- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Linux - haladóknak
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
Ezt a cikket nagyon szépen köszönöm. Lett egy kis muníció a zsebemben, ha nézeteltérésem támadna. Várom nagyon a megerősítést a botban átvéve tényleg érvényes-e a 8 napos elállás.
-
Ghoosty
őstag
válasz hackeeeee #103 üzenetére
Bocs, nem volt egzakt, ahogy fogalmaztam, de arra gondoltam, hogy megrendelem neten, de boltban veszem át és ott is fizetem ki.
Igazából az itt kialakult "vitával" kapcsolatban érdekelne a konklúzió. (A 30-as és a körüli hozzászólások)
A törvény egyértelműnek tűnik nekem, de ha a NFH máshogy foglal állást, akkor csak a perelés marad.[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz arnyekxxx #121 üzenetére
Spyduck 34-es hozzászólásában van ez írva:
"Kértem az illetékeseket, hogy adják írásban a telefonbeszélgetésünket és küldjenek törvényi hivatkozásokat. Remélem gyorsan válaszolnak és kiderül az igazság. Nekem 3 különböző ember mondta ezt a NFH-nál. Hozzáteszem azt is, hogy Ők azt is mondták, hogy nem számít webshopos vásárlásnak, hogy ha a vevő a boltban fizeti ki a terméket."
Nem tűnt úgy, hogy hazudik, tényleg ezt mondhatták neki, ezért remélem, ha megvan a válasz, eljut ide a fórumba is.
Ha ilyen helyzetbe kerülök, nem fogom hagyni magamat, de nem szeretnék blöffölni.
-
Ghoosty
őstag
válasz Stanley-B. #225 üzenetére
Tudtommal a vesztes fél fizeti az ügyvédi költségeket. (vagy ez is csak alap nélkül terjengő információ?)
-
Ghoosty
őstag
Angliából 2-4 nap alatt itt van egy cucc hagyományos postával. Annál messzebb, meg nincs semmi tőlünk Európában. Azt meg ne mesélje be nekem senki, hogy egész Európa nem piac, így nincs alkatrész és egész Európába fél évente csak 1 konténer jön.
Az akarat hiányzik, a többi csak mellébeszélés és kifogáskeresés. -
Ghoosty
őstag
"Ott lesz alkatrész ahol a piac elég nagy ahhoz, hogy rendeljenek konténert maguknak. Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen."
Európai Unió, elég nagy piac, Magyarország pedig a része. A raktár készlet a Panasonic-é, amiből a partnerszervizeket szolgálják ki.
"Álmodj királylány, hogy te felhívod a raktárat és akkor téged kiszolgálnak, mer' te vagy a szervízes Pista a pannon pumából és németben van a raktár."
Értem, tehát azért nem kap a magyar hivatalos partnerszerviz, mert a német raktáros köcsög.
Mondom én, hogy az akarat hiányzik."Megnézik mikor jön legközelebb konténer és csontig benyalsz a speditőrnek, hogy préselje bele a cuccod,..."
Mi az, hogy csontig benyalni??? Ha szerződésed van és nem teljesíti, akkor fel kell nyomni, be kell perelni.
"Ha most te elkezdesz sípolni, hogy neked valami kell hiába van egy német raktárban belőle száz ha az már elő van rendelve nem adják neked oda, viszi a német."
A német hogyan tudta előrendelni? A magyar miért nem tud?
(#276) asdf_
"annyira nem egyencuccok a termekek, hogy 50-100 tv-nek egy nyuves kozos pocikaja nincs, es egyszeruen lehetetlen erre keszletezni."
Erre valók a központi raktárak, mert egy régióban már fogy annyi a legritkább alkatrészekből is, hogy érdemes készleten tartani. Ha meg még ritkább, lehet gyorsított szállítást is kérni, csak nem éri meg, mert úgysincs semmilyen következménye, ha fél évig ülnek a cuccon.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
"Van rá pénzetek? Akartok fizetni 50ropival többet azért a tévéért?"
Kicsit el vagy te tévedve a költségekkel. Ha minden 10. termék tönkremegy és a kisker saját készletéből azonnal cseréli, majd kidobja a rosszat, akkor kerülnének a dolgok 10%-kal többe. (Ekkor áfát, hasznot mindent beleszámoltam) Ennél sokkal de sokkal kisebb a hiba aránya. A többit te is kitalálod.
"Ha nem érdekli a Panasonic-ot ez a piac, mert egy kis szar, akkor nem érdekli, hogy emiatt hány vevő fog elfordulni a márkától Magyarországon. Ha érdekli, akkor majd megoldja."
Erről beszéltünk végig, ha nem tudod teljesíteni a törvényi feltételeket, mert nem támogat a gyártó (vagy egyéb okból), akkor ne forgalmazd. Majd ha már senki nem forgalmazza a termékét, akkor megoldja.(annyira azért nem kicsi, hogy teljesen lemondjon róla) Amíg ilyen szar feltételekkel is lehet értékesíteni, mert a vásárlók nem követelik meg a törvény adta jogaikat, addig senki nem fog jobb feltételeket adni. Visszajutottunk oda, hogy kinek fontosabb, hogy én nálad vásároljak, neked, vagy nekem.
-
Ghoosty
őstag
Idézek tőled: "Gondolkozni nem tilos."
Szerinted a végfelhasználói kisker árban nincsenek ezek benne??? A hibás készüléket meg lehet javítani, majd használtan eladni, ezzel tovább csökkentve a "veszteségedet". Azt hittem felfogod, hogy a már túlzó példám is arányaiban milyen kicsi költséggel jár.
"Ha te törvénybe írod, hogy pl. 3 napon belül cserélni kell akkor eldöntheti, hogy árat emel, vagy kivonul. Te melyiket szeretnéd?"
Folyamatosan hozod az irreális példákat. 2 hetes javítás, nem irreális elvárás, mikor a DHL a világon bárhova egy héten belül vállal szállítást. De szerintem egyik fogyasztó sem hőbölögne, ha nagyon ritkán elcsúszna duplájára.
Van elég sok TV gyártó. Ha egy kivonul, akár még árcsökkenést is hozhat, mert a maradék több terméket tud eladni, ami csökkenti az egy termékre eső szállítási, marketing stb. költséget.
"Szerinted egy Mitsubishi nem tudna itt eladni egy 60"-os TV-t egy darabot se?"
Rövid távon nem tudna eladni, ez egy ismeretlen márka a magyar TV piacon. Ráadásul kevesen engedhetik meg maguknak ezt a méret kategóriát. Egyszerűen nem érné meg belépnie a magyar piacra. Aki nagyon akar, az majd rendel külföldről.
-
Ghoosty
őstag
A valósággal milyen viszonyod van?
Csak azért kérdezem, mert amit leírtál, annak nem sok köze van hozzá.
Néhány kapaszkodó:
-logisztikus értékesít?
-60-90 napos fizetési határidő néha 180 nap?
-PPM mond valamit?
-JIT?
-2 (nagyon ritkán 4) hetes javítási idő nem irreális elvárás, egységre jutóan elhanyagolható összegbe kerül, nagyobb a deviza ingadozásából eredő árváltozás -
Ghoosty
őstag
"...megcsinálnak olyat egy gyárban a logisztikusok, ha betelik a raktár és kell a hely, hogy nem külső raktárat bérelnek, szállítanak oda, majd ha lejárt a bérlet akkor vissza, hanem eladnak jó pénzér, pénzért..."
Ezt írtad, legalább akkor ne tagadd le, ha ilyen egyszerűen visszakereshető amit írtál.
Nézz végig egy OTC (Order to Cash) folyamatot és meglátod hogyan működik.Ezzel be is fejeztem, aki ilyen messze áll a valóságtól, azzal felesleges vitázni.