Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gdi

    senior tag

    válasz Cathfaern #15 üzenetére

    No igen, nézhetjük így is :)

    julius666: Tegyük fel ez egy kis iroda 15 vagy az alatti dolgozóval. Nos egyszer ottvan nekik a helyi szerver. Másodszorra meg egy bérelt szerver egy parkban (ha nagyon kispénzű vállalkozásról beszélünk akkor legyen csak VPS az azért nem fektet meg sokmindenkit, vagy legyen csak egy tárhely, és megfelelő szoftverekkel elvégzett szinkronizáció)

    [ Szerkesztve ]

    ''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

  • rudi

    nagyúr

    válasz Cathfaern #36 üzenetére

    Van egyáltlána hivatalos definíciója a "cloud" fogalomnak? Lehet-e esetleg a nagy vízen túl perelni az Amazont (vagy bárkit), hogy egy közponzjával (vagy akármijével) felhőnek nevezi magát, megtévesztve a júzereket? Egyáltalán a hirdetés után aláírt szerződésben mi szerepel, mi szerepelhet, és minek kell szerepelnie egy felhős szolgáltatás kapcsán? Lehet, simán azért volt ilyen béna az Amazon felállása, mert ők erre szerződtek az ügyfelekkel - lényegében egy szimpla távoli elérésre.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • attila9988

    őstag

    válasz Cathfaern #36 üzenetére

    Mégegyszer: ez nem a felhő hibája, a felhő pont kivédené a most előfordult esetet.

    Dehogy is nem. A felhő meghatározásban maga a felleg mindig valami megfoghatatlan, távoli dolog, amiről nem kell tudni semmit. Mégis hol van az leírva, hogy földrajzilag elosztott rendszernek kell lennie?
    Egyébként meg tök mindegy hogy kinek, vagy minek a hibája. Ha te ügyfél vagy, és előfizettél egy felleges szolgáltatásra, akkor az fog érdekelni hogy az nem megy, nem az hogy ki rontotta el. Most pedig az emberek azt látják, hogy a reklám ellenére egy vihar hazavágta a felhőt. És akkor ezek után a jó SEO -s hogyan is magyarázza le nekem hogy miért jó a felhő? Mert a negatívumokról oldalakat lehet írni, de a pozitívumok vészesen fogynak, és lassan felborul a mérleg.. :D

    „Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #49 üzenetére

    Persze, de ehhez azért meg kéne határozni, hogy milyen és mekkora cégről beszélünk.
    Mert mondjuk egy 10-15 gépes kisvállalkozás esetén elég egy külső rendszergazda aki néha bejár karbantartani azt csókolom. Meg ha van valami gond akkor bejön.
    De mondjuk egy 100-150 gépes vállalatnál már megéri 1-2 állandó rendszergazdát alkalmazni a jobbak közül, megfizetni rendesen.
    Persze a többszörös védelem és a hozzáértés minden szinten előfeltétel bármihez is.

    Az az idegesítő az ilyen esetekben, hogy nekem semmilyen külső problémám nincs az adott pillanatban. De a távoli szerver, amin az adataim a felhőben tárolódnak "viharba keveredett" és leállt. Miközben nálunk minden eszköz tökéletes működik mégse tudunk dolgozni.

  • rudi

    nagyúr

    válasz Cathfaern #46 üzenetére

    Naja, adnak egy "FTP-t" és amikor leáll, mindenki egyből elkezdi szidni a Te definíciódban (és általam is hasonlóan) értelmezett felhőt :)

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • attila9988

    őstag

    válasz Cathfaern #49 üzenetére

    Sok tényezőt figyelembe kell venni. De az biztos hogy teljesen a cloud -ra hagyatkozni őrültség. Ennek megfelelően kell megítélni az egészet. Helyi server ugyanis szinte biztos hogy kell. Nem nagyon tudok olyat elképzelni, aki képes egy az egyben mindenét rábízni egy cloud -os szolgáltatóra. Még pár ilyen eset, aztán egyre kevésbé lesz ez elképzelhető. :)

    52: Az irodaház leégése nem túl életszerű, pláne úgy hogy közben azt feltételezed, hogy nincs biztonsági mentés.

    [ Szerkesztve ]

    „Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

  • lapa

    veterán

    válasz Cathfaern #46 üzenetére

    ezt a definíciódat kiegészíteném a talán legfontosabb momentummal: virtuális erőforrást kapsz. szóval nem szervert bérelsz, hanem elfogadod, hogy ezer másik emberrel együtt egyazon hardveren osztozkodtok, és nincs fizikai határ. ez egy jelentős különbség. ettől lesz cloud, hogy senkise tudja mi a rák folyik a dobozokban.

    és nyilván, ennek lenne az az előnye, hogy live mozgatható és így milyen jól nő a rendelkezésre állás. de hát ezt a saját parkban is meg tudod csinálni. a latency miatt szerintem az egyes földrészek úgyis mindig külön dobozon lesznek, pedig az tényleg jó lett volna hatékonysági szempontból hogy ugyanazt a vasat 8-8-8 órában terheli eu, usa meg ázsia.

    a távoli erőforrások potenciálisan nem létező erőforrások. még kicsit terjed a voip és a következő 9/11-nél úgy leáll a minden, hogy öröm lesz nézni.

    nekem fut ntp a linuxon és nem halt be. elrontottam valamit?

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #59 üzenetére

    Igazából jelenleg semmi problémánk nincs. :) És adatvesztés is csak egyszer volt az elmúlt 15 éve. Azóta - akkor még nem dolgoztam itt - állítólag sokkal jobban odafigyelnek az archiválásra és backup-okra is. Tehát backup mindig van.
    Ha a rendszergazda nem tudja megoldani a felmerült problémát pár perc max fél óra alatt akkor berak egy másik gépet és kész. Persze ha spéci szoftvert használ az ember, akkor azt újra kell telepíteni ami idő.
    De voltaképp nem is erről volt szó. Itt csak az adattárolás és elérés a kérdés. Ha a júzer PC-je beszarik, akkor azon a cloud sem segít. Adattárolásra meg már mondtam az eljárást. Nem komplikált. Ahogy egy NAS sem az. A lényeg, hogy a létfontosságú adatokról mindig legyen egy backup ami fizikailag távol van a forrástól.

  • azbest

    félisten

    válasz Cathfaern #59 üzenetére

    Bocs, közben szerkesztettem még. Szerintem az ügyfelek hibája is, ha egyetlen adatközpont egyetlen zónájába centralizálták a szolgáltatásaikat. Ha nem ilyen centralizált a szolgáltatásuk, akkor pedig nem viselték el a részleges kiesést, vagy a többi instance nagyobb terhelését (pl. nem indítottak új instanceket a hibásak kiváltására, ezeket nagyon jól lehet automatizálni)

    Szóval kevés információnk van az érintett szolgáltatások kiesésével kapcsolatban. Az biztos, hogy van olyan amazonos instance és szolgáltatás ahol kiesés történt.

    [ Szerkesztve ]

  • attila9988

    őstag

    válasz Cathfaern #59 üzenetére

    Jap, tehát neked van 1-2 rendszergazdád. A szolgáltatónak meg 40-50.

    És akkor mi van? Szervere is több van. Attól nem lesz jobb megoldás a cloud, hogy hány darab rendszergazda dolgozik adott cégnél...

    Melyik esetben nagyobb az esélye annak, hogy egy hirtelen felmerülő problémára kapásból meglegyen a megoldás?

    Mindkét esetben meglehet pár perc alatt is, ez nem a rendszergazdák darabszámának függvénye. Cloud -nál a rendszer is egészen más, és másfajta hozzáállást igényel.

    Ez nagyon sok helyen már működik, lásd TV-zés, vagy pl. áramszolgáltatás

    Baromi rossz példák. Ezerszer elnyomják ezt a baromságot, holott a kettő természete egészen más. A tv -nél ÉN KAPOK tv adást. Az áramszolgáltatótól ÉN KAPOK áramot. A cloud viszont kétirányú, és sokkal másabb természetű kapcsolatot igényel a szolgáltatóval. Ezért nem jó a másik idióta, de sokat hangoztatott példa sem, a bank.

    A jelenlegi implementációk viszont (a jelek szerint) borzalmasak.

    És nem is lehet ezzel mit kezdeni, mert te azt soha nem fogod megtudni, hogy milyen módon biztosítják neked a szolgáltatást, csak aznap reggel tudod meg, amikor épp lehalt a szerver. Ennyit erről.

    Az a helyzet, hogy nagyobb a marketing ebben a dologban, mint amennyit valójában ér. Majd amikor a nagyok már nem ölnek annyi pénzt a reklámba, akkor minden beáll a maga helyére. A cloud mánia kicsit leül majd....

    Azt sem értem igazán, miért tartod fejlődésnek azt, ha visszamegyünk az időben 20 évet.

    „Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

  • azbest

    félisten

    válasz Cathfaern #63 üzenetére

    Adatközpont és azon belül zóna választás szabadon konfigurálható. Viszont a zónák közti és az adatközpontok közti hálózati forgalom pénzbe kerül, míg a zónán belüliért nem számolnak fel díjat*. Ezen lehet spórolni, csak cserébe hátrányos lehet helyi üzemzavar esetén. Nagyobb szolgáltatásnál amúgy is érdemes lehet több régióban is üzemeltetni instance-ket, persze ebbe beleszólhat az adatvédelem jogi része.

    *: a bemenő forgalom $0, a kimenő lesz a költség.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #67 üzenetére

    Szerintem az az alapvető probléma, hogy plusz egy változót rak a rendszerbe.
    Eddig ha kellett valami megcsináltad / megnézted / előkerested a gépen. Ehhez az kellett, hogy te géped üzemeljen, legyen áramellátásod stb...

    Cloudnál ugyanez megmaradt felhasználói oldalon, plusz kell hozzá a netelérés, plusz ugyan ez a kiszolgálói oldalon is. Több a lehetséges hibák forrása. Hogy ez mennyire tud gondot okozni, azt a cikk is bizonyítja. Jelen esetben ugyanis a szolgáltatói oldalon történt "hiba" ezért sokan nem fértek hozzá az adataikhoz.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Cathfaern #49 üzenetére

    Felhö esetén függsz a saját it-s gárdádtól, mert a kliensoldali problémák megoldása sem megy vpn-en keresztül minden esetben, pl. monitort úgy még nem lehet cserélni, a netszolgáltatód szakembergárdájától, még pár netszolgáltató szakembergárdájától, a felhöadó szakembergárdájától. Ha meg valami bajod van, a saját adatrendszer esetén a te embereid ismervén a rendszert meg tudják oldani, de a szolgáltató bolgár, kolumbiai, indiai supportja csak a fejét vakargatja két órán át, mit is akarsz te épp. Fokozván mindezt azzal, esetleg a szolgáltató oldal éjjel van, mikor kevésbé figyel a rendszererére, neked meg masszívan munkaidö.

    A saját vs. felhö it rendszer rendelkezésre állása pedig definitíve nem lehet azonos, s nem a felhö javára áll a mérleg.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cathfaern #49 üzenetére

    Miért lenne rosszabb? a felhőben alap oprendszert kapsz, felöltöztetni, üzemeltetni ugyanúgy kell, mégpedig neked. Nem az a varázslat, hogy fel tudod-e rakni a csupasz hardverre az oprendszert, hanem az, hogy be tudod-e állítani az apacsot meg a többit.

    (#55) julius666: miért adná neked olcsóbban, mint amennyiért előállította? mindent, amit szolgáltat, bekerülési költség+profitráta szinten fogod megkapni. te is meg tudod csinálni, kicsit drágábban-profitráta.

    "saját rendszergazdának kéne méregdrága hardvereket cserélni ha valami elpukkan": úgy látom, a cloudok rendelkezésre állásánál sokkal jobbat is tudok produkálni megfelelő beszállítói szerződésekkel.

    "Ja és akkor energiaköltségek" miért adná a cloud az energiát ingyen? be fogja rajtad vasalni.

    "ha olyan csomagra fizettél elő készenlétben áll a felhőben egy másik gépen": felhőben melegtartalék? valahogy én nem értem, mi az a felhő? az nem arról szól, hogy a virtuális gépem mindig üzemel? Nem fizetek elő melegtartalékra, mert ez alapvető eleme a szolgáltatásnak, ha nincs benne, akkor nem cloud.

    "de ettől még kurvára nem inkompetens managerek fassága és igenis sokat lehet rajta spórolni.": majd meglátjuk pár év múlva. és nem csak azért, mert addig még meg fog borulni néhányszor a felhő. az informatikai outsource is naaagy buzzword volt 4-5 éve, mára meg kiderült, hogy inkompetens managerek himbilimbije.

    (#59) Cathfaern: 50 rendszergazda 200 ezer virtuális szerverre, vagy 2 arra a néhányra, ami nekem dedikált vas is meg ember is. melyik esetben kapod vissza hamarabb a szolgáltatást?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cathfaern #67 üzenetére

    A minőségbiztosítás nem arról szól, hogy minőséget kapsz, hanem arról, hogy dokumentálták a hibát.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák