Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kmisi99

    addikt

    válasz Nekomajin #43 üzenetére

    Ebben nagyon egyetértek, barátnőm két testvére is informatikus akar lenni (az egyik lány), na vajon miért? Mert általános iskolában kb a leg könnyebb tantárgy, begépelnek valami szöveget worldbe, megtanulják a perfiériákat, aztán le van tudva az évi anyag, persze a gépet tele szemetelik 20 féle toolbarral semmihez nem értenek az ég világon, és nem is írástudatlanok de olvasni azt nemtudnak, kiír bármit a gép akkor már pánik van. Múltkor az egyik gépük rossz volt épp néztem mi a baja, a beep kódokat figyeltem amit a rossz gép sípolt, mikor átmentem a szomszédos szobába indítják újra a hibátlan gépet, mert hallották, hogy "pittyog" és nekem meg kell igazítanom valamit mer "pittyog" a gép. Közben egy szobával arrébb történt a sípolás.

    A másik, én infószakos voltam, 35 en kezdtünk ebből valami 9-10db lány volt, a tanárok kérdezték év elején, hogy infó és humán osztály? Erre mi nem csak infó, ugye jött a sok lány me a sok hülye, mert hát az informatika könnyű tudnak ők gépezni, első évben 5-6 bukás sok ember elment, pedig semmi nehéz nem volt, ráadásul 10. ben kezdődött csak a programozás ami aztán nagyon selejtezett. Végül olyan 17 ember érettségizett le 12. ben.

    [ Szerkesztve ]

  • Béééla

    őstag

    válasz Nekomajin #43 üzenetére

    Elsősorban szerintem ott lehetne megfogni a problémát, hogy mindenki abbahagyja azt a dumát, hogy a mai fiatalok már úgy születnek, hogy értenek a számítógéphez.

    NAGYON EZ!

    Értenek a számítógéphez = be tudják kapcsolni a fészbúkot egy feltelepített gépen. Semmi több. Nulla képesség vagy készség a kezeléshez. A legegyszerűbb hibaelhárításra is képtelenek. Sőt, drága párom is megjegyezte tegnap, hogy "milyen jól értek a Duolingóhoz, mennyit tanultam?". Mi az hogy egy programot tanulni kell? Alapvető kezelési tudás, hogy a menüpontok valószínűeg a menüben vannak, a vissza gomb meg visszalép, a hosszan nyomás meg jó esetben kontextusmenüt dob.
    Nagyon jó, hogy tanulás nélkül lehet appokat kezelni, ez nagyon jó irány. De még ezt se képesek megtanulni.

    Attól még, hogy zombi módjára a jobb kezébe ragadt a telefon, mert éjjel-nappal írogat, nem fog érteni hozzá. A jogsi analógia nagyon jó - nem kell mindenkinek hengerfejet felfúrni meg becsukott szemmel tömítést cserélni, de ha csöpög az olaj, akkor igenis vagy aláfekszel, vagy elviszed szervizbe.

    Bélabá

  • Mirman

    őstag

    válasz Nekomajin #89 üzenetére

    Hát honnan a viharból tanultam volna másképp egy érettségire ? :) Nincs az az ember ( vagy legalábbis ritka lehet és végtelen szabadidővel rendelkezhet) aki önálló kutatómunkával több helyről összeollózva készít saját magának kb egy tételsort amit megtanulhat. Mindezt úgy hogy emelten tételek sincsenek csak témakörök. Én inkább könyvből készültem és amit úgy éreztem hogy kevés vagy elavult infó ahhoz hozzáolvastam.

  • Kékes525

    félisten

    válasz Nekomajin #95 üzenetére

    A válasz akkor is hasonló. 21. században nem lehet számítástechnikai (és nyelv) ismeretek nélkül létezni. A közgazdaságtan és a jog is fontos de nem annyira napi szinten mint a számítástechnika.

    Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

  • azbest

    félisten

    válasz Nekomajin #95 üzenetére

    Nehogy azt hidd, hogy értékelik, ha többet tudsz, mint a tanár. Simán belefuthatsz olyanba, hogy megbuktatnak, mert nem értik a megoldást.

    Igaz nem érettségin, hanem gazd infó osztv-n tapasztaltam olyat úgy 12 éve, hogy 50%-osra értékelték az elődöntős informatika tesztemet. Ez több szempontból is sántított. Mivel előző évben is voltam a középszintű változatán és lusták voltak új feladatsort csinálni, így a kérdések 80% megegyezett a korábbi évével. Ahhoz viszont kitették a megoldókulcsot előző évben. Főleg az előző éves megoldókulcsból készültem, mert a korábbi évben is eléggé lepontoztak, mert a kérdések java 10 évvel le volt maradva az aktuális technikától és a felelet választásoknál sokszor nem az volt az elvárt helyes válasz, mint az akkori valóságban.

    Szóval bementem a megtekintésre és fél óra feladatonkénti vita során sikerült annyi pontot kiimádkoznom belőlük, hogy beengedjenek a döntőbe, talán 25+18 pontot az elérhető 50ből, de lehet rosszul emlékszem.
    Lényegében, amikor az előző éves megoldókulcsra hivatkoztam, akkor az volt a válasz, hogy az informatika fejlődik (na persze, 10 évvel korábbi dolgokra kérdező tesztnél), ha meg a jelen helyzetre hivatkoztam, akkor szimplán kijelentették, hogy az nem is úgy van.

    Magabiztos voltam, mert előtte évben írtam 87%-os informatika felvételit az egyetemre jelentkezéshez, sőt fel is voltam véve, csak egy évet halasztottam a kezdéssel, hogy befejezzem ezt a nappalis okj képzést. Ja meg már megvoltak a szoftverüzemeltető és számtech programozó okj bizonyítványaim is.

    Na mindegy, ezzel a plusz körrel végül is bekerültem a döntőbe 11edig helyre. Ott feljöttem a 6odikra. Persze a végeredménynél is csaltak a pontozással, mert az elődöntőt máshogy számították bele, mint a versenykiírás szerint kellett volna. A lényeg az volt, hogy a szervező iskola diákját hozzák ki elsőnek. Ha rendesen számolták volna, akkor nekem holtversenyben 3adik helyem lett volna, a velem egy suliból jövő kislányé meg az első hely lett volna a harmadik helyett. De ez már nem érdekelt, csak azért mentem a versenyre, hogy kiváltsam vele az okj vizsgáját, az pedig meglett így is. A verseny egyetemi felvételi mentességet is adott, de nekem már megvolt a helyem az előző évről, viszont koli helyet ezzel kaptam.

    Igaz ez jó pár éve volt, de nem hinném, hogy sokat változott a színvonal. Bizonyos helyeken valószínűleg még mindig ugyanazok az emberek ülnek, hacsak azóta nyugdíjba nem mentek. Szóval, visszatérve az eredeti felvetésre: biztosabb azt visszaadni, amit várnak, még ha oltári hülyeség, mert rég elavult. Nem ismerik sokszor az újdonságokat a tanárok sem.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz Nekomajin #102 üzenetére

    aranybulla nélkül tudsz adóbevallani, atm-et kezelni, stb. informatika nélkül nem.
    infó és mérnöki tudományokra van kereslet, akár külföldi is, törire nincs.

    ez van srácok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Nekomajin #104 üzenetére

    nem az osztályban vagy, itt nem működik a tanári tekintély meg az, hogy aki nem ért veled egyet, az okoskodik.

    olyan humán képzést kaptam gimiben, ami országos szinten is dobogós vagy aközeli, és azóta eltelt 28 év, így pontosan tudom, mennyi hasznom volt belőle. nullához közeli.

    elhiszem, hogy ez neked fáj, de a tény ettől tény marad.

    szerk: majd egyszer közvetítsd élőben a tecsőn, ahogy szűz gépre elkezded telepíteni az abevjava-t nulla informatika tudással... lesz egy jó napom.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Nekomajin #106 üzenetére

    ez a személyeskedés nem cáfolja azt, amit írtam, vagyis hogy feleslegesen sok humán és túl kevés reál oktatást kapnak a diákok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • King Unique

    titán

    válasz Nekomajin #128 üzenetére

    Kellenek a humán tárgyak az általános műveltséghez, de nagyon fontos a reál is, amik óraszáma, színvonala, nem feltétlenül ideális. Illetve nem csak gimnázium létezik a világon...
    Ott lehet kevesebb a töltelék tárgy, de pl. felsőoktatásban nagyon sok szakon jellemző, hogy az adott szakirányhoz semmit hozzá nem tevő tölteléktárgyakkal van teleszórva a tanterv. Az államvizsgán meg nem azokból szerzett tudásról kell számot adni és a megszerzett papír se azon ismeretekre épít. Ami meg fontos lenne, az nincs kellő mértékben és óraszámban leadva.

  • King Unique

    titán

    válasz Nekomajin #130 üzenetére

    Igaz nem feltétlen, de ott is jelen van a probléma.
    Általános műveltség terén, van amikor többre menni egy vetélkedőben friss érettségivel, mint diplomával :D Azért töri és művészetek terén se egy középoktatásban fog komolyabb ismereteket elsajátítani a diák (OFF)(sokakat a matekkal együtt, ezek se érdekelnek annyira)(/OFF), azt majd később, ha olyan helyre megy továbbtanulni, azzal foglalkozik.
    De nem is akarok egy tanáremberrel vitatkozni, aki a maga a közegét nyilván jobban ismeri. Viszont az, hogy a honi oktatás nem teljesen ok, az igaz, illetve nem gondolkodni, a tudást alkalmazni tanítják meg a diákot sok helyütt, hanem csak próbálnak belezsúfolni a fejébe minél nagyobb ismeretanyagot, ami nem feltétlen hatékony.
    Illetve informatika terén az internet túlzott szórakozási célra való használata az, ami az alap IT-s készségek és hasznos tudás háttérbe szorulásához, leépüléséhez vezetnek. Egyszerre áldás és átok is egyben a közösségi háló.

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Nekomajin #176 üzenetére

    Nyilván így van, ahogy írod. A tanár is ember, illetve az osztály egy jobb-rosszabb közösség, ami alkalmasint megy valamilyen irányba. Sztem amúgy az általánosítás nem gond - legalábbis az én családomban sose hallottam olyat, hogy en bloc a tanárok rosszak, igaz, falun nőttem fel, ahol konkrétan ismertük őket emberként-szomszédként. A rossz teljesítményt, hiányzó tudást viszont rögtön kiszúrják.

    Olyan ez, mint mesteremberrel valamilyen feladatot elvégeztetni. Nyilván a kőművesekre se mondja az ember, hogy egyik sem ért a szakmájához és összedől a kóceráj, amit építenek. Persze vannak kontárok, ezeket ki kell kerülni és ügyeskezű - tanár esetén hozzáértő/elhivatott - embert kell felfogadni a munkára. Sajna az oktatási rendszerben ez nem olyan egyszerű, lévén Mo.-gon államilag adott, hogy kihez kerül a gyerek.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

Új hozzászólás Aktív témák