Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    Igazából ezt - és hasonló - problémát magyarázunk itt páran már évek óta.
    Épp az a legnagyobb probléma a sok előny mellett is, hogy erősen függ az ember a szolgáltatótól.
    Mert mit érdekel engem, hogy ott vihar van és tönkrement a gép. Nekem most kell az infó, a tárolt adat. Ha nem felhőben tárolnám, hanem mondjuk saját szerveren - ami mondjuk többszörösen biztosított- akkor azt a jelen helyzetben is elérném. Persze (talán) drágábban.

    @dajkopali:

    Hohó! Ez szép összefoglaló. Igen erről van szó. De jelenleg technikailag nem állnak azon a szinten, hogy ezt biztosítani tudják. Vagy ha igen akkor nem akarják, nem tartják kellően fontosnak vagy sajnálják rá a pénzt.
    Mert az egész felhőben ez a probléma. És többek között a legidegesítőbb is. Plusz egy bónusz az adatbiztonság kérdése. De az előző kettő fontosabb.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #49 üzenetére

    Persze, de ehhez azért meg kéne határozni, hogy milyen és mekkora cégről beszélünk.
    Mert mondjuk egy 10-15 gépes kisvállalkozás esetén elég egy külső rendszergazda aki néha bejár karbantartani azt csókolom. Meg ha van valami gond akkor bejön.
    De mondjuk egy 100-150 gépes vállalatnál már megéri 1-2 állandó rendszergazdát alkalmazni a jobbak közül, megfizetni rendesen.
    Persze a többszörös védelem és a hozzáértés minden szinten előfeltétel bármihez is.

    Az az idegesítő az ilyen esetekben, hogy nekem semmilyen külső problémám nincs az adott pillanatban. De a távoli szerver, amin az adataim a felhőben tárolódnak "viharba keveredett" és leállt. Miközben nálunk minden eszköz tökéletes működik mégse tudunk dolgozni.

  • Dany007

    veterán

    válasz rudi #52 üzenetére

    Nem kell a legrosszabb rendszergazdát választani. Nálunk is volt már pár.
    A kettős biztosításnak meg épp az a lényege, ha leég az iroda akkor az adatok ne vesszenek oda, mert a back-Up-ot nyilván nem egy helyiségben tároljuk a forrással.
    De amúgy igen, két oldala van mindennek. Épp ezért sem szabadna teljes mértékben cloudra támaszkodni amíg nincs garantálva és be is tartva a 99,99%-os rendelkezésre állás.

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #59 üzenetére

    Igazából jelenleg semmi problémánk nincs. :) És adatvesztés is csak egyszer volt az elmúlt 15 éve. Azóta - akkor még nem dolgoztam itt - állítólag sokkal jobban odafigyelnek az archiválásra és backup-okra is. Tehát backup mindig van.
    Ha a rendszergazda nem tudja megoldani a felmerült problémát pár perc max fél óra alatt akkor berak egy másik gépet és kész. Persze ha spéci szoftvert használ az ember, akkor azt újra kell telepíteni ami idő.
    De voltaképp nem is erről volt szó. Itt csak az adattárolás és elérés a kérdés. Ha a júzer PC-je beszarik, akkor azon a cloud sem segít. Adattárolásra meg már mondtam az eljárást. Nem komplikált. Ahogy egy NAS sem az. A lényeg, hogy a létfontosságú adatokról mindig legyen egy backup ami fizikailag távol van a forrástól.

  • Dany007

    veterán

    válasz Cathfaern #67 üzenetére

    Szerintem az az alapvető probléma, hogy plusz egy változót rak a rendszerbe.
    Eddig ha kellett valami megcsináltad / megnézted / előkerested a gépen. Ehhez az kellett, hogy te géped üzemeljen, legyen áramellátásod stb...

    Cloudnál ugyanez megmaradt felhasználói oldalon, plusz kell hozzá a netelérés, plusz ugyan ez a kiszolgálói oldalon is. Több a lehetséges hibák forrása. Hogy ez mennyire tud gondot okozni, azt a cikk is bizonyítja. Jelen esetben ugyanis a szolgáltatói oldalon történt "hiba" ezért sokan nem fértek hozzá az adataikhoz.

  • Dany007

    veterán

    válasz azbest #70 üzenetére

    Nem kell túldramatizálni a helyzetet. Pont az a bökkenő az ilyen rendszerekkel, hogy jön egy vihar és úgymond b....tod a többszörös betápot meg generátorokat meg kutyafülét. Hiszen a cikk is pont erről szól. És ez csak egy sok egyéb lehetőség közül.

    Egyébként igen, megvan a szünetmentes táprendszer kiépítve a cégnél. A négy kilences rendelkezésre állást meg ha jóltudom az áramszolgáltató biztosítja. Az elmúlt 6 évben ebből nem is volt probléma (persze 1-2x fél napra (az elmúlt 6 évben) volt karbantartás illetve hálózatfejlesztés, de az előre bejelentett volt). Igen klíma is van. Plusz többszörös biztonsági másolat.
    Tehát ha elfüstöl egy kép, mondjuk egy villám miatt - ami még szintén nem történt mert erre is védve vagyunk - akkor ott a backUp elérhető helyen, biztonságban. A gép meg nem probléma, mert egy telefon a rendszergazdának és 10 perc múlva ott az új gép, telepített op.rendszerrel meg mindennel. Ilyenre kétszer már volt példa a cégnél.
    A múltkor pl elromlott az egerem. :) Az a mocskos műanyagtábla amit raktam be a gépbe nyomtatni feltöltött statikusan és kisült mikor az egérhez értem. Véletlenül szóba hoztam a főnökömnek a meetingen, ő telefonált egyet és 10 perc múlva megjelent a rendszergazda egy darab egérrel. :D Ez így megy...

    Tehát igazából olyan bődületes dolog még nem történt, amiért megérné átállni cloudra. Amúgy mi egy reklámstúdió vagyunk, éves szinten olyan 2-3TB-nyi anyagtermeléssel. Ez jelent esetben olyan évi 1-2db háttértárat jelent, plusz azok backup-jai.
    Nem olyan összeg és nem is olyan munka ami miatt megérné váltani.

    De én még mindig nem mondtam azt, hogy a Cloud az ördögtől való és el kell égetni! Szó sincs erről. Csupán azt jegyeztem meg az előző hozzászólásban, hogy kizárólag a Cloudra támaszkodnia egy cégnek felelőtlenség. Hiszen a Cloud egy plusz hibalehetőséget ad a rendszerhez. És ezt nem is tudod megcáfolni, hiszen itt a cikk ami alatt írogatunk, ez pont erre példa. De volt már korábban más is. Szóval jó dolog a cloud, képek kis családi videók tárolására, de fontos munka állományokat amiket mondjuk bármikor el kell tudnom érni nem tárolnék ott.

Új hozzászólás Aktív témák