Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
válasz
Tigerclaw #42 üzenetére
Amennyire tudom, a Waymo-nak nagyon részletes és friss térkép kell, ami miatt nem reális, hogy "akárhol" használd. Azt is gyanítom, hogy a város részt ahol vezethet, messze nem a nehezebb helyek közé tartozik. És még így sem mert balra kanyarodni.
Ez akár rendben is van (biztonság, stb.), csak ezért nem világos, hogy hol tart a bárhol-Level-5 felé vezető úton a Tesla-hoz képest.
Van hova sietni, mert a hatósági elfogadás is onnan indul, hogy létezik rendesen megbízhazó önvezető autó. Tehát mondjuk amíg a Tesla olyan, mintha be lenne tépve és látodmásai vannak, szóval ezen túl kell lépni. Ami tippre nem lesz egyszerű, mert hát nincs az a mankója, mint nekem, hogy messze a vezetésen tulmutatóan értem a világot.
-
azbest
félisten
válasz
Tigerclaw #44 üzenetére
A kifejezetten kicsiknél az segíthet, hogy jogilag nem autónak számítanak. Van ahol még jogsi sem kell hozzájuk. Itthon kell. Amúgy igen, az eu mindent túlszabályoz, ahelyett, hogy a betartásra fókuszálna. Meg persze vastagon fog az eus ceruza, mert a cégeket, munkabéreket is ezer módon sarcolják.
#38 dabadab
Az igaz, hogy a tesla az akku és hajtás technológia élén jár. Viszont a nyugati autógyártók relatíve olcsóbb autóinál a regeneratív visszatöltés egyáltalán nem alap. Az akku hőfok szabályozás sem alap. Azért gyatra sok nyugati elektromos autó. Lassan azért terjed. De látszik, hogy a régi autógyártók nem akarnak elektromos autót gyártani, ők csak a jogszabályi kvótákat akarják teljesíteni. És bizony azokhoz képest magassabb műszaki szintet képes felmutatni egy kínai autó is. De nem a kaszni kivitelezésére vagy a bőrberakásra, fedélzeti szórakoztatóelektronikára gondolok, mert az nincs az olcsó autókban.
Egyébként a kínai autógyártó cégek manapság már résztulajdonban / együttműködésben vannak a régi nagy autómárkák cégeivel is. Szóval elvileg hozzáférnek oda-vissza mindenhez, ha akarnak jó autót készíteni. Csak nem mindegy, hogy melyik piacon mit akarnak és mennyiért.[ Szerkesztve ]
-
_cHAos_
aktív tag
Ez tényleg komoly kérdés vagy csak költői???
Musk szintet lépett a krypto biznisszel.
Tenyleg nem látod az ellentmondást egy zöld cég, mint a Tesla (amúgy nem, mert a CO2 kvótákat eladják a Fiat-nak pénzért ezt csak úgy margóra megjegyzésként) és a totálisan környezet szennyező és tökéletesen haszontalan krypto bányászat között?!!!
Musk mindkettőt tolja, rendkívűl ELVTELEN es FELELŐTLEN és KÁRTÉKONY figura, Zuckerberg jut eszembe így hirtelen....A sokak által kritizált Bill Gates-ről el tudnád ezt képzelni?
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Ezekkel az szokott a problema lenni az EU-ban, hogy egyreszt torestesztekben tobbet varnak, ami emeli az arat, illetve attol hogy kicsi, vagy meg kisebb, minden parametert tekintve, az arat magasan tartjak es gyakran borzalmas ar/ertek aranyu. A Japan Kei car-okra is nagy kereslet lenne, de mire ideerne az eredetileg olcso autobol draga lenne.
Szoval nagyon jo otlet, foleg varosba, de egyszeruen draga. Ugyanaz mint a Renaul Twizzy. Azsiaban mukodik, az EU-s arakon abszolut nem.
-
dabadab
titán
Ott már boldog boldogtalan elektromos robogóval, autóval jár, mert nem csak gazdagoknak gyártanak ilyen dolgokat
Nézz már utána a konkrét számoknak, mielőtt leírsz ilyeneket. Az EU-ban hajszállal több elektromos autót adtak el, mint a háromszor akkor népességű Kínában - ezek szerint ha Kínában mindenki elektromos autóval jár, akkor itt nálunk mindenki egyszere három elektromos autóval
Amúgy kis adat Kínában múlt év decemberében több Tesla kocsit vettek meg mint EU-ban egész évben
Ez egészen konkrétan nem igaz. A Tesla decemberi ladásai: Kína december: 25500, teljes év: 148000, EU teljes év: 99602.
Tesla lehet előrébb jár még most, de ha felpörögnek a többi gyártók akkor talán köz embernek is elérhető lesz normális elektromos autó
Továbbra is gondok vannak a tényekkel való kapcsolatodban. Momentán a Tesla jár az élen abban, hogy lenyomja az akkuk árát, a többiek csak a nyomában járnak.
Egyébként már egy pár éve lehet hallgatni ezt a "de ha megjönnek az igazi autógyártók" szöveget, de amit ebből eddig konkrétan látni lehetett, az az, hogy megjöttek, aztán kiderült, hogy sehol sincsenek a Teslához képest.De már most is ez látszik, Januárban az elektromos autók eladásban a Tesla 3.5% ért el a többi 96.5% más autógyár adta el, EU-ban
Igen, nyilván az van, hogy ugyan még decemberben ill. 2020-ban még második helyen álltak, de aztán január elsején mindenki rájött, hogy mégsem akar Teslát venni
Amikor ilyeneket leírsz, akkor azért nem gondolkozol el azon, hogy nem néztél-e be valamit? Jelen esetben meglehetősen egyértelműen ellátási gondok lesznek a háttérben, nem az, hogy ténylegesen ilyen drasztikus és hirtelen esés következett be a kínálati oldalon.Elég nehéz úgy vitázni, hogy nagyjából egyetlen állításod sem igaz.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
A Waymo One egy kb. Budapestnyi teruleten mukodik varosi kornyezetben, igy valoszinu hogy barhol mukodne, amirol van rendes navigacios terkep. Az biztos hogy lassabb lenne, mert kifejezetten ovatosra hangoltak.
Nagy a valoszinusege, hogy mar regen lesz level 5-os szintu onvezeto auto is, mire korlatozas nelkul engedik hasznalni globalisan. A hatosagok is ovatosak (jogosan), az embereknek meg kb. olyan ordogtol valo szerkezet az egesz mint amikor lovak, lovaskocsik mellett megjelentek az elso autok. Szoval talan nincs is hova sietni, mert minek onvezeto auto, ha ugy sem engedik hasznalni.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
A lényeg megvolt, hogy divatot csináljon a villanyautóból. Enélkül ki tudja mikor jutottunk volna el idáig, hogy a VW, stb teljes erőböl rámozdul, ahelyett hogy ülnek a babérjaikon. Ehhez képest szerintem lényegtelen, hogy a Tesla megmarad-e hosszú távon. De amúgy, gőz erővel fejlesztenek, és eddig se voltak épp lassúak, szóval tán nem lesz olyan egyszerű őket behozni technikailag.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Hoppá. A master szót ezek szerint már semmilyen kontextusban nem szabad többé használni?
Trollkodásból csinálják már ezt szerintem. Nálunk még van master branch, azonnal írok az ethical committeenek.
Sőt, multkor whitelistnek meg backlistnek hívtam valamit egy API-ban, és aztán később világosultam meg, hogy az már egy idje baj. Mondom, úgy is elrontja az ember...
-
bul07
nagyúr
Én nem azt írtam hogy világmegváltás megy Kínában, amúgy az
Ott már boldog boldogtalan elektromos robogóval, autóval jár, mert nem csak gazdagoknak gyártanak ilyen dolgokatAmúgy kis adat Kínában múlt év decemberében több Tesla kocsit vettek meg mint EU-ban egész évben, akkor melyik is lesz inkább a fő piacuk az amerikai után, ebből is látszik hogy Kínában nyomul az elektromosság
Tesla lehet előrébb jár még most, de ha felpörögnek a többi gyártók akkor talán köz embernek is elérhető lesz normális elektromos autó(normális szerintem olyan 3-400Km hatótáv)
Tesla meg megmarad a gazdagok játékszerének ami amúgy ne megy hú de egy minőségi darab amúgy, elég sok minőségi panasz érkezik rájuk
De már most is ez látszik, Januárban az elektromos autók eladásban a Tesla 3.5% ért el a többi 96.5% más autógyár adta el, EU-ban
Tesla kb olyan mint egy Porsche kocsi, szép is jó is de akkor is csak egy kocsi ami drága mindennapi használtra, fizetésből élőknek -
dabadab
titán
Nem elavult, hanem csúcstechnológia... hajtás és akku terén.
Pont erről van szó, hogy azon a téren csúcstechnológiája csak a Teslának van. A többiek mind a "futottak még" kategória.
A kínai autók sem azért olcsóak, mert van valami fejlett akksitechjük, amivel olcsóbban gyárthatják őket, mint a többiek (az a Teslának van), hanem azért, mert kispórolnak belőlük mindent. -
ddekany
veterán
A Master csak Slave mellett tilos. Amúgy multkor már kapott az arcára, mert zavarta, hogy they-t kell most már írni egyes szám 3. személy esetén, és hiába írta oda, hogy semmi baja az LMBQEWDFKDS+++ emberekkel, csak nyelvileg ronda, akkor is közfelháborodtak rajta, szóval... egy idő után feladod, mert úgysem mész át a léc fölött.
-
azbest
félisten
Nem elavult, hanem csúcstechnológia... hajtás és akku terén. Teljesen alap a visszatöltés például. Ja persze, nem csak luxusautókat gyáranak, hanem sima fapadosokat is.
Csak a legkisebbek, amelyek jogilag nem minősülnek autónak, azok buták elektromos téren is. De sokaknak bőven jó lenne városi szaladgálós autónak, ha nem gyorsulási versenyezni akarnak két lámpa közt, hanem csak közlekedni. A citroen kijön hasonlóval eu-ban is lassan [link]
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz
Tigerclaw #29 üzenetére
Nem tudom előrébb van-e a Waymo, ha az a cél, hogy akárhol ahol van úthálózat ráböksz egy helyre a térképen, és aztán odavisz. Zűrösebb városrészeken is. (Meg ha az is szempont, hogy mind ez átlag ember kocsijába legyen beépítve.) Amúgy is, mivel jelenleg mindenki messze van ettől a céltól, talán még fontosabb, hogy ki halad felé gyorsabban.
-
dabadab
titán
Nem kvóta autókkal vakítanak a gyártók, hanem a 3000 dolláros négykerekű triciklitől kezdve a normális 10-20 ezer dolláros alap autókon át a csillagos égig
Az szerintem nem világmegváltás, hogy gyártanak egy rakat technológiailag elavult, nagyon-nagyon-nagyon minimál elektromos járművet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Diabolis
aktív tag
Én baromira csípem a palit, de ezzel már nagyon kezd átmenni ripacsba...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
#06658560 #26 üzenetére
Vannak olyan autogyartok, akik at is akarjak ugrani ezeket a veszelyesebbnek tartott kategoriakat. Az szinten igaz, hogy se jogi kornyezet, se kormanyzati vagy lokalis elfogadasa nincs igazan a valodi onvezetesnek. A level 2-es szint is inkabb csak biztonsagi featurekent van beepitve, nem kenyelmi szempontbol es ezert nem kotnek bele a hatosagok.
Az USA-ban az allamok es a varosok fuggetlensege joval nagyobb, igy ott nem kell orszagos szinten legalizalni az egeszet. A legnagyobb tapasztalata es tudasa a Waymonak (Google) van, de ok nem gyartanak autot. Lehet hogy belefoghatnanak, ha nem is a szemelyauto piacon, de varosi robottaxik formajaban, ahol nem problema hogy nem state of art a dizajn vagy nem eleg aramvonalas. Nem vagyok biztos abban, hogy az autogyartok kikohognek azt a biztos nem keves osszeget amennyibe kerul a Waymo technologiajanak licensze, modellre valo adaptacio es a folyamatos termek tamogatas. A tobbseg inkabb sajat maga akarja kifejleszteni, de igy meg karba veszlik a Waymo oriasi tudasa a temaban.
[ Szerkesztve ]
-
htc07
addikt
egy-két év és itt a teljes önvezető autó", voltak bizonyos emberek akik annyira hittek benne, hogy meg is haltak egy balesetben.
Szóval a majd egy-két év múlva önvezető autóban szenvedtek balesetet, mert azt hitték, hogy már egy-két évvel később járnak? Vagy lízingelték a jövőből az önvezetést?
Ennek a mondatnak semmi értelme.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
azbest
félisten
"Kínában meg nem nagyon látom, hogy mi lenne a világmegváltás."
Nem kvóta autókkal vakítanak a gyártók, hanem a 3000 dolláros négykerekű triciklitől kezdve a normális 10-20 ezer dolláros alap autókon át a csillagos égig, rengetegféle elektromos autót gyártanak és használnak. [link] A nagyvárosok buszai és taxijai is sokéve már elektromosak. [link]
Nem kiskapuznak ezzel, mint nyugaton, hanem szó szerint létkérdés náluk a városi környezetszennyezés csökkentése. És úgy tűnik sikerül nekik csökkenteni a pár évvel ezelőtt jellemző tömény szmogon.A nagyon elektromos ellenes toyota is kijött kínában elektromos autóval.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Ahhoz képest, hogy "csak fenntartja a látszatot", továbbra is neki a Tesla a teljesen egyértelmű vezető az elektromos autózásban, minden elektromos autót a Teslákhoz mérnek és az összehasonlításból mindig az jön ki, hogy technológiailag továbbra is messze a többiek előtt járnak. Ez azért egy kicsit odébb van attól, hogy "fenntartja a látszatot", szerintem.
Kínában meg nem nagyon látom, hogy mi lenne a világmegváltás. -
g0dl
addikt
„Master of Coin”
Bátor ember. Nem fél, hogy pár társadalmi nem/ blm szakos "professzor" /snowflake megtámadja?
Vigyázni kell a tomboló (szólás)szabadság hazájában, mert az elvtársak értik a viccet, de nem szeretik. -
Tigerclaw
nagyúr
Talan par napja olvastam, hogy a Honda dobja piacra az elso level 3 -as onvezetesi szintnek megfelelo autot. A Waymo meg level 4 koruli taxikkat hasznalhat kereskedelmi alapon. Van aki szerint a level 2-3-as szint veszelyes is, mert ugy kellene teljesen ebernek es aktivnak lennie a sofornek, hogy kozben nem o vezet.
-
OFF: magyarul a királyok szokásos megnevezése nem "Elon az első" hanem "Első Elon" vagy "I. Elon" - és ugyanez igaz a ragadványnevekre is, mint Kopasz Károly vagy Földnélküli János.
-
bul07
nagyúr
Csak fenntartja a látszatot, nem is tudom ki mondta valami elemző videóban hogy azért dobálózik 3-5évers tervekkel mert azt lehet tovább dobálni/tolni, nehezen számonkérhető, a befektetőket meg megnyugtatja milyen nagy tervek vannak
Persze van fejlődés meg pénzeseknek jó autó a Tesla, de nem világmegváltás
Kínában ami megy na az már igen, ott tényleg nyomul az elektromosság -
ddekany
veterán
2020 decemberében azt nyilatkozta Musk, hogy 2021 végig "extremely confident", hogy elérik a level 5-öt. Erről mindeki (aki épelméjű) tudja, hogy képtelenség, pláne, hogy ennyire biztos legyen benne. Volt hasonló tán 2 éve robotaxival. Vannak hazudós emberek, de így nincs értelme hazudni, mert csak (és sokadszorra) égeti magát ezekkel, és azon keresztül amit felépített. Meg még lehetne sok egyéb anti-PR/elborult dolgát említeni. Tippre simán nem beszámítható a csávó, ami az eredmények fényében nagy kár.
-
dabadab
titán
Nyilvánvalóan semmi tudásod sincs a témáról, ha látsz valahol bármit, amiben látsz bármi említést bármi technológia veszélyéről, azt lengeted és úgy csinálsz, mintha valami szakértő lennél. Nem érted, hogy miről beszélsz, de azt nagyon hangosan teszed.
Sok értelme nincs, de legalább rettenetesen irritáló.
-
gabor7th
addikt
Benne van a Tesla kézikönyvében, hogy a közeljöben se lesz önvezető autójuk és nem is foglalkoznak vele, hogy legyen?
Szerintem azt is érdemes megemlíteni, hogy a jelenlegiek se azok, hisz sokan azt hiszik; meg hogy már jobban vezetnek mint az ember, meg két éve is az ment sokfele, sokaktól itt is a forum, hogy "egy-két év és itt a teljes önvezető autó", voltak bizonyos emberek akik annyira hittek benne, hogy meg is haltak egy balesetben. Úgyhogy nagyon is jó, hogy megírja ezt egy újságíró. Minden amit megírt korrekt.
Tudod nem lehet mindenki olyan, hogy mindent is tud. Nem lehet mindenki dabadab... huhh szerencsére.
-
AssAssynn
őstag
Max technoviking lehetne, de ahhoz még gyúrnia kellene.
-
dabadab
titán
Elismerte a Tesla: Nem képesek önvezetésre önvezetőnek hívott autói - és nem is lesznek képesek rá mostanában
Tök jó látni, amikor fogalmatlan fórumozók fogalmatlan újságírók cikkei alapján gondolják magukat nagyon okosnak.
Vazze, az, amit most kitalált, hogy baromi nagy szenzáció, az konkrétan benne van a Teslák felhasználói kézikönyvében is.
Ja, nem, várjál, egyáltalán nem jó látni az ilyen fogalmatlan vergődést.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
-
Tigerclaw
nagyúr
Amugy az a 6500 IT szakember felvetele 5 ev alatt eleg meredeknek tunik a VW eseten... Ez inkabb csak a bizalmat erosito tulzas. Pont tavaly elott esett ossze a nemet autoipar, a VW meg plane a botranyok miatt. Aztan jott a covid es a hagyomanyos autok aremelese, a dizelek kiatkozasa. Meg ha rengeteg penzen is ulnek, ennyi szabad es jo IT szakembert biztos nem talalnak, foleg hogy a tobbseguk gondolom programozo fele lenne es meg csak nem is webfejleszto.
-
Tigerclaw
nagyúr
Breaker of blockchains, Father of Dragons
Kellene egy motto is a House of Musk reszere.Az jol lathato, hogy ezek az eszement NFT-s uzletek csak arra kellenek hogy beinduljon a hype. Valoszinuleg a bolondabb milliomosok penzere utaznak. Az tetszik, hogy vegre muveszek mondjak azt hogy nem muveszet osszeszerkeszteni random x ezer jellemzoen bugyuta clipartot.
Azt tudtam, hogy Musk ellen mar tobbszor folyt vizsgalat tozsdei manipulacio miatt, foleg a Tesla kapcsan, ezert is volt fura hogy az elmult hetekben folytatta, mikor a Tesla penzebol vett bitcoint es persze Twitterre kiirta. Mondjuk az talan felresikerult, mert amikor borult a bitcoin, kovette a Tesla is. Nem csoda hogy a sajat reszvenyesei is feljelentik emiatt.
-
gabor7th
addikt
Az NFT-nek amúgy van valami piaci adok-veszek állandó területe? Valami tőzsdéje?
-
myckey
veterán
Techno Vikinget olvastam az elején....
-
gabor7th
addikt
Azt is elismerte nem nyilvánosan, hogy az autói nem önvezetőek és még sokáig nem is lesznek azok... márha valaha. De persze attól még annak nevezik őket.
"A Tesla a levelekben pontosan részletezi is, hogy Autopilot megoldása "nem képes észlelni vagy kezelni [..] az úton elhelyezkedő álló tárgyakat és szemetet, megkülönböztetett járműveket (mentő, tűzoltó, stb. - a szerk), építési területeket, nagyméretű lámpa nélküli és beláthatatlan kereszteződéseket, kedvezőtlen időjárási viszonyokat, összetett járműveket a haladási útvonalon, és feltérképezetlen utakat sem"."
Szóval az ilyen, "még két év és lesz önvezetőautó" dolgokból nem lesz semmi... amint azt várható volt, józanul nézve a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
kk75
tag
Elon Musk-ot eddig egy zseniális újítónak tartottam, de egyre inkább csak egy nyerészkedő gazembernek tűnik a szememben, ugyanúgy ahogy a többi IT milliárdos. Ne legyen igazam.
Új hozzászólás Aktív témák
it Meghökkentő húzások sorozatával állt elő a Tesla ügyvezetője, több kritikus szerint a figyelmet szerette volna elterelni egyes ügyekről Elon Musk.
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Milyen széket vegyek?
- S.T.A.L.K.E.R - Lost Alpha
- Apple iPhone SE (2020) - életképes alternatíva
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- TCL LCD és LED TV-k
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Gitáros topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- iPhone topik
- További aktív témák...