Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MomoSinX

    aktív tag

    válasz King Unique #41 üzenetére

    Számomra nem gond a 10. A kitolást úgy értettem, hogy az MS mániája folyamatosan átcsoportosítani a legtöbb dolgot és az átlagfelhasználónak ez nagyon betesz. A lényeg, hogy ha valaki valamit nem talál, akkor már megy a pánik, itt már természetesen az is rátesz, hogy sokan egy Google keresést nem tudnak végrehajtani, mert ott is kétségbeesnek, ha nem az első oldalon van a válasz :D. Ebből kifolyólag meg elakadhatnak a munkahelyeken egy darabig váltás után.

    Bár szerintem az MS fejlődik vissza felhasználóbarát téren egyre jobban, de még jó, hogy egy kis időráfordítással úgy szabom testre a dolgokat, ahogy tetszik. Az átlagfelhasználó nem fog sz*rozni vele, csak a sírás megy.

    Oké, be kell vallanom én is finnyás vagyok pár dologban, az Office új kinézetét meg elrendezését a mai napig utálom, de nem is tudok vele mit csinálni sajnos, max visszamenni egy régebbire vagy más alternatívát keresni.

  • Hunter2

    addikt

    válasz King Unique #57 üzenetére

    sajnos nem, szegény teljesen menthetetlen volt. mondjuk le is szarta az egészet az tény.

  • Aliszalámi

    tag

    válasz King Unique #125 üzenetére

    Hát szóljunk rá az internetre, ne legyen olyan érdekes! Bezzeg a száraz matekkönyv hmmm... az is a jó. :DDD

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz King Unique #125 üzenetére

    Soroljál már ilyen sok-sok töltelék tárgyat a közoktatásból!

    Egyébként vettem a fáradságot, és összeszámoltam az óraszámokat a sima gimnáziumi kerettanterv négy évfolyamos bontásából. Az eredmény:
    ~25% humán (magyar, töri, művészetek)
    ~24% reál (matek, infó, természettudományok)
    ~17% idegen nyelv
    ~14% tesi
    ~4% egyéb (ofő, etika, stb)
    ~16% szabadon tervezhető

    A szabadon tervezhető keretből az iskolák többnyire a reál tárgyaknak, esetleg az idegen nyelveknek adnak még órát.

    Nem mondom azt, hogy nem kéne még egy kicsit billenteni a reál tárgyak javára, (főleg az infó 2%-os óraszáma nevetséges), de azért ne essünk már túlzásokba. Hogy ne menjünk messzire, elég azt megnézni, hogy az itt kommentelők egy részének milyen a helyesírása.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz King Unique #129 üzenetére

    De ez a cikk nem a felsőoktatásról szól. Ezt keveritek össze állandóan. Akármelyik oktatással kapcsolatos cikket nézzük, mindig a felsőoktatásos példák jönnek elő. De az már régen rossz, ha valaki ott akarja megoldani ezeket a problémákat. A ház építését se a tetővel kezded.

    A felsőoktatásnak nem feladata az, hogy alapvető készségeket fejlesszen. Normális esetben a felsőoktatásba nem szabadna bekerülni olyannak, aki funkcionális analfabéta, vagy nem beszél idegen nyelvet, vagy nem tudja kezelni a számítógépet.

    És az is tévhit, hogy a humán tárgyak csak az általános műveltséghez kellenek. (Ami szerintem egy megfoghatatlan fogalom, éppen ezért semmi értelme nincs.) Magyar órán tanulsz meg helyesen írni, fogalmazni, szöveget értelmezni (jó esetben nem azt, hogy mire gondolt a költő a tanár szerint), megismerkedsz más kultúrákkal, szélesedik a világképed. Töri órán kerülsz kapcsolatba társadalmi problémákkal, folyamatokkal. A művészetek órákon esélyt kapsz a kreativitásod kibontakoztatására. Persze, ezek kicsit utópisztikus gondolatok, mert tudjuk jól, hogy a magyar oktatás jelenleg nem teljesen így működik. De ezek a képességek és ismeretek is kellenek ahhoz, hogy valaki minél teljesebb és sikeresebb emberré váljon, nem csak a C programozás meg a biokémia.

    Azon rugózik mindenki, hogy heti két vagy három töri óra legyen, miközben az egész oktatási folyamatnak a szerkezetével van baromi nagy probléma.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz King Unique #125 üzenetére

    Speciel, mennyire van ma szükség komolyabb szövegszerkesztői, táblázatkezelői tudásra egy átlagembernek? Kb. nullához konvergáló mértékben.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz King Unique #139 üzenetére

    Jártál te már irodában? A legtöbb helyen nem kell senkinek formázni sem egyetlen dokumentumot sem, mert sablonok vannak. Ergo, nincs rá ok, amiért ismerni kéne egy formázást sem. Normális helyen ráadásul írásvédettek is a cellák excellben. Jó pár multit, hivatalt megtapasztaltam már, nem csak Magyarországon, hanem más országban is. Közigazgatási területen meg sok esetben nem is office csomagot használnak.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz King Unique #141 üzenetére

    " Vannak alap minták, de azokba bele kell szerkeszteni, hozzá kell tenni és nem árt,"

    Igen, be kell írni, mi a neve a polgárnak, mikor született, hol lakik, stb. De formázni nem kell.

    "Meg a cikkhez igazodva, suliban egy vizsgán, egy érettségin, egy beadandó megírásához is talán nem szükséges semmiféle ismeret, minden csak előre, fullosan összeállított sablonokból megy és nem kell semmit formázni? Dehogynem..."

    Jó reggelt, nem iskoláról beszéltem egy percig sem!

  • vzozo

    senior tag

    válasz King Unique #41 üzenetére

    (#19) vzozo válasza: nem te ülsz, ha azt hiszed, hogy ez konkrét rendszerek, programok nélkül is megy...?

    Na akkor ismételjük át mit is írtam, most kiemelem vastagítva egy részét:

    Nem konkrét rendszereket, hanem elveket, absztrakciós készséget, logikus gondolkodást, minták és összefüggések felismerését kell tanítani, értelemszerűen néhány gyakorlati példával.

    Értsd: fontosabb megmagyarázni, hogy egyáltalán mire jó egy szövegszerkesztő, hogy nem enterekkel meg space-ekkel formázunk szöveget, hogy létezik vágólap, nyomtatási nézet, hivatkozások, kép- és objektumbeszúrás, címsor, alfejezet, tartalomjegyzék, etc, etc. - mintsem azt magoltatni, hogy egy adott termékben melyik almenü hanyadik checkboxát kell kipipálni egy adott feladat megoldásához.

    És nyilván ez csak egy példa, csak ugye valamiért szeretnek az emberek az (MS) Office-szal dobálózni, ezért gondoltam jó lesz egy szövszerkesztős magyarázat.

    További privát vélemény: én azt sem tartom ördögtől valónak, hogy egy olyan cég olyan termékét tanítják, amely kb. de-facto szabvány a piacon, és a munkahelyek 99%-án azzal fog dolgozni a tanuló, ha kikerül a nagybetűs életbe. Csak akkor ne agyatlan magoltatás meg szivatás legyen, hanem életszerű, valóban gyakorlati alkalmazást tanító példák.

  • azbest

    félisten

    válasz King Unique #154 üzenetére

    Már hogyne lenne olyan, ami minden szövegszerkesztőnél általánosan alkalmazható?

    Tipográfia, tabulátorok és más általánosan alkalmazott eszközökkel. Példákat készíteni, ami nem is kell, hogy szövegszerkesztőben legyen, csak az, hogy lehessen váltani normál nézet és a formázási szimbólumos nézet között. Ez lehetne akár egy interaktív web alapú tananyag is.
    Természetesen nem tankönyves folyó szöveges elméletként, meg azt számon kérő írásbeli dolgozatként (mert ilyen idiótaságra is van példa).

    Aztán, ha már értik, hogy mi mért kell / miért jó, mivel lehet olyat csinálni (tabulátor, behúzás, horgony, beszúrások....), akkor elő lehet venni valamelyik szövegszerkesztő programot. Ha sikerült kontextusba helyezni, hogy mi az amit valójában csinálnak, akkor itt már minimális segítséggel akár önállóan is meg kellene találni, hogy mit hogyan lehet. Persze azért nem árt bemutatni 1-2-3 elterjedtebb alternatíván.

    Az hogy bemagoltatják a word menüpontjait és ezt nevezik szövegszerkesztésnek, az a lovon fordítva ülés esete. Nem a word a szövegszerkesztés, hanem a szövegszerkesztés egyik lehetséges eszköze a word. Ha valaki azt tanulja meg, hogy mit csinál és miért, az nem fog hátast dobni annyira a menüszalagtól. Bár ez utóbbiban nem vagyok biztos, mert máig nem látom, hogy ez bármennyire intuitívebb lenne, mint a korábbi csoportosítása a műveleteknek. Kb a fogalom nélkül kattintgatóknak tetszhet. De ez csak a saját véleményem.

    Ha makrózásról lenne szó, akkor megérteném, hogy azt egy adott office csomagon kell tanítani, mert eltérő programnyelveket használnak és nem kompatibilisek egymással.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák