Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz dabadab #24 üzenetére

    "Kínában meg nem nagyon látom, hogy mi lenne a világmegváltás."

    Nem kvóta autókkal vakítanak a gyártók, hanem a 3000 dolláros négykerekű triciklitől kezdve a normális 10-20 ezer dolláros alap autókon át a csillagos égig, rengetegféle elektromos autót gyártanak és használnak. [link] A nagyvárosok buszai és taxijai is sokéve már elektromosak. [link]
    Nem kiskapuznak ezzel, mint nyugaton, hanem szó szerint létkérdés náluk a városi környezetszennyezés csökkentése. És úgy tűnik sikerül nekik csökkenteni a pár évvel ezelőtt jellemző tömény szmogon.

    A nagyon elektromos ellenes toyota is kijött kínában elektromos autóval.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz dabadab #32 üzenetére

    Nem elavult, hanem csúcstechnológia... hajtás és akku terén. Teljesen alap a visszatöltés például. Ja persze, nem csak luxusautókat gyáranak, hanem sima fapadosokat is.

    Csak a legkisebbek, amelyek jogilag nem minősülnek autónak, azok buták elektromos téren is. De sokaknak bőven jó lenne városi szaladgálós autónak, ha nem gyorsulási versenyezni akarnak két lámpa közt, hanem csak közlekedni. A citroen kijön hasonlóval eu-ban is lassan [link]

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Tigerclaw #44 üzenetére

    A kifejezetten kicsiknél az segíthet, hogy jogilag nem autónak számítanak. Van ahol még jogsi sem kell hozzájuk. Itthon kell. Amúgy igen, az eu mindent túlszabályoz, ahelyett, hogy a betartásra fókuszálna. Meg persze vastagon fog az eus ceruza, mert a cégeket, munkabéreket is ezer módon sarcolják.

    #38 dabadab
    Az igaz, hogy a tesla az akku és hajtás technológia élén jár. Viszont a nyugati autógyártók relatíve olcsóbb autóinál a regeneratív visszatöltés egyáltalán nem alap. Az akku hőfok szabályozás sem alap. Azért gyatra sok nyugati elektromos autó. Lassan azért terjed. De látszik, hogy a régi autógyártók nem akarnak elektromos autót gyártani, ők csak a jogszabályi kvótákat akarják teljesíteni. És bizony azokhoz képest magassabb műszaki szintet képes felmutatni egy kínai autó is. De nem a kaszni kivitelezésére vagy a bőrberakásra, fedélzeti szórakoztatóelektronikára gondolok, mert az nincs az olcsó autókban.
    Egyébként a kínai autógyártó cégek manapság már résztulajdonban / együttműködésben vannak a régi nagy autómárkák cégeivel is. Szóval elvileg hozzáférnek oda-vissza mindenhez, ha akarnak jó autót készíteni. Csak nem mindegy, hogy melyik piacon mit akarnak és mennyiért.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák