- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Milyen switch-et vegyek?
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nekomajin
aktív tag
Elsősorban szerintem ott lehetne megfogni a problémát, hogy mindenki abbahagyja azt a dumát, hogy a mai fiatalok már úgy születnek, hogy értenek a számítógéphez. Az a legnagyobb baj, hogy a fiatalok tényleg elhiszik magukról, hogy ők értenek az informatikához, mert mindenhonnan ezt hallják. Amíg XY azt hiszi, hogy ő mekkora király, addig mindegy, hogy milyen a tanár, a tananyag, a gépterem, vagy akármi.
Most érettségiztetek informatikából, és a csoport fele azért választotta az infót, mert hogy az könnyű. Elhitték, és csúnya pofára esések lettek. És a kollégák közül is sokan azt hangoztatják, hogy az informatika könnyű. (Még akkor is, ha fél óráig kell magyaráznom egy yt downloader működését.) Ezt kéne nagyon gyorsan kiverni a köztudatból.
-
Nekomajin
aktív tag
-
Nekomajin
aktív tag
Akkor úgy kérdezem, hogy miért elavult könyvből tanultál? Egy csomó jó anyag van a neten, amiből lehet tanulni, és sokkal naprakészebbek, mint egy tizenéve nyomtatott könyv. Igaz, hogy ezek főleg egyetemi jegyzetek, de aki emelt szintre készül, az talál olyat, amit a halandók is megértenek.
Egyébként az emelt szintű témakörök minimálisan különböznek a középszintűtől. De az írásbeli is csak a programozással több, meg azzal, hogy nagyobb rutin kell a felhasználói részhez.(#93) Kékes525
(#94) NarxisÍrhatott volna közgáz vagy jogi ismereteket is, vagy idegen nyelvet. Nem az volt a lényeg.
-
Nekomajin
aktív tag
Engem tanárként nem zavar, ha a gyerek többet tud nálam. Persze, vannak olyanok, akiknek ez hiúsági kérdés, de szerintem ez nem általános jelenség a tanárok körében. Meg a diákok körében sem általános, hogy többet tudnának, mint a tanár. Persze az ilyen hírekhez mindig kommentel 1-2 nagyszájú, ami vagy igaz, vagy nem. De még ha igaz is, akkor is csak statisztikai hibahatáron vannak összes diák számát tekintve.
Az meg, hogy a tanárok nem ismerik az újdonságokat, kicsit csúsztatás. Nem attól lesz valaki jó tanár, hogy minden kérdésben állandóan naprakész. Nyilván nem árt, de egy tanárnak inkább az összefüggéseket kell jól átlátni, meg az ismereteket átadni/megértetni. Félreértés ne essék, aki 10-20-30 éves dolgokat tanít (tantárgytól függően), az rosszul csinálja, de pont az informatikában nem látom olyan nagy problémának, ha valaki egy lépéssel le van maradva. Nekem is az első dolgom volt tavaly kikukázni a floppy-ról szóló másfél oldalt az előző tanár kidolgozott tételeiből, de mondjuk az SSD-ről se írtam két mondatnál többet.
(#96) Kékes525
Maradjunk annyiban, hogy informatika és biológia tanárként mondom azt, amit pengwin a 99-esben. -
Nekomajin
aktív tag
"a diákok jelenleg kifejezetten nem akarnak társadalmi problémákat átlátni, hanem elkerülik azokat. egyébként is kérdéses, hogy bármiféle történelmi okítás átlátást eredményezne-e ebben az idióta korban."
A diákok jelenleg informatikát se akarnak tanulni, szóval a te logikád mentén elindulva akár be is zárhatjuk a topicot, mert tárgytalan a cikk.
-
Nekomajin
aktív tag
Tudjuk már, hogy te mindenből kiváló képzést kaptál, polihisztor vagy, és még a gyereked is az, de az senkit nem érdekel, hogy neked miből mennyi hasznod volt. Teljesen irreleváns az összes hozzászólásod oktatás témában, mert mindig magadból indulsz ki, és nem veszel tudomást arról, hogy másfajta emberek is léteznek, sők ők vannak többen.
Deal with it.
-
Nekomajin
aktív tag
válasz King Unique #125 üzenetére
Soroljál már ilyen sok-sok töltelék tárgyat a közoktatásból!
Egyébként vettem a fáradságot, és összeszámoltam az óraszámokat a sima gimnáziumi kerettanterv négy évfolyamos bontásából. Az eredmény:
~25% humán (magyar, töri, művészetek)
~24% reál (matek, infó, természettudományok)
~17% idegen nyelv
~14% tesi
~4% egyéb (ofő, etika, stb)
~16% szabadon tervezhetőA szabadon tervezhető keretből az iskolák többnyire a reál tárgyaknak, esetleg az idegen nyelveknek adnak még órát.
Nem mondom azt, hogy nem kéne még egy kicsit billenteni a reál tárgyak javára, (főleg az infó 2%-os óraszáma nevetséges), de azért ne essünk már túlzásokba. Hogy ne menjünk messzire, elég azt megnézni, hogy az itt kommentelők egy részének milyen a helyesírása.
-
Nekomajin
aktív tag
válasz King Unique #129 üzenetére
De ez a cikk nem a felsőoktatásról szól. Ezt keveritek össze állandóan. Akármelyik oktatással kapcsolatos cikket nézzük, mindig a felsőoktatásos példák jönnek elő. De az már régen rossz, ha valaki ott akarja megoldani ezeket a problémákat. A ház építését se a tetővel kezded.
A felsőoktatásnak nem feladata az, hogy alapvető készségeket fejlesszen. Normális esetben a felsőoktatásba nem szabadna bekerülni olyannak, aki funkcionális analfabéta, vagy nem beszél idegen nyelvet, vagy nem tudja kezelni a számítógépet.
És az is tévhit, hogy a humán tárgyak csak az általános műveltséghez kellenek. (Ami szerintem egy megfoghatatlan fogalom, éppen ezért semmi értelme nincs.) Magyar órán tanulsz meg helyesen írni, fogalmazni, szöveget értelmezni (jó esetben nem azt, hogy mire gondolt a költő a tanár szerint), megismerkedsz más kultúrákkal, szélesedik a világképed. Töri órán kerülsz kapcsolatba társadalmi problémákkal, folyamatokkal. A művészetek órákon esélyt kapsz a kreativitásod kibontakoztatására. Persze, ezek kicsit utópisztikus gondolatok, mert tudjuk jól, hogy a magyar oktatás jelenleg nem teljesen így működik. De ezek a képességek és ismeretek is kellenek ahhoz, hogy valaki minél teljesebb és sikeresebb emberré váljon, nem csak a C programozás meg a biokémia.
Azon rugózik mindenki, hogy heti két vagy három töri óra legyen, miközben az egész oktatási folyamatnak a szerkezetével van baromi nagy probléma.
-
Nekomajin
aktív tag
válasz t72killer #174 üzenetére
"(hogy mennyi-sok, arról nem érdemes vitatkozni, ha az ember gyereke szívja be pl a suli egyetlen rossz angoltanárát, az később óriási negatív hatással bírhat az életére)"
De pont azért érdemes erről vitatkozni, mert ha az iskolában csak egy rossz tanár van, akkor is úgy kerül be a köztudatban, hogy a tanárok rosszak. Az pedig igen veszélyes terep, ha egy egész szakma elveszíti a társadalmi megbecsülését az általánosítás vagy a felelőtlen kijelentések miatt.
Ráadásul az se úgy van, hogy jó tanár, meg rossz tanár. Egyrészt a kettő között sok fokozat van, másrészt külső tényezőktől is függ egy tanár viselkedése vagy megítélése. Lehet valaki nagyon jó tanár, ha az osztály ellene dolgozik (igen, van ilyen), vagy éppen rossz tanár is lehet, de ha minden bolygó együttállás stimmel, akkor jó munkát végez.
Persze, szülőként nyilvánvalóan mindenkinek a saját tapasztalata a fontos, és ez jól is van így. De ettől még oda kéne figyelni arra, hogy mit és hogyan mondunk.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5