Új hozzászólás Aktív témák
-
devast
addikt
Már most is minden arra halad, hogy kb a legősibb mesterség kivételével vagy gépet(akármilyen hard/software) csinálsz, vagy gépet felügyelsz/karbantartasz, vagy lököd a marketing rizsát/adminisztrációval/emberekkel foglalkozol.
Itt a gép alatt nem a pc-t értem, hanem úgy cakkumpakk minden gépet.[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem tudnád, csákánnyal védekeznék...
A gépek igen kis részét tudod irányítani automatizmussal és tudtommal még olyan nincs ami emberi beavatkozás nélkül képes bármit csinálni. Olyan gépet sem ismerek, ami bármit föltalált volna. Mindenhez programokat írnak emberek, mely programok egymásra épülnek. Tegyél le egy gépet a föld szélére, add ki a parancsot, hogy búzát termeljen.Mi történik? A kenyér meg hol van még ettől...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Nekomajin
aktív tag
"a diákok jelenleg kifejezetten nem akarnak társadalmi problémákat átlátni, hanem elkerülik azokat. egyébként is kérdéses, hogy bármiféle történelmi okítás átlátást eredményezne-e ebben az idióta korban."
A diákok jelenleg informatikát se akarnak tanulni, szóval a te logikád mentén elindulva akár be is zárhatjuk a topicot, mert tárgytalan a cikk.
-
Nekomajin
aktív tag
Tudjuk már, hogy te mindenből kiváló képzést kaptál, polihisztor vagy, és még a gyereked is az, de az senkit nem érdekel, hogy neked miből mennyi hasznod volt. Teljesen irreleváns az összes hozzászólásod oktatás témában, mert mindig magadból indulsz ki, és nem veszel tudomást arról, hogy másfajta emberek is léteznek, sők ők vannak többen.
Deal with it.
-
King Unique
titán
Ebben most kivételesen neked adok igazat.
Megfelelő szintű informatikai ismeretek nélkül manapság egyre kevésbé elképzelhető az oktatás és a sok humán, töltelék tárgy, amit én is tapasztaltam több képzésen, hát nem sokra jó... max, annak, aki célirányosan olyan területre készül.(#115) Pikkolo^^: ezt már én is megfogalmaztam párszor, hogy azért, mert nem érdekli őket. Illetve a kamaszok és más korosztály esetében is, a túlzott internethasználat, illetve annak csak sima szórakozási jelleggel való alkalmazása és érdeklődése az, ami pont elvonja a figyelmet, az alap és egyben szükséges IT-s ismeretekről. Pl. FB profilt beállítása, torrent stb. az megy, de egy szöveg, táblázat megformázása, egy program feltelepítése, használata már kevésbé és ez itt a probléma.
Emlékszem még pár éve láttam a TV-ben egy interjút, ahol vmi fejest kérdeztek meg, hogy milyen a mai fiatalok képzettsége informatikai téren és vázolta, hogy sajnos az ismeretek leginkább csak az internethasználatra és csak az egyszerű szövegszerkesztésre terjednek ki. Viszont átfogó szintű irodai programcsomag kezelés, valamint adott területen elvárt piacvezető szoftverek használata terén elég nagy hiányosságok vannak...[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
"Történelem és angol szakos tanár leszek": máris tudjuk, honnan fúj a szél.
Nos, ha neked ez jött le abból amit írtam, akkor köszönöm szépen, hogy odaálltál mellékelt ábrának az oktatás problémáiról szóló kommentem mellé.
Azt is írtam, hogy a jelenlegi módszertannal az összes humán tárgy nagyon rosszul használja ki a meglévő óraszámát, csak afölött nagyvonalúan elsiklottál. Hiába kaptál te is 28 éve elsőrangú humán képzést, ha az csak a magolásról szólt, nem pedig a gondolkodásról és a problémák átlátásáról.
Kellenek a természettudományok... a munkához. De a matematika, fizika, kémia, informatika ismerete nem fogja az emberek többségének tartalmasabbá, szebbé tenni az életét, nem lesz tőle öntudata, nem fog a személyisége jelentős mértékben fejlődni tőle. Ha a természettudományok felé tolódna el aránytalanul az oktatási rendszer, akkor jó munkaerőnek számító konzumer-drónokat képezne... ami mondhatom rendkívül kívánatosan hangzik.Ráférne a magyar oktatásra egy nagy generál, új, gondolkodásra épülő módszertannal, nagyobb, jobban felszerelt vidéki iskolákkal, magasabb tanári fizetésekkel és ebből adódóan jobb szakemberekkel, és úgy általában véve jobb finanszírozással... De mint már fentebb többen is írták, ez túl nagy és hosszútávú beruházás, hogy a jelenlegi rövidlátó politikai elitünk bármit is tegyen érte magától.
(#113) Aliszalámi
A finn oktatási rendszer sem biztos, hogy olyan jó ám. Újabban esnek vissza az eredményeik, mert kezd felhígulni a tanári pálya náluk is, ugyanis érkeznek azok a fiatal pedagógusok, akik már nem a régi, poroszos finn oktatási rendszerben szerezték meg az alapismereteket. Angol oktatási szakemberek tanulmányozták ennek a hatását, és kiderült, hogy inkább a kiemelkedően jó pedagóguskarnak köszönhették a sikereiket, mintsem a nagyon szimpatikus és humánus módszertannak.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Aliszalámi
tag
- ha nem tanul rendesen természettudományokat, a villanykörtét nem fogja tudni kicserélni
Dehogynem... és pont ez a baj a manapság oktatott ttk-s ismeretekkel. Hogy kicsit sem életszerű. Nem valós dolgokat számolunk hanem fí-t meg mű-t meg étát bele a vakvilágba. Persze, hogy semmi értelme meg nem marad meg.
-
pengwin
addikt
Remélem te csak trollkodni jöttél ebbe a topikba, mert ha komolyan gondolnád ezeket amiket nekem írogattál, akkor az elég durva lenne. Direkt félreértelmezed és összemosod amit írtam: hol jártál te 28 éve a finn oktatási rendszerbe? Miből gondolod, hogy az ottani, a tananyag szigorú számonkérésére épülő hagyományos rendszernek bármi köze is volt ahhoz, amibe te Magyarországon, a szocializmus alatt jártál?
"BTK-s életforma"...!? Jó látni, hogy a valamelyik főidióta által kitalált "romkocsmák félhomályában merengő bölcsészek"-kép ilyen jól rezonál a tudatos, jól képzett, mindenhez értő választópolgárok körében.
És képzeld, én egy teljesen általános irányultságú gimnáziumba jártam, ami hosszú évek óta ott tanyázik az ország top10 középiskolája között... akkor mi nem éreztük, hogy "elsőrangú képzésben" részesülnénk mint Te, de azóta nagyon is szembetűnő, hogy a tárgyi tudáson kívül mennyi pluszt nyújtott a mi kis fővárosszéli gimink.
Végig jó jegyeket kaptam reál tárgyakból, korrepetáltam kémiából és matematikából, kezdetben még voltam fővárosi kémiaversenyen is és vegyész szakra szerettem volna menni. Csak a kémiatanárunk teljesen elvette az egésztől a kedvem: kényszerből volt a pályán (mint annyi más reáltárgyas kollégája), tanítani nem tudott, és ennek következtében 10.évf. végére sehol sem volt a tudásunk a fakultáción és az emelt szintű érettségi felkészítésen elvárt szinttől, nem is mentem ebbe az irányba tovább. És erről nem a heti "mindössze" 2 kémiaóra tehetett, csak és kizárólag a tanár.
Ennek ellenére köszönöm, nagyon jól meg tudom oldani a felmerülő informatikai és technikai problémáimat, amiknek a megoldásához szerinted szükség lenne a reál tárgyak súlyának növelésére, mert anélkül ez bizony le-he-tet-len!Négy!4!! Azóta az egyetem első 3 évét végigcsináltam egy általam telepített linuxos géppel, megtanultam kezelni teljesen új programokat és egy teljesen új rendszert, hobbiként néha modolok PC-s játékokat, megoldom a magam körül felmerülő gyakorlati problémákat. Ja, és nem érzem, hogy ehhez több reál ismeretre lett volna szükségem. Ugyan nem lett belőlem vegyész, vagy Uram bocsá' kémiatanár, de a mindennapi élethez megvannak a kellő ismereteim, amiket igyekszek fejleszteni.
Látom egyeseknek a személyeskedés, a demagógia és a szalmabáb érvelés nagyon jól megy, nem is tudom, hogy ez ellen mely tárgyak jobb oktatásával lehetett volna tenni...[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Gaming notebook topik
- Formula-1
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...