- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Apple TV+
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- DIGI internet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- ASUS routerek
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Asustor NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
mpioca
tag
Az a hír járja, hogy még idén érkezik egy RX500 széria reboot, a Polaris 30 12nm-en, ami összességében 15%-os teljesítmény javulást hozhat, és akkor már GTX 1070 környékén teljesítene. A középkategóriát ezzel korrektül le tudná fedni az AMD. Sajnos az eddigi hírmorzsák alapján a Navi is csak a középkategóriában fog indulni, RTG-től egy ideig nem érdemes a csúcskategóriás GPU-ra számítani.
-
Dr. Akula
nagyúr
"Tudják jól, hogy mivel készül az AMD, és azt is, hogy eleve nem tudnák felvenni vele a versenyt még az Ice Lake birtokában sem"
És mivel?
-
csendes tag
Lassan eljön az idő amikor az Intel történelem lesz
Csak a Windows 7 :)
-
-
_Scythe_
aktív tag
Moshlake...
-
noPublicFG
senior tag
Ez a jeges, felszívódott! xD
Szerintem ez most nem más, mint egy kis baki a tervben. Két, három év múlva ismét magára talál az Intel, és újra lehet örömködni.[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose
-
BiP
nagyúr
válasz noPublicFG #60 üzenetére
Elolvadt. Ahogy az Intel előnye is
Kis verseny jót tesz a piacnak (bár egy Coffee Lake áremelkedést azért még meg tud játszani az intel így is).
De én is azt tippelem, hogy pár év múlva magára talál az intel. Most egy ilyen kapkodós, vészforgatókönyves időszak van, de hát volt már ilyen.[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
válasz noPublicFG #60 üzenetére
sima klimavaltozas, melegszik a bolygo, még a sarkokon is olvad az ice.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dr. Akula #52 üzenetére
Olyan mainstream procival, aminek a mintája ~3000 pontot csinál a Cinebenchben. Kizárt, hogy az Intelhez ez az infó ne jutott volna el. Erre nem lehet mivel reagálni. Az Intelnek most túlságosan nem jött össze semmi, az AMD-nek pedig túlságosan összejött minden.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
opr
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dr. Akula #67 üzenetére
Eléggé sok. Az a 16-magos Threadripper szintje.
Nagyon egyszerű útiterve van az AMD-nek. A következő évben a mainstream, vagyis a leggyorsabb Socket AM4-es modell teljesítménye elérne az első generációs leggyorsabb Threadripper szintjére, míg a HEDT-ben a leggyorsabb Threadripper legalább 80%-kal megelőzné az aktuális leggyorsabb 32-magos modellt. A 2020-as tervek még nem ismertek, csak annyi, hogy változik a tokozás, jön a DDR5, stb.
Ez ellen nagyon nehéz bármit is tenni úgy, hogy a 10 nm-es node csak csúszik. Sokkal célszerűbb az Intelnek már a Tiger Lake-re koncentrálni, mert az Ice Lake-et nem tervezték olyan gyorsra, hogy üsse a Threadrippert, de a Tiger Lake már egy olyan fejlesztés, amely mainstream szintre is 10-nél több magot hoz, tehát az már nem feltétlenül lefutott meccs. A szerver tekintetében sem feltétlenül fontos ütniük az Ice Lake-et. Mire kihozzák, addigra az AMD-nek ott lesz a Milan. Sokkal inkább a Sapphire Rapids gyorsabb piacra dobásán kellene dolgozni, hogy ez 2021-ben realitás legyen. Addig akármit csinálnak, a Rome és főleg a Milan túl erős lesz. Két éve nem kellett volna lelőni egy rakás fontos projektet Krzanich IoT mániája miatt, és akkor nem itt tartanának, de most már mindegy, nem tudnak visszautazni az időben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dr. Akula #72 üzenetére
Kell bele cache. A Matisse 64 MB L3-mal jön, meg mellette van még egy rakás L2 és L1. 10 nm-en az Intelnek is lesz lehetősége 30-40-50 MB-ra csak az L3-ra vonatkozóan. 14 nm-en ez nem realitás.
(#71) joysefke: 16.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
A TR 2950X is annyit tud.
Nem arrol volt szo, hogy a Zen2 IPC-ben, es/vagy frekiben elorelepes lesz?Vagyis a kerdes, hogy mekkora frekivel, es hany wattal hozza majd az AM4-es 16 magos proci a 3000 pontot, es mekkora az egyszalu pont.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
16 maggal akarnak elérni a 3000 cinebench pontot mainstream vonalon?
Számomra ez több ponton vérzik:
1,
16 maggal az AMD már most elérte a 3000+ CB pontot a 2950x személyében. (3200 fölött out of the box, tuning és finomhangolás nélkül).Ahhoz hogy egy asztali mainstream 16 magos (már amennyire egy 16 magos procit 2019-ben lehet mainstreamnek nevezni) proci elérje a 3000 CB pontot kb semmit nem kell tenniük, kiadják négy helyett két csatornával és ráraknak 1-200MHz-et az all -core órajelekre.
Ez nem fejlesztés, hanem a meglévő fejlesztés átcsomagolása a megcélzott piac igényeinek megfelelően. (mainstream itt == olcsóbb alaplap/ kétcsatornás memória)
2,
Ha esetleg kiadnak AM4-be egy 16 magos monstert, attól az még nem nevezhető mainstreamnek, mert bár a mainstream piacra érkezik, a vásárlók többsége számára csak minimális előnyökkel szolgál a mainstream vonalon a már elérhető termékekhez képest.A programok 99%-nak bőven elegendő a 8 mag és még tartalék is marad a következő évekre a rendszerben, ahol pedig többre lenne szükség, azt már lefedi az aktuális Threadripper.
Mainstream vonalon 2 éve a 4c8t i7-ek és 4c4t i5-ök idejében a magszám még sok esetben limitáló tényező volt, de jelenleg a 8c16t procik idejében már nem korlátoz. Mainstream vonalon a közeljövőben szerintem nem a magszám további emelése fog jobb termékeket eredményezni.
Amire szükség lenne és tényleges fejlődést jelentene, az:
-IPC-emelés
-CCX-ek közötti kommunikációs késleltetések csökkentése
-Támogatott memória órajelek emelése
-magszám/CCX növelése (mainstream processzor beleférjen 1db CCX-be)[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Amire szükség lenne és tényleges fejlődést jelentene, az:
-IPC-emelés
-CCX-ek közötti kommunikációs késleltetések csökkentése
-Támogatott memória órajelek emelése
-magszám/CCX növelése (mainstream processzor beleférjen 1db CCX-be)
-órajel emeléseAz órajel emelést lefelejtettem
[ Szerkesztve ]
-
Remélem csak arról van szó, hogy az AMD-nél most minden a 7nm-es Epycről szól, ezért a marketing és a kommunikáció is
-a többszálas teljesítményt,
-teljesítmény-fogyasztást, illetve hogy
-milyen sok magot/tranzisztort tudnak milyen kis helyre bezsúfolnihangsúlyozza jelenleg. Szerver fronton nyilván ez a jóság legfontosabb fokmérője. Desktopon viszont nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ez a fő cél, akkor amikor az id tech vagy a Capcomnak az új motorja 8 szálat kér minimum! A Devil May Cry 5 sima HT/SMT nélküli négymagossal el sem indul.
(#75) joysefke: Persze, csak az Threadripper, sokkal drágább kategóriába tolt fejlesztés.
Azért a semmittevés túlzás. Eléggé át kell alakítani a cache dizájnját, hogy az ellensúlyozni tudja a négy memóriacsatorna hiányát. Ez elég nehézkesen kivitelezhető, de muszáj tenni valamit, mert másképp nem igazán lehet tovább skálázódni.
Pedig a 16 mag lesz az új 8 mag. A 8 mag pedig az új 4 mag, ha érted mire gondolok. Az új minimum igény pedig a nyolc szál. Iszonyatosan nagyot robban a piac az új API-khoz igazított fejlesztésektől, így mag kell ide nem órajel. Az id tech 6.5 ma minimum 4 szálat igénye, míg a 7-es verzió 8-at fog. Az ajánlott szál az id tech 7-nek 32. Erre jó előre felkészítették az ipart, hiszen korábban elmondták, hogy a skálázhatóság felé veszik az irányt. Amelyik cég erre nem készülnek fel a mainstream vonalon, az lemarad.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ezek még early sample példányok, amiknek az órajele messze nem végleges (kiadás előtt egy évvel a ryzenek zen magja a 3GHz-et is nehezen érte el, megjelenésre azért összeszedtek még kb. 25%-nyi órajelet)...
De az órajel az legkevésbé se releváns, az IPC számít, az órajel az kb. csak a szorzója, ha magas az IPC akkor lehet akár 500Mhz is egy cpu, de attól még tudhat (na) akár azonos teljesítményt... De ilyen bonyolult felépítésű cpu-t nem éri meg tervezni, inkább "egyszerűbb" felépítést csinálnak és magasabb órajelre építenek...
a bulldozerek egyik baja anno az "egyszerűsített" felépítés volt, azt az architektúrát magas órajelre tervezték ... de a gyártástechnológia (is) kiszúrt vele (az órajeleknek ott lett kb. vége ahol valójában kezdődött volna eredeti tervek szerint a "középkategóriája" az architektúrának.... persze nem a tapasztalt fogyasztás mellett-- de GloFo nem bírta jó minőségben gyártani őket... vajon ha akkor a TSMChez átviszik a terveket, áttervezik, vajon jobb lett volna? Már sose tudjuk meg, és nem is számít)..
Abu85:
az a Devil May Cry 5 info komoly? Sokan megszívják akkor majd... most nézem 8 szálat ír minimumnak ... akkor 8400-8600-as inteleken se fog menni? Nagyot ütne ...[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mostani verzió szimplán kiírja indításkor, hogy 8 thread a minimum, és nem indul el. Ez van. 2019-ben ez lesz az új minimum szint. De csak most tűnik soknak az egész, elvégre az AMD Ryzen 3000 felhozatala 8-12-16-24-32 szálat fog adni. Tehát a megvásárolható hardver szempontjából is szintlépés lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
De hát akkor egy 8 magos FX-en elindulna de egy i5-8400on nem? ... (már ha csak a szálakat figyelné.. aztán lehet az előbbi cpu teljesítménye kevés lenne és azért nem indulna el)
Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy 8 szál alatt "mikrolagot" okozhat ha mondjuk 6 szálon kell a 8 szálnyi folyamatot lekezelni és 2 munkafolyamat "szenved" amit ide-oda dobál az oprendszer a szálak között, a cache tartalom folyamatos másolása miatt meg "bedugul" egy-egy pillanatra az adott 1-2 szál...
el tudom képzelni, hogy gondot okozzon, de ezt (talán) némi optimalizálással lehet csökkenteni... viszont, ha tényleg lesz egy ilyen lépés.. és ezen játékmotorok elterjednek, a "hosszú távra tervezett" 8. és 9. generációs i5-ös gép tulajok egy része instant harakirit csinál a gépe mellett..[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
-
Nem ez a fő cél, akkor amikor az id tech vagy a Capcomnak az új motorja 8 szálat kér minimum! A Devil May Cry 5 sima HT/SMT nélküli négymagossal el sem indul.
Butaság ez, nem érv.
Nem kell programozónak lenni, elég néhány éve nyomon követni a dolgokat ahhoz, hogy az ember tisztában legyen vele, hogy rengeteg programozási (algoritmizálási) feladat nem skálázódik a magok/szálak számával korlátlanul, hanem csak egy bizonyos (alacsony) magszámig. Ez különösen igaz általános (mainstream) desktop használatra (iroda, web, multimédia, játék).
Az hogy hol van ez a határ, azt programja válogatja. Van olyan feladat, ami soha nem fog egyetlen szál/mag fölé skálázódni. Van olyan feladat, amit lehet skálázni, de a feladat elosztása a rendelkezésre álló szálak között illetve a párhuzamosan futó szálak koordinációja több munkát emészt fel, mint amennyi idő alatt egyetlen szálon végez a feladat.
Általános desktop használat (iroda, web, multimédia, játék) -tehát amire a mainstream vonalon vásárló userek 80%-a gépet vesz- esetén nem mondható el, hogy túl jól skálázódna a magok számával a programok futási sebessége. És ez nem kizárólag a programozók sara, hanem vannak matematikai, algoritmizálási problémák.
Mondok egy példát amit mindenki felfog:
Ha egy egyszerű ebédet kell főzni, akkor a párom 3/4-ed óra alatt elkészül ha egyedül csinálja. Ha ketten csináljuk és párhuzamosítjuk a dolgokat akkor kell mondjuk 30 perc. Ha 85-en állunk oda a konyhapulthoz, és forma1-es kerékcsere mozdulatokkal dolgozunk közösen, akkor is belekerül 15 percbe, mert a húst elő kell készíteni (5perc) és meg kell sütni (+10perc) ezt a két feladatot nem lehet párhuzamosítani és ráadásul egymásra is épülnek. A maradék feladatot pedig hiába párhuzamosítod korlátlanul (krumplipucolás-> minden segítő összesen egy darab krumplit pucol, minden segítő terítéskor összesen egy darab tányért kell lerakjon az asztalra) ha azok összesen 15 percen belül megvannak akkor már nem tekinthetők szűk keresztmetszetnek, tehát hiába dobsz még több embert a feladatra azok sem fognak tudni semmilyen további gyorsulást elérniA 8 mag pedig az új 4 mag, ha érted mire gondolok. Az új minimum igény pedig a nyolc szál. Iszonyatosan nagyot robban a piac az új API-khoz igazított fejlesztésektől, így mag kell ide nem órajel.
Mindeközben a való világban CPU limites játékbeállításokban a 6c12t i7 8700 (non-K) mindig gyorsabb mint a 8c16t R7-2700X vagy éppen 16c32t TR-2950X illetve a 6c6t i5 8400 általában gyorsabb mint egy alap 6c12t R5-2600x. Mindezt úgy, hogy tiszta többszálú teljesítményben az AMD előbb írt procijai mindig lényegesen gyorsabbak, mint a velük párbaállított intel.
Egyértelműen látható, hogy bizonyos magszám felett játékban egyszerűen nem lehet érdemben gyorsítani a feldolgozás sebességén. Ha a magszám lenne a leglényegesebb kritérium, akkor házon belül az R5-2600X nem lenne gyorsabb mint az ÖSSZES nagyobb magszámú első generációs RyZEN (1700-1700X-1800X-TR-1900-1920-1950). De a 2600X mindig gyorsabb ezeknél, konzisztensen.
83:
"A mostani verzió szimplán kiírja indításkor, hogy 8 thread a minimum, és nem indul el."azert eleg meresz lepes lenne, hogy pl. a 8600K -n, ami az egyik legkaposabb proci jelenleg gamer fronton, nem indul valami.
Marketing és rémisztgetés illetve muníció újságírói elemzésekhez. Semmi több.
[ Szerkesztve ]
-
Azért játékok esetén vegyesek a fenntartásaim a párhuzamosíthatósággal kapcsolatosan.. eléggé sokféle feladatot ott szét lehet osztani több magra... akár adott feladat többfelé is bontható és még több szálra szedhető.. a fizika kezelése pl. ilyen dolog.. ugyan utóbbit VGA kártyán is szokás számolni, de azok valahogy mással vannak elfoglalva, ha a cpu meg kap sok-sok magot akkor adott a használat lehetőség.. a másik amit jó lehet párhuzamosítani az AI.. persze kell egy-két "fő" mag a kiosztott feladatok "összesítésére" és "irányítására", de akkor is a feladatok egy része szétosztható kb végtelen szálra ... nem vagyok benne a mostani grafikus motorok mire is képesek pontosan (vagy 15 évvel ezelőtti ismereteim vannak) de akkoriban rengeteg grafikus feladat előkészítése a processzor dolga volt... de ez nyilván nem így van mostanában már.. de textúra előkészítéshez is kell CPU idő, és az is párhuzamosítható szerintem...
De biztos azok fogják tudni akik a motort írják, hogy mit lehet és mi a "cél".. A mostani motorok nagy része még 1-2 szállra íródott és utólag kapott további bővítéseket (olyat amilyet... Pl. EA DICE motorjának DX12 módja pl. egy totál rossz implementáció), de ha alapjairól írnak egy motort, akkor szerintem sokkal jobb skálázódást lehet elérni..
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Azért játékok esetén vegyesek a fenntartásaim a párhuzamosíthatósággal kapcsolatosan.. eléggé sokféle feladatot ott szét lehet osztani több magra... akár adott feladat többfelé is bontható és még több szálra szedhető..
Nem kérdés, hogy lehet a játékmotorokat párhuzamosítani, a kérdés az az, hogy hol van a párhuzamosítás értelmes foka. Olvasd el a fenti hsz-ben a főzési példámat: ha 50 szem krumplit kell megpucolni, akkor azt simán oszthatod 50 felé és akkor 50 szem krumpli megpucolása meglesz egyetlen perc alatt. Viszont kisütni egy szem húst egyszerre csak egy ember tud. Nem párhuzamosítható, atomi feladat. Ha 10 perc alatt tud egy ember kisütni egy darab húst akkor akkor sem lehet 5 perc alatt elvégezni a munkát, ha ketten állnak a serpenyő mellé.
https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl%27s_law
2,_________________________
Az a tény, hogy CPU limites beállítások mellett a játékok többségében -a sok magra optimalizált játékok többségében- egy i5 8600K simán gyorsabb lesz mint egy 16c32t Threadripper 2950X -aminek a nyers, többszálas számítási teljesítménye több mint 3X akkora mint az i5-é - azt motatja, hogy:
-(1) Jelenleg nem jelent sehol szűk keresztmetszetet hat erős mag.
-(2) 10-15%-os egyszálas teljesítményelőny erősen CPU limites helyzetben bőven mérhető FPS-előnnyé kovácsolódik, szemben a több mint háromszoros nyers erővel, ami nem konvertálódik mérhető FPS-sebességelőnnyé.
3___________________________
A RyZEN1 és RyZEN2 azért lettek sikeresek, mert az AMD egy létező és nagyon is kézzelfogható problémára adott jó megoldást. A problémának része volt, hogy az akkori mainstream derékhad drágán adott
keveset, és az a kevés sem volt elegendő.A 4c4t procik érezhetően gyengélkedtek, szűk keresztmetszetté vált a 4mag. Nem feltétlenül FPS-ben, de a játékélmény stabilitásában mindenképpen. Ezen felül elég sok alkalmazás is tudott profitálni a 4 helyett 6-8 magból.
Ezzel szemben jelenleg ott tartunk, hogy általában 6 mag is elég jó, ahelyett, hogy a hat magot 8-10-12-16 magra bővítjük, a legtöbb programban többet nyerhetünk az egyszálas teljesítmény növelésével.
A 16c32t mainstream RyZEN egy nem létező problémára adott rossz válasz lesz (szerintem), ha meglépik.
-
Az egyszálas teljesítményt már nem lehet jelentősen növelni,
Nem mondtam, hogy jelentősen kell növelni, az AMD számára elég lenne, ha ebben is utolérné az intelt. Tehát kb 15% hátrányt kellene ledolgozni aminek a nagy része jelenleg órajelhátrány, IPC-ben most csupán 0-1-2 max 3% hátrányuk van alkalmazástól függően (játékokat kivéve a mixből, ott ennél nagyobb az IPC hátrány) t
Az órajelen nyilván elsősorban a TSMC tud dolgozni, az AMD-nek meg marad az IPC növelgetése inkrementális reszelgetéssel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem eleve rossz dolog egy minimum szálat meghatározni a futtatáshoz. Jó két szál az kell, mert egy a drivernek egy az alkalmazásnak, de fölötte felesleges 4-re, 6-ra, vagy 8-ra korlátozni ezt. Érezni fogja a felhasználó, ha nem elég a teljesítménye a procinak. Valószínű, hogy valami stabilitási gondja van a motornak, ami 8 szál alatt jön elő, és ezt könnyebb úgy orvosolni, hogy akkor 8 szál a minimum, tehát a problémát kizárják a hardveres limittel. Ez egy faszság, mert csak pénzkérdés, hogy ebből legyen egy stabil, négy szállal is üzemképes játék, és azért márciusig még van idő átgondolni a lehetőségeket, nem rögtön egy nyolcszálas procit írni a minimum gépigénybe.
(#84) joysefke: Ez azért butaság, mert született már olyan motor, amely világosan megmutatta, hogy teljesen az előző generációs API-kból származnak a mai problémáink. Ezeket magunk mögött hagyva ilyet lehet csinálni: [link] - persze nehéz, de működik és ez a lényeg. Ugyanezt csinálja az id Software, illetve a Seed az EA-n belül.
Ezzel az új modellel olyan korlátokat küzdenek le, amelyeket korábban nem is hitték, hogy leküzdhetők, de lehetséges, csak át kell állni az explicit API-kra, és ezeket figyelembe véve kell tervezni a motort. Emiatt indultak el a hardvergyártók a "sokmagosítás" irányában, mert ők ezekben a kutatásokban részt vesznek, és már látják, hogy a mag az új GHz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Arra gondoltam ezzel kapcsolatban, nem lehet-e, hogy ez csak a még fejlesztés alatt levő program egyik ilyen limitációja, ami a kiadásik "javítva" lesz..
Ami van közölve gépigény ezzel kapcsolatosan már hivatalos lenne?[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én szerintem javítani kellene, és talán van is rá némi akarat. Gondolom a gépigényt kiadták, hogy ha mégsem javítanák, akkor lehet mutogatni, hogy megmondtuk előre. Azt viszont nagyon nehezen tudnám elképzelni, hogy ez így marad, legalább négy szálra működőre kellene tenni. Itt azért elég sokaknál hiányzik a hardver, és az az eladások számára probléma. Azt megértem, hogy a biztonság kedvéért kiadtak egy gépigényt, amivel jelzik, hogy mi várható, ha pedig jobb lesz, akkor maximum bejelentik, hogy annyira faszán dolgoztak az elmúlt időszakban, hogy már a négy szál is elég, tehát ebből így csak jól jöhetnek ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
#90211072
törölt tag
Nekem az a véleményem ,hogy az intel még mindig nagyon jó pocikat árul.
Amikor az intelnek volt több magja és szálon dolgozott minden amd-s ember azt fújta nincs sok alkalmazás játék ami kihasználná igazán ezért vesz inkább amd procit. Egy darabig ezen a téren az intel vitte a pálmát.
Most fordult a kocka az amdnek van több mag és száll viszont az alkalmazások még mindig nem igazán használják ezt ki ergo sok értelme nincs csak annyi,hogy feszíteni tudj vele.
Ha megnéztük a fogyasztási adatokat és a teljesítményeket hamar kiderül sok sok esetben az intel nincs is annyira lemaradva mint azt gondolnánk.
én egy 8700k büszkélkedek húzhatnám rendesen de nincs értelme hova meg minek.Ergo 100 magos proci is lehet a gépben sokkal gyorsabb az sem lesz max olyan számítási feladatoknál amit kevesen használnak.
Van egy olyan sejtésem hogy az intel lehet nagyot fog ugrani és kihagyja a 10 nm skálát.
Mivel az amd hamarosan már az új nm platformot mutatja be és így az intel ha ekkor adja ki a 10nm nem sok értelme lenne vagyis nagyon nem tudna rivalizálni. Aztán simán lehet hogy még a 10nm ben is jobb procit csinál mint az amd 7nmen. -
#16939776
törölt tag
válasz #90211072 #94 üzenetére
Nekem az a véleményem ,hogy az intel még mindig nagyon jó pocikat árul.
Nekem ettől eltér a véleményem: elég sok "úttörő" technológiájukat megvettem, és ezek közül egyedül az E8400 volt az ami tényleg nagyon jó volt. Az összes 4 magos Q6600 Q9650 i7-920 2500K és így utólag a 3570/3570K is, össze-össze sz@rta magát, amikor megrántottam az egeret.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
válasz #90211072 #94 üzenetére
"Amikor az intelnek volt több magja és szálon dolgozott minden amd-s ember azt fújta nincs sok alkalmazás játék ami kihasználná igazán ezért vesz inkább amd procit. Egy darabig ezen a téren az intel vitte a pálmát."
sose volt tobb magja az Intelnek. Tobb szala az igen, de megis az AMD problemaja volt, hogy a programozok csesztek tobb szalat hasznalni, mert akkor az FX procik a 6-8 magjukkal egesz hasznalhatoak is lehettek volna.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Vezetékes FEJhallgatók
- Apple TV+
- Tőzsde és gazdaság
- Futás, futópályák
- cappa72: Új családtag: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB
- Spórolós topik
- Gumi és felni topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest