 60as évekbeli, elavult technológiával ment még a közelmúltig is. És a drágaság is relatív, amikor több millió dolláros rakétákat lődöznek a Földön a sivatagba mindenféle idióta harcra hivatkozva.

    Hogyne lenne erőforrás. Épp most fejlesztik a világ legnagyobb kapacitású utas és teherűrhajóját. De a spacex most is töredék áron felvisz bármit, mint az elődei. Teljesen el vagy tévedve, fogalmad sincs se arról mi történ az utóbbi 10 évben és hogy az óriási pazarlás, amit az űrkutatásra elkótyavetyélésnek hiszel, az mennyire apró porszem a világ rengeteg valóban értelmetlen dolgaira költött óriási pénzekhez képest.

    Miközben azon agyalsz hogy mennyire értelmetlen az űrkutatás, annyira csökkent a feljuttatás költsége, hogy már szervezik az első valóban űrben forgatott mozifilmet. [link]

    Az meg földhözragadtság, hogy minden túl messze van. A következő évtizedre már biztosan lesz Mars-on valamilyen emberi aktivitás. De alternatív hajtási módokon is dolgoznak a kutatók a kémiai hajtás mellett. Az hosszútávú űrmozgásra ma is már ion hajtóműveket használnak. Ami meg nem nyilvános, arról meg csak sejtések lehetnek a bejegyzett szabadalmak alapján: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    nagyúr

    Egy tipikus mai, nem széles törzsű utasszállító repülőgép 100 millió dollár körüli áron vehető. Amin 130 körül van az utas szám. Viszonyításképpen egy repülőtér felépítése csupán néhány repülő árába kerül. Normál időszakban akár 15 ezer gép is levegőben lehet (persze van olcsóbb és drágább is köztük). [link]

    5-10 évvel ezelőtt egy föld körüli pályára állításhoz használt fellövés 165 millió dolcsi vagy több is lehetett. Jelenleg is kb ennyi a tarifa az európai és amerikai "régi" szereplőknél. A sima légi közlekedés is drága lenne, ha minden út végén felrobbantanák a repülőt, amivel megyünk. De autó helyett is többen bicikliznének, ha a gyereket oviba levinni 5 millió forint lenne, mert az autót felgyújtanák odaérés után.

    A spacex is kb 95 millióért tud vatta új felszereléssel felküldeni cuccot falconnal. (a falcon heavy 70 tonnát tud 150ért). Viszont mivel ők a lehető legtöbb elemet újrahasznosítanak [link] [link] , ezért 30 millió alá is tudják vinni költséget az árat. Vannak fokozataik, amelyek 5x is jártak az űrben.

    A Starhip esetén pedig még egy nagyságrendet lépnek előre. Ott már 1.5 millió dollár a megcélzott fellövésenkénti költség. A gyártás teljes megreformálása, a méret (150 tonna teher) és újrahasznosíthatóság miatt később elérheti a 10 dolcsi kilónkénti hasznos teher értéket. A holdra pedig 20-30 dolcsi / kg a becslés.

    Erre mondta valaki, hogy ausztráliából elpostázni valamit többe kerül, mint spacejumppal átküldeni :D

    Egyébként de, a hogyan lesz a homokból i7 az durván nem egyszerű folyamat. Ahhoz is kellett 50 év aktív kutatás. Nagyon bonyolult és soklépcsős folyamat, ami szinte már atomi szintre vitte le a komponenseket.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    nagyúr

    Ez nem kizáró vagy. Nem azért van nyomor és háború, mert minden pénzt az űrkutatásra szórnak el. És nem is gazdag ficsúrok nyaralásáért kutatják az űrt és a bolygókat. Az űrturizmusnak legfeljebb abban lesz szerepe, hogy finanszírozni tudják a kutatásokat, mivel az államok nem hajlandóak pénzt költeni alapkutatásokra, mert a vezetők is csak a jelen pillanat anyagi hasznára figyelnek, nem pedig a hosszútávú fejlődésre, fenntarthatóságra.

    Páran azt hiszitek, hogy amibe beleszülettetek, vagy megvehettek fillérekért a boltban az mindig is adott volt és adott lesz. Az idősebbek memóriája is rövid, mert nem becsülik sokra azt, hogy ma már mekkora kényelemben élhetnek még a szegények is ahhoz képest, hogy pár évtizede még mindenért mennyit kellett dolgozni, mennyire sok fizikai munka volt bármi és milyen kevés haszna volt. A túl sok szabadidőtől bolondulnak meg az emberek manapság.

    És ez bármikor megváltozhat. Nem az a kérdés, hogy lesz-e természeti katasztrófa: földrengés, meteor becsapódás, járvány, bármi... hanem az a kérdés, hogy mikor. Mert ezek rendszeresen történnek. És komolyabb esemény során visszakerülnek a túlélők a kőkorszakba.

  • azbest

    nagyúr

    Amit írsz, azzal nekem az "ezt a pénzt" kifejezéssel van bajom. Mivel ez csak csepp a tengerben, viszont hosszú távon rengeteg hátrány pont ezt a területet felszámolni valami kétes megtérülés okán, amit mindjárt kifejtek.

    Az afrikai viszonyok nagyrészt a mai napig az európai és amerikai kolonizálás hagyatéka. Máig fizetnek védelmi pénzt, a mai napig teljesen kiszolgáltatott a gazdaságuk, mivel a gyarmattartók cégeinek jogutódjai rendelkeznek az erőforrásaik felett ma is. Amikor pedig szorosabb összefogást, gazdasági szövetséget akartak létrehozni afrikában, akkor hirtelen mindenféle szélsőséges mozgalmak kaptak sok pénzt, fegyvert és megpuccsolták a vezetést.

    Amiket sorolsz még azokkal lényegében azt szeretnéd, hogy legyen vége a vadkapitalizmusnak, amikor profit mindenek felett áll. Jelenleg a rövidtávú haszonszerzés felülír mindent. Nem számít az emberek élete, körülménye, se a környezetkárosítás. Nem a profittal van a baj, hanem azzal, hogy nagyon kreatívan alkalmazzák a törvényeket, állami szinten is lobbit szolgálnak ki, nem pedig lakossági érdekeket. És el is értünk oda, hogy az emberek tájékozódás helyett az ígéreteknek dőlnek be.

    Amúgy a mai kínai is durván vadkapitalista, de mutat némi jelet arra, hogy olyan fejlesztéseket és környezetvédelmi lépéseket tegyen, ami a hosszútávú fenntarthatóság felé mutat. Ez persze fűszerezve van egy másabb politikai berendezkedéssel. De ezt mi szerintem innen nem tudjuk megítélni, hogy egy kínai embernek kínában jobb vagy rosszabb az élete, mint egy amerikai embernek amerikában. Mindkét országban hatalmas különbség van aszerint, hogy ki hol él.

    Minden kutatás hosszútávon hasznot hoz az emberiségnek. Az, hogy kínában is költenek mostmár ilyen kutatásra, az mindenképpen jó. Persze ennek hosszú távon gazdasági és politikai oldala is van. Ha az usa uralja továbbra is az űrkutatást, akkor kisajátítja magának. Jelenleg is mondhatni az usa diktál mindenkinek a bolygón, hogy mit tehet és nem tehet meg az űrben. Ő maga megkövetel mindenkitől mindenféle nemzetközi egyezmény betartását, de saját magára nézve csak azt tartja betartandónak, amiből haszna van.

  • azbest

    nagyúr

    mielőtt még valami kötelező kasztrációig eljuttok, talán fel kéne fogni, hogy a szaporodás legjobb ellenszere a jólét. Ezt látni a világ szinte minden táján. A nyomorban szaporodnak ész nélkül az emberek. Ahol jólét van, ott 1-2 generáció után már az a bajuk, hogy kevesebben születnek, mint meghalnak.

    szerk1:

    szerk2:
    Kína sok afrikai államban kezdett befektetésekbe, cégeket indított be. Meglátjuk ez hogyan hat az ottani jólétre. Talán részben ezért is van akkora konfliktus az utóbbi hónapokban kína és a nyugati hatalmak között. Ha kína megvetette a lábát afrikában, akkor nem lehet számolatlanul kifosztani az ottani országokat és destabilizálással kiiktatni a nem együttműködő kormányokat. Ki fognak szorulni onnan a nyugati hatalmak. Csak azt nem tudni még, hogy csak gazdát cserélnek vagy valóban tudnak élni a helyiek is a lehetőségekkel, ahogy anno kínai is kinőtte az ő gazdáit.

    (#72) Vesa
    a leggettósabb tartományokban annyi a minimélbér, mint itthon a közmunka. Az ipari régiókban, fejlettebb vidékeken már bőven a magyar bérek felett járnak. Szóval nem kell messzire menni: borsod vs budapest.
    Egyébként pont vidéken volt enyhébb az egyke szabály is. Ha az első lány lett, akkor lehetett mellé mégegy, hátha fiú. Plusz több millió regisztrálatlan ember él ott, akik létszámon felül születtek.

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák