- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux kezdőknek
- Linux - haladóknak
- Milyen program, ami...?
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Microsoft Excel topic
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azért játékok esetén vegyesek a fenntartásaim a párhuzamosíthatósággal kapcsolatosan.. eléggé sokféle feladatot ott szét lehet osztani több magra... akár adott feladat többfelé is bontható és még több szálra szedhető..
Nem kérdés, hogy lehet a játékmotorokat párhuzamosítani, a kérdés az az, hogy hol van a párhuzamosítás értelmes foka. Olvasd el a fenti hsz-ben a főzési példámat: ha 50 szem krumplit kell megpucolni, akkor azt simán oszthatod 50 felé és akkor 50 szem krumpli megpucolása meglesz egyetlen perc alatt. Viszont kisütni egy szem húst egyszerre csak egy ember tud. Nem párhuzamosítható, atomi feladat. Ha 10 perc alatt tud egy ember kisütni egy darab húst akkor akkor sem lehet 5 perc alatt elvégezni a munkát, ha ketten állnak a serpenyő mellé.
https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl%27s_law
2,_________________________
Az a tény, hogy CPU limites beállítások mellett a játékok többségében -a sok magra optimalizált játékok többségében- egy i5 8600K simán gyorsabb lesz mint egy 16c32t Threadripper 2950X -aminek a nyers, többszálas számítási teljesítménye több mint 3X akkora mint az i5-é - azt motatja, hogy:
-(1) Jelenleg nem jelent sehol szűk keresztmetszetet hat erős mag.
-(2) 10-15%-os egyszálas teljesítményelőny erősen CPU limites helyzetben bőven mérhető FPS-előnnyé kovácsolódik, szemben a több mint háromszoros nyers erővel, ami nem konvertálódik mérhető FPS-sebességelőnnyé.
3___________________________
A RyZEN1 és RyZEN2 azért lettek sikeresek, mert az AMD egy létező és nagyon is kézzelfogható problémára adott jó megoldást. A problémának része volt, hogy az akkori mainstream derékhad drágán adott
keveset, és az a kevés sem volt elegendő.A 4c4t procik érezhetően gyengélkedtek, szűk keresztmetszetté vált a 4mag. Nem feltétlenül FPS-ben, de a játékélmény stabilitásában mindenképpen. Ezen felül elég sok alkalmazás is tudott profitálni a 4 helyett 6-8 magból.
Ezzel szemben jelenleg ott tartunk, hogy általában 6 mag is elég jó, ahelyett, hogy a hat magot 8-10-12-16 magra bővítjük, a legtöbb programban többet nyerhetünk az egyszálas teljesítmény növelésével.
A 16c32t mainstream RyZEN egy nem létező problémára adott rossz válasz lesz (szerintem), ha meglépik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- További aktív témák...