Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz proradeon #15 üzenetére

    gyengébbek kedvéért: a hűségidő arról szól, hogy a szolgáltatónak az ügyfél megszerzése és megtartása is költséget okoz. ha ezt a költséget az elvándorlás szerződéses akadályozásával meg lehet spórolni, akkor erre alapozva lehet árengedményt adni.

    az árverseny egyáltalán nem a hűségidő miatt korlátos.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Rodi 4.80

    senior tag

    válasz proradeon #15 üzenetére

    Budapesten az új építésű lakóparkokban is évekig csak a Tré elérhető vagy annak valamelyik álvállalkozó strómanja.

  • cinemazealot

    addikt

    válasz proradeon #15 üzenetére

    Kis falunkban eddig nem volt más internet szolgáltató, csak a Telekom. Köthettem volna szerződést hűségidő nélkül, 1 év hűségidővel vagy 2 év hűségidővel. Mivel csak ő volt jelen a faluban, gondoltam, nem bánom, legyen 2 év. A legutóbbi hűség ciklusom kezdete után kb. 1 évvel és 3 hónappal megjelent egy új szolgáltató, aki egyértelműen jobb árakat kínál a Telekomnál. Több lehetőségem is volt:

    1. Felmondom azonnal a Telekomot, fizetek...

    1.1. ...annyi különbözetet, mintha az elmúlt 15 hónapot hűségidő nélkül szerződtem volna,
    1.2. ...annyi különbözetet, mintha az első 12 hónapot 1 éves hűségidővel, további 3 hónapot hűségidő nélkül szerződtem volna (tehát jelen jogszabály módosítással nem lett volna jobb nekem),

    és azonnal átmegyek a másik szolgáltatóhoz.

    2. Kiböjtölöm a fennmaradó 9 hónapot (a 2 éves hűséggel járó relatíve alacsonyabb havi díjjal).

    Szerintem ennek kizárólag az lesz az eredménye, hogy ahogy nemrég a mobil tarifák, úgy a többi szolgáltatás díjazása is meg lesz reformálva, természetesen az új ügyfél számára kedvezőtlenebb irányban.

    (#19) Arni
    Pontosan.

    (#22) zolee001
    "legyen piaci verseny és hulljon a férgese"
    Addig nem lesz piaci verseny, amíg a milliónyi piszlicsáré kis faluban csak a T van jelen. Ahhoz a többi szolgáltatónak nagyon bele kellene húznia, de pl. a Digi is csak a nagyvárosokban, a már kiépített helyeken tud terjeszkedni.

    [ Szerkesztve ]

  • gerii

    addikt

    válasz proradeon #21 üzenetére

    Ez így van, a 2 év gyakorlatilag zsarolás a szolgáltató részéről, a monopolhelyzetű településeken gusztustalan, hogy mennyit elkérnek.

    Persze, a 3Ft-os adó miatt nem tudják 30-40Ft alá vinni az előfizetések percdíját :B :B , sőt még sajnálom is őket.
    K-EU egy gyarmat, ezt be kell látni, innen szedik be a legtöbb hasznot.

  • bambano

    titán

    válasz proradeon #21 üzenetére

    semmi gond, nem kell egyetértened, de ettől a piac még úgy működik, ahogy leírtam.
    az egyetnemértésedet kifejezheted azzal, hogy nem kötsz szerződést.

    (#22) zolee001 légyszi próbáld meg értelmezni, amire válaszolsz. szerencsés esetben még a válaszolás előtt. kösz.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz proradeon #29 üzenetére

    "Vagy kötök szerződést olyan szolgáltatónál (mint amilyennél most is vagyok), ahol hűség nélkül jóval olcsóbban megkapom ugyanazt a szolgáltatást, mint máshol 2 éves hűséggel."

    Ő is ugyanezt mondta. Ha nem tetszenek a feltételek, mész oda, ahol igen. Ha egyre kevesebben kötnek hűségidős szerződést, akkor a szolgáltató vagy nagyobb kedvezményt kénytelen majd adni vagy lazít a felmondás szabályain. Változást ezen a téren tudatos fogyasztói magatartással lehet elérni. Meg persze az állam is belenyúlhat, de abban nem biztos, hogy lesz köszönet, mert áremelkedés fog jönni, amire majd megint kitalálnak valami jó rezsicsökkentő manővert. Egyszerűbb lenne már a hatósági árakat bevezetni... Venezuelának is milyen jól megy.

    "A hűségszerződés lejárt lemez. Jó árképzéssel kell megtartani az ügyfélt, nem láncra veréssel."

    Milyen láncra verés az, ahol a "láncra vert" ember döntheti el, hogy mennyi időre "verjék láncra" vagy dönthet úgy, hogy egyáltalán ne "verjék láncra"? A hűségidő egy önként vállalt, határozott időre szóló szerződés két fél között.

    Itt nem a hűségidővel van probléma, hanem a monopóliumokkal. Ha a régiódban csak egyetlen szolgáltató érhető el, akkor a fejed tetejére is állhatsz, meg beleüvöltheted a pusztába, hogy a "hűségszerződés lejárt lemez", akkor is csak egyetlen szolgáltató elcseszett kínálatából választhatsz és nem vagy kisegítve azzal, ha az állam önkényesen 1 évben maximalizálja a hűségidőt..

    Akkor most az lesz a következő, hogy a cégem nem köthet határozott idejű szerződéseket más cégekkel 1 évnél hosszabb időre, mert az állam úgy gondolja, hogy az ő dolga megvédeni engem egy rossz döntéstől? Nem írhatok alá 2 éves beszállítói szerződést a Piripócsi Kereskedelmi Kft-vel, mert az állam szerint ez nem előnyös, függetlenül attól, hogy a 2 éves szerződés fejében jobb árat kapok? Vagy ez a védelem csak a vállalkozás - magánszemély relációban érvényes?

    Most kötöttem egy 5 éves szerződést lakáscélú megtakarításra egy banknál, ha időközben jön jobb ajánlat, menjek az államhoz sírni, hogy szeretném ha évente újraköthetném a szerződést és minden évben kapjam meg az új szerződőknek járó összes előnyt? Az valószínűleg népszerű intézkedés lenne, de nem a bankok körében és ezt valószínűleg belekalkulálnák az új konstrukcióikba és akkor megint ott vagyunk, hogy egy szolgáltatás drágább lett, mert úgy gondoljuk, hogy az emberek túl hülyék hosszútávú szerződéseket kötni. Ami lehet, hogy igaz, de miért azokat szopatjuk akik tudnak mérlegelni?

    A szar árakat nem a hűségidő okozza, az maximum csak lassítja az előfizetői fluktuációt, de ami ténylegesen gátolja a versenyt, az a versenytárs hiánya vagy a kartellezett árak. Ezzel kezdjen valamit a GVH.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák