Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz Hieronymus #30 üzenetére
"Ha a teljes autó olcsóbb lenne, tisztán elektromos hajtás mellett, akkor a hozzá adott állami támogatás mellet, jóval olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. De nincs így, nagyon nincs így."
Ez nem a technológiából adódik, hanem a tisztán elektromos hajtás esetén használhatatlan gyártókapacitás miatt.
A nagy autógyárak jelenleg úgy működnek, hogy van egy nagy összeszerelő üzem, ami amolyan hubként üzemel és n+1 beszállítótól jönnek az alkatrészek.
Átállás esetén így nem egy üzemet kell átalakítani, hanem a teljes beszállító láncot, ami akár a környékbeli kisvállalkozások százait is érintheti, és nem csak hatalmas befektetés, de az átmeneti időszakban nem lehet a két technológiát párhuzamosan egymás mellett futtatni. Azaz olcsóbb nulláról kiépíteni az elektromos autókat gyártó kapacitást, mint a meglévőt átállítani.
Ez a kezdeti befektetés viszont értelemszerűen belekerül az elektromos autók árába. Ezért a tisztán elektromos autók jellemzően a luxus, vagy a felső-közép ár kategóriában versenyeznek, azaz a kevésbé árérzékeny piacon.
Ha nem jött volna a covid (most meg a háború) és az alkatrész és nyersanyag hiány, akkor jó eséllyel már lennének a piacon középkategóriás, megfizethető modellek is, de amíg jelenleg a felső kategóriás (bármilyen, nem csak elektromos) autókra beérkező rendeléseket sem tudják szállítani, addig nem tudnak nagyobb volumenű gyártást igénylő, olcsóbb modellekkel piacra lépni. -
#54625216
törölt tag
Többször volt már szó róla: a hidrogénes hajtással több a probléma, mint amennyit megold:
- ugyanakkora táv megtételéhez a hidrogént kb. háromszor annyi energiába kerül előállítani, mint feltölteni egy aksit
- a hidrogén cseppfolyósításához -240 fok kell, ez megnehezíti és megdrágítja a szállítását, tárolását, tankolását
- sokkal nagyobb a biztonsági kockázat (értsd: robbanás veszély), mint aksi esetén
- a töltőhálózat kiépítése nagyságrendileg többe kerülne, mint a már meglévő elektromos hálózat bővítése
TLTR: általános személyautózáshoz a hidrogén teljesen esélytelen technológia.Amúgy meg nem pénzfeldobásos alapon kezdte el Musk papa az aksis megoldást tolni, hanem mert azzal látta nagyobb esélyét a sikernek és csak miután bejött neki, kezdték el a többiek másolni, nem pusztán azért, mert Musk is azt választotta.
-
#54625216
törölt tag
"A villanyautó a jelenlegi akku technológiával szerintem is zsákutca ezt ki is fejtettem facén."
A linkelt hozzászólásodban felsorolt állításaid közül melyikben is fejtetted ki, hogy a jelenlegi akku technológia miért zsákutca?Ráadásul hülyeségeket is írtál, pl. hogy "nem zabálják a népek", mikor a luxus/highend villanyautókra is - amióta a kategória létezik, nem csak mostanában - folyamatosan több a megrendelés, mint amennyit le tudnak gyártani.
-
#54625216
törölt tag
Várjál leírom még egyszer, hátha most el is olvasod:
"folyamatosan több a megrendelés, mint amennyit le tudnak gyártani"
Tehát szó sem volt Magyarországról vagy hogy mindenki luxusautót venne, pusztán arról, hogy a villanyautókat a jelenlegi magas árazásuk mellett is nem hogy el tudják adni, de nagyobb irántuk a kereslet, mint amennyit a gyártókapacitás ki tud szolgálni. -
#54625216
törölt tag
"Perpillanat ez a belsőégésű motorral szerelt autókra is igaz."
Ezért írtam korábban, hogy: " - amióta a kategória létezik, nem csak mostanában -"
"Hyperluxus sportautókat is adnak ki, azokat is mindig elkapkodják, azokból sem győznek eleget gyártani. Ja hogy mesterségesen vannak limitálva a számok? Ja ... "
Ha mesterségesen vannak limitálva a számok, akkor győznének eleget gyártani, csak nem akarnak. Ez az alapvető különbség a benzines luxus sportkocsik és az EV-k között, hogy az EV-kből annyit gyártanak, amennyit a rohamosan bővülő gyártókapacitással egyáltalán lehetséges, mégis nagyobb irántuk a kereslet a jelenlegi árszínvonalon is, mint amennyit ki tudnak szolgálni.
"Az segít a Magyar városok légszennyezettségén?"
Sőt a magyar mélyszegénységben élő vasutas árvák taníttatásán sem segít, de ugye nem ez a téma, ahogy a magyar városok légszennyezettsége sem.
#217 ncc1701:
"Drága, ritka anyagok kellenek hozzá, nehéz. Amúgy minden fasza. "
A XIX. században a lovászok ugyanezzel érveltek a benzines autókkal szemben. -
#54625216
törölt tag
válasz arnyekxxx #265 üzenetére
Nem az újrahasznosítás önmagában a drága, hanem a nagy volumenek miatt a bányászat olcsóbb, így értelemszerűen nem fektetnek annyit az újrahasznosításba, ha ugyanazt be lehet szerezni olcsóbban.
Ha viszont a véges erőforrások és a növekvő kereslet miatt a bányászat drágul, akkor az újrahasznosítás is versenyképes lesz.
A lényeg, hogy ha nehéz hozzájutni a ritka nyersanyagokhoz, akkor nem fognak hegyekben állni a szeméttelepeken a használt aksik, mert egy ponton túl már megéri nem csak újrahasznosítani őket, hanem magát az újrahasznosítás technológiát is fejleszteni.