- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen NAS-t vegyek?
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Windows 10
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Renwick
őstag
Sajnos a magyar jogrendszer ezen a téren számos hiányossággal küzd, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szakértője is gyakorlatilag széttárta a karját, amikor erről kérdeztük.
Én úgy tudom nincs erre vonatkozó szabályozás; a jelenlegi gyakorlat szerint a forgalmazó csak akkor vásárol vissza bármilyen szoftvert, ha bontatlan csomagolásban adod neki vissza, és akkor sem kötelezhető erre.
Szoftverre jótállás egyértelműen nem vonatkozik, szavatossági igény esetén pedig nagyon problémás bizonyítani a hiba eredetét.
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
Renwick
őstag
Erről csak annyit, hogy a cikk megjelenése (azaz ma délelőtt) óta már két cég is jelentkezett, hogy szívesen elmondják a véleményüket a témával kapcsolatban. Mivel a cikk két folytatása már készen van, ezért arra buzdítottam őket, hogy elsősorban itt a fórumban fejtsék ki álláspontjukat.
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
e-biza
őstag
én beszéltem a fogyvédelemmel nemrég mert az ed*g*tal 1 honapig ült a kamerámon. közölték hogy 2005töl az a törvény hogy csak törekedni kell a 15 napon belüli javitásra, ha nem csinálja meg 15 napon belül sincsen problémája mert csak _törekedni_ kell. szomorú
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
e-biza
őstag
szerintem ha már az van hogy a vinyora nem 1 év hanem odairja hogy 3 év akkor már alkatrész szinten történik a garancia kiadása. én a mondokámat ugy gondoltam, hogy legyen csak a vinyo 3 év garis samsung minden más 1 év gari, valoszinüleg a kisker ha komplett gépte álit össze 1 év gart vállal rá, nem kötelezi semmi a 3 év garra. elfüstöl a táp 1 év múlva, elviszi a 3 éves vinyomat is. ha komplett gépem van akkor ennyit erröl, ha külön van termékenként akkor pedig viszem vissza mind2t hogy bocs de tönkrement. mondjuk a legtöbb cég rak egy matricát valahova a házra amit elszakitassz ha szétszeded a gépet, ergo kompetten viszed be ha nem megy a gép.
remélem érthetö vagyok ez ma nem az énnapomLiƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
Renwick
őstag
Itt alapvetően minden az arányokon múlik.
Nyilván egy hangkártya miatt senki nem fog pereskedni, ezt lehet, hogy tudatosan ki is használják egyes kereskedők. Az ilyeneket lehet legközelebb nagy ívben elkerülni (és hinni abban, hogy ez igenis büntetés a kereskedő számára).
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
Renwick
őstag
Az FVF vizsgálhat és bírságolhat jelenleg is - igaz nem a fogyasztó és a kereksedő kapcsolatában (tehát használati utasítás hiánya, hiányos/hiányzó árfeltüntetés stb miatt igen, jogsértő garanciális ügyintézés miatt nem).
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
Renwick
őstag
Igen, de ha belegondolsz egy kereskedőnek akkor sem jó, ha közvetett módon reflektorfénybe kerül az FVF-nél.
Vegyünk egy nagyon egyszerű példát:
Veszel egy akármilyen alkatrészt, ami beszerelés után hibásnak bizonyul. Visszaviszed, és a kereskedő megtagadja a javítást, vagy a cserét szakszerűtlen beszerelésre hivatkozva. Ilyenkor ugyebár az FVF nem tud ''igazságot tenni'', nem kényszerítheti a kereskedőt cserére vagy javításra. Ugyanakkor ha teszemazt nem volt mellékelve magyar nyelvű használati utasítás az áruhoz, akár komoly bírságra is számíthat a kereskedő/forgalmazó.
A fenti példa azt hiszem jól személteti, hogy alapvetően miért nem érdeke a kereskedőnek, hogy az FVF-hez fordulj.
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
Zordkaszás
senior tag
válasz luciferc #100 üzenetére
Jó kérdés.
Szvsz az EU teljes jogú tagja vagyunk, innentől kezdve, ha a termékben található ''garancia'' papíron rajta van, hogy az EU-ban 3 év garanciát vállalnak rá akkor van rá 3 év garancia az EU országaiban. Persze ez nem jelenti azt, hogy egyik ország szervize köteles javítani a másik országban vásárolt terméket, amig ezt a gyártó explicit ki nem jelenti.
szerintem█ Egyszer elmegyek érted!! Érted? █
-
VargaI
senior tag
-
biker
nagyúr
válasz luciferc #181 üzenetére
az, hogy hibás eszközt árulnak, mondjuk....
de ha gondolod, eladok neked bármi szart...
vagy vegyük az igen ősi esetet:
nyitok egy sátrat, kiirom: Hogyan lehet milliomossá válni.
belépő: 5.000.-
bemész, átvezetnek egy termen, majd azon egy ajtó a kijárat, és ráírom: hát így...
akkor én most átvertelek, vagy nem?
de jogosan kerestem pénzt?
háááááát.....Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Renwick
őstag
válasz luciferc #258 üzenetére
A sulinetes garanciális ügyintézés kétségtelenül felvet problémákat.
Alapvetően ugyanaz a törvényi háttere a sulineten belül történő garanciális ügyintézésnek, mint bármely más esetben.
Sajnos a rendszernek ugyanakkor vannak buktatói, így többek között az adókedvezmény rendszere arra épül, azt írja elő, hogy hogy ha bármely oknál fogva megválsz a terméktől, akkor jogosulatlanul vetted igénybe a kedvezményt. A garanciális csere ettől függetlenül lehetséges, akár más típusra is, ám tény, hogy a cserének is szerepelnie kell a programban, illetve az árkülönbözetnek minimálisnak kell lennie. A csere intézése meglehetősen sok papírmunkával és adminisztrációval jár, ezért előfordulhat, hogy egyes kereskedők megtagadják, vagy vonakodva intézik csak a sulinetes cserét...
üdv
R.I see you blaming each other -- And I love you still
-
Egon
nagyúr
válasz luciferc #275 üzenetére
A helyzet a következő. Adott egy router, ami egyrészt pár óra használat után kifagy (sajna nem mindig), illetve konzekvensen felezi/harmadolja a bejövő 6 Mbit-es sávszélt. Gondolom ez utóbbi is elégséges a ''rendeltetésszerű használatot akadályozza'' kategóriához.
A következő kérdés kézenfekvő: mi van akkor, ha a következő példány (amire kicserélik) sem fogja hozni az elvárható sávszélt?!?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
viharhozo
addikt
válasz luciferc #277 üzenetére
Evvel csak az a baj, h a bolt is tisztaban van vele, h senki se fog egy nyomorult ruter miatt perelni, es tojik az egeszre. Alaplappal jartam igy, az elson rossz volt az integralt vga, visszavittem -> ket het, csereltek. A masodikon is rossz volt a vga, visszavittem -> ket het, csereltek. A harmadikon is rossz volt az integralt vga -> megvettem a legolcsobb szutyok vgat.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
jerry311
nagyúr
válasz luciferc #286 üzenetére
Szerintem is illene.
Hát majd meglátjuk.
Majd írok boltnevet, ha megvannak a tapasztalatok.
Még ha nem is vagyok profi fotós (nem ezzel keresem a pénzem), már megvan a belépő, megtankoltam a kocsit is tele benzinnel.
Ezek után, hogy esetleg egy képet sem tudok készíteni gép nélkül, szerintem kellemetlen, elég kellemetlen. -
Ariadne
őstag
válasz luciferc #295 üzenetére
A jótállási kötelezettség ugyan a kiskert terheli, de a fogyasztó választása szerint akár a jótállási jegyen feltüntetett szervízbe akár a vásárlás helyére is viheti, kötelező bevenni mindkét helyen. Ha 10 kilónál nehezebb a cucc (videónál azért nem valószínű ), ki kell szállniuk érte és visszahozni.
A jótállási jegy pedig önmagában tényleg elég, de adott esetben ha csak a blokk van, az is."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #299 üzenetére
Erre csak bólogathatok...
Lesaux, látom feljebb voltak gondjaid kékhalálékkal, megoldódtak? Csak mert nekem is vannak gondjaim velük, most fogom perelni őket, már a békéltető testületet is megjártam velük, de csak nem értenek a szóból. (És abszolút sötétek jótállásilag, valami félelmetes, hogy mennyire nem értenek hozzá.) Majd most. Ja, és pl. az Asus alaplapokat, amelyekre 3 év gari jár, a gyártó honlapján is fenn van, hogy annyit vállalnak, a magyar jogszabályokban meg hogy kötelező továbbadni, ennek ellenére ők csak 1 évvel adják...
3 napos dolog létezik egyébként, ha hibás, nem javíthatják, hanem cserélni kell, ha nincs ugyanolyan, eredeti vételárat visszaadni. Fogyvédelemnek meg e-mailt érdemes írni, arra mindig válaszolnak, és alaposan. A vásárlók könyvébe pedig teljesen szabad a beírás, sőt nagyon ajánlom mindenkinek, ha vitás eset vagy körülmény van, mert csak ezzel tudsz bizonyítani utólag sok mindent...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
lesaux
veterán
válasz luciferc #299 üzenetére
Oké, majd lehet, hogy ma sort is kerítek rá. Csak két problémám van még. Ha azt mondják, hogy nem cserélik, akkor mennyi pénz jár vissza? Mert ugye a blokk nincs meg, a jótállási jegyen meg nincs feltüntetve az ár.
A másik: ha esetleg beírok a vásárlók könyvébe, az mire jó? Ellenőrzi azt valaki? Megbüntetik őket, ha nekem van igazam? Ugyanis a Camera Kft. (lásd az aláírásomban szereplő tanulságos topicot) panaszkönyvébe két beírás is született tőlünk, az egyikre írtak valami baromságot, hogy elmagyarázták az ügyfélnek, hogy kell használni a gépet, a másik bejegyzésre pedig soha nem válaszolnak. Szóval a panaszkönyv kb. olyan, mintha felírnám egy darab papírra, aztán széttépném, nem? -
Ariadne
őstag
válasz luciferc #303 üzenetére
Én végzett jogász vagyok, és törzsvendég a fogyasztovedelem.com-on - ez elég?
Lesaux: Elvileg a teljes eredeti vételár jár vissza, de hát ugye ez itt kicsit nehézkes... Én a helyedben nem maceráznék a viszafizetésen, hanem megjelölnék egy típust, amit arányosnak gondolok árban, ahogy Luciferc is írta. Akár nem feltétlenül videót, hanem mondjuk DVD írósat, vagy ilyesmi, hangsúlyosva nekik, hogy az eredeti vételár visszaadásánál (amihez jogod van, ha nem tudják javítani sem cserélni) még mindig jobban jártak...
Luciferc: Nem nagyon van szükségem ügyvédre lásd hsz-em 1. sora, de puszta kitolásból (hadd fizessenek) lehet, hogy megkérek egy ismerőst. A követelt összegtől függenek a költségek az elején, egy fizetési meghagyás (amire még fizethetnek; ha nem reagálnak, megnyertem, csak akkor lesz per, ha ellentmondanak) 3000 Ft, ezt ki kell egészíteni ha perré alakul a követelt összeg 6 %-ára de minimum 7000 Ft-ra. Azügyvéd költségeként pedig a megbízási szerződésben szereplő összeget számítják fel, persze lecsökkentheti a bíró, ha pofátlanul magas, de min. 15.000 Ft akkor is jár neki (nekem). Persze közben ha bizonyítani kell valamit szakértővel, annak a költségét le kell perkálni hamar, ez több tízezer forint is lehet. De ez is visszajár persze, ha nyer az ember. Ha meg veszít, akkor is utólag kell kifizetni a lóvét, részletfizetés, ilyenek. Előre sosem lehet tudni persze, mi lesz belőle, mindig számítani kell arra, hogy a rosszabbik vége is előfordulhat a dologank.
Mindig mindenről papírt kell kérni ügyintézéskor, ha nem adnak, beírni a ''varázskönyvbe'', akkor indulhat jó esélyekkel az ember - szerintem.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #307 üzenetére
Azért nem akartalak megijeszteni , ismerek jópár embert a fogyvéd fórumról pl, akik profin ismerik apróbb részletekig a jótállási/szavatossági szabályokat, pedig közük nincs a joghoz - viszont ismerik és érzik is, hogy hogyan kellene lennie a dolgoknak, rajtad is ezt látom (olvasom?). Én ellenben nem mondhatom el magamról, hogy mondjuk a vinyók RAIDeléséről részletes ismeretekkel rendelkeznék... Ráadásul szoktam tévedni is... Szóval ne fogd vissza magad!
Most is 100%-ig egyetértek veled, a vásárlás helyére mindig vissza lehet vinni. Még akkor is, ha ők is csak a szervízbe küldik tovább, ami plusz idő persze, de sokszor praktikusabb, pl ha messzebb van a szervíz vagy más városban.
Egyébként feltűnés nélkül rá lehetne írni a vásárlás dátumát? Mert ha igen... Bár ha nagyon akarják, biztos vissza tudják keresni szerintem, viszont nem biztos, hogy akarják.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
lesaux
veterán
válasz luciferc #311 üzenetére
Még semmi, inkább bementem dolgozni. Elvileg holnap délelőtt megyünk az EW-be, de a fene tudja. Anyukám azt mondja, nem akar balhézni, én pláne nem vagyok az a balhés alkat, lehet, hogy csak ráíratjuk szépen az eladás dátumát a jótállási jegyre, vagy megcsináltatjuk egy ismerőssel 15 nap helyett 15 perc alatt.
Holnap elválik, ők hogy állnak hozzá a dologhoz.
Tényleg: a jótállás meg a garancia ugyanaz? És a jótállási jegy meg a garancialevél? -
Ariadne
őstag
válasz luciferc #314 üzenetére
Köszi...
Eszembe jutott még egy dolog, a vinyóknál játsszák a gyártók ezt az ''5 év garancia'' dolgot, csakhogy más gyárilag javított vinyóját kapod vissza... Magyar szabályok alapján ez kicsit necces, mert ha megjavítják, a tiedet kellene, hogy visszaadják, viszont gondolom elképzelhető, hogy akkor is adnak vissza javítottat, ha egyébként meg nem is volt javítható a sajátod. Szóval ez szvsz jobb is, rosszabb is lehet. Mert mi van, ha az a javított vinyó sokkal régebbi, többet ''járt'', mint az én mondjuk 2 hónap után meghalt vinyóm? Mindenesetre ilyenkor legalábbis az első évben érdemes rámenni a magyar jótállásra szépen, vagyis ha nem megy, cseréljék, és ha nincs olyan, uccu vissza a pénzt, de az egészet ám... A 3. év után meg egyértelműen jó már a gyártó által vállalt 5 év, mert a kukába dobásnál azért jóval több.
És persze ha kicserélik, a jótállás és minden más újrakezdődik, mivel új terméket kap az ember, ezzel is szoktak szórakozni egyes helyeken...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #323 üzenetére
Igen, kötelessége a kereskedőnek is intézni a dolgot, és pont ezért. A 151/2003-as kormányrendeletben van, hogy a vásárló választása szerint nem csak a vásárlás helyére, hanem a jót. jegyen feltüntetett szervízbe is viheti a cuccot - hangsúlyozottan viHEti.
Nem akartam bántó vagy agresszív lenni, bocsáss meg Lesaux, jelen esetben tényleg nehezebb lenne odavinned. Vidd el esetleg a kereskedőhöz, ahogy Luciferc is mondja...
Mindig rájövök, hogy sok kereskedő egyszerűen nem tudja, mire lenne köteles. És amíg valaki az asztalra nem csap és el nem mondja nekik, vígan terjesztik téves tanaikat... Szomorú, hogy ez a helyzet.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Xbox tulajok OFF topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Battlefield 2042
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- További aktív témák...