Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Cathfaern #49 üzenetére

    Felhö esetén függsz a saját it-s gárdádtól, mert a kliensoldali problémák megoldása sem megy vpn-en keresztül minden esetben, pl. monitort úgy még nem lehet cserélni, a netszolgáltatód szakembergárdájától, még pár netszolgáltató szakembergárdájától, a felhöadó szakembergárdájától. Ha meg valami bajod van, a saját adatrendszer esetén a te embereid ismervén a rendszert meg tudják oldani, de a szolgáltató bolgár, kolumbiai, indiai supportja csak a fejét vakargatja két órán át, mit is akarsz te épp. Fokozván mindezt azzal, esetleg a szolgáltató oldal éjjel van, mikor kevésbé figyel a rendszererére, neked meg masszívan munkaidö.

    A saját vs. felhö it rendszer rendelkezésre állása pedig definitíve nem lehet azonos, s nem a felhö javára áll a mérleg.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz azbest #76 üzenetére

    "Virginia, Oregon, N. California, Ireland, Singapore, Tokyo, Sao Paulo - rajtad áll, hogy korábban vagy később keljenek a szolgáltató oldalon "

    Elvileg nem, pont attól felhö a felhö. Nem tartozik rád. A szerzödéskötés helye meg nem kell, egybe essen a fizikaival.

    "Az, hogy milyen support-ot kapsz attól függ, hogy milyenre fizetsz elő. Alapvetően az üzemeltetést a helyi rendszergazda is teljes mértékben el tudja látni."

    Meg attól, milyet alkalmaz a felhöszolgáltató. A helyi rendszergazda sem tud mindent elintézni lokálisan, kell a szolgáltatóoldali támogatás is. Az meg a szolgáltatón múlik, hova outsorcingolja a supportot.

    "Ezt mivel tudod alátámasztani? A 99.95% szinthez azért kell háttér. El lehet érni helyi szinten is hasonlót, de ez részben a szerencsén múlik, ha nincs mögötte infrastruktúra."

    Matematikával, s az egynél kisebb pozitív számok összezorzásának sajátosságaival.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz azbest #78 üzenetére

    " felhő szolgáltató üzemelteti a hardvert, abból nem lát semmit az ügyfél. Gondoskodik a redundanciáról és a szinte folyamatos zavartalan üzemről. Ez biztosabb háttér, mint a legtöbb cég saját szerverszobája. A felhő nem plusz réteg, hanem kiváltja a helyi hardveres szintet magasabb minőségű szolgáltatással. Az már az ügyfélen múlik, hogy a saját szakemberei szoftveresen elrontanak -e valamit, abba nincs beleszólása a felhőnek."

    A felhö szolgáltató biztosítja a netet is, hogy pont akkor száll el, amikor a felhö szolgáltatás? Ha bélabá markolós elvágja a netkábelemet akkor hogy lesz felhöm?

    "de igen, legalábbis amazonnál... lehet, hogy te a szerverhotel szolgáltatókra gondolsz felhő alatt? Itt nincs vashoz kötődő feladat. Egy kattintás és már mozog is át a rendszerem virginiából írországba (jó ez túlzás, attól függ milyen bonyolult rendszerem van)."

    Mivel a felhö alá is be van pakolva egy halom vas, meg azokon az eröforrásmanagementet valahogy intézni kell, a saját rendszergazdám nem tudja az összes számunkra fontos feladatot kézben tartani, a külsöst is nyaggatni kell, plusz kell az enyém is. Ilyenkor jön a partner, s a kérdé,s ö a nekem fontos kérdésben mennyire kompetens. Speciel egy egyszerü eset, szoftver valami proci utasításkészlettel nem müködik rendesen, amit otthon van esélyem kideríteni a saját parkban, a felhöben viszont a felhöszolgáltató vagy megmondja milyen procit használok, vagy nem. S vagy van beleszólásom ebbe, vagy nem. Ha heterogén rendszert tol alám, aztán azt mégsem szereti a szoftverparkom, akkor nagoyn boldog leszek. ismeretlen hardverre kritikus szoftverek frissítését kivitelezni nem igazán egyszerü mutatvány, pláne a tesztelési fázis.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz azbest #94 üzenetére

    A felhö ha nem a céges géppark kiváltására van, akkor mire? Weboldalakat tárolni benne?
    Pont a cég saját gépparkjának, szervereinek kiváltására akarják nyomni a benne érdekeltek. Ergo ha nicns neted, akkor nem a partnerek nem érnek el, hanem te nem tudsz dolgozni, mert a felhökitekintö nem élérhetö, meg a felhöszöveg sem elérhetö. Meg a felhöcatia sem.
    A kompatibilitást az amazon dolga megoldani papíron. De nem ismeri az összes ügyfele szoftverparkját részletesen, amit fel kell tolni a felhöbe onnan használatra. Az utasításkészleteket meg csak akkor tudod határozottan tudni, hogy mik vannak, amikor definiáltan tudod a bérelt vas összes paraméterét. Egyébként bármi lehet ott, s egy migrációnál nagyon jó lehet, ha nem tudod milyen hardverpark fog a szoftver alatt ülni tesze azt egy év múlva, mert a felhöszolgáltató cseréli az elemeket.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz azbest #98 üzenetére

    Párezer fös cégnél, világszerte rakat telephellyel, hatalmas adatmennyiséggel, s úgy egyáltalán adatvédelemmel kapcsolatosan, valóban, nincs semmi értelme.

    "De nem is desktop programok és (általában) nem is workstation programok futtatására való, hanem szerver alkalmazásra."

    Ergo serverhostingnak megfelelö. Miért is jobb nem saját kézben tartani akkor? Ha az SAP szerveroldalát felhöbe tolom, az hol lesz jobb megbízhatóságban?

    "Néhány példa, ahol hasznos lehet a felhő:
    nagy cégek (több ezer ügyfél) supportjához, elektronikus szolgáltatások nyújtásához, nagy cégek bérszámfejtéséhez (néhány napra kell nagy erőforrás, egyébként nem), tudományos számításokhoz, program fordításhoz (van, ami mezei gépeken órákig tart)."

    Nagy cég supportján mit értesz? Milyen supportot? Elektronikus szolgáltatás mit takar? Bérszámfejtés:ha havidíjat kell kifizetni, nem serveridö alapú a használata, akkor valószínüleg bukó hosszú távon. Adatokat felhöben tárolni mellé nem életbiztosítás, hiába a 99,5% rendelkezésre állása a felhönek, hisz az ispével együtt egy ellenörzés is pont elég, hogy elgondolkozzon mindenki azon, megéri-e bohóckodni vele. Tudományos számításhoz: miben jobb a saját gépnél, saját clusternél? Program fordítása- ha nem tiszta gépidö alapú az elszámolás, biztos, hogy megéri nem megvenni a vasat?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bambano #101 üzenetére

    E helyett mire eröltetnék a benne érdekeltek? A bankszámlaszámunk, jelszavaink is töltsük fel hozzájuk, ne tároljunk lokálisan semmit.

    Pont erre írtam a gépidö alapú számlázást.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz azbest #105 üzenetére

    Ezek közül istenigazából csak a számítás ami esetleg felhö a mostani buzzword használati értelemben. A többi nem az.
    Csak más néven nevezett verziója a normál szerverbérlésnek.

    Viszont ezen példák sincsenek köszönö viszonyban sem a marketingelt felhövel.

Új hozzászólás Aktív témák